Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Executive Master Class

Logistyka e-commerce

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Tryb stacjonarny

O kierunku

Studia Logistyka e-commerce są odpowiedzią Akademii Leona Koźmińskiego na potrzeby polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, które muszą stawić czoła ogromnym i stale narastającym zmianom w globalnych łańcuchach dostaw i modelach biznesowych.

Głównym celem studiów  jest wyposażenie kadry menedżerskiej, a także właścicieli firm prowadzących sprzedaż w internecie lub wielokanałowo (multi-channel) w wiedzę, kompetencje oraz umiejętności związane z zarządzaniem operacjami logistycznymi i organizacją łańcuchów dostaw.

Studia prowadzone są przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem zarówno po stronie wiodących europejskich i amerykańskich przedsiębiorstw e-commerce jak i operatorów logistycznych.

Ukończenie studiów pozwoli słuchaczom na świadome zaplanowanie oraz zorganizowanie (lub optymalizację) łańcucha dostaw na potrzeby biznesu prowadzącego sprzedaż wielokanałowo. 

Cel studiów

Cel główny: Nabycie wiedzy i wykształcenie umiejętności potrzebnych do zarządzania operacjami w e-commerce, ale również w ujęciu łańcucha dostaw, przyjmując za punkt wyjścia efektywne zarządzanie procesami logistycznymi przy optymalnym wykorzystaniu infrastruktury logistycznej.

Atuty kierunku

1. Ukończenie Studiów posłuży absolwentowi do wzmocnienia swojej pozycji na rynku pracy TSL, Retail, e-commerce

2. Wzmocnienie pozycji w ubieganiu się  podjęcie  pracy na stanowiskach menedżerskich lub specjalistycznych w biznesie logistycznym i transportowym, przedsiębiorstw sektora  państwowego, prywatnego, pozarządowego, administracji państwowej,

3.  Wzmocnienie roli i postrzegania logistyki przez słuchaczy w obrębie własnych  firm, instytucji i urzędów

Partner studiów

E-commerce Logistics Experts Association (e-LEA)

Adresaci studiów

  • Średni szczebel kierowniczy w przedsiębiorstwach, instytucjach stosujących rozwiązania logistyczne;
  • Pracownicy sektora TSL, pracownicy branży handlowej i e-commerce chcący nabyć nowych umiejętności  z różnych sektorów gospodarki w zakresie  zarządzania logistyka i jej obszarami zadaniowymi;
  • Pracownicy sektora TSL, pracownicy branży handlowej i e-commerce chcący pogłębić i rozszerzyć swoją wiedzę w zakresie logistyki w aspekcie menedżerskim, zarządczym i efektywnościowym;
  • Osoby zainteresowane problematyką logistyczną i e-commerce  oraz ich rolą w biznesie.
info

Kierownik studiów

prof. ALK dr hab. Sebastian Jarzębowski

Profesor w Katedrze Ekonomii, Dyrektor Logistics & SCM Center w Akademii Leona Koźmińskiego, Dyrektor Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP) w Polsce oraz Research Fellow w Supply Chain Risk and Resilience Research (SCR3) Institute, University of Missouri–St. Louis.

Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych oraz projektów z zakresu technologii informacyjnych w logistyce, modelowania procesów biznesowych oraz zarządzania łańcuchami dostaw. Jego działalność naukowo-badawcza koncentruje się na efektywności gospodarowania przedsiębiorstw, zarządzaniu łańcuchami dostaw oraz logistyce.

Autor kilkudziesięciu publikacji, w tym zagranicznych. Wielokrotnie gościł na uniwersytetach w Australii, Austrii, Francji, Niemczech oraz USA. Visiting Professor w Fisher College of Business, Ohio State University, USA, oraz na Uniwersytecie w Bonn.

Stypendysta Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD), Fundacji Schaumanna i innych. Koordynator ponad 20 krajowych i międzynarodowych projektów badawczo-rozwojowych i biznesowych, realizowanych w ramach programów takich jak Horyzont 2020, Interreg, POWER, POKL, RPO, FP7, NCN, NCBiR – z zakresu logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw, a zwłaszcza dotyczących integracji łańcucha dostaw, cyfrowej transformacji i zarządzania zakupami.  

Program

Zajęcia  integracyjne

1.Blok Strategia

  • Dostępne modele logistyki i łańcucha dostaw
  • Modelowanie łańcucha dostaw w omnichannel
  • Systemy informatyczne wspierające operacje logistyczne
  • Technologie w magazynach obsługujących e-commerce i omnichannel
  • Uwarunkowania prawne i regulacje dotyczące logistyki e-commerce
  • Analiza finansowa operacji e-commerce

2. Blok  Planowanie  

  • Aspekty cywilnoprawne w planowaniu biznesu
  • Negocjacje umów i organizacja przetargów na usługi logistyczne
  • Organizacja współpracy z operatorem logistycznym
  • Organizacja pracy własnego magazynu
  • Organizacja dystrybucji na ostatniej mili
  • Planowanie Sprzedaży i Operacji
  • Struktura i rekrutacja zespołu

3. Blok

  • Realizacja i Ocena
  • Bezpieczeństwo ludzi, operacji i majątku firmy w logistyce
  • Kluczowe wskaźniki efektywności i jakości w e-commerce
  • Optymalizacja procesów w łańcuchu dostaw
  • Projekt uruchomienia e-commerce w praktyce
  • Przegląd najlepszych praktyk w operacjach e-commerce
free movers

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 177h * * jedna godzina dydaktyczna = 45 minut

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry.

Program obejmuje 12 zjazdów (w tym 4-5 realizowanych w formule on-line)

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu:

  • soboty 8.45-17.30
  • niedziele 8.45 - 15.45

Terminy zjazdów

wkrótce

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Adam Sobolewski

ex-Amazon, ex-HEBE, Dyrektor Operacyjny Opontia

Supply Chain & Logistics Expert. Buduje nowoczesne łańcuchy dostaw. Wdrażał systemy informatyczne wspierające planowanie na potrzeby logistyki, tworzył procesy Sales & Operations Planning, kilkukrotnie wspierał wybór operatora logistycznego dla nowego sklepu internetowego. Odpowiadał za łańcuchy dostaw liczące sobie tysiące dostawców i miliony punktów sprzedaży. Prowadził operacje magazynowe z kilkuset osobowymi zespołami. Pracował w Avon Cosmetics, Baxter Healthcare, stworzył dział łańcucha dostaw w HEBE, a także wspierał operacje Amazon przed wejściem do Polski. Po godzinach prowadzi blog ekspercki – Logistyka po prostu

Żaneta Ścigała

Partner w kancelarii Legal Hub Wojnarowska Ścigała Irlik

Radca prawny, Approved Compliance Expert (ACE), partner w kancelarii prawnej specjalizującej się w najmie powierzchni magazynowych oraz audytach prawnych nieruchomości pod inwestycje magazynowe i parki logistyczne. Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie zawodowe w obsłudze prawnej klientów z branży e-commerce oraz logistyki. Kompleksowo doradza firmom i wspiera zarządy w podejmowaniu decyzji biznesowych, również w obszarze compliance, Autorka artykułów eksperckich w czasopismach branżowych oraz prelegentka na konferencjach logistycznych.

Tomasz Sączek

Dyrektor Zarządzający IPP Pooling Polska, Prezes E-LEA

Praktyk w obszarze łańcucha dostaw. Od 20 lat związany z logistyką operacyjną. Doświadczony manager z sukcesami zarządzający łańcuchami dostaw różnych branż. Współpracuje z renomowanymi firmami konsultingowymi w Polsce i zagranicą jako ekspert praktyk. Specjalizuje się budowaniu strategii łańcucha dostaw, optymalizacji kosztów oraz przebudowie procesów logistycznych. Certyfikowany trener biznesu. Wykładowca m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Doradca Supply Chain & Logistics Group w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – reprezentujący organizację w Polsce. Od wielu lat prelegent/przewodniczący Global Supply Chain Summit w Dubaju.

Damian Kołata

Dyrektor ds. E-Commerce CEE, Cushman & Wakefield

Damian Kołata, Partner, Head of Industrial & Logistics Poland / Head of E-Commerce CEE w firmie doradczej Cushman & Wakefield. Posiada ponad siedemnastoletnie doświadczenie zawodowe w sferze logistyki oraz e-commerce. Pomysłodawca jednego z pierwszych ukraińskich sklepów internetowych, wspierał otwarcie centrum dystrybucyjnego dla największej europejskiej internetowej platformy modowej. Wykładowca na studiach podyplomowych na UE w Poznaniu, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu optymalizacji procesów i zarządzania zwrotami w e-commerce oraz współautor książki „Biblia e-biznesu 3.0”. Odpowiadał za operacje w magazynach o powierzchni prawie osiemdziesięciu boisk piłkarskich, na których zatrudnienie przewyższało liczbę mieszkańców Szklarskiej Poręby.

Marcin Klimaszewski

Założyciel Magazynuj.to

Z logistyką związany jest od 19 lat. W latach 1999 -2004 budował sieć dystrybucji kart pre-paid dla operatora Orange (wtedy PTK Centertel) . W latach 2004 – 2011 w portalu pracuj.pl i stepstone.pl odpowiadał za współpracę z klientami i zarządzanie zespołami przekonując branżę TSL, że Internet to narzędzie rekrutacji i budowania employer branding.
Od 2014 współtworzył Cloudpack, operatora fulfillment dla sektora SME w Polsce. Aktualnie odpowiada za rozwój marketplace magazynuj.to oraz jest współtwórcą branżowego serwisu z ofertami pracy dla branży #TSL: praca.magazynuj.to
Doradza e-sklepom w usprawnianiu procesów magazynowych oraz efektywnej rekrutacji pracowników. Mentor ds. logistyki w Foodtech.

Zbigniew Gawęda

Starszy Manager ds. Rozwoju Biznesu E-Commerce & Moda, DSV Solutions

Senior manager z dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze łańcucha dostaw. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych firmach w obszarze transportu i dystrybucji, zarządzania projektami, zarządzania jakością. Od wielu lat po stronie operatora logistycznego pomaga znaleźć optymalne rozwiązania lokalizacyjne i wewnątrzmagazynowe dla firm eCommerce pragnących zlokalizować na terenie Polski swoje centra dystrybucji i prowadzić dystrybucję crossborder. Autor wielu artykułów i wypowiedzi dla prasy branżowej, moderator i panelista. W DSV Solutions odpowiada za business development spółki w obszarze eCommerce.

Krystian Sokołowski

Recruitment Lead Poland, DHL Supply Chain
 
„Odpowiedzialny za strategię i rozwój Centrum Rekrutacji DHL Supply Chain w Polsce. Przez ostatnie lata wraz ze swoimi zespołami z sukcesami zatrudnił tysiące kandydatów na wszystkich szczeblach stanowisk: operacyjnych, specjalistycznych, eksperckich oraz executive. Kreował i realizował „szyte na miarę” strategie Employer Brandingu i rekrutacyjne dla zróżnicowanych start-upów logistycznych i transportowych dla klientów z branż: E-commerce czy retail w Polsce, z których największy zatrudnia kilka tysięcy pracowników. Wdrażał projekty transformacji cyfrowej i automatyzacji procesów w rekrutacji.”

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

1 edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2024 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2024 roku.

  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego ** 

  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • kopia dowodu wpłaty wpisowego 

**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

 

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru.

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
OPŁATA REKRUTACYJNA

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Kanclerz Agata KEBS
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Agata Kanclerz

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 3950 zł każda) 7900 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3555 zł każda) 7110 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 7400 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl