Wesprzyj nas
Strona główna
executive mba, studia mba cena

Executive MBA

Poziom
Studia podyplomowe
Studia MBA
Executive programs
Czas trwania
2 lata
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, Dyplom MBA
Tryb
Czw., pt., sob.

O kierunku

WITAMY W KOZMINSKI EXECUTIVE BUSINESS SCHOOL

W czasach niezwykle dynamicznych zmian wszyscy czujemy, że zmiana sposobu myślenia i rozwój kompetencji są najlepszym, a wręcz koniecznym kierunkiem działania. Ciągłe wychodzenie ze stref komfortu pozwala nam sięgać wyżej, realizować aspiracje, stawać się lepszą wersją samych siebie i odkrywać nieznane, ale fascynujące obszary. Rozwój osobisty to również filozofia, sposób na życie, droga do osiągnięcia celów oraz cel sam w sobie.

Kierując się tym przekonaniem, zapraszam do Kozminski Executive Business School – unikalnego środowiska, gdzie czekają na Państwa transformacyjne doświadczenia, nieograniczone wręcz możliwości zdobycia wiedzy, wymiany doświadczeń i zbudowania wyjątkowych relacji.

Korzystając z 30 lat doświadczenia w dostarczaniu najwyższej jakości edukacji menedżerskiej, Kozminski Executive Business School realizuje niezwykle szeroką misję, przyczyniając się do rozwoju – menedżerów i firm. Realizowane programy, szkolenia, doradztwo, ale również wsparcie w prowadzeniu badań są tym wszystkim, czego współczesna firma może potrzebować, aby stale się doskonalić. 

Ostatni ranking „Financial Times” uplasował ALK wśród 50 najlepszych miejsc do rozwoju indywidualnego, jak i instytucjonalnego.

Zapraszam do najlepszej – według „Financial Times” – uczelni biznesowej w Europie Środkowej. Do miejsca, gdzie biznes współpracuje z nauką.

Dr Sylwia Hałas-Dej Dziekan Kozminski Executive Business School, dyrektor programu

CEL STUDIÓW

Celem studiów Executive MBA jest dostarczenie uczestnikom nowoczesnej wiedzy z szeroko rozumianej dziedziny zarządzania, która stanowi podstawę do rozwoju praktycznych umiejętności menedżerskich: analizy i opracowania metod rozwiązywania problemów firmy, formułowania strategii rozwojowych, sprawnego podejmowania decyzji, skutecznego negocjowania, komunikowania się oraz współdziałania z innymi. Zapoznamy Was z ogólnymi warunkami gospodarczymi, kulturowymi, społecznymi oraz politycznymi związanymi z gospodarką regionalną i globalną, w których funkcjonują menedżer i jego firma.

Studia MBA to jeden z najbardziej zaawansowanych etapów rozwoju menedżerskiego.

CO NAS WYRÓŻNIA?

Pozycje ALK w światowych rankingach uczelni biznesowych „Financial Times”:

FT 2024_05

ATUTY KIERUNKU

1
Najlepszy program MBA w Europie Środkowo-Wschodniej

W światowym rankingu „Financial Times” nasz program Executive MBA – jedyny z Polski – uplasował się na 1. miejscu w Europie Środkowo-Wschodniej.

2
Najlepszy program MBA w Polsce

Studia znalazły się również na pierwszym miejscu w prestiżowym rankingu „Perspektyw” 2024.

3
580 GODZIN

Aż 580 godzin praktycznych, inspirujących i interaktywnych zajęć dydaktycznych

4
Sesja wyjazdowa do ESCP Business School

Residential Week w najstarszej uczelni biznesowej w Europie ESCP Business School – zajęcia merytoryczne połączone z wizytami w dwóch firmach i poznaniem ich strategii oraz działań operacyjnych

5
Sesja wyjazdowa w ramach Konsorcjum MBA

Residential Week w ramach Executive MBA Consortium for Global Business Innovation. Konsorcjum EMBA to grono 12 elitarnych i wiodących w świecie szkół biznesu.

6
Społeczność

Dbamy o odpowiedni dobór osób w grupie oraz wspieramy naszych studentów i absolwentów w umacnianiu postaw nastawionych na współpracę i budowanie sieci kontaktów, w trakcie oraz po ukończeniu studiów.

7
Wzmocnienie kompetencji przywódczych

Szczególny nacisk kładziemy na zajęcia wzmacniające umiejętności przywódcze, negocjacyjne oraz wiedzę, jak wprowadzać i zarządzać zmianą.

8
Unikatowe materiały wspierające rozwój

Dostęp do unikatowych materiałów – w tym zasobów „Financial Times” oraz platformy LinkedIn Learning

9
Inspiracje

Każdy uczestnik i każda uczestniczka studiów otrzymuje książki inspiracyjne oraz wiele innych materiałów wspomagających naukę i pasję do rozwoju.

10
Ceniony dyplom

Absolwenci otrzymują dyplom MBA, który jest uznawany i ceniony w środowisku kadry kierowniczej i przedsiębiorców, potwierdzający posiadanie wysokich kwalifikacji menedżerskich, sprzyjający dalszej karierze zawodowej.

11
Praktyczny projekt doradczy

Uwieńczeniem studiów MBA jest przygotowanie praktycznego projektu doradczego dotyczącego rozwiązania konkretnego problemu menedżerskiego, realizowanego w interdyscyplinarnych zespołach.

AKREDYTACJE

Posiadamy trzy najważniejsze akredytacje przyznawane uczelniom biznesowym: EQUIS, AMBA i AACSB.

Są to tak zwane trzy korony, o których zdobycie ubiegają się najlepsze szkoły wyższe. Na świecie jest ok. 15 tys. szkół biznesu. „Potrójną koronę” posiada tylko 1% z nich, w tym Akademia Leona Koźmińskiego.

Pracodawcy zatrudniający absolwentów uczelni, która otrzymała tej klasy akredytacje, mają pewność, że kandydaci posiadają gruntowną wiedzę i umiejętności pozwalające roztropnie i skutecznie realizować powierzone zadania.

MIĘDZYNARODOWE I KRAJOWE RANKINGI

„Financial Times" Executive MBA Ranking

Brytyjski dziennik „Financial Times” przygotowuje co roku ranking stu najlepszych na świecie programów Executive MBA. W 2023 r. nasz program zajął 51. miejsce na świecie i 1. w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To dotychczas największy sukces międzynarodowy polskich uczelni kształcących menedżerów. Jesteśmy w pierwszej lidze, obok tak znanych uczelni jak University of Toronto czy Singapore Management University. Więcej informacji

 

QS Executive MBA Ranking

W 2021 r. znaleźliśmy się w gronie 100 uczelni, które zostały ujęte w QS Executive MBA Ranking. Nasz program MBA pojawił się wtedy w tym prestiżowym światowym zestawieniu po raz pierwszy.

Według metodologii QS szkoły biznesu są oceniane na podstawie m.in. takich kryteriów jak: osiągnięcia w karierze (w tym wzrost płac po zakończeniu studiów i liczby absolwentów, którzy awansowali w rok po dyplomie), reputacja uczelni wśród cenionych pracodawców z różnych branż, pozycja zawodowa studentów MBA, poziom akademicki kadry. Najwyższą pozycję, bo 14. w skali globalnej i 7. w Europie, zajęli absolwenci Koźmińskiego pod względem pozycji zawodowej uczestników kursów Executive MBA.

Od 2021 r. nasza Akademia co roku jest obecna w QS Executive MBA Ranking.

Ranking MBA Perspektywy 2024

Jesteśmy liderem Rankingu MBA Perspektywy 2024.

Kapituła rankingowa wzięła pod uwagę 28 wskaźników, pogrupowanych w 5 kryteriów. Nasz program uzyskał najwyższe noty w kryteriach związanych z rangą i prestiżem programu (na co wpływ mają m.in. posiadane akredytacje międzynarodowe) oraz słuchaczami i słuchaczkami (gdzie szczególnej analizie poddawane jest doświadczenie wymagane od kandydatów, różnorodność grup oraz selektywność). Więcej informacji

 

SESJE WYJAZDOWE

Sesja wyjazdowa do ESCP Business School

Residential Week to tygodniowy pobyt studentów Executive MBA w Berlinie i udział w zajęciach w kampusie ESCP Business School, pierwszej na świecie uczelni biznesowej. Więcej informacji

Sesja wyjazdowa w ramach Konsorcjum EMBA

Executive MBA Consortium for Global Business Innovation to grono 12 wiodących i elitarnych szkół biznesowych na świecie, a Akademia Leona Koźmińskiego jest jego częścią. Dzięki porozumieniu uczestnicy i uczestniczki programu Executive MBA mogą zrealizować część programu (sesję wyjazdową) w topowych uczelniach na świecie – w Japonii, Dolinie Krzemowej, Peru, USA, Brazylii czy RPA. Więcej informacji

ADRESACI STUDIÓW

Każdy z naszych słuchaczy jest wyjątkową i niepowtarzalną osobą. Ta różnorodność przekłada się na niezwykle cenne środowisko, w którym będziecie zdobywać wiedzę. Dbamy o zróżnicowanie osób w grupie, nasi studenci i studentki pochodzą z różnych branż, każdy ma doświadczenie w innym obszarze wiedzy, ale wszyscy mają wspólne pragnienie rozwoju.

Wierzymy, że dzielenie się wiedzą, wymiana doświadczeń wzbogaca i pozwala spojrzeć na biznes z różnych perspektyw.

Wymagamy minimum 8-letniego doświadczenia zawodowego, w tym 5-letniego doświadczenia menedżerskiego.

Na studia zapraszamy:

  • osoby z doświadczeniem menedżerskim na stanowiskach kierowniczych wyższego szczebla

  • właścicieli średnich i dużych firm prywatnych

  • osoby aspirujące do najwyższych stanowisk kierowniczych

Obejrzyj najlepsze momenty z ceremonii wręczenia dyplomów MBA

DYREKTOR PROGRAMU

dr Sylwia Hałas-Dej

Absolwentka prawa oraz studiów Executive MBA. Dziekan Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów, Dyrektor Programu Executive MBA. Jest także Prezesem Fundacji Koźmińskich, która wspiera najlepszych studentów ALK. 

W ramach Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów odpowiada za studia podyplomowe i MBA, przygotowanie i realizację programów rozwojowych, szkolenia, współpracę z biznesem.

Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i realizacji programów edukacyjnych, w tym programów rozwojowych dla firm. 

Członek Rady Marketingowej programu Euro*MBA, członek Rady Nadzorczej Międzynarodowej Szkoły  Zarządzania. Członek Rady Programowo-Naukowej Liceum LifeSkills.

MATERIAŁY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ

Czy wiesz, że każdy uczestnik i każda uczestniczka tych studiów otrzymuje darmowy dostęp do największej na świecie platformy e-learningowej Linkedin Learning oraz do e-gazety i platformy wiedzy „Financial Times”?

Nasi studenci mają również bezpłatny dostęp do zasobów „Rzeczpospolitej" i „Pulsu Biznesu".

CO ZYSKUJESZ?

  • Pakiet wiedzy dotyczący aktualnych problemów gospodarczych w skali globalnej
  • Przekrojową wiedzę na temat wszystkich istotnych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstw (strategia, w tym międzynarodowa, finanse, marketing, zachowania organizacyjne)
  • Wiedzę na temat najnowszych rozwiązań i metodyk funkcjonujących w zarządzaniu organizacjami
  • Umiejętności tworzenia i kierowania zespołami projektowymi (w tym wdrażania trudnych projektów w organizacjach o różnych kulturach)
  • Umiejętności opracowania i wdrażania strategii według najpopularniejszych i najnowszych metodyk
  • Umiejętności operowania uniwersalnym językiem menedżerskim, pozwalającym na swobodną komunikację z przedstawicielami wszystkich działów w firmie
  • Rozwój umiejętności przywódczych, negocjacyjnych oraz umiejętności wprowadzania i zarządzania zmianą
  • Wiedzę w zakresie współpracy w środowisku międzykulturowym    

Dyplomy i certyfikaty    

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Executive Master of Business Administration (MBA), które  zgodnie z zapisem w Ustawie o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016 r., poz. 2259 art.19, upoważnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa
  • Dyplom MBA Akademii Leona Koźmińskiego zawierający 3 najważniejsze akredytacje: AMBA, EQUIS, AACSB
  • Certyfikat ESCP Business School ukończenia tygodniowego programu International Management and  Entrepreneurship

Program

Ramowy program studiów

Wprowadzenie

  • Sesja integracyjno-informacyjna
  • Zarządzanie sobą i zespołem oraz odpowiedzialność za podejmowane decyzje

Blok I. Foundational managerial knowledge

  • Ekonomia menedżerska
  • Rachunkowość zarządcza
  • Finanse przedsiębiorstw
  • Statystyka w biznesie
  • Zarządzanie
  • Prawo biznesowe
  • Marketing
  • Negocjacje

Blok II. Strategic and tactic management

  • Automatyzacja procesów biznesowych
  • Zarządzanie strategiczne
  • Strategie e-biznesu
  • Strategie zarządzania zasobami ludzkimi
  • Negocjacje strategiczne
  • Symulacyjna gra decyzyjna

Blok III. Actionable leadership

  • Leadership
  • Zarządzanie zmianą
  • Komunikacja interpersonalna
  • Myślenie krytyczne
  • Inteligencja emocjonalna – osobisty kapitał przywódczy
  • Transformacja cyfrowa organizacji
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o zaufanie
  • Networking
  • Sztuka wystąpień publicznych

Blok IV. International management and entrepreneurship  – residential week – zajęcia w ESCP Business School (kampus w Berlinie)

  • International Strategy
  • Innovation and Entrepreneurship
  • Startups and Corporate Cooperation
  • Company visit*

* Residential week to sesja wyjazdowa, połączona z company visit – wizytą oraz poznaniem strategii i działań operacyjnych dwóch firm.

Blok V. Elective courses

  • Przedmioty do wyboru I
  • Przedmioty do wyboru II
  • Przedmioty do wyboru III

Blok VI. Projekt grupowy  

  • Projekt doradczy
  • Analiza finansowa projektów doradczych
  • Konsultacje projektów doradczych
  • Spotkania z praktykiem

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 578 (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

Organizacja zajęć

Studia trwają 4 semestry.  

Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu w: 

  • czwartki 17:00 – 20:15

  • piątki 17:00 – 20:15

  • soboty 8:45 – 15:45  

Terminy zjazdów

Planowane terminy zajęć w I semestrze studiów:

  • 17 – 19.10.2024
  • 24 – 26.10.2024
  • 14 – 16.11.2024
  • 28 – 30.11.2024
  • 12 – 14.12.2024
  • 9 – 11.01.2025
  • 16 – 18.01.2025
  • 30.01 – 1.02.2025
  • 20 – 22.02.2025

Społeczność

Wiodący wykładowcy

prof. Grzegorz Mazurek

Rektor Akademii Leona Koźmińskiego, pracownik w Katedrze Marketingu, lider studiów związanych z obszarem digital w ALK (magisterskie: • Zarządzanie w wirtualnym środowisku • Master in Digital Marketing, podyplomowe: • Marketing internetowy • Handel elektroniczny • Transformacja cyfrowa biznesu • Menedżer Przemysłu 4.0). Dyrektor Centrum Badań nad Transformacją Cyfrową CYBERMAN. Członek założyciel Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Niezależny konsultant i trener, praktyk marketingu internetowego, od 2000 roku związany z branżą internetową. W swoim portfolio ma szereg projektów e-marketingowych realizowanych dla takich marek jak m.in.: Mars, Nikon, Nokia, IKEA, Michelin, PZU Życie, Egmont, NBP, Kredyt Bank, Eden Springs, CH Beck, Aquanet, Majonez Kielecki, Polpharma, Unizeto Technologies. Zajmował się również PR-em oraz komunikacją marketingową firmy K2 Internet S.A. Był doradcą w zakresie komunikacji internetowej Kancelarii Senatu RP. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularno-naukowych oraz kilku książek. Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji w latach 2016-2018. 

prof. Dorota Dobija

Posiada doświadczenie w zakresie zarządzania w sektorze edukacyjnym. Zajmowała się tworzeniem nowych produktów edukacyjnych i ich promocją na rynkach międzynarodowych. Rozwijała projekty badawcze i ich promocję na rynkach krajowych oraz zagranicznych. Projektowała i wdrażała systemy motywacyjne w sektorze edukacyjnym. Prowadziła projekty badawcze i badawczo-wdrożeniowe. Była kierownikiem grantów finansowanych przez NCN, NCBiR oraz ze środków unijnych.

Posiada międzynarodowe doświadczenie – była wykładowcą w prestiżowym programie EuroMBA realizowanym przez konsorcjum sześciu instytucji: Audencia Nantes, EADA, HHL, IAE-Aix, Akademię Leona Koźmińskiego i Maastricht University. Pełni funkcję Wiceprezydentki European Management Academy (EURAM) z siedzibą w Brukseli.

Zajmuje się budowaniem systemów pomiaru i raportowania o kapitale intelektualnym. Posiada wieloletnią praktykę w zarządzaniu kapitałem intelektualnym w szkolnictwie wyższym. Obecnie prowadzi badania dotyczące systemów pomiaru i oceny dokonań – analizuje, jak czynniki zewnętrzne (np. akredytacje i regulacje) oraz wewnętrzne wpływają na rozwój systemów pomiaru efektywności badań naukowych. Jednocześnie zajmuje się zagadnieniami w obszarze ładu korporacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia różnorodności w zarządzaniu organizacjami. 

Kieruje Katedrą Rachunkowości w Akademii Leona Koźmińskiego. 

prof. Krzysztof Obłój

Specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i  międzynarodowego. Jest jednym z najczęściej cytowanych na świecie polskich specjalistów z ekonomii i zarządzania. Społeczny doradca prezydenta Bronisława Komorowskiego.

Wykładał w światowych szkołach biznesu, m.in. Sun-Yat Sen University i Chinese University of Hong Kong w Chinach, University of Illinois at Urbana, Yale University, CCSU i Duquesne University w USA,  norweskiej Norwegian School of Management i Bodo Graduate School of Management, francuskiej ESCP-EAP i Ecole Nationale des Pont et Chaussees, brytyjskiej Henley on Thames i  slovenskiej Bled School of Management. Był spikerem na kilkudziesięciu seminariach naukowych w światowych szkołach biznesu.

Jest autorem ponad 150 artykułów naukowych publikowanych w najbardziej prestiżowych periodykach naukowych z listy FT, m.in. w Entrepreneurship: Theory and Practice, Journal of Management Studies, International Journal of Human Resource Management, Journal of Business Research,  International Small Business Journal, Business History, European Journal of International Management, European Management Journal, Journal of Organizational Change Management i w polskich periodykach naukowych.

Jest od ponad 30 lat członkiem European International Business Academy, a w 2005 roku został wybrany w uznaniu dla dorobku naukowego w obszarze International Business jednym z Fellows tej organizacji. Jest także od wielu lat członkiem SMS, AIB oraz AMA.

Jego książki są wydawane w USA i Europie (m. in. Management Systems, 1993; Winning: Continuous Improvement Theory in High Performance Organizations, 1995;  Emerging economies and firms in the global crisis, Palgrave Macmillan, London 2012;  Passion and discipline of strategy, New York 2014). Książki wydane w Polsce: Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, 2014, Pasja i dyscyplina strategii , 2010 i 2016, praz Praktyka strategii firmy, 2018 stały się bestsellerami na polskim rynku i otrzymały szereg nagród i wyróżnień przyznawanych przez KNOiZ PAN, SGH, Think Tank i Economicus.

Otrzymał wiele nagród naukowych i dydaktycznych w Polsce i za granicą, m.in. Central Eastern European Management Association przyznał mu nagrodę „Scholar of Central Europe”.  

Ma duże doświadczenie praktyczne. Był przewodniczącym lub członkiem rad nadzorczych m.in. Orlenu SA, Dwory SA, PZU SA, Agory SA, Eurobanku SA, Alior Banku SA, IMPEL SA, AMBRA SA, Polmos Lublin SA, Prochem SA. Doradzał firmom międzynarodowym i polskim.  Jego zainteresowania badawcze i doradcze koncentrują się wokół problematyki strategii, zarządzania w skali międzynarodowej, przedsiębiorczości, oraz problemów i paradoksów zarządzania. Obecnie prowadzi badania nad dostosowaniami polskich firm do sytuacji pandemii.

 

prof. ALK dr hab. Paweł Mielcarz

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie pełni funkcje Kierownika Katedry Finansów, koordynatora merytorycznego studiów MBA dla finansistów oraz podyplomowych studiów finansowych. W czasie pracy w ALK pracował również na innych stanowiskach zarządczych, m.in. jako członek Komitetu Finansowego czy wicedyrektor Kolegium Finansów i Zarządzania odpowiadający za rozwój studiów z zakresu finansów i rachunkowości, w tym za studia Master in Finance and Accounting (32 miejsce w rankingu finansowych studiów magisterskich według „Financial Times” 2023).

W pracy naukowej zajmuje się głównie problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstw, wyceną firm, projektów oraz opcji realnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów,  referatów naukowych oraz książek: „Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstw” i „Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce”.

Jako wykładowca prowadził zajęcia m.in. z wyceny przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstw, analizy finansowej oraz controllingu na studiach dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, na Uniwersytecie Warszawskim, HAAGA – HELIA University of Applied Sciences, Kufstein University, EDC, Ecole des Dirigeants et Créateurs d’entreprise, University of Debrecen, Ecole de Management de Normandie, University of Porto i Black Sea University. Od ośmiu lat na stałe współpracuje w ESSCA – École de Management, gdzie prowadzi kursy z zakresu analizy finansowej oraz wyceny w ramach studiów magisterskich z dziedziny finansów.  Ukończył programy Global Colloquium on Participant – Centered Learning oraz Case Study Workshop organizowane przez Harvard Business School.

Jako konsultant współpracujący z DCF Consulting oraz innymi firmami doradczymi prof. Mielcarz brał udział w przygotowaniu kilkuset projektów  doradczych w zakresie wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, budowy strategii, opracowania planów restrukturyzacyjnych oraz projektowania systemów controllingu. Podczas pracy jako biegły sądowy (lata 2012 – 2018) przygotowywał również ekspertyzy w procesach postępowań sądowych, prokuratorskich, arbitrażowych oraz prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego. W karierze zawodowej prof. Mielcarz pełnił również funkcje członka kilku rad nadzorczych spółek kapitałowych, m.in. w spółkach:  Notoria Services S.A., Autosan Sp. z o.o., Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych czy Media Ekspress sp. z o.o. Posiadł również doświadczenie w zarządzaniu towarzystwem ubezpieczeniowym, pełniąc przez kilka miesięcy obowiązki Prezesa Zarządu Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych jako członek Rady Nadzorczej oddelegowany do pełnienia funkcji zarządczej. Pełnił również funkcję doradcy Zarządu PGNiG S.A.

prof. ALK dr hab. Robert Rządca

Zastępca Rektora Akademii Leona Koźmińskiego, prorektor ds. Badań Naukowych i Rozwoju Kadry. Współzałożyciel Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, obecnie Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 1993-2015 zastępca Przewodniczącego Rady Powierniczej ALK.

Kierownik Zakładu Negocjacji. Przewodniczący Komisji ds. Akredytacji The Human Resources Excellence in Research oraz Rady do Spraw Rozwoju Kadry Akademickiej. Od 2011 r. członek Rady Badań Naukowych. Wieloletni pracownik badawczo - dydaktyczny ALK oraz Uniwersytetu Warszawskiego.Odbywał staże m. in. w Harvard University i DePaul University.

Specjalizuje się w negocjacjach, zarządzaniu strategicznym, zarządzaniu badaniami i rozwojem. Doświadczony mediator.

Był opiekunem naukowym ponad dwustu projektów dyplomowych na studiach Executive MBA. Przeprowadził ponad sto dwadzieścia projektów doradczych i szkoleniowych dla takich organizacji jak: Netia, NBP, Gaz System, M. st. Warszawa, Grupa Metro, PKN Orlen, Medicover, LOT, PZU, KGHM. Jest ekspertem w zakresie wdrażania koncepcji Przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwach.Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu artykułów w czasopismach naukowych oraz dwóch monografii - Negocjacje, 1997 (razem z Pawłem Wujcem) oraz Negocjacje w interesach, 2004.

Współzałożyciel i wiceprezes Zarządu w Scott Tiger SA, spółce informatycznej oferującej szyte na miarę rozwiązania dla telekomunikacji, ubezpieczeń i bankowości. Członek Rady Nadzorczej K2 Internet SA. Oraz Omig S.A.

prof. ALK dr hab. Jacek Tomkiewicz

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, Dziekan Kolegium Finansów i Ekonomii, profesor ALK w Katedrze Ekonomii. Dyrektor ds. naukowych w Centrum Badawczym Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER w ALK. 

Wykładowca z wieloletnim doświadczeniem, prowadzi zajęcia na studiach dyplomowych, podyplomowych (w tym MBA) i doktoranckich, jest także profesorem wizytującym w kilku uczelniach europejskich. Kilkakrotnie odbywał staże badawcze w instytucjach zagranicznych, w tym m.in. na Stanford University w USA, Columbia University w USA, Harvard University w USA, OECD w Paryżu czy Brighton University.

Ekspert w dziedzinie ekonomii, gospodarki i finansów publicznych. Autor opracowań oraz ekspertyz z dziedziny makroekonomii i finansów publicznych przygotowanych m.in. dla Ministerstwa Finansów, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Narodowego Banku Polskiego oraz firm komercyjnych. W latach 2002–2003 pełnił funkcję doradcy Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Finansów, był członkiem zespołu odpowiedzialnego za reformy strukturalne w ramach systemu finansów publicznych. 

Autor publikacji z dziedziny makroekonomii, polityki gospodarczej i finansów publicznych.

 

dr Aleksander Chrostowski

Stypendysta Uniwersytetu Urbana-Champaign (USA – 1997). Propagator i specjalista od wykorzystania metody action research w doradztwie organizacyjnym. Zrealizowanych ponad 70 projektów między innymi dla Wólczanki, Inco-Veritas, LOT Cateringu, Agory, Biura Reklamy TVP, Centrum Sztuki Współczesnej (nieodpłatnie), Budimexu, plus wiele projektów dla branży medycznej, szkoleniowej i zbrojeniowej. Promotor projektów doradczych na kursach MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz podyplomowych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (ponad 800 projektów z różnych branż).

Kilkadziesiąt wykładów dla firm (między innymi PKO BP, PZU, TPSA, Poczta Polska, Renault, Polskie Radio, Zibi, Telekomunikacja Kolejowa, Agora, Energa, Grupa Żywiec). Autor i współautor 7 książek i kilkudziesięciu artykułów. W tym: Chrostowski A i Jemielniak D. (2011) „Skuteczne doradztwo strategiczne. Metoda action research w praktyce” Warszawa Wydawnictwo Poltext. Chrostowski A. (2012) Doradztwo naukowe (Action Research) jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy. Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Podręcznik akademicki, red. B. Glinka & M. Kostera Warszawa: Wolters Kluwer.Chrostowski A. Wąsikowski M. (2013) „Strategia ujęcie systemowe: w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej” Doradztwo organizacyjne – ujęcie systemowe red. M. Kostera Warszawa Wydawnictwo Poltex.

Propagowanie nauki i zarządzania poprzez: • ponad 20 felietonów w Master of Bussines Administration, • prowadzenie wykładów w ramach Festiwalu Nauki w Warszawie plus wykład okolicznościowy w University of Illinois at Urbana-Champaign, • udział w 11 programach telewizyjnych stacji TVN CNBS w roli eksperta omawiającego zagadnienia ułatwiające prowadzenie i zarządzanie działalnością gospodarczą w latach 2010, 2011, 2013, 2015.

dr Paweł Wnuczak

Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA. Pełni również funkcję koordynatora merytorycznego studiów podyplomowych analityk finansowy ryzyka kredytowego. 

Jako konsultant przygotował sam lub z zespołem kilkadziesiąt projektów z zakresu wyceny, oceny projektów inwestycyjnych, analizy finansowej, dokumentacji aplikacyjnej (studia wykonalności, biznesplany, wnioski o dofinansowanie) dla podmiotów ubiegających się o środki inwestycyjne w ramach RPO, POIiŚ, POIG. Prowadzi także szkolenia z zakresu zarządzania finansami, budżetowania, controllingu, wyceny i zarządzania wartością spółki, opracowania dokumentacji aplikacyjnej o dofinansowanie w ramach unijnych. W swojej wieloletniej karierze zawodowej pracował na stanowisku księgowego, analityka finansowego oraz kontrolera finansowego. Jest członkiem rady nadzorczej.

W pracy naukowej zajmuje się tematyką controllingu, wyceny przedsiębiorstw oraz oceny opłacalności projektów inwestycyjnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów naukowych oraz książki „Controlling w instytucjach kultury".

dr Maciej Madziński

Praktyk z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania strategicznego i cyfrowych transformacjach organizacji współpracujący zarówno ze środowiskiem biznesowym, jak i akademickim. Trener, wykładowca akademicki, mentor przyszłych liderów.

Prowadzi wykłady i warsztaty na studiach MBA, szkolenia otwarte, zajęcia na studiach dyplomowych i podyplomowych, w tym strategiczne projekty doradcze na studiach MBA. Specjalizuje się w obszarze zarządzania i informatyzacji. Wspiera również firmy w kreacji i egzekucji strategii, wykorzystując przy tym narzędzia zarządzania projektami

Od 2023 roku jest Wiceprezesem Escola S.A. – spółki technologicznej tworzącej aplikacje mobilne i webowe, świadczącej usługi konsultingu z zakresu transformacji cyfrowej i AI oraz rozwijającej własne produkty w ramach venture building. Odpowiada za doskonałość operacyjną, egzekucję strategii oraz budowanie partnerstw międzynarodowych w firmie.  Wcześniej był Dyrektorem Zarządzającym ds. Cyfrowej Transformacji i Funkcji Wsparcia w KROSS S.A. Odpowiadał za transformację cyfrową i funkcje z nią powiązane, administrację oraz dział prawny. W swojej karierze pełnił również funkcje Dyrektora Operacyjnego oraz Dyrektora IT Akademii Leona Koźmińskiego. Z Akademią Leona Koźmińskiego związany od 2007 roku. 

Zasiadał również w dwóch radach nadzorczych, w tym w radzie nadzorczej spółki Kozminski Business Hub. Jest również partnerem Kirov Strategic Negotiators Sp. z o.o. oraz wykładowcą w Kozminski Executive Business School Akademii Leona Koźmińskiego.

Pasjonat zarządzania strategicznego (w szczególności budowa i egzekucja strategii) i „zwinnego” zarządzania projektami, realizacji zmian organizacyjnych. Od lat realizuje duże, kompleksowe cyfrowe transformacje firm od budowy strategii cyfrowej transformacji przez skuteczną implementację systemów, aż do zarządzania zmianą w organizacji wynikającą z takiej transformacji. Projekty realizował zarówno w funkcji menedżera zatrudnionego w organizacji, jak i konsultanta strategicznego – wspierał w cyfrowej transformacji firmy z branży szkolnictwa wyższego, firmy ed-tech, ale również produkcyjne i handlowe.

W ramach obowiązków Dyrektora Zarządzającego KROSS koordynował duże wdrożenia w obszarze zarządzania operacyjnego organizacją, analityki danych, budowania relacji z klientem (CRM) oraz sprzedaży e-commerce B2B, wykorzystując technologie SAP i Salesforce. Odpowiadał również za koordynację procesu powstawania strategii całej spółki KROSS S.A. do roku 2026. Realizowane w KROSS projekty zarówno w technologii SAP, jak i Salesforce stały się referencyjnymi projektami prezentowanymi jako tzw. „dobre praktyki” zarówno na konferencjach w Polsce, jak i za granicą (Salesforce Live, SAP NOW etc.).

W ramach obowiązków Dyrektora Operacyjnego ALK specjalizował się we wdrażaniu programów strategicznych w obszarze szeroko pojętej administracji, szczególnie w obszarze rozwoju infrastruktury i technologii informatycznych. Zarządzał również Biurem Projektów w ALK i odpowiadał za portfel projektów uczelni. Podległy mu zespół zarządzał portfelami projektów i koordynował kluczowe inicjatywy strategiczne Akademii Leona Koźmińskiego. 

W 2020 roku uzyskał tytuł doktora, broniąc z wyróżnieniem rozprawę doktorską w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości pt. „Zarządzanie projektami w turkusowych organizacjach”. Dysertacja poświęcona jest działaniu przedsiębiorstw samoorganizujących się, w tym w szczególności w zakresie sposobu zarządzania projektami. Obecnie swoje zainteresowania badawcze związane z samoorganizującymi się firmami przesuwa również w kierunku tzw. „Przywództwa Pozytywnego” osadzonego mocno w koncepcji tzw. „Psychologii Pozytywnej”.

Jako doradca, trener i wykładowca specjalizuje się w programach z obszarów:
• cyfrowej transformacji organizacji
• strategii oraz strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem
• zarządzania projektami, w tym strategicznego zarządzania projektami
• nowoczesnych trendów zarządzania – w tym w turkusowych organizacjach
• negocjacji, w tym strategicznych negocjacji związanych z realizacją projektów, szczególnie IT

Prowadził również programy w obszarze zarządzania sobą w czasie/efektywności osobistej i zarządzania procesami/zarządzania operacyjnego przedsiębiorstwem. W ostatnich latach rozwija również działalność w zakresie mentoringu młodych liderów – mentoring osób typu „HIPO” w przygotowaniu do pozycji wymagających zarządzania dużym zespołem/dużą organizacją.  W w/w obszarach prowadzi również wystąpienia i mowy motywacyjne, szczególnie w zakresie nowoczesnych trendów zarządzania. 

W swojej dotychczasowej karierze wykładowcy, doradcy oraz trenera wspierał zarówno instytucje państwowe, jak i wiele firm prywatnych – między innymi: Najwyższą Izbę Kontroli, Pocztę Polską, Stock Polska, Janssen-Cilag, Lasy Państwowe, Otis, Topex, Kongsberg Automotive, Mitsubishi, MyGiftDna.pl, Teltech, PESA Bydgoszcz, PZU, Jeronimo Martins, PCG Academia, Adamed Pharma, KROSS S.A., EcoEnergia Polska, Novascon Pharmaceuticals, Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych, Reynaers Aluminium, ATUS Group, HAP Armatura, Euro Holding, WOMAK, IPMA i inne. 

W wolnych chwilach stara się również angażować w rozwój młodych ludzi, wierząc w to, że wszyscy powinni mieć równy dostęp do wiedzy. Chętnie angażuje się w wykłady, prezentacje czy gości w komisjach projektów realizowanych przez młodzież.

Pasjonuje się nowoczesnymi technikami zarządzania organizacjami ze szczególnym naciskiem na praktyczne możliwości ich wdrażania („walk the talk”), a także inwestycjami giełdowymi i sytuacją makroekonomiczną w gospodarce. W tym zakresie, na jednym z zamkniętych forów dla inwestorów, prowadzi portfel inwestycyjny będący w TOP 10 najpopularniejszych portfeli inwestycyjnych forum. Uwielbia również długie wędrówki górskie, długie wycieczki rowerowe i krótsze bieganie miejskie. 

Jego pasją jest również nauka, w szczególności w ujęciu globalnym, pozwalającym na „zderzanie się” różnego rodzaju koncepcji i poglądów. Jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego, IESE Business School, miał również przyjemność studiować w London Business School.

dr Lidia Czarkowska

Psycholog, socjolog, antropolog i pedagog. Konsultant, trener, coach, mentor i superwizor. Założycielka i dyrektor Instytutu Jakości Życia – Quality of Life Institute. Założycielka oraz w latach 2008-2018 dyrektor Centrum Coachingu i Mentoringu Akademii Leona Koźmińskiego, Kierownik 32 edycji studiów podyplomowych: coaching profesjonalny. Wykładowca na studiach MBA i studiach podyplomowych, m.in. • Akademia Kompetencji Menedżera • Psychologia biznesu. Autorka książek: „Antropologia ekonomiczna” i „Nowy profesjonalizm” oraz redaktor naukowy i współautor 8 książek z serii „Coaching jako…”, a także licznych artykułów. Redaktor punktowanego, naukowego czasopisma Coaching Review.

Od 21 lat aktywnie działa w biznesie, mając firmę konsultingową, prowadzi warsztaty, treningi, coaching, mentoring i superwizje, a także indywidualne programy rozwojowe i team coaching dla członków zarządu, top-managerów i profesjonalistów. Jest akredytowanym coachem i superwizorem Izby Coachingu. Wykształciła ponad 450 profesjonalnych coachów. Prowadzi też specjalistyczne kursy doskonalące i superwizje dla zaawansowanych coachów i mentorów.

Prywatnie: mama czwórki dzieci, pasjonatka gór – a szczególnie Tatr i tańca. 

dr Andrzej Kuśmierz

Współzałożyciel, autor programu i mentor Akceleratora Firm Technologicznych WAW.ac. Założyciel i CEO Idea2Business (PreSeed & Venture Building), buduje firmy i wdraża innowacje, współpracując z absolwentami, z naukowcami i z twórcami technologii, którzy chcą zmienić swoje projekty w biznes.

Wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, programu Top500 Innovators w Uniwersytecie Stanforda oraz Leadership Academy for Poland.

Prowadzi doradztwo, wykłady oraz warsztaty z obszarów innowacji, strategii, przywództwa oraz e-biznesu. Doradza przedsiębiorstwom m.in. z branży IT, telekomunikacyjnej i medycznej w budowaniu długotrwałej przewagi konkurencyjnej.

Mentor w międzynarodowych konkursach dla startupów Intel Global Challenge, Citi Mobile Challenge, w programie akceleracyjnym DT WARP w hub:raum oraz w Challenge Up.

dr Marcin Awdziej

Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, z którą jest związany od 2000 roku. Jego zainteresowania badawcze obejmują zachowania nabywców, marketing w sektorach kreatywnych, komunikację marketingową i krytyczny marketing.

W 2002 uzyskał dyplom Professional Postgraduate Diploma in Marketing, a w 2009 dyplom International Faculty Development Program w IESE Business School w Barcelonie.

Ma bogate doświadczenie dydaktyczne, które doskonalił zarówno w Polsce, jak i za granicą, m. in. we Francji, Chinach i Meksyku. 

Autor licznych opracowań i artykułów poświęconych tematyce marketingowej.

dr Marcin Wardaszko

Kierownik Centrum Gier Symulacyjnych i Grywalizacji przy Akademii Leona Koźmińskiego oraz Kierownik BiR w DaftMobile Sp. z o.o. Od 2003 roku trener i twórca symulacyjnych gier decyzyjnych i systemów grywalizacyjnych dla edukacji i konsultingu. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat uczenia przy pomocy gier oraz projektowania i tworzenia poważnych gier. Twórca gier symulacyjnych. Honorowy członek Association for Business Simulation and Experiential Learning oraz członek zarządu wykonawczego International Simulation and Gaming Association.

Aktywnie wdraża i wykorzystuje gry i symulacje w nauczaniu, badaniach naukowych i doradztwie biznesowym. Aktywnie promuje interaktywne formy nauczania i rozwiązania problemów. Autor wielu publikacji naukowych i popularno-naukowych. Wielki fan gier i grywalizacji, uważa że gry i grywalizacja zmienia i będzie zmieniać świat, w jakim żyjemy i pracujemy.

Dorora Szkodny Ciołek
dr Dorota Szkodny-Ciołek

Doktor socjologii, akredytowany przez International Coach Federation and the Coaching Training Institute (USA) coach w zakresie szkoleń z zakresu umiejętności przywódczych.

Od 20 lat wykłada w programach Executive MBA i szkoli w dziedzinie kompetencji przywódczych.  W dużej mierze bazuje na paradygmacie Adaptive Leadership i myśleniu systemowym. Skupia się na kompetencjach niezbędnych do diagnozowania liderskiego wyzwania. W pracy nad adaptacją i mobilizowaniem wykorzystuje umiejętności coachingowe, które są niezastąpione, aby poznać indywidualne motywacje i źródła oporu. A ostatnio pochłania ją temat psychicznej rezyliencji i takiej pracy liderskiej, aby zarówno lider, jak i system, w którym funkcjonują, nie tylko mogli survive, ale i thrive.

Dorota jest doktorem socjologii Temple University w USA. Kształciła się również m.in. w Wharton School, Harvard Kennedy School of Government, Columbia University, Center for Right Relationships, American Management Association i American Society for Training Development. Uwielbia czytać i kilometrami włóczyć się po helskich plażach.

mgr Agnieszka Bodzan

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Pracę zawodową rozpoczęła od aplikacji sędziowskiej, zakończonej egzaminem sędziowskim, i orzekania w sprawach cywilnych w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy.

Po zakończeniu pracy w sądzie pracowała jako doradca prawny, prowadząc obsługę prawną przedsiębiorców.

W Akademii Leona Koźmińskiego pracuje na  stanowisku wykładowcy. Prowadzi wykłady z prawa cywilnego, handlowego i prawa zamówień publicznych.

Jej zainteresowania naukowe to przede wszystkim problematyka umów zawieranych zarówno w obrocie gospodarczym, jak i w realizacji zadań publicznych przez organy administracji.

Za osiągnięcia dydaktyczne uzyskała nagrodę Rektora Akademii Leona Koźmińskiego oraz Medal Komisji Edukacji Narodowej.

Nikolay Kirov
Nikolaj Kirov

Praktyk z doświadczeniem dydaktycznym i zapleczem naukowym. Od 1996 r. trener, doradca, mówca inspiracyjny i wykładowca w zakresie:

•    negocjacji, budowania relacji i kreowania wartości dodanej w biznesie
•    przywództwa, strategii i wdrażania zmian organizacyjnych
•    transformacji organizacji i kultury organizacyjnej w oparciu o wartości
•    rozwiązywania konfliktów i komunikowania się
•    negocjacji strategicznych i międzykulturowych
•    zarządzania sobą, zespołem oraz zarządzania własną energią: ciałem, emocjami i umysłem

Dyrektor Kozminski MBA – obszar przywództwo i negocjacje – w Akademii Leona Koźmińskiego. Koordynator merytoryczny programu studiów MBA dla inżynierów i przedsiębiorców. Wcześniej wieloletni Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju, Kozminski Executive Business School. Zaprojektował i koordynuje studia podyplomowe strategiczne zarządzanie sprzedażą i zespołem sprzedaży. Te studia proponują nowe podejście do sprzedaży.

Partner i członek zarządu Kirov Strategic Negotiators Sp. z o.o. i LifeEnergy.pl. Członek Rady Naukowej Fundacji „Pasja do Edukacji i Rozwoju”, członek zarządu Fundacji BARGEWORK, członek Kapituły Nagrody PNSA – Polish National Sales Awards oraz członek Rady Programowej Personel i Zarządzanie. Ponad 10 lat pełnił funkcję członka kolegium redakcyjnego czasopisma Management and Business Administration. Central Europe.

Mentor, certyfikowany w narzędziach diagnostycznych: Reiss Motivation Profile®, Value Match, Facet5, Style Myślenia i Działania FRIS®, MasterPersonalAnalisys, MTQ48 – odporność psychiczna, mental toughthness.

Instruktor Caligraphy Health System – styl QiGong/Tai Chi – Caligraphy Yoga – oraz ZEN Coaching praktyk, prowadzący cykliczne zajęcia z grupami uczącymi się zarządzać sobą, w tym energią własną dla odnalezienia równowagi życiowej, w ramach projektu LifeEnergy.pl.

Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Jego wystąpienia, zarówno dla firm, jak i w ramach branżowych konferencji: Kongresu Kadry, Forum Profesjonalistów HR, National Sales Congress, Quo Vadis Szkolenia, Morfologia sprzedaży, spotkały się z bardzo wysoką oceną zarówno pod względem merytorycznym, jak i prezentacyjnym.

Dwukrotny (2020 i 2021) laureat rankingu „TOP100 Polskich Osobowości Marketingu”.

Od 25 lat ponad 200 000 osób brało udział w jego wykładach, szkoleniach i sesjach strategicznych podczas realizacji programów rozwojowych dla korporacji i przedsiębiorców, studiów podyplomowych,  programów Master of Business Administration: Executive MBA, MBA IT, MBA HR, MBA FINANSE, MBA dla inżynierów, MBA dla kadry medycznej, a także międzynarodowego programu Executive MBA realizowanego w języku rosyjskim na Białorusi. Wykładowca  Kozminski AMP –  Advanced Management Program – realizacja Warszawa – Barcelona, prowadził zajęcia w EADA Business School.

Twórca Akademii Negocjacji, Budowania Relacji i Kreowania Wartości w Biznesie.

Współtwórca programów „Life & Business Energy Management”, więcej na LifeEnergy.pl, „Strategic Leadership Program”, „Akademia Świadomego Przywództwa i Współpracy Zespołowej”, „Transformacja organizacji i kultury organizacyjnej w oparciu o wartości Spiral Dynamics – Value Match”.

Na swoich kursach pokazuje: • jak umiejętności przywódcze, negocjowania i budowania relacji w biznesie, praca w oparciu o wartości przekładają się bezpośrednio na korzyści finansowe i obustronne zadowolenie partnerów • jak podpisywać korzystniejsze długoterminowo kontrakty • jak reagować na zmiany organizacyjne i zarządzać sobą, swoją energią i podejmować decyzję, aby być przywódcą w czasach szybkich zmian.

Autor dwóch książek „Life Energy Management. Zarządzanie energią życiową”, „Pracuj zdalnie i skutecznie. Podręcznik przetrwania w wirtualnym środowisku” oraz kilkuset artykułów w czasopismach naukowych i w prasie menedżerskiej.

Specjalizuje się w projektowaniu programów talentowych i rozwojowych dla menedżerów – pod indywidulane potrzeby organizacji.

PROWADZIŁ DORADZTWO I SZKOLENIA DLA:

•    BRE Bank, BGK, ING Bank Śląski, (BGŻ) BNP Paribas, Cardif Insurance, NBP, Noble Bank, PKO BP, PZU, Raiffeisen POLBANK, Raiffeisen Leasing, RBS, BNP Cardif Insurance, Bankowe Towarzystwo Leasingowe, Union Investment, Krajowa Izba Rozliczeniowa
•    Allegro, Asseco, ORANGE, Future Processing, INFOVIDE-MATRIX, Integrated Solutions, TIM S.A., Carlson Wagonlit, PLAY, JET LINE, CASINOS Poland, Q-Development, Poczta Polska, TELTECH, Canal+
•    Mercedes, Renault, Renault Truck, KIA Motors, Kongsberg Automotive, GatX, HSV Polska, PESA Bydgoszcz, SPX FLOW, Skoda, Tramwaje Warszawskie, VW
•    AUCHAN, EUROCASH, METRO GROUP, Jeronimo Martins, Procter&Gamble, SCM Poland, ATRIUM Poland Real Estate Management, MULTI Poland, Swede Center, Profit Development, Vantage Development
•    PGNiG, NAFTA POLSKA, ORLEN Upstream, Polska Spółka Gazownictwa (a wcześniej Mazowiecka Spółka Gazownicza), Polskie Sieci Energetyczne PSE-INFO, GAZ-SYSTEM, ELECTRUM
•    Carlsberg, CCC, Robert BOSCH, Balluff, Balticon, Grupa AZOTY, STOCK Polska, CMC, Jabil Circuit Poland, Jabil Assembly Poland, Norcospectra Industries, Kompania Piwowarska, Krosno Glass, Reckitt Benckiser, Schneider Electric, T4B, WSK-Rzeszów, Polmos Żyrardów (BELVEDERE), UTC-Aerospace, SPX Flow, Reynaers, Veolia, R-Bag
•    Agencja Rozwoju Przemysłu, Najwyższa Izba Kontroli, Prokuratoria Generalna, Operator ARP, Biuro Kadr i Szkoleń m.st. Warszawy, Biuro Naczelnego Architekta m.st. Warszawy, Centrum Badań i Dozoru Górnictwa Podziemnego
•    Astra Zeneca, Aurovitas, Medicover, Molnlicke, POLFA Warszawa, POLPHARMA, Polska Grupa Farmaceutyczna, SIEMENS Health Care, SLAWEX, Szpitale Pomorskie.

Opiekun ponad 150 strategicznych projektów doradczych, prowadzonych w ramach programów MBA, oraz opiekun i promotor ponad 200 projektów doradczych dla administracji publicznej.

W latach 2005-2008 był koordynatorem regionalnym największego projektu edukacyjnego w Europie (ponad 40 mln zł) „Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw”, realizowanego przez Stowarzyszenie Uczelni Wyższych "Edukacja dla Przedsiębiorczości" w ramach SPORZL 2.3,A.

Główne zainteresowania badawcze oraz doradcze i szkoleniowe to: negocjacje i budowanie relacji z partnerami strategicznymi w biznesie, negocjacje strategiczne: zespołowe i wielostronne,  zarządzanie sobą i własną energią, przywództwo i zastosowanie neuronauki przy komunikowaniu się i budowaniu zespołów oraz wdrażanie zmian strategicznych dla firm z branż: finansowej, motoryzacyjnej, medycznej, farmaceutycznej, FMCG, turystycznej, budowlanej, wydawniczej, turystycznej, logistyki i przemysłu oraz instytucji publicznych.

Karina Popieluch

Senior HR Expert, trener biznesu, wykładowca akademicki, coach ICC.
Blisko 20-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach menedżerskich w obszarze zarządzania produkcją oraz sprzedażą w sektorze B2B zdobywała, współpracując głównie z klientami z branży FMCG, IT oraz finansów. Jako menedżer operacyjny zarządzała produkcją oraz sprzedażą, a przejście z biznesu do HR było naturalną odpowiedzią na oczekiwania rynku i organizacji budujących swoją przewagę konkurencyjną na rozwoju kapitału ludzkiego oraz konsekwencją specjalizacji w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i ekspertyzy w obszarze lean management. 

Pomysłodawca i kierownik studiów podyplomowych HR Business Partner, wykładowca na studiach MBA oraz studiach podyplomowych z obszaru HR, członek Executive Education Advisory Board wspierającej działania Kozminski Executive Business School oraz partner merytoryczny Akademii Leona Koźmińskiego. Członek rady merytorycznej czasopisma branżowego HR Business Partner oraz patron merytoryczny cyklu HR na szpilkach. Redaktor merytoryczny i współautor książki HR Business Partner. Rola, filary, perspektywy oraz wielu innych publikacji. Uznany prelegent konferencji branży HR. 

 

Na co dzień w ramach prowadzonych firm doradczo-szkoleniowych pracuje nad rozwojem indywidualnym i zespołowym kadry zarządzającej, zasiada w radzie nadzorczej, doradza zarządom spółek komercyjnych, wspierając transformację funkcji HR oraz realizując projekty budujące przewagę konkurencyjną organizacji na bazie systemowego zarządzania efektywnością, zarządzania zmianą, przywództwa i kapitału ludzkiego. 

 

W kwietniu 2018 jej osiągnięcia zawodowe zostały uhonorowane nagrodą Polish Businesswomen Awards w kategorii: „Lider w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi”.

Iwona Bobrowska-Budny

Doświadczona trenerka biznesu, Talent Management Mentorka, menedżerka i partnerka biznesowa w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Partnerka w Kirov Strategic Negotiators Sp. z o.o. i LifeEnergy.pl. Dyrektorka merytoryczna studiów MBA dla kadry HR Akademii Leona Koźmińskiego oraz partnerka merytoryczna Kozminski Executive Business School.

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim – wdrażała projekty ze wszystkich obszarów „miękkiego HR”.

Od ponad 15 lat prowadzi szkolenia i sesje rozwojowe budujące samoświadomość pracowniczą, menedżerską i zespołową, wspierając ustawienie procesów oraz zbudowanie efektywnych w komunikacji, stylu pracy i współpracy zespołów. Wspiera poznawczo zespoły o świadome wykorzystanie wyników analiz odporności psychicznej MTQ48, badań osobowości zawodowej TalentQ, FQ15+, MBTI, 15FQ+, Reiss Motivation Profile®, Style Myślenia i Działania FRIS®, FACET5, ValueMatch i MindSonar. Pracuje w nurcie Zen Coachingu, NVC – Komunikacji bez Przemocy oraz konstruktów Analizy Transakcyjnej.

Specjalizuje się w szkoleniach z przywództwa, budowania i rozwijania zespołów, zarządzania różnorodnością, zarządzania sobą oraz zespołami, komunikacji i motywowania. Facylitator Design Thinking.

Jako mentorka/coach na stałe współpracuje z Fundacją Liderek Biznesu EY. Przygotowywała i prowadziła sesje indywidualne dla menedżerów organizacji polskich i międzynarodowych oraz dla kadry kierowniczej administracji publicznej do rangi ministrów włącznie.

Certyfikowana Trenerka Calligraphy Health System – Caligraphy Yoga – styl QiGong (Tai-Chi) – prowadząca zajęcia zarządzania sobą, w tym energią własną, dla odnalezienia równowagi życiowej, stabilizacji emocjonalnej i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu w ramach projektu www.lifeenergy.pl

Autorka publikacji w prasie branżowej m.in. PersonelPlus, Personel i Zarządzanie, komentatorka dla Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, HR.news, Radio Zet, Radio TOK FM, Radiowa 3 oraz prowadząca wystąpienia i wykłady na konferencjach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim – członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców.

Nadejda Kirova

Trenerka biznesu, wykładowczyni akademicka i coach, menedżerka i przedsiębiorczyni, z ponad 25-letnim doświadczeniem zawodowym.

Certyfikowana konsultantka metod analizy osobowości zawodowej i rozwoju, coach stosująca w swojej praktyce kwestionariusze Master Person Analysis, FRIS, Talentów wg koncepcji Instytutu Gallupa – StrengthsFinder, MTQ48 – odporność psychiczna (mental toughthness), Reiss Motivation Profile, Facet5 i Value Match.

Partnerka i członkini Zarządu Kirov Strategic Negotiators i LifeEnergy.pl, Prezes  Fundacji Pasja do Edukacji i Rozwoju, członek Zarządu Fundacji BARGEWORK, członek Zarządu Bulcom Sp. z o.o.

Założyła i zorganizowała pięć spółek z ograniczoną odpowiedzialnością w branżach: ciężkich maszyn produkcyjnych, turystycznej, szkoleniowej i reklamowej. Pełniła i nadal pełni funkcję dyrektor finansowej oraz dyrektor operacyjnej.

W swojej praktyce zawodowej specjalizuje się w budowaniu programów rozwojowych oraz szkoleniach w zakresie:

• komunikowania się i rozwiązywania konfliktów
• przywództwa, budowania, rozwijania i motywowania zespołów
• budowania relacji i kreowania wartości dodanej w biznesie
• transformacji organizacji i kultury organizacyjnej w oparciu o wartości
• zarządzania sobą, zespołem oraz zarządzania własną energią: ciałem, emocjami i umysłem
• budowania strategii rozwojowej organizacji i osób indywidualnych
• zarządzania różnorodnymi zespołami
• przygotowania mentorów wewnętrznych w organizacjach

Partnerka merytoryczna Kozminski Executive Business School Akademii Leona Koźmińskiego oraz wykładowca studiów podyplomowych: • Master of Business Administration • Advanced Management Program • Strategiczne zarządzanie sprzedażą i zespołem sprzedaży • Psychologia biznesu • Coaching profesjonalny • HR Business Partner • Dyrektor finansowy.

Współtwórczyni programów: • Transformacja organizacji i kultury organizacyjnej w oparciu o wartości  • Life & Business Energy Management.

Instruktorka i nauczycielka ponad 10 systemów Qigong/Tai Chi oraz ZEN Coaching praktyk, prowadząca cykliczne zajęcia z grupami uczącymi się zarządzać sobą, w tym energią własną dla odnalezienia równowagi życiowej, w ramach projektu LifeEnergy.pl.

Studiowała: Qigong, tradycyjną medycynę chińską, neuroanatomię i neurobiologię w Indonezji i Australii.

Od lat łączy swoje doświadczenia menedżerskie oraz biznesowe z technikami trenerskimi opartymi o najnowszą wiedzę z zakresu budowy mózgu, stylów myślenia FRIS®, uczenia się i motywacji. Prowadzi szkolenia, warsztaty i wykłady dla menedżerów i przedsiębiorców oraz dla dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Wspiera ludzi w odkrywaniu swoich talentów, inspiruje do podążania za swoją pasją. Szczególnie ceniona za nowatorskie spojrzenie na już funkcjonujące rozwiązania w biznesie, dzięki którym poprawia efektywność funkcjonowania organizacji.

Założycielka i Prezeska Fundacji Pasja do Edukacji i Rozwoju. Misją Fundacji jest podnoszenie świadomości rodziców i nauczycieli odnośnie sztuki komunikowania się, współpracy w grupie, umiejętności rozwiązywania problemów, samodzielności, budowania pewności siebie. Fundacja prowadzi warsztaty, szkolenia, doradztwo indywidualne oraz coaching rodzinny.

Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówczyń i Mówców. Specjalizuje się w tematyce zarządzania zespołami i organizacjami, komunikowania się oraz zarządzania różnorodnością, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet na rynku pracy oraz współpracy wielopokoleniowej.

Mentorka w Fundacji Liderek EY, wspierająca kobiety na rynku pracy i w rozwoju osobistym.
W prowadzonych przez siebie procesach mentoringowych i coachingowych kładzie wyjątkowy nacisk na stworzenie przestrzeni do odnajdywania siebie, określania autentycznych potrzeb, celów i budowania swoich mocnych stron.

W ostatnich latach prowadziła szkolenia, doradztwo i sesje m.in. dla:

ACTELION Pharma-Johnson-Jonson, Air Products, AVEEX, ARVAL, AUCHAN, Aurovitas, BFT Polska, BGK Bank Gospodarstwa Krajowego, BNP PARIBAS Bank Polska S.A., Boehringer Inghelheim, Benefit Systems S.A., DNB, Gettin Noble Bank, Mitsubishi Electric, EUVIC S.A., EURO-HEL, EuRoPol Gaz, Canal+, Capgemini Polska, Cardif Polska S.A., Clear Channel,  GOOGLE, Grupa Azoty, Glenmark Pharmaceuticals, Gaz-System, EDF Energia, Generali, Gdańska Organizacja Turystyczna, Greiner Packaging, EUROWA, FORTACO, FUTURE PROCESSING, Główny Inspektorat Transportu Drogowego, HORTEX, HESTIA, HEBE, ORANGE–TelTech, INTER Polska, JERONIMO MARTINS, Janssen, Krosno Glass S.A., KNF (Komisja Nadzoru Finansowego), Krajowa Izba Rozliczeniowa, KONGSBERG Automotive, Lasy Państwowe, LIDL, LUXMED, Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych, Mindshare, Metro Warszawskie, Molnlyckie, MULTI Poland, Najwyższa Izba Kontroli (NIK), OTIS, PARP, PLAY, PKP Energetyka, Raiffeisen Polbank, Polpharma, PERN, Philip Morris, PCG Akademia, Reckitt Benckiser, SPX FLOW, Siemens Healthcare, TIM S.A. R-Bag, Teltech, Szpitale Pomorskie, Sun Chemical, Kancelaria Skłodowscy, Teva Pharmaceuticals, Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Wydawnictwo Nowa Era, VW Bank, Vital Voices.

Autorka dwóch książek i licznych publikacji w prasie branżowej z zakresu zarządzania, m.in. w Personel i Zarządzanie i Focus Coaching.

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego – coaching profesjonalny. Ukończyła liczne kursy w zakresie diagnozowania i rozwoju potencjału pracowniczego, Komunikacji bez Przemocy, Analizy Transakcyjnej – szkolenie 101 EATA (European Association for Transactional Analysis), Zen Coaching, Design Thinking, Personal Communication Model.

Języki – ojczysty bułgarski, płynny polski, bardzo dobry: angielski i rosyjski.  

Nasi absolwenci – nasza duma

Dolczewski Dariusz
Dariusz Dolczewski

Delivery Manager for Web & Mobile + Cloud Enterprise Solutions – LINGARO

Gdybym jeszcze raz miał zdecydować, czy rozpocząć Executive MBA w ALK, na pewno podjąłbym tę samą decyzję. Nadal korzystam z tego, czego się nauczyłem, a przede wszystkim z wielkiego daru, jakim było poznanie wielu ciekawych ludzi. Są to dwa niezaprzeczalne atuty – poziom programu i społeczność – dające absolwentom ogromne możliwości rozwoju nie tylko kariery zawodowej i biznesu, ale i życia.

Wszyscy jesteśmy na różnych etapach naszego rozwoju, pochodzimy z różnych środowisk i właśnie ta mieszanka wysoko zmotywowanych osób sprawia, że doświadczenie studiów jest tak wyjątkowe.

absolwentak
Marta Kowalczyk-Rompała

Inspirujące kontakty

Brakowało mi inspirujących kontaktów z ludźmi biznesu. Takich sparingpartnerów. Pomyślałam, że znajdę ich na studiach MBA.
I to się udało. Nasza grupa absolwentów trzyma się razem, wymieniamy się opiniami, pomagamy sobie wzajemnie rozwiązywać zawodowe problemy, czynimy to życzliwie i etycznie. Nie ma między nami konkurencji. Studia spełniły moje oczekiwania, a dodatkowo dały mi coś jeszcze, czego się chyba nie spodziewałam. Solidną dawkę motywacji. Takiego kopa do działania.

Własna firma

Zastanawiałam się wcześniej, czy nie lepiej byłoby pracować „na swoim” zamiast na etacie, ale nie sądziłam, że dzięki studiom podejmę się założenia własnego startupu, pracując jednocześnie w firmie.
Pomysł na agencję rekrutacyjną HUB HR przybrał realną postać właśnie na studiach. To był nasz projekt doradczy przygotowywany w ramach dyplomu. Pracowaliśmy nad nim we czwórkę, przy czym pozostałe osoby nie miały HR-owego doświadczenia. Był specjalista od zarządzania danymi, osoba od sprzedaży, inna od windykacji, tylko ja pracowałam w agencji outsourcingowej. Wszyscy byliśmy wizjonerami według analizy FRIS. Takie testy mamy na początku studiów MBA.

Startup ruszył w listopadzie 2019, a po trzech miesiącach praktycznie zrealizowaliśmy cele biznesowe, jakie postawiliśmy sobie na pół roku. Projekt finansuje mój szef Amerykanin, którego przekonałam, że to dobry pomysł. On autentycznie wspiera rozwój pracowników. Potrafi szerzej patrzeć na biznes, dlatego zgodził się zostać inwestorem w moim startupie, a ja nadal jestem pracownikiem jego firmy. Tworząc HUB HR, zatrzymałam w firmie dwie osoby, które bardzo cenię. HR Manager wracała z urlopu macierzyńskiego, a osoba ją zastępująca okazała się świetnym pracownikiem i nie chciałam „stracić” żadnej z nich. W HUB HR obie mają zajęcie, które lubią, którego są współtwórcami i nasze trio firmuje projekt.

Projekt doradczy na studiach MBA

Projekt firmy doradczej kiełkował w mojej głowie od kilku lat. Z jedną z moich koleżanek, (obecnie członkiem HUB HR) zastanawiałyśmy się nad tym, czy warto nasze dotychczasowe doświadczenie wyniesione z działów HR przekuć na swój biznes, ale wtedy zabrakło nam odwagi. Działania pojawiły się od momentu, kiedy musieliśmy zdecydować jako grupa projektowa na MBA, jaki temat będzie przedmiotem naszego projektu doradczego. Przeprowadziliśmy mnóstwo analiz, symulacji, wykorzystując wiedzę ze studiów. Ostatecznie ocena rynku, naszych możliwości osobowych, finansowych oraz gotowości mentalnej do rozpoczęcia nowej przygody sprawiły, że powiedziałam „teraz albo nigdy”.

Warto było

Studia MBA były najlepszą decyzją, jaką mogłam podjąć na tym etapie życia. Pozwoliły mi uwierzyć, że nie ma rzeczy niemożliwych, że wszystko jest w naszej głowie. Dały mi ogrom wiedzy, inspiracji, pewności siebie, otwarcia na ludzi. Poznałam tak wiele ważnych dla mnie osób.

Cudownie jest być członkiem „rodziny MBA”, bo wsparcie zarówno Akademii Leona Koźmińskiego, jak i absolwentów jest naprawdę niezwykłe.

Tu chce się wracać…

Marta Kowalczyk-Rompała jest  absolwentką 53. nitki Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego.

Agnieszka Durlej

Studia Executive MBA dały mi niepowtarzalną okazję uporządkowania mojej dotychczasowej wiedzy i praktyki zawodowej, osadzając je w zupełnie nowych ramach. Dzięki studiom miałam okazję zdobyć nową perspektywę biznesową i osobistą. Pomogły w tym zarówno bardzo ciekawe zajęcia, prowadzone przez praktyków biznesu, jak i poznanie moich fantastycznych współtowarzyszy studiów.
Executive MBA to unikalna możliwość poszerzenia swojej bazy kontaktów nie tylko w ramach swojej grupy, ale i innych studentów MBA różnych specjalizacji. W trakcie dwóch lat miałam unikalną możliwość zbudowania grupy zaufanych ekspertów z różnych dziedzin, z którymi jestem w stałym kontakcie.
Uważam, że moja decyzja o podjęciu studiów była jak najbardziej słuszna. Wymagały one dużo wysiłku i poświęcenia, ale w zamian zaoferowały nowe umiejętności, nową wiedzę, pewność siebie i podbudowę do budowania dalszej kariery zawodowej.

Zasady rekrutacji

  • Rekrutacja na 67. edycję studiów Executive MBA trwa do 15 września 2024 r.
  • Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2024 r.
  • Test typu GMAT odbędzie się 24 września 2024 r. o godz. 11:00. Rozmowy kwalifikacyjne rozpoczną się o godzinie 13:15.
1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was programu MBA i sprawdzenie zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego. 

Rekrutacja na 67. edycję studiów trwa do 15 września 2024 r. Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2024 r.

Postępowanie kwalifikacyjne na studia MBA:

  • Test typu GMAT
  • Rozmowa kwalifikacyjna 

O przyjęciu decyduje pozytywny wynik testu typu GMAT – 20% zadań jest w języku angielskim – oraz rozmowy kwalifikacyjnej. 

Test typu GMAT składać się będzie z dwóch części: matematycznej (problem solving) – oceniającej zrozumienie podstawowych zagadnień matematycznych, rozumowanie logiczne, obliczanie, analizę zadań ilościowych, oraz analitycznej (data sufficiency) – sprawdzającej umiejętność rozumowania, konstruowania i oceny argumentacji, wyciągania wniosków, formułowania i oceny planu działania.  

Wymagane jest minimum 8-letnie doświadczenie zawodowe, w tym 5-letnie doświadczenie menedżerskie.  

Studia dostępne także w języku angielskim: SPRAWDŹ

Studia kończą się napisaniem projektu doradczego dotyczącego rozwiązania konkretnego problemu menedżerskiego. Praca dyplomowa przygotowywana jest w grupach 3-4-osobowych i podlega obronie przed komisją egzaminacyjną.

Dodatkowym warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów realizowanych podczas czterech semestrów zajęć.  

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego**
  • CV  
  • List motywacyjny  
  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG
  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
  • Kopia dowodu opłaty za postępowanie kwalifikacyjne  

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Monika Dziwniel

Opłaty

Płatności
Cena podstawowa (możliwość płatności w trzech ratach po  28 800 zł każda) 86 400 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w trzech ratach po 25 920 zł każda) 77 760  zł*
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 83 400 zł*
Opłata za postępowanie kwalifikacyjne 950 zł

* Zgodnie z zarządzeniem ws. opłat za studia podyplomowe i MBA zniżki nie łączą się. Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:   Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Po ukończeniu studiów

Skills
Spotkania inspiracyjno-networkingowe dla absolwentów
Uczelnie partnerskie
Przynależność do Klubu Absolwentów
Współpraca
Coroczne zjazdy absolwentów MBA
networking
Spotkania świąteczne absolwentów MBA
koła
Możliwość uczestnictwa w konferencjach oraz innych bezpłatnych wydarzeniach
wydanie elektroniczne
Dostęp do zamkniętej networkingowej grupy absolwenckiej na platformie LinkedIn