Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Business Studies in English

Business Studies in English

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
EN
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend

O kierunku

Cel studiów

Celem studiów jest nabycie przez słuchaczy specjalistycznej wiedzy i umiejętności potrzebnych do funkcjonowania w anglojęzycznym środowisku biznesowym, a także merytoryczne i językowe przygotowanie nauczycieli i lektorów angielskiego do prowadzenia zajęć z Business English. Studia są prowadzone w języku angielskim. Program studiów ukierunkowany jest na poznanie terminologii i frazeologii języka biznesu, zrozumienie podstaw biznesu, nabycie podstawowych umiejętności biznesowych (tzw. business skills), rozumienie i analizę tekstów specjalistycznych, a także opanowanie zasad, form i stylu różnych pism sporządzanych dla potrzeb firm. Wykłady monograficzne poszerzają terminologię specjalistyczną i wiedzę na temat podstaw zarządzania, finansów, marketingu i prawa.

Adresaci i adresatki studiów

  • Osoby z dobrą znajomością ogólnego języka angielskiego, które chcą zdobyć kwalifikacje językowe w zakresie Business English  

  • Osoby planujące rozpoczęcie pracy w firmach, w których potrzebna jest znajomość języka biznesowego  

  • Nauczyciele/lektorzy języka angielskiego zainteresowani prowadzeniem kursów Business English  

  • Absolwenci filologii angielskiej i lingwistyki stosowanej oraz kolegiów nauczycielskich zainteresowani językiem biznesu

Illustration

Kierownik studiów

dr Halina Wiśniewska

Dr Halina Wisniewska is a lecturer, a business trainer and a coach. She graduated from Warsaw University with an MA diploma in English Philology and a PhD degree in Humanities. She obtained diplomas in Human Resources Management and Professional Coaching from Kozminski University. She also completed a Business Cultural Trainer course in IH London.  She specializes in issues related to intercultural global workplace and SM communication.

Materiały dydaktyczne

W ramach opłaty za program otrzymacie materiały dydaktyczne. Zostały one napisane w oparciu o badania korpusowe (identyfikujące terminy i zwroty biznesowe występujące z najwyższą częstotliwością w autentycznych tekstach biznesowych). Materiały dydaktyczne mają także rekordowo wysoki wskaźnik terminologizacji tekstu, który pozwala na znaczne poszerzenie słownictwa specjalistycznego.

Program

Ramowy program studiów

Program studiów jest typowym przykładem tzw. Content and Language Integrated Learning , które staje się wiodące w nauczaniu języka specjalistycznego na wysokim poziomie zaawansowania w Europie i na świecie. 

  • Fundamentals of Business – wykłady, ćwiczenia i warsztaty; zakres materiału obejmuje między innymi następujące obszary: zarządzanie, rynek, produkcja, dystrybucja, transport, handel, marketing, ochrona konsumenta, struktura firmy, rodzaje firm, warunki zatrudnienia, etyka biznesu. 

  • Finance and Banking – wykłady i ćwiczenia; zakres materiału to: rodzaje i funkcje pieniądza, rodzaje banków, usługi bankowe, finanse przedsiębiorstwa, rachunkowość, ubezpieczenia, podatki, giełda papierów wartościowych.  

  • Business Writing – ćwiczenia; zakres materiału obejmuje treść, formę, organizację i styl pism biznesowych: business letters, reports, proposals, memoranda, leaflets, notices, minutes.  

  • Business Skills – Business Presentations, and Meetings 

  • Introduction to Management 

  • Introduction to Marketing 

  • Introduction to Finance 

  • Introduction to Law 

  • Modern Business Communication – Cultural Diversity and Social Media Challenges 

  • Integration Course 

  • Case Studies

  • Negotiations 

  • Seminar 

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 182, razem z zaliczeniami (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

EFEKTY KSZTAŁCENIA Poza opanowaniem terminologii, frazeologii i kolokacji biznesowych (a terminologia to DNA języka biznesu) słuchacze poznają podstawowe procesy i mechanizmy, takie jak motywowanie pracowników, cykl życia produktu, rozwój firmy, nowe trendy w zarządzaniu, analiza portfela produktów czy tworzenie marki.  

WYKŁADOWCY

Nasi wykładowcy językowi zostali wysoko ocenieni przez grupę ekspertów Language Division w Radzie Europy, którzy po wizytacji uczelni napisali w „Raporcie Ekspertów: Polska”, że poziom nauczania i program mogą być wzorem dla innych uczelni. 

 

Stosując zintegrowane nauczanie językowo przedmiotowe (CLIL), wykładowcy kładą nacisk zarówno na przekazywanie biznesowych treści merytorycznych, jak i na specjalistyczną terminologię i frazeologię.

GroupOfPeopleIllustration

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry.  Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • soboty – 8:45-15:45   

  • niedziele – 8:45-15:45 

Możliwość do dwóch zjazdów w formie zdalnej

Terminy zajęć

Planowane terminy zjazdów w pierwszym semestrze:

18-19.10.2025

15-16.11.2025 online

29-30.11.2025 online

24-25.01.2026

07-08.02.2026

21-22.02.2026

 

Społeczność

Wiodący wykładowcy

dr Halina Wiśniewska

Dr Halina Wisniewska is a lecturer, a business trainer and a coach. She graduated from Warsaw University with an MA diploma in English Philology and a PhD degree in Humanities. She obtained diplomas in Human Resources Management and Professional Coaching from Kozminski University. She also completed a Business Cultural Trainer course in IH London.  She specializes in issues related to intercultural global workplace and SM communication.

mgr Wojciech Bagiński
dr Szymon Wierciński

Badacz Internetu, społeczności, wykładowca. Doświadczony trener i konsultant w obszarze tworzenia modeli biznesowych, strategii wzrostu, rozwoju poprzez innowacje, tworzenia startupów oraz spinoffów dla nowych rynków, produktów i biznesów. Posiada 10-letnie doświadczenie w realizacji projektów doradczych i prowadzeniu warsztatów dla pracowników firm takich jak: Agito, Bakoma, Euro RTV, OleOle, Nestle Polska, Aviva, Fox, Next.pl, Leroy Merlin, Benefit System, Grupa RMF oraz szeregu firm z obszaru e-commerce.

Współwłaściciel i założyciel przedsięwzięć startupowych z obszaru e-commerce i health care.

Wykładowca akademicki w Katedrze Strategii Akademii Leona Koźmińskiego oraz University of Bradford, ESC Rennes School of Business, a także kierownik projektów badawczych w dziedzinie tworzenia nowych rynków.

Jest autorem publikacji w dziedzinie strategii i innowacji oraz innowacyjnych wdrożeń strategii społecznie odpowiedzialnych. 

dr hab. Paweł Krzyworzeka
dr Krzysztof Chmielewski

Adiunkt w Katedrze Marketingu ALK. Autor licznych prac z zakresu zarządzania marką. Jego zainteresowania naukowe to przede wszystkim zarządzanie marką (branding), międzynarodowy marketing i zagadnienia z pogranicza  marketingu i finansów. Pracował w niemieckiej firmie konsultingowej zeb/rolfes.schierenbeck.associates i w centrali Citibank Deutschland w dziale Marketing Research/Market Intelligence.  Posiada bogate doświadczenie w nauczaniu, zdobywane na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych, w języku angielskim, niemieckim i polskim. Prodziekan Kolegium Zarządzania.

Zasady naboru

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie B2/C1.

Kolejna edycja studiów –  rekrutacja trwa do 15 września 2025 roku. Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 roku.

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów realizowanych na kierunku studiów. Ponadto końcowa weryfikacja zdobytej wiedzy przedmiotowej i kompetencji językowych zostanie dokonana za pomocą testów końcowych z dwóch wiodących przedmiotów, tj. Fundamentals of Business (z elementami Finance and Banking) oraz Business Writing.

Poza tym słuchacze będą pisali eseje na tematy biznesowe i przeprowadzali prezentacje.

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego**

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 

DODATKOWE WYMAGANIA 

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2/C1

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język angielski.

Dodatkowa informacja dla studentów zagranicznych

Uczestnicy studiów podyplomowych posiadają status uczestnika studiów, nie status studenta. W związku z tym chcielibyśmy podkreślić, że nasza uczelnia nie może pośredniczyć w uzyskaniu wizy studenckiej dla uczestników studiów podyplomowych. Prosimy o uwzględnienie tego przy podejmowaniu decyzji o aplikacji na nasze studia. Informujemy także, że nasza uczelnia nie dysponuje własnym akademikiem oraz nie pośredniczy w dostępie do innych akademików.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru.

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Anna Wowkonowicz-Kozicka

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 400 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 700 zł każda) 7 400 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 3 330 zł każda) 6 660 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 6 900 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.