Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Logistyka w zarządzaniu, logistyka studia podyplomowe, studia logistyczne warszawa

Logistyka w zarządzaniu

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend

O kierunku

Cel studiów

Celem studiów jest przekazanie wiedzy umożliwiającej zastosowanie zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem i jego łańcuchami dostaw.

Prowadzi to nie tylko do znacznej redukcji kosztów oraz  zwiększenia sprawności działania i rentowności przedsiębiorstwa, ale również do podwyższenia niezawodności procesów produkcji i sprzedaży. Dzięki skoordynowanym dostawom materiałów, towarów czy wyrobów we właściwym czasie, miejscu, ilości i jakości, zarządzanie logistyczne przyczynia się do wyższego standardu obsługi klienta, a w konsekwencji do zwiększenia przychodów ze sprzedaży i konkurencyjności przedsiębiorstwa. 

Partnerzy

Polska Izba Spedycji
Partner kierunku
Poland Roundtable
Partner strategiczny

Adresaci i adresatki studiów

  • Menedżerowie wyższego i średniego szczebla, analitycy i stratedzy łańcuchów dostaw
  • Dyrektorzy, kierownicy i specjaliści ds. logistyki w przedsiębiorstwach
  • Menedżerowie i planiści elastycznych i zintegrowanych łańcuchów dostaw
  • Kierownicy, planiści i specjaliści poszczególnych odcinków zarządzania logistycznego   w przedsiębiorstwie, zarządzający  zaopatrzeniem, logistyką produkcji i przepływem materiałów, magazynem i systemami składowania, transportem i dystrybucją  oraz optymalizacją wykorzystania zasobów
figury

Kierownik studiów

prof. ALK dr Mirosław Antonowicz

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, certyfikowany „Senior Logistics” European Logistics Associates Bruksela, certyfikowany – Chartered Fellow (FCILT) –The Chartered Institute of Logistics and Transport UK. Trener biznesu. Pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego, dyrektor Centrum Naukowo-Biznesowego (LPC) w zakresie logistyki , transportu i zakupów.

Wieloletni menedżer sektora transportu, były wiceprezes UTK, członek rad nadzorczych spółek kapitałowych. Członek Polskiego Towarzystwa Logistycznego, członek Stowarzyszenia Menedżerów i Ekspertów Transportu Szynowego w KIG. Obecnie członek zarządu PKP S.A., wiceprzewodniczący RN PKP CARGO LOGISTICS, przewodniczący RN PKP LHS, członek Rady Naukowej Instytutu Kolejnictwa, członek Rady ds. Transportu Kolejowego przy Prezesie UTK. Autor i współautor  wielu ekspertyz i analiz, koncepcji doradczych, programów restrukturyzacyjnych funkcji działów i całych organizacji, a także artykułów naukowych.

Korzyści dla uczestników i uczestniczek studiów – co zyskujesz

  • Wiedzę i umiejętności umożliwiające zrozumienie prawideł, zasad rządzących logistyką i organizacjami logistycznymi
  • Możliwość zdobycia certyfikacji kompetencji zawodowych
  • Wzmocnienie pozycji przetargowych na rynku pracy
  • Poznanie podstaw etycznych w logistyce i transporcie

Program

  • Zajęcia integracyjne – wprowadzające 

Blok ogólny 

  • Podstawy współczesnego zarządzania przedsiębiorstwem 
  • Wprowadzenie do zarządzania logistyką i łańcuchami dostaw 
  • Elementy prawa celnego w logistyce 
  • Polityka transportowo-logistyczna UE 
  • Kompetencje menedżera we współczesnej logistyce – zarządzanie karierą
  • Zarządzanie jakościowe procesami logistycznymi 
  • Zarządzanie logistyką  międzynarodową 

Blok umiejętności menedżerskich – specjalistycznych i funkcjonalnych  

  • Planowanie i zarządzanie produkcją i przepływem materiałów 
  • Logistyka w e-commerce
  • Zarządzanie magazynem 
  • Zarządzanie zapasami 
  • Nowoczesne instrumenty i metody zarządzania logistycznego
  • Zarządzanie dystrybucją w logistyce 
  • Zarządzanie projektami logistycznymi
  • Zarządzanie transportem 
  • Zarządzanie zaopatrzeniem i zakupy 
  • Controlling w logistyce 
  • ESG w Logistyce
  • Systemy informatyczne  i Nowoczesne technologie z Zarządzaniu Logistycznym 
  • Warsztaty logistyczne
  • Spotkania z praktykami 

Do ukończenia studiów wymagane jest zaliczenie 4 przedmiotów oraz zdanie egzaminu końcowego, w skład którego wejdą pytania obejmujące większość najważniejszych przedmiotów z toku  studiów.

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 214 (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

WomenwithlaptopIllustration

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry.

Program obejmuje 12 zjazdów (w tym 4-5 realizowanych w formule online).

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w:  

  • soboty – 8:45-17:30
  • niedziele – 8:45-15:45

Terminy zajęć

wkrótce

Społeczność

Wiodący wykładowcy

dr hab. Sebastian Jarzębowski

Dyrektor Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP) w Polsce, Dyrektor ds. Naukowych Logistics & Procurement Center ALK. 

Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych w języku polskim i angielskim z zakresu technologii informacyjnych w logistyce, modelowania procesów biznesowych oraz zarządzania łańcuchami dostaw. Jego działalność naukowo-badawcza koncentruje się na efektywności gospodarowania przedsiębiorstw, zarządzaniu łańcuchami dostaw oraz logistyce. Autor kilkudziesięciu publikacji, w tym zagranicznych. Odbył wielokrotne staże zagraniczne na Uniwersytetach w Bonn, Hamburgu, Halle, Visiting Professor w Fisher College of Business, Ohio State University, USA oraz na Uniwersytecie w Bonn. Stypendysta Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD), Fundacji Schaumanna i innych. Koordynator krajowych i międzynarodowych projektów z zakresu logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw. 

dr hab. Bogusław Śliwczyński

Od 20 lat zajmuje się problematyką zarządzania operacyjnego przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw, controllingu i kosztów oraz poprawy efektywności procesów logistycznych, produkcji i sprzedaży. Jest ekspertem i doradcą zarządów wielu przedsiębiorstw, kierował lub był wykonawcą ponad 200 projektów dla przedsiębiorstw polskich i zagranicznych. 
Pełni funkcję  Pełnomocnika Dyrektora Instytutu Logistyki i Magazynowania ds. Konsultingu. 

prof. ALK dr Mirosław Antonowicz

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, certyfikowany „Senior Logistics” European Logistics Associates Bruksela, certyfikowany – Chartered Fellow (FCILT) –The Chartered Institute of Logistics and Transport UK. Trener biznesu. Pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego, dyrektor Centrum Naukowo-Biznesowego (LPC) w zakresie logistyki , transportu i zakupów.

Wieloletni menedżer sektora transportu, były wiceprezes UTK, członek rad nadzorczych spółek kapitałowych. Członek Polskiego Towarzystwa Logistycznego, członek Stowarzyszenia Menedżerów i Ekspertów Transportu Szynowego w KIG. Obecnie członek zarządu PKP S.A., wiceprzewodniczący RN PKP CARGO LOGISTICS, przewodniczący RN PKP LHS, członek Rady Naukowej Instytutu Kolejnictwa, członek Rady ds. Transportu Kolejowego przy Prezesie UTK. Autor i współautor  wielu ekspertyz i analiz, koncepcji doradczych, programów restrukturyzacyjnych funkcji działów i całych organizacji, a także artykułów naukowych.

Żurek Arkadiusz spedycja
mgr Arkadiusz Żurek
dr Marzena Walczak

Specjalista w zakresie prawa celnego i branży transportowo-spedycyjnej, 
Naczelnik Wydziału Obsługi Przedsiębiorstw - Izby Celnej w Warszawie, wykładowca  i trener na kursach i Studiach Podyplomowych SGH i innych. 

dr Dorota Raben

Uznany ekspert na międzynarodowym rynku w dziedzinie zarządzania, logistyki i łańcuchów dostaw.  Stopień doktora uzyskała w SGH, Warszawa.

Certyfikowany trener organizacji szkoły Brian Tracy International, certyfikowany konsultant Talent Q do prowadzenia badań assessmentowych w zakresie kompetencji i potencjału pracowników, mentor, mówca motywacyjny.Od ponad 30 lat związana z zarządzaniem i logistyką, której poświęciła całe swoje życie zawodowe – począwszy od uruchomienia centrum magazynowego w Poznaniu dla firmy Herlitz, poprzez współtworzenie i rozwijanie rodzinnej firmy logistycznej Raben Group, aż po pracę dla Royal Frans Maas Group, Gefco, FM Logistic, Clip Group.

W latach 2013-2016 Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.Dodatkowo, swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, które zdobyła pracując w Europie i Azji dzieli się w roli wykładowcy, doradcy zarządów wielu firm i w Radach Nadzorczych.Wykładowca na wielu uczelniach takich jak: SWPS, IPI PAN, SGH, Akademia Leona Koźmińskiego, Uczelnia Łazarskiego, UTH na studiach magisterskich, podyplomowych, MBA, DBA z zakresu zarządzania logistyką oraz budowania strategii firm. Uczestnik i mówca na wielu konferencjach, seminariach w Polsce i poza granicami kraju.

dr Jacek Pacholik
alk
mgr Michał Czerwiec

Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego o specjalności Transport i Logistyka. Od lat związany z branżą IT dla biznesu, choć doświadczenie zdobywał też w sprzedaży, windykacji i księgowości. Jako wzięty logistyk ściśle współpracował z wieloma firmami z sektora dystrybucji i produkcji oraz doradzał dziesiątkom firm i osób z bardzo różnych zakresów tematycznych biznesu. 

Wykładowca studiów stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych z zakresu logistyki magazynowania, logistyki dystrybucji, zarządzania łańcuchem dostaw oraz systemów informatycznych wspierających te zagadnienia. 

Obecnie Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w firmie ELSE Systemy Informatyczne, odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii biznesowej firmy. 

foto_tadeusz__2_.png
mgr Tadeusz Senda

Radca - Minister w Stałym Przedstawicielstwie RP przy UE w Brukseli, były dyrektor Departamentu Polityki Celnej w Ministerstwie Finansów , doradca podatkowy. 
Współpracuje z ALK od blisko 15 lat. 

Autor szeregu artykułów poświęconych zagadnieniom obrotu towarowego z zagranicą i współautor m.in. podręcznika akademickiego „Prawo celne” wyd. C.H Beck.  Głównym przedmiotem jego zainteresowań jest handel międzynarodowy, prawo celne oraz prawo transportowe. 

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. 

XXX edycja studiów – rekrutacja trwa do 15 września 2025 roku. Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 roku.

Do ukończenia studiów wymagane jest zaliczenie wszystkich przedmiotów. Słuchacze w toku studiów muszą zdać także 3 egzaminy (1. Podstawy współczesnego zarządzania przedsiębiorstwem, 2. Wprowadzenie do zarządzania logistyką i łańcuchami dostaw, 3. Controlling w logistyce) oraz egzamin końcowy. 

Słuchacze przystępujący do procesu certyfikacji Europejskiego Towarzystwa Logistycznego potwierdzającego kompetencje logistyczne na poziomie European Senior Logistician, posiadający minimum pięcioletnie doświadczenie zawodowe w logistyce, dodatkowo zdają 3 egzaminy obowiązkowe przeprowadzane przez Jednostkę Certyfikującą Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu: 

  • Podstawy biznesu 
  • Popyt, produkcja i planowanie wymagań dystrybucji 
  • Logistyka i projektowanie łańcuchów dostaw 

oraz 3 do wyboru spośród: 

  • Obsługa klienta 
  • Zaopatrzenie 
  • Transport 
  • Magazynowanie 

Łącznie wymagana praktyka w zawodzie (przez okres minimum 5 lat) weryfikowana podczas końcowego postępowania kwalifikacyjnego

  • Samodzielne stanowisko kierownicze 
  • Samodzielne prowadzenie projektów logistycznych 
  • Usługi konsultingowe

Dla uczestników studiów którzy wybrali dodatkowy proces certyfikacji kompetencji zawodowych Europejskiego Towarzystwa Logistycznego (z siedzibą w Brukseli), po zdaniu egzaminów i przeprowadzeniu końcowego postępowania kwalifikacyjnego – certyfikat European Senior Logistician

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego** 

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Kanclerz Agata KEBS
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Agata Kanclerz

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 4100 zł każda) 8 200 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 690 zł każda) 7 380 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 7 700 zł
Opłata za 6 egzaminów European Senior Logistician oraz koszt końcowego postępowania kwalifikacyjnego (Od 2017 r. na studiach podyplomowych można uzyskać wyłącznie certyfikat European Senior Logistician) 3 690 zł brutto

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że edycje studiów są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.