Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Executive Master Class

Logistyka e-commerce

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Tryb stacjonarny

O kierunku

Studia podyplomowe logistyka e-commerce są odpowiedzią Akademii Leona Koźmińskiego na potrzeby polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, które muszą stawić czoła ogromnym i stale narastającym zmianom w globalnych łańcuchach dostaw i modelach biznesowych.

Głównym celem studiów  jest wyposażenie kadry menedżerskiej, a także właścicieli firm prowadzących sprzedaż w Internecie lub wielokanałowo (multi-channel) w wiedzę, kompetencje oraz umiejętności związane z zarządzaniem operacjami logistycznymi i organizacją łańcuchów dostaw.

Studia prowadzone są przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem zarówno po stronie wiodących europejskich i amerykańskich przedsiębiorstw e-commerce, jak i operatorów logistycznych.

Ukończenie studiów pozwoli słuchaczom na świadome zaplanowanie oraz zorganizowanie (lub optymalizację) łańcucha dostaw na potrzeby biznesu prowadzącego sprzedaż wielokanałowo. 

Cel studiów

Cel główny to nabycie wiedzy i wykształcenie umiejętności potrzebnych do zarządzania operacjami w e-commerce, ale również w ujęciu łańcucha dostaw, przyjmując za punkt wyjścia efektywne zarządzanie procesami logistycznymi przy optymalnym wykorzystaniu infrastruktury logistycznej.

Atuty kierunku

1
Wzmocnienie pozycji na rynku pracy

Wzmocnienie pozycji absolwentów studiów na rynku pracy TSL, retail, e-commerce

2
Perspektywy zmiany pozycji i awansu

Wzmocnienie pozycji w ubieganiu się  podjęcie  pracy na stanowiskach menedżerskich lub specjalistycznych w biznesie logistycznym i transportowym, przedsiębiorstw sektora  państwowego, prywatnego, pozarządowego, administracji państwowej

3
Zmiana w postrzeganiu logistyki

Wzmocnienie roli i postrzegania logistyki przez słuchaczy w obrębie własnych  firm, instytucji i urzędów

Partner studiów

E-commerce Logistics Experts Association (e-LEA)

Adresaci i adresatki studiów

  • Średni szczebel kierowniczy w przedsiębiorstwach, instytucjach stosujących rozwiązania logistyczne
  • Pracownicy sektora TSL, pracownicy branży handlowej i e-commerce zainteresowani nabyciem nowych umiejętności  z różnych sektorów gospodarki w zakresie  zarządzania logistyką i jej obszarami zadaniowymi
  • Pracownicy sektora TSL, pracownicy branży handlowej i e-commerce chcący pogłębić i rozszerzyć swoją wiedzę w zakresie logistyki w aspekcie menedżerskim, zarządczym i efektywnościowym
  • Osoby zainteresowane problematyką logistyczną i e-commerce  oraz ich rolą w biznesie
info

Kierownik studiów

prof. ALK dr hab. Sebastian Jarzębowski

Profesor w Katedrze Ekonomii, Dyrektor Logistics & SCM Center w Akademii Leona Koźmińskiego, Dyrektor Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP) w Polsce oraz Research Fellow w Supply Chain Risk and Resilience Research (SCR3) Institute, University of Missouri–St. Louis.

Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych oraz projektów z zakresu technologii informacyjnych w logistyce, modelowania procesów biznesowych oraz zarządzania łańcuchami dostaw. Jego działalność naukowo-badawcza koncentruje się na efektywności gospodarowania przedsiębiorstw, zarządzaniu łańcuchami dostaw oraz logistyce.

Autor kilkudziesięciu publikacji, w tym zagranicznych. Wielokrotnie gościł na uniwersytetach w Australii, Austrii, Francji, Niemczech oraz USA. Visiting Professor w Fisher College of Business, Ohio State University, USA, oraz na Uniwersytecie w Bonn.

Stypendysta Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD), Fundacji Schaumanna i innych. Koordynator ponad 20 krajowych i międzynarodowych projektów badawczo-rozwojowych i biznesowych, realizowanych w ramach programów takich jak Horyzont 2020, Interreg, POWER, POKL, RPO, FP7, NCN, NCBiR – z zakresu logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw, a zwłaszcza dotyczących integracji łańcucha dostaw, cyfrowej transformacji i zarządzania zakupami.  

Program

Zajęcia integracyjne

Blok 1. Strategia

  • Dostępne modele logistyki i łańcucha dostaw
  • Modelowanie łańcucha dostaw w omnichannel
  • Systemy informatyczne wspierające operacje logistyczne
  • Technologie w magazynach obsługujących e-commerce i omnichannel
  • Uwarunkowania prawne i regulacje dotyczące logistyki e-commerce
  • Analiza finansowa operacji e-commerce

Blok 2. Planowanie  

  • Aspekty cywilnoprawne w planowaniu biznesu
  • Negocjacje umów i organizacja przetargów na usługi logistyczne
  • Organizacja współpracy z operatorem logistycznym
  • Organizacja pracy własnego magazynu
  • Organizacja dystrybucji na ostatniej mili
  • Planowanie sprzedaży i operacji
  • Struktura i rekrutacja zespołu

Blok 3. Realizacja i ocena

  • Bezpieczeństwo ludzi, operacji i majątku firmy w logistyce
  • Kluczowe wskaźniki efektywności i jakości w e-commerce
  • Optymalizacja procesów w łańcuchu dostaw
  • Projekt uruchomienia e-commerce w praktyce
  • Przegląd najlepszych praktyk w operacjach e-commerce

​​​​​​​Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 177 (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

free movers

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry.

Program obejmuje 12 zjazdów (w tym 4-5 realizowanych w formule online).

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w:

  • soboty – 8:45-17:30
  • niedziele – 8:45-15:45

Terminy zajęć

Terminy zjazdów w I semestrze roku akademickiego 2024/2025:

  • 19-20.10.2024
  • 16-17.11.2024
  • 07-08.12.2024
  • 04-05.01.2025
  • 01-02.02.2025
  • 22-23.02.2025

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Adam Sobolewski

Ex-Amazon, ex-HEBE, Dyrektor Operacyjny Opontia

Supply Chain & Logistics Expert. Buduje nowoczesne łańcuchy dostaw. Wdrażał systemy informatyczne wspierające planowanie na potrzeby logistyki, tworzył procesy Sales & Operations Planning, kilkukrotnie wspierał wybór operatora logistycznego dla nowego sklepu internetowego. Odpowiadał za łańcuchy dostaw liczące sobie tysiące dostawców i miliony punktów sprzedaży. Prowadził operacje magazynowe z kilkuset osobowymi zespołami. Pracował w Avon Cosmetics, Baxter Healthcare, stworzył dział łańcucha dostaw w HEBE, a także wspierał operacje Amazon przed wejściem do Polski. Po godzinach prowadzi blog ekspercki Logistyka po prostu

Żaneta Ścigała

Partner w kancelarii Legal Hub Wojnarowska Ścigała Irlik

Radca prawny, Approved Compliance Expert (ACE), partner w kancelarii prawnej specjalizującej się w najmie powierzchni magazynowych oraz audytach prawnych nieruchomości pod inwestycje magazynowe i parki logistyczne. Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie zawodowe w obsłudze prawnej klientów z branży e-commerce oraz logistyki. Kompleksowo doradza firmom i wspiera zarządy w podejmowaniu decyzji biznesowych, również w obszarze compliance, Autorka artykułów eksperckich w czasopismach branżowych oraz prelegentka na konferencjach logistycznych.

Tomasz Sączek

Dyrektor Zarządzający IPP Pooling Polska, Prezes E-LEA

Praktyk w obszarze łańcucha dostaw. Od 20 lat związany z logistyką operacyjną. Doświadczony menedżer z sukcesami zarządzający łańcuchami dostaw różnych branż. Współpracuje z renomowanymi firmami konsultingowymi w Polsce i za granicą jako ekspert-praktyk. Specjalizuje się w budowaniu strategii łańcucha dostaw, optymalizacji kosztów oraz przebudowie procesów logistycznych. Certyfikowany trener biznesu. Wykładowca m.in. w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Doradca Supply Chain & Logistics Group w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – reprezentujący organizację w Polsce. Od wielu lat prelegent/przewodniczący Global Supply Chain Summit w Dubaju.

Damian Kołata

Dyrektor ds. E-Commerce CEE, Cushman & Wakefield

Partner, Head of Industrial & Logistics Poland/ Head of E-Commerce CEE w firmie doradczej Cushman & Wakefield. Posiada ponad siedemnastoletnie doświadczenie zawodowe w sferze logistyki oraz e-commerce. Pomysłodawca jednego z pierwszych ukraińskich sklepów internetowych, wspierał otwarcie centrum dystrybucyjnego dla największej europejskiej internetowej platformy modowej. Wykładowca na studiach podyplomowych na UE w Poznaniu, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu optymalizacji procesów i zarządzania zwrotami w e-commerce, oraz współautor książki „Biblia e-biznesu 3.0”. Odpowiadał za operacje w magazynach o powierzchni prawie osiemdziesięciu boisk piłkarskich, na których zatrudnienie przewyższało liczbę mieszkańców Szklarskiej Poręby.

Marcin Klimaszewski

Założyciel magazynuj.to

Z logistyką związany jest od 19 lat. W latach 1999-2004 budował sieć dystrybucji kart pre-paid dla operatora Orange (wtedy PTK Centertel). W latach 2004-2011 w portalu pracuj.pl i stepstone.pl odpowiadał za współpracę z klientami i zarządzanie zespołami, przekonując branżę TSL, że Internet to narzędzie rekrutacji i budowania employer branding.
Od 2014 współtworzył Cloudpack, operatora fulfillment dla sektora SME w Polsce. Aktualnie odpowiada za rozwój marketplace magazynuj.to oraz jest współtwórcą branżowego serwisu z ofertami pracy dla branży #TSL: praca.magazynuj.to
Doradza e-sklepom w usprawnianiu procesów magazynowych oraz efektywnej rekrutacji pracowników. Mentor ds. logistyki w Foodtech.

Zbigniew Gawęda

Starszy Manager ds. Rozwoju Biznesu E-Commerce & Moda, DSV Solutions

Senior Manager z dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze łańcucha dostaw. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych firmach w obszarze transportu i dystrybucji, zarządzania projektami, zarządzania jakością. Od wielu lat po stronie operatora logistycznego pomaga znaleźć optymalne rozwiązania lokalizacyjne i wewnątrzmagazynowe dla firm e-commerce pragnących zlokalizować na terenie Polski swoje centra dystrybucji i prowadzić dystrybucję crossborder. Autor wielu artykułów i wypowiedzi dla prasy branżowej, moderator i panelista. W DSV Solutions odpowiada za business development spółki w obszarze e-commerce.

Krystian Sokołowski

Recruitment Lead Poland, DHL Supply Chain

Odpowiedzialny za strategię i rozwój Centrum Rekrutacji DHL Supply Chain w Polsce. Przez ostatnie lata wraz ze swoimi zespołami z sukcesami zatrudnił tysiące kandydatów na wszystkich szczeblach stanowisk: operacyjnych, specjalistycznych, eksperckich oraz executive. Kreował i realizował „szyte na miarę” strategie employer brandingu i rekrutacyjne dla zróżnicowanych startupów logistycznych i transportowych dla klientów z branż: e-commerce czy retail w Polsce, z których największy zatrudnia kilka tysięcy pracowników. Wdrażał projekty transformacji cyfrowej i automatyzacji procesów w rekrutacji.

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

1 edycja studiów – rekrutacja trwa do 15 września 2025 roku. Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 roku.

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego** 

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru.

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
OPŁATA REKRUTACYJNA

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Kanclerz Agata KEBS
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Agata Kanclerz

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 950 zł każda) 7 900 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 555 zł każda) 7 110 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 7 400 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl