Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna

Praktyka planowania sukcesji

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend

O kierunku

Cel studiów

Celem studiów jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy w zakresie planowania spadkowego i budowania planów sukcesji.

Kierunek ten opiera się na wiedzy i doświadczeniu praktyków z dziedzin, których zastosowanie jest niezbędne w sukcesji rodzinnej i firmowej.

Planowanie sukcesji jest procesem wymagającym zaangażowania specjalistów o różnych kompetencjach, a o ich sukcesie decyduje umiejętność łączenia zakresów wiedzy i synergicznego działania. Nasze doświadczenie chcemy przekazać ludziom, którzy chcą podnieść swój poziom zawodowy poprzez wiedzę, praktykę i etykę.

Bloki tematyczne obejmują: prawo, podatki, finanse i psychologię.

Atuty kierunku

1
Kadra dydaktyczna

Zespół wybitnych specjalistów – praktyków z dziedzin składających się na kompleksowe planowanie sukcesji. Każdy blok tematyczny prowadzony będzie przez wyselekcjonowany zespół wykładowców.

2
Program studiów

Program studiów kładący nacisk na szeroki zakres przekazywanej wiedzy i umiejętność łączenia kompetencji.

3
Praktyczny charakter studiów

Kierunek zakłada kształcenie dla praktyków, a zatem ma również praktyczny charakter. Program studiów przewiduje pracę na konkretnych przykładach z wykorzystaniem życiowych sytuacji.

4
Case study

Studia przewidują wspólną pracę zespołu w zakresie case studies, w ramach sesji wyjazdowej w siedzibie partnera kierunku – ERGO Hestii.

Partner kierunku

ERGO HESTIA

Adresaci studiów

  • Doradcy finansowi (ubezpieczeniowi, bankowi, inwestycyjni) pragnący zdobyć wiedzę umożliwiającą im skuteczne doradztwo i rozwój kompetencji pozwalających na osiągnięcie prywatnych celów zawodowych
  • Prawnicy pragnący poszerzyć wiedzę i zdobyć kompetencje z innych dziedzin, przydatnych w wykonywaniu zawodu i skutecznej obsłudze prawnej klientów
  • Doradcy i trenerzy biznesowi, którzy chcą w skuteczny sposób doradzać organizacjom, stojącym przed wyzwaniem sukcesji
  • Księgowi, którzy chcą w kompleksowy sposób doradzać klientom i zapewnić ciągłość obsługiwanych podmiotów gospodarczych
info

Opiekunowie merytoryczni studiów

Paweł Miszkurka

Prawnik, prezes zarządu Kancelarii LTF.

Prawnik ze specjalizacją w zakresie planowania sukcesji. Od kilkunastu lat specjalizuje się w problematyce prawnej dotyczącej planowania spadkowego, w szczególności w łączeniu rozwiązań prawnych, finansowych i zarządczych.

Jest praktykiem z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania podmiotami gospodarczymi. Wykładowca Kancelarii LTF, w ramach której przeprowadził szkolenia dla kilkunastu tysięcy uczestników.
Paweł Miszkurka prowadzi wykłady, konferencje i indywidualne konsultacje w dziedzinie planowania sukcesji. Od 2012 r. zarządza Kancelarią LTF.

dr Krzysztof Biernacki

Doradca podatkowy, prawnik, ekonomista.

Adiunkt w katedrze Rachunkowości Finansowej, Podatków i Audytu Uniwersytetu Ekonomicznego. Doradca podatkowy, członek zarządu Dolnośląskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Uniwersytet Wrocławski. Doktor nauk ekonomicznych oraz magister prawa.

Obecnie łączy pracę naukową z praktyką na rynku doradztwa dla przedsiębiorców w zakresie obsługi podatkowej, w tym prawa cywilnego i handlowego. Specjalizuj się w transakcjach przekształceń przedsiębiorstw, w tym restrukturyzacji firm, sukcesji przedsiębiorstw rodzinnych oraz zagadnieniach związanych z zarządzaniem biurem rachunkowym. Autor licznych publikacji z zakresu opodatkowania przedsiębiorców w czasopismach ogólnopolskich oraz specjalistycznych. Wykładowca oraz trener na seminariach i warsztatach poświęconych zagadnieniom prawa podatkowego.

Program

Ramowy program studiów

  • Zajęcia integracyjne
  • Blok prawny

Teoria planowania sukcesji Prawo cywilne (pokrewieństwo i majątek) Prawo rodzinne i spadkowe Prawo gospodarcze Prawne rozwiązania rodzinne dla sukcesji prywatnej Prawne rozwiązania gospodarcze dla sukcesji firmowej

  • Blok podatkowy

Podmioty transparentne i nietransparentne podatkowo w działalności gospodarczej Odpowiedzialność publicznoprawna i prywatnoprawna Opodatkowanie transferu majątku w sukcesji prywatnej Opodatkowanie transferu majątku w sukcesji firmowej, fundacja rodzinna oraz przedsiębiorstwo w spadku

  • Blok finansowy

Podstawy finansów i narzędzi finansowych Rodzaje ubezpieczeń i ich zastosowanie Instrumenty finansowe jako element planu sukcesji Łączenie rozwiązań finansowych i prawnych

  • Blok psychologiczny

Sukcesja kompetencyjna - zarządzanie przedsiębiorstwem, delegacja kompetencji, przekazanie władzy Umiejętność dyskusji na tematy drażliwe - śmierć, utrata zdrowia, przekazanie majątku; neutralizacja obiekcji Praca na sukcesji - wykorzystanie wiedzy do skutecznego doradztwa, etyka doradcza w planowaniu sukcesji

  • Warsztaty - wykorzystanie sukcesji w praktyce
  • Egzaminy semestralne
GroupOfPeopleIllustration

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 186 ( jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu:

  • soboty 8.45-15.45
  • niedziele 8.45-15.45

 

Do 20% zajęć może odbywać się online.

 

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Paweł Miszkurka

Prawnik, prezes zarządu Kancelarii LTF.

Prawnik ze specjalizacją w zakresie planowania sukcesji. Od kilkunastu lat specjalizuje się w problematyce prawnej dotyczącej planowania spadkowego, w szczególności w łączeniu rozwiązań prawnych, finansowych i zarządczych.

Jest praktykiem z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania podmiotami gospodarczymi. Wykładowca Kancelarii LTF, w ramach której przeprowadził szkolenia dla kilkunastu tysięcy uczestników.
Paweł Miszkurka prowadzi wykłady, konferencje i indywidualne konsultacje w dziedzinie planowania sukcesji. Od 2012 r. zarządza Kancelarią LTF.

Mec. Jakub Więckowicz

Radca prawny.

Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się prawem cywilnym, gospodarczym i rodzinnym.

Jest specjalistą w zakresie łączenia rozwiązań wielu dziedzin prawnych w spójną usługę planowania spadkowego (tworzenia rodzinnych i firmowych planów sukcesji).

Jakub Więckowicz jest także specjalistą – praktykiem w zakresie aplikacji rozwiązań prawnych i prawno-finansowych w tym w szczególności rozwiązań testamentowych oraz modyfikacji i przekształceń podmiotów gospodarczych.

dr Krzysztof Biernacki

Doradca podatkowy, prawnik, ekonomista.

Adiunkt w katedrze Rachunkowości Finansowej, Podatków i Audytu Uniwersytetu Ekonomicznego. Doradca podatkowy, członek zarządu Dolnośląskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Uniwersytet Wrocławski. Doktor nauk ekonomicznych oraz magister prawa.

Obecnie łączy pracę naukową z praktyką na rynku doradztwa dla przedsiębiorców w zakresie obsługi podatkowej, w tym prawa cywilnego i handlowego. Specjalizuj się w transakcjach przekształceń przedsiębiorstw, w tym restrukturyzacji firm, sukcesji przedsiębiorstw rodzinnych oraz zagadnieniach związanych z zarządzaniem biurem rachunkowym. Autor licznych publikacji z zakresu opodatkowania przedsiębiorców w czasopismach ogólnopolskich oraz specjalistycznych. Wykładowca oraz trener na seminariach i warsztatach poświęconych zagadnieniom prawa podatkowego.

Grzegorz Soroka

Trener, doradca ubezpieczeniowy.

Wieloletni praktyk w zakresie ubezpieczeń i zarządzania zespołami sprzedażowymi.

Trener i wykładowca ERGO Hestia. Od kilkunastu lat specjalizuje się w wykorzystaniu narzędzi finansowych przy budowaniu planów sukcesji, a także w szkoleniach z zakresu łączenia rozwiązań finansowych i prawnych.

Absolwent studiów podyplomowych „Ubezpieczenia i rynki kapitałowe” na Uniwersytecie Szczecińskim oraz MBA na University of Illinois at Urbana Champaign.

Anna Ralcewicz

Menedżerka, trenerka i mentorka, coach ICC.

Pasjonatka rozwoju osobistego i organizacji. Specjalizuje się w budowaniu programów rozwojowych, wysokoefektywnych zespołów, przywództwie opartym na wartościach oraz sprzedaży doradczej.
Absolwentka studiów MBA HR na Akademii Leona Koźmińskiego oraz programu The Power MBA Global w Madrycie. Praktyk biznesu i szeroko rozumianego HRu.

Autorka strategii personalnych, systemów motywacyjnych, systemu rozmów okresowych, procesów rekrutacyjnych oraz programów rozwojowych, szkoleniowych i adaptacyjnych dla pracowników oraz partnerów biznesowych. Certyfikowana konsultantka Extended DISC Tools, FinxS Sales Assessment, Hogan Assessments, Facet 5.

Tomasz Kalko

Trener biznesu, menadżer, konsultant.

Współtwórca sukcesu firmy Blachy Pruszyński. Budował sieci dystrybucyjne o wartości ponad
2 mld zł obrotu rocznego. Praktyk, przedsiębiorca, właściciel marki szkoleniowej. Współuczestniczył w procesach sukcesyjnych małych i średnich polskich firm.

Manager z ponad 20-letnim stażem.

Psycholog i Strateg Biznesu (ALK).

Autor książek na temat sprzedaży i negocjacji.

Mówca motywacyjny, trener, coach, mentor, wykładowca akademicki, autor artykułów i publikacji. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówczyń i Mówców.

Małgorzata Prasał

Partnerka biznesowa zarządów i właścicieli firm, managerka zespołów i projektów strategicznych.

Jest praktykiem, mającym 16 lat doświadczenia w bankach komercyjnych i 8 lat w biznesach produkcyjnych, w tym ponad 10 projektów M&A i integracji (także biznesów rodzinnych). Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz MBA dla HR na Akademii Leona Koźmińskiego.

Obecnie Członkini Zarządu i HR Manager na Europę Centralną w Air Products.

Trener, mentorka Liderów i HR Biznes Partnerów, członkini międzynarodowych projektów rozwojowych, oraz propagatorka budowania kultur organizacyjnych silnych zaufaniem.

Liderka, która współtworzy organizacje oparte na partnerstwie, szacunku, efektywności i współdziałaniu.
Wspiera Liderów w wykorzystaniu ich pełnego potencjału. Towarzyszy w budowania strategii w których łączy się wiedzę o rynku i firmie, z tym, jakie zasoby „w umyśle i sercu” mają jej Twórcy.

Zasady rekrutacji

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

I edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2025 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 rok.

Maksymalna liczba osób w grupie: 24 osoby.

Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie z wynikiem pozytywnym obu egzaminów semestralnych oraz minimum 80% frekwencji na zajęciach.

Studia kończą się egzaminami obejmującym wszystkie treści zawarte podczas studiów. Egzaminy realizowane są zarówno w I, jak i II semestrze.

Do wszystkich przedmiotów wykładowcy określają zakres materiału stanowiący pracę własną. W większości przypadków są to dodatkowe analizy przypadku i ćwiczenia stanowiące naturalną kontynuację warsztatów prowadzonych w czasie godzin kontaktowych.

  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister)**
  • zdjęcie elektroniczne w formacie .jpg
  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
  • kopia dowodu wpłaty wpisowego

**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny, i chcących kontynuować naukę w Polsce na poziomie podyplomowym, istnieją odrębne przepisy dotyczące uznawania dyplomów ukończenia studiów wyższych, wydanych w innych krajach.

Sprawdź szczegóły, aby dowiedzieć się, czy Twój zagraniczny dyplom wymaga dodatkowego procesu uznawania (nostryfikacji), aby umożliwić Ci rozpoczęcie studiów podyplomowych / MBA w Polsce: kliknij TU

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Monika Kasprzyk

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 300 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 4 450 zł każda) 8 900 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK 8 010 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność (Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się) 8 400 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl