O kierunku
Cel studiów
Celem studiów jest zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności potrzebnych do pełnienia funkcji profesjonalnego coacha. Studia mają charakter warsztatowy i umożliwiają doświadczenie na sobie procesu coachingu, a także budowanie świadomości siebie, swoich talentów i umiejętności w roli coacha. Fundamentem jest tutaj zrozumienie istoty coachingu jako metodologii umożliwiającej całościowy rozwój potencjału człowieka. Studenci będą poznawać zasady etyczne i opanowywać narzędzia, metody i techniki stosowane w rozmaitych typach coachingu. Szczególny nacisk zostanie położony na praktykę coachingową zarówno w coachingowych trójkach, jak i w pracy z klientami zewnętrznymi. Studia poszerzają wiedzę w obszarze mechanizmów zmiany, psychologii człowieka dorosłego i dają możliwość praktycznego przećwiczenia kompetencji coachingowych pod superwizją.
Cele szczegółowe:
-
Zrozumienie istoty coachingu oraz fundamentów etycznych
-
Poznanie różnych typów coachingu oraz szerokich możliwości jego zastosowań
-
Przyswojenie i przetrenowanie istotnych umiejętności i metod pracy coacha
-
Diagnoza własnych predyspozycji do pełnienia funkcji coacha
-
Rozwój osobistych kompetencji interpersonalnych związanych z pracą coacha
-
Nabycie praktycznych umiejętności w stosowaniu narzędzi coachingu
Program nauczania daje możliwość rozwijania jedenastu podstawowych kompetencji coachingowych i umożliwia:
-
Indywidualne doświadczenie procesu coachingu
-
Przyswojenie postawy coachingowej respektującej fundamentalne założenia dotyczące ludzkiej natury, funkcjonujące w coachingu
-
Poznanie wielu różnorodnych modeli sesji coachingowych
-
Przećwiczenie i opanowanie w praktyce metod, technik i narzędzi coachingu
-
Zapoznanie się z zasadami i etycznymi standardami profesji, takimi jak kodes etytczny EMCC, Izby Coachingu i ICF.
Atuty kierunku
Program daje praktyczną popartą naukowymi badaniami, aktualną wiedzę o uwarunkowaniach zmiany i rozwoju człowieka dorosłego
Zajęcia prowadzą coachowie i mentorzy - eksperci mający wieloletnie praktyczne doświadczenie w prowadzeniu procesów coachingowych i mentoringowych.
Proces studiowania jest zaprojektowany tak, aby stopniowo wspierać uczestników w budowaniu kompetencji coachingowych i stosowaniu w praktyce nabywanych umiejętności.
Program akredytowany przez Polską Izbę Coachingu
Program posiada akredytację EIA EMCC na poziomie Foundation
Akredytowany program Coaching Foundation Programme (Coaching Competencies & Coaching Ethics)
KLUCZOWE CECHY PROGRAMU:
- 30 godzin programu EQA Coaching Foundation Programme (Coaching Competencies & Coaching Ethics) Kozminski University (ALK) (osobą odpowiedzialną za przebieg programu EQA jest Robert Łężak Akredytowany Mentor & Coach, Assessor EIA EMCC),
- Możliwość uzyskania Europejskiej Indywidualnej Akredytacji EIA EMCC na poziomie FOUNDATION. Słuchacz studiów podyplomowych może rozpocząć proces akredytacji już od pierwszych zajęć i na koniec roku akademickiego, jeśli zgromadzi praktykę (wymagany min. 1 rok doświadczenia od początku praktyki jako mentor/coach) i odpowiednie dokumenty), otrzyma akredytację na poziomie Foundation*,
- Program wpisany na listę dostawców EQA EMCC International
- Superwizje prowadzone przez superwizorów prowadzących program
* tylko 34 osoby w Polsce mogą wyróżnić się takim potwierdzeniem umiejętności Coacha i Mentora, w Europie jest to ok. 1800 osób.
Akademia Leona Koźmińskiego jest członkiem organizacyjnym EMCC Poland.
Prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami: tutaj
FAQ
- Co to jest Akredytacja?
Akredytacja jest potwierdzeniem kompetencji podmiotu (jednostki certyfikującej wyroby, usługi, osoby, systemy) do działań w określonym zakresie. W przypadku coachingu jest to akredytacja dotycząca działań w zakresie coachingu.
Coachingowa Akredytacja Indywidualna to formalne uznanie osiągnięć oraz standardów praktyki w zawodzie coacha poprzez niezależną, bezstronną instytucję upoważnioną do akredytacji. Na świecie mamy kilka takich jednostek wydających akredytację w obszarze coachingu np.: EMCC European Mentoring&Coaching Council, ICF International Coach Federation, Izba Coachingu.
Taka akredytacja ma charakter cykliczny i trzeba ją odnawiać – w zależności od organu wydającego akredytację – od 3 do 5 lat.
W Polsce zgodnie z normą PN-EN ISO/IEC 17000:2006 akredytacja jest to: „atestacja przez stronę trzecią, dotycząca jednostki oceniającej zgodność, służąca formalnemu wykazaniu jej kompetencji do wykonywania określonych zadań w zakresie oceny zgodności”. Upoważnioną jednostką akredytującą jest Polskie Centrum Akredytacji.
- Co to znaczy, że kurs jest akredytowany?
Wiele niezależnych instytucji coachingowych na świecie wystawia 2 rodzaje akredytacji.
Akredytacja może dotyczyć programu szkoleniowego lub osoby (tzw. akredytacja indywidualna). Każda firma szkoleniowa, uczelnia, instytucja, która prowadzi kursy i szkolenia z coachingu może ubiegać się o akredytację na swój kurs. Wystarczy zgłosić taki kurs do niezależnej instytucji akredytującej. W zależności od ilości godzin, programu czy długości praktyki kurs może otrzymać akredytację na różnym poziomie (od podstawowego do mistrzowskiego).
Bardzo często zdarza się, że dzięki takiej akredytacji wystawionej na dany kurs osoba, która stara się o akredytację indywidualną przechodzi ją w sposób uproszczony. Dzieje się tak ponieważ udowodniła już swoje kompetencje poprzez uczestnictwo w kursie akredytowanym.
Dzięki temu, że podczas studiów podyplomowych w ALK dostarczymy 30 godzin akredytowanego kursu, studenci będą mogli otrzymać akredytację indywidualną w wersji uproszczonej, bez udowadniania kompetencji.
- Jaka jest różnica pomiędzy coachem certyfikowanym i akredytowanym?
Coach certyfikowany to coach, który uzyskał certyfikat dowolnej szkoły coachingu.
Coach akredytowany to coach oceniony przez niezależną instytucję, gdzie zostały ocenione jego standardy, etyka pracy, praktyka, kompetencje i rozwój zawodowy.
- Co wyróżnia akredytację w EMCC?
W odróżnieniu od innych znanych akredytacji na rynku polskim, np. przyznawanych przez ICF lub Izbę Coachingu – Akredytacja w EMCC jest akredytacją zarówno dla coachów, jak dla mentorów. Oznacza to, że osoba, która ją otrzymuje wykazuje kompetencje coacha i mentora, co daje więcej możliwość rozwoju i narzędzi pracy.
- Co otrzymają studenci?
Wszyscy studenci, którzy wezmą udział w 30 godzinach programu akredytowanego w ramach studiów podyplomowych otrzymają dodatkowy Certyfikat z EQA Foundation.
Wszystkie osoby, które zgłoszą się do Europejskiej Akredytacji Indywidualnej EIA EMCC i spełnią kryteria, otrzymują dodatkowy Certyfikat akredytacji EIA Foundation.
- Jakie są warunki przyznania Europejskiej Indywidualnej Akredytacji EIA EMCC na poziomie FOUNDATION
POZIOM AKREDYTACJI COACHA / MENTORA - FOUNDATION
I. Wykonana praktyka - Minimalne wymagania:
- Okres doświadczenia - 1 rok (od początku praktyki jako mentor/coach)
- Liczba godzin kontaktu z klientami - 50 godzin
- Liczba klientów - 5 klientów
II. Trwająca praktyka - Minimalne wymagania:
- Informacja zwrotna od klienta - 5 na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy
- Rozwój zawodowy - 16 godzin rocznie
- Superwizja coachingu/ mentoring - 1 godzina/ kwartał
- Refleksje nt. praktyki - 5 na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy
- Wkład w rozwój zawodowy - Członkostwo w gremium zawodowym
III. Kwalifikacje/kompetencje opisane według Struktury Kompetencji EMCC - Akredytowany przez EQA program szkoleniowy na tym samym lub wyższym poziomie niż wnioskowany poziom EIA – CERTYFIKAT Z EQA
Adresaci studiów
Kierownik studiów
Mentor, konsultant, coach, trener i superwizor. Założycielka Centrum Coachingu i Mentoringu ALK. Dyrektor Quality of Life Institute. Redaktor naukowy 8 książek w serii „Coaching jako…”. Autorka 2 książek i wielu artykułów dotyczących rozwoju człowieka i coachingu. Ekspert w obszarze psychologii biznesu, socjologii, antropologii kulturowej organizacji, inteligencji emocjonalnej, komunikacji organizacyjnej, motywacji, budowania zespołów, rozwiązywania konfliktów oraz rozwoju potencjału człowieka. Jest akredytowanym coachem i superwizorem Izby Coachingu. Prowadzi procesy coachingowe, mentoring, warsztaty oraz indywidualne programy rozwojowe dla najwyższej kadry menedżerskiej, członków zarządu, liderów i profesjonalistów.
Certyfikaty/ akredytacje
Korzyści dla słuchaczy - co zyskujesz
Dzięki udziałowi w studiach podyplomowych:
-
Możesz zdobyć nowy zawód i zostać profesjonalnym coachem, prowadzącym swoją praktykę coachingową
-
Możesz stać się mentorem – łącząc umiejętności coachingowe z posiadana już uprzednio widzą ekspercka z danym obszarze specjalizacyjnym
-
Pogłębisz świadomość siebie, swoich wartości, talentów i mocnych stron
-
Zdobędziesz umiejętności przydatne także w zarządzaniu ludźmi w zgodzie z nowym podejściem do partycypacyjnego stylu przywództwa
Dzięki temu zdobędziesz kompetencje, aby:
-
Być gotowym na błyskawicznie zmieniające się wyzwania rynkowe XXI wieku
-
Mieć wiele możliwości pracy na całym świecie w drugim po IT, najszybciej rozwijającym się zawodzie
-
Angażując się w pracę nad samym sobą i osobistym rozwojem, podnieść jakość swojego życia
Perspektywa zawodowa
- Coach
- Mentor
- Menedżer
- Lider
- Project-menedżer
Program
Ramowy program studiów
Organizacja zajęć
Studia trwają dwa semestry Zajęcia odbywają się raz w miesiącu, w sesjach dwudniowych:
-
soboty - 8.45 - 17.30
-
niedziele - 8.45 - 15.45
Terminy
Planowane terminy zajęć w I semestrze XXXVIII edycji:
- 05-06 X 2024
- 19-20 X 2024
- 16-17 XI 2024
- 31 XI - 01 XII 2024
- 21-22 XII 2024
- 18-19 I 2025
- 22-23 II 2025
Społeczność
Wiodący wykładowcy
Zasady naboru
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Obowiązuje limit miejsc do 24 osób w grupie.
XXXVIII edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2024 roku, planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2024 roku. Uprzejmie informujemy, że nabór na edycję październikową 2024 został zakończony.
Uprzejmie informujemy, że edycje są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.
Warunkiem ukończenia studiów jest opracowanie indywidualnego projektu coachingowego (case study) oraz egzamin praktyczny w postaci przeprowadzenia pokazowej sesji coachingowej.
-
odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego **
-
zdjęcie elektroniczne w formacie JPG
-
oryginał dokumentu tożsamości do wglądu
-
kopia dowodu wpłaty wpisowego
****W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.
Opłaty
Wpisowe | 250 zł |
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 7 900 zł każda ) | 15 800 zł |
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 7 110 zł każda ) | 14 220 zł |
Cena ze zniżką za jednorazową płatność (Oferowane zniżki: zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki nie kumulują się. ) | 15 300 zł |
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego: Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl