O kierunku
Cel studiów
Celem studiów jest poszerzenie horyzontów rozwojowych słuchaczy i wskazanie przyszłościowych kierunków ewolucji dla administracji publicznej, oraz przygotowanie studentów do kształtowania kierunków zmian w zarządzanych organizacjach.
Program umożliwia propagowanie koncepcji nowego zarządzania w sektorze publicznym opierającego się na:
- osiąganiu wyników poprzez orientację na celu, a nie na sztywnych procesach,
- transformacji tradycyjnej administracji publicznej w kierunku modelu kładącego dużo większy nacisk na zaangażowanie oraz personalną odpowiedzialność osób zarządzających,
- poszukiwaniu rozwiązań mających na celu odejście od klasycznej biurokracji w kierunku stworzenia bardziej elastycznych warunków zatrudnienia, pracy i organizacji,
- stawianiu przed organizacją i przed pracownikami celów jasno wytyczonych, których zakres wykonania jest możliwy do oceny za pomocą sprecyzowanych wskaźników,
- poddaniu części zadań realizowanych przez sektor publiczny weryfikacji przez sektor prywatny oraz czynnik społeczny,
- wymianie doświadczeń z biznesem i zapożyczanie skutecznych rozwiązań sprawdzających się w sektorze prywatnym,
- kształtowaniu wśród zarządzających postaw menedżerskich, liderskich oraz odchodzeniu od roli kierowniczej.
Studia są narzędziem do poszerzenia wiedzy o zarządzaniu i wzmocnienia kompetencji menedżerskich oraz dają możliwość wyspecjalizowania się w wybranych zadaniach realizowanych przez administrację publiczną.
Certyfikat
W ramach programu studiów każdy z uczestników może uzyskać Certyfikat EPP e-Urzędnik (e-Clerk), który został opracowany dla potrzeb oceny podstawowych umiejętności komputerowych urzędników administracji publicznej.
Certyfikat EPP e-Urzędnik jest adresowany do wszystkich osób pracujących w administracji publicznej, niezależnie od statusu, wykształcenia, wieku, zdolności lub umiejętności. Obecnie praca urzędnika wymaga dwojakiego rodzaju umiejętności, które powinien posiadać kandydat przystępując do 45minutowego testu: umieć sprawnie tworzyć proste dokumenty i arkusze kalkulacyjne, posługując się standardowymi programami biurowymi (takimi jak narzędzia z pakietu MS Office lub Open Office), sprawnie poruszać się po aplikacjach internetowych, w tym pocztą elektroniczną.
Warunkiem uzyskania certyfikatu e-urzędnik jest zaliczenie 45 minutowego testu potwierdzającego kompetencje z następujących dziedzin:
- B1- Podstawy pracy z komputerem
- B2 – Podstawy pracy w sieci
- B3 – Przetwarzanie tekstów
- B4 – Arkusze kalkulacyjne
- Ponadto weryfikuje umiejętność posługiwania się takimi aplikacjami jak: BIP, e-Wokandy, ePUAP, CEiDG, wyszukiwarka orzeczeń NSA, interpretacje organów podatkowych, oraz innych serwisów niezbędnych w pracy urzędnika.
Na stronie internetowej Akademii Biznesu – portalu e-szkoleń skierowanych do pracowników administracji, obywateli i przedsiębiorców, powstałej swego czasu z inicjatywy Ministerstwa Gospodarki, można znaleźć darmowy e-learning, przygotowujący do zdawania egzaminu na certyfikat e-Urzędnik (https://akademia.biznes.gov.pl/course/view.php?id=10) Rekomendowany, minimalny czas trwania szkolenia, przygotowującego do certyfikacji w ramach modułu EPP e-Urzędnik wynosi 16h.
Certyfikacja prowadzona jest przez Polskie Towarzystwo Informatyczne. Koszty certyfikacji nie zostały wliczone w czesne za studia podyplomowe. Uczestnik ponosi ten koszt indywidualnie w zależności od wybranego certyfikatu.
Szczegółowe informacje na stronie: https://ecdl.pl/certyfikaty/ecdl-profile-4/
PARTNERZY STUDIÓW
Adresaci studiów
Kierownik studiów

Inspirujący, wspierający menedżer, z doświadczeniem w sektorze prywatnym i publicznym, zaangażowany w rozwój współpracy samorządu terytorialnego i biznesu, nieustannie poszukujący nowych dróg rozwoju, entuzjastycznie dzielący się swoją wiedzą, doświadczeniem i możliwościami.
Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W 2008 po studiach podyplomowych we Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego rozpoczął swoją aktywność zawodową jako trener. Specjalizuje się w zarządzaniu, technikach sprzedaży oraz negocjacjach. Ukończył podyplomowe studia menedżerskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Po latach pracy w sektorze prywatnym, zdobytą wiedzę i posiadane umiejętności zaczął wykorzystywać w zarządzaniu Jednostką Samorządu Terytorialnego.
Doświadczony specjalista w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych i realizacji projektów unijnych skierowanych zarówno do przedsiębiorców jak i sektora publicznego.
Kontakt
tel: 667 941 253
Atuty kierunku
Zajęcia prowadzone są przez najlepszych pracowników naukowych Akademii Leona Koźmińskiego oraz doświadczonych specjalistów administracji publicznej.
Wykłady i ćwiczenia mają na celu przekazanie wiedzy teoretycznej oraz stworzenie sposobności do zastosowania jej w zadaniach praktycznych. Aktywna praca studentów będzie doskonałą okazją do wymiany dobrych praktyk oraz pozyskania informacji o funkcjonowaniu administracji w różnych obszarach
Słuchacz ma możliwość dostosowania programu do profilu swoich potrzeb i zainteresowań
Celem studiów jest kształtowanie proaktywnej postawy ukierunkowanej na poszukiwanie nowatorskich rozwiązań i kształtowanie kierunków rozwoju administracji.
Uczestnicy otrzymują dostęp do unikatowych materiałów, w tym zasobów "Financial Times" oraz platformy LinkedInLearning
Korzyści dla słuchaczy
W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:
- funkcjonowania i realizacji zadań w administracji publicznej, kompetencji podmiotów publicznych oraz interakcji między nimi występujących
- gospodarowania finansami publicznymi, pozyskiwania środków zewnętrznych i wydatkowania zgodnie z prawem zamówień publicznych
- budowania relacji z makrootoczeniem oraz kształtowania kierunków rozwoju zarządzanych jednostek, metod planowania, zarządzania i realizowania zmian
- prawidłowego prowadzania procesów administracyjnych
- profesjonalnego wykorzystania narzędzi i metod kształtowania rozwoju własnego oraz zarządzanego kapitału ludzkiego
- funkcjonowania administracji w przestrzeni cyfrowej
- kształtowania postaw wspomagających rozwój, oraz wykorzystanie wiedzy i umiejętności zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi i prawnymi
- kreowania otwartego spojrzenia w odległą perspektywę rozwojową, oraz poszukiwania pożądanych kierunków rozwoju administracji
Perspektywa zatrudnienia
Ukończenie studiów pozwala na podjęcie pracy na stanowisku kierowniczym w urzędach administracji państwowej, organizacjach pozarządowych, agencjach, fundacjach i innych podmiotach realizujących zadania o charakterze publicznym.
Studia pomagają wzmocnić posiadane, lub zdobyć nowe umiejętności, wiedzę i kompetencje niezbędne do uzyskania mandatu na stanowiskach elekcyjnych, lub z powołania.
Program
Ramowy program studiów
Organizacja zajęć
Studia trwają dwa semestry.
Program obejmuje 13 zjazdów (w tym 5-6 realizowanych w formule on-line)
Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu:
- sobota - 8.45-15.45
- niedziela - 8.45-15.45
Planowane terminy zjazdów
Wkrótce
Społeczność
Wiodący wykładowcy
Nasi absolwenci
Zasady naboru
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
XXXII edycja - rekrutacja trwa do 15 lutego 2024 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to marzec 2024 roku.
Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie projektu grupowego, bądź projektu indywidualnego w formie pisemnej (projekt doradczy z zakresu zarządzania), oraz zaprezentowanie go przed całą grupą w obecności komisji oceniającej. Projektów obligatoryjnie będzie zawierał elementy: pozyskiwania środków zewnętrznych, planowania strategicznego oraz zarządzania projektami. Dodatkowym warunkiem jest zaliczenie w formie testu następujących przedmiotów: zarządzanie finansami, zarządzanie jakością usług publicznych, negocjacje, marketing i PR, techniki wystąpień publicznych, zarządzanie kapitałem ludzkim, psychologia decyzji indywidualnych i grupowych oraz z wybranych przedmiotów fakultatywnych.
-
odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego**
-
zdjęcie elektroniczne w formacie JPG
-
oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
-
kopia dowodu wpłaty wpisowego
-
**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Opłaty
Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Wpisowe | 250 zł |
Cena podstawowa (Płatność w dwóch ratach po 3450 zł każda) | 6 900 zł |
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (Płatność w dwóch ratach po 3105 zł każda) | 6 210 zł |
Cena ze zniżką za jednorazową płatność ((Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.) ) | 6400 |
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl
Uprzejmie informujemy, że edycje są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.