Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Analityk finansowy rynków i papierów wartościowych, makler giełdowy studia, studia maklerskie

Analityk finansowy rynków i papierów wartościowych

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend

O kierunku

Celem studiów jest przekazanie umiejętności analizy rynków kapitałowych oraz papierów wartościowych przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi analitycznych. Studia są ukierunkowane na prezentację zasad funkcjonowania rynków kapitałowych oraz wyceny i zarządzania dostępnymi na rynku papierami wartościowymi. Ponadto uczestnicy i uczestniczki studiów będą mogli pogłębić wiedzę z zakresu sprawozdawczości i rachunkowości finansowej oraz finansów przedsiębiorstw.  

Atuty kierunku

1
Program studiów

Program studiów dostosowany do aktualnych trendów rynkowych stanowi doskonałe połączenie wiedzy teoretycznej i praktyki biznesowej.

2
Kadra dydaktyczna

Kadra dydaktyczna o ugruntowanej pozycji naukowej, jednocześnie posiadająca rozległą wiedzę praktyczną

3
Praktyczny charakter studiów

Wyrażający się dużą liczbą zajęć warsztatowych, na których uczestnicy studiów wraz z prowadzącym zajęcia rozwiązują biznesowe studia przypadków.

4
Zintegrowany system nauczania

System ten pozwala uczestnikom na podejmowanie kolejnych studiów z możliwością zaliczenia przedmiotów, które wchodziły w skład realizowanych już wcześniej studiów podyplomowych w ALK. Ponadto system umożliwia uczestnictwo w zajęciach realizowanych w ramach studiów bez konieczności uzyskania statusu uczestnika studiów podyplomowych.

Patron kierunku

CFA Society Poland jest częścią międzynarodowego CFA Institute. Organizacja ta obecna jest w 70 krajach i zrzesza ponad 140 tys. przedstawicieli branży finansowej. CFA Society Poland rozpowszechnia i realizuje najwyższe standardy etyczne oraz edukacyjne w zakresie działań branży inwestycyjnej w Polsce. Organizacja skupia profesjonalistów mających związek z szeroko pojętym dokonywaniem inwestycji i zarządzaniem finansami. Jest to prestiżowe grono osób, mogące pochwalić się szerokim zakresem wiedzy finansowej i doskonałym zrozumieniem procesów na rynkach kapitałowych. Certyfikat CFA to kompetencje i kwalifikacje niezbędne do wykonywania wielu zawodów, między innymi takich jak analityk finansowy bądź zarządzający aktywami.

Adresaci i adresatki studiów

Studia są skierowane do analityków rynków finansowych i papierów wartościowych, osób przygotowujących się do egzaminów zawodowych (makler papierów wartościowych, doradca inwestycyjny, CFA).

figury

Kierownik i koordynator studiów

dr Paweł Wnuczak

Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie pełni obowiązki koordynatora merytorycznego dwóch programów studiów podyplomowych: analityk finansowy rynków i papierów wartościowych oraz analityk finansowy ryzyka kredytowego. W ALK pracował  również jako członek Komitetu Finansowego.

W pracy naukowej zajmuje się szeroko rozumianymi finansami przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa oraz zagadnieniami związanymi z systemami controllingu. Uczestnik konferencji naukowych o tematyce dotyczącej zarządzania finansami przedsiębiorstw oraz autor wielu recenzowanych publikacji z tego zakresu. Jest autorem książki pt. „Controlling w instytucjach kultury”.

Prowadzi zajęcia z zakresu analizy finansowej, budżetowania, controllingu, wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa na studiach dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, na Uniwersytecie Warszawskim, ESSCA School of Management, w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II oraz w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania. Przeprowadził szkolenia między innymi dla PKO BP, TP S.A., Raiffeisen Leasing, PGNIG S.A., Banku Gospodarstwa Krajowego, Jeronimo Martins Polska S.A., PZL Mielec, Neinver Polska, Union Investment TFI S.A., Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, Pracodawców RP.

W pracy zawodowej pełnił m.in. funkcję analityka finansowego, kontrolera finansowego, menedżera projektów doradczych oraz eksperta ds. finansowych w firmie consultingowej. Przygotował sam lub z zespołem kilkadziesiąt projektów z zakresu wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, opracowania systemu controllingu, analizy finansowej oraz przygotowania dokumentacji aplikacyjnej dla podmiotów ubiegających się o środki z UE. Pełni również funkcje członka rad nadzorczych.

Pełny wykaz publikacji: TUTAJ

prof. ALK dr hab. Paweł Mielcarz

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie pełni funkcje Kierownika Katedry Finansów, koordynatora merytorycznego studiów MBA Finanse oraz podyplomowych studiów finansowych. W czasie pracy w ALK pracował również na innych stanowiskach zarządczych, m.in. jako członek Komitetu Finansowego czy wicedyrektor Kolegium Finansów i Zarządzania odpowiadający za rozwój studiów z zakresu finansów i rachunkowości, w tym za studia Master in Finance and Accounting (44 miejsce na świecie, pierwsze w Europie Środkowo-Wschodniej wg rankingu finansowych studiów magisterskich „Financial Times” 2024).

W pracy naukowej zajmuje się głównie problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstw, wyceną firm, projektów oraz opcji realnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów,  referatów naukowych oraz książek: „Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstw” i „Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce”.

Jako wykładowca prowadził zajęcia m.in. z wyceny przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstw, analizy finansowej oraz controllingu na studiach dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, na Uniwersytecie Warszawskim, HAAGA – HELIA University of Applied Sciences, Kufstein University, EDC, Ecole des Dirigeants et Créateurs d’entreprise, University of Debrecen, Ecole de Management de Normandie, University of Porto i Black Sea University. Od ośmiu lat na stałe współpracuje w ESSCA – École de Management, gdzie prowadzi kursy z zakresu analizy finansowej oraz wyceny w ramach studiów magisterskich z dziedziny finansów.  Ukończył programy Global Colloquium on Participant – Centered Learning oraz Case Study Workshop organizowane przez Harvard Business School.

Jako konsultant współpracujący z DCF Consulting oraz innymi firmami doradczymi prof. Mielcarz brał udział w przygotowaniu kilkuset projektów  doradczych w zakresie wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, budowy strategii, opracowania planów restrukturyzacyjnych oraz projektowania systemów controllingu. Podczas pracy jako biegły sądowy (lata 2012-2018) przygotowywał również ekspertyzy w procesach postępowań sądowych, prokuratorskich, arbitrażowych oraz prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego. W karierze zawodowej prof. Mielcarz pełnił również funkcje członka kilku rad nadzorczych spółek kapitałowych, m.in. w spółkach:  Notoria Services S.A., Autosan Sp. z o.o., Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych czy Media Ekspress sp. z o.o. Posiadł również doświadczenie w zarządzaniu towarzystwem ubezpieczeniowym, pełniąc przez kilka miesięcy obowiązki Prezesa Zarządu Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych jako członek Rady Nadzorczej oddelegowany do pełnienia funkcji zarządczej. Pełnił również funkcję doradcy Zarządu PGNiG S.A.

Perspektywa zawodowa

Ukończenie studiów pozwala na podjęcie pracy w charakterze analityka finansowego rynków kapitałowych, specjalisty w zakresie wyceny papierów wartościowych, jak również na stanowiskach związanych z szeroko rozumianą analizą instrumentów finansowych.

Program

  • Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa –16 h
  • Sprawozdawczość finansowa 2 – zagadnienia zaawansowane, czytanie sprawozdań finansowych, warsztaty – 16 h
  • Analiza finansowa I – 16 h
  • Analiza finansowa II – perspektywa rynków kapitałowych – warsztaty – 8 h
  • Elementy matematyki finansowej – 8 h
  • Rynki i instrumenty finansowe – 8 h
  • Analiza fundamentalna, elementy analizy makroekonomicznej – 8 h
  • Analiza techniczna – 8 h
  • Analiza portfelowa – zarządzanie portfelem inwestycji – 16 h
  • Wycena przedsiębiorstw I – warsztaty komputerowe – 16 h
  • Wycena przedsiębiorstw II – poziom zaawansowany – 8 h
  • Wstęp do instrumentów pochodnych i terminowych – 8 h
  • Strategie inwestycyjne z wykorzystaniem instrumentów pochodnych i terminowych – 8 h
  • Emisje papierów wartościowych – 8 h
  • Prawne aspekty funkcjonowania rynków finansowych – 8 h
  • Analiza niefinansowa – perspektywa rynku kapitałowego – 8 h
  • Warsztaty – wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w analizie finansowej – 12 h
  • Zajęcia integracyjne – 4 h
  • Egzaminy – 8 h RAZEM: 192 godziny dydaktyczne (jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)
WomenwithlaptopIllustration

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. Do 20% zajęć może zostać zrealizowane w formule online.

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w:  

  • soboty – 8:45-15:45 (pierwszy zjazd do godz. 17:30) 
  • niedziele – 8:45-15:45 (pierwszy zjazd do godz. 17:30) 
  • czwartek – 17:00-20:15 lub piątek – 17:00-20:15 zajęcia informacyjne, online (jednorazowe)

Planowane terminy zjazdów w pierwszym semestrze studiów:

wkrótce

Program studiów oraz forma realizacji poszczególnych zajęć zostały dostosowane do nauczania w formule online.

Materiały do zajęć, jak również omawiane przykłady zostały przygotowane w taki sposób, aby możliwa była ich prezentacja nawet w warunkach nauczania na odległość.

Zajęcia realizowane w ramach studiów zawierają zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne. Prezentując część teoretyczną, prowadzący zajęcia ma możliwość udostępnienia uczestnikom omawianej prezentacji, jak również może korzystać z narzędzi będących alternatywą dla tablic znajdujących się w tradycyjnych salach dydaktycznych. Dodatkowo narzędzia stosowane w procesie zdalnego nauczania zapewniają stały kontakt prowadzącego ze słuchaczami studiów, co pozwala kontrolować przyrost wiedzy oraz umożliwia aktywny udział wszystkich uczestników zajęć. Dzięki takim rozwiązaniom zajęcia prowadzone w trybie online pozwalają na skuteczne przyswojenie prezentowanych treści dydaktycznych.

Znaczna część zajęć jest poświęcona prezentacji praktycznych rozwiązań. Wspólnie z prowadzącym zajęcia pracujecie na przykładach liczbowych oraz studiach przypadków. Rozwiązania są przygotowywane w programie Excel w taki sposób, aby uczestnicy zajęć, śledząc kalkulacje wykonywane przez prowadzącego, jednocześnie mogli samodzielnie rozwiązywać prezentowane przykłady. Taka forma zajęć pozwala na nabycie praktycznych umiejętności w zakresie problematyki omawianej w trakcie zajęć.

Narzędzia stosowane w procesie nauczania zdalnego umożliwiają aktywizację uczestników w trakcie zajęć. Prowadzący może prowadzić dyskusje – zarówno ze wszystkimi uczestnikami spotkania, jak również w ramach stworzonych wcześniej grup.

Liczebność grup realizujących zajęcia w formule online jest kształtowana w taki sposób, aby zapewnić swobodny kontakt prowadzącemu z grupą, co gwarantuje realizację celów dydaktycznych poszczególnych zajęć składających się na program studiów.

Społeczność

Wiodący wykładowcy

prof. ALK dr hab. Paweł Mielcarz

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie pełni funkcje Kierownika Katedry Finansów, koordynatora merytorycznego studiów MBA Finanse oraz podyplomowych studiów finansowych. W czasie pracy w ALK pracował również na innych stanowiskach zarządczych, m.in. jako członek Komitetu Finansowego czy wicedyrektor Kolegium Finansów i Zarządzania odpowiadający za rozwój studiów z zakresu finansów i rachunkowości, w tym za studia Master in Finance and Accounting (44 miejsce na świecie, pierwsze w Europie Środkowo-Wschodniej wg rankingu finansowych studiów magisterskich „Financial Times” 2024).

W pracy naukowej zajmuje się głównie problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstw, wyceną firm, projektów oraz opcji realnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów,  referatów naukowych oraz książek: „Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstw” i „Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce”.

Jako wykładowca prowadził zajęcia m.in. z wyceny przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstw, analizy finansowej oraz controllingu na studiach dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, na Uniwersytecie Warszawskim, HAAGA – HELIA University of Applied Sciences, Kufstein University, EDC, Ecole des Dirigeants et Créateurs d’entreprise, University of Debrecen, Ecole de Management de Normandie, University of Porto i Black Sea University. Od ośmiu lat na stałe współpracuje w ESSCA – École de Management, gdzie prowadzi kursy z zakresu analizy finansowej oraz wyceny w ramach studiów magisterskich z dziedziny finansów.  Ukończył programy Global Colloquium on Participant – Centered Learning oraz Case Study Workshop organizowane przez Harvard Business School.

Jako konsultant współpracujący z DCF Consulting oraz innymi firmami doradczymi prof. Mielcarz brał udział w przygotowaniu kilkuset projektów  doradczych w zakresie wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, budowy strategii, opracowania planów restrukturyzacyjnych oraz projektowania systemów controllingu. Podczas pracy jako biegły sądowy (lata 2012-2018) przygotowywał również ekspertyzy w procesach postępowań sądowych, prokuratorskich, arbitrażowych oraz prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego. W karierze zawodowej prof. Mielcarz pełnił również funkcje członka kilku rad nadzorczych spółek kapitałowych, m.in. w spółkach:  Notoria Services S.A., Autosan Sp. z o.o., Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych czy Media Ekspress sp. z o.o. Posiadł również doświadczenie w zarządzaniu towarzystwem ubezpieczeniowym, pełniąc przez kilka miesięcy obowiązki Prezesa Zarządu Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych jako członek Rady Nadzorczej oddelegowany do pełnienia funkcji zarządczej. Pełnił również funkcję doradcy Zarządu PGNiG S.A.

prof. ALK dr hab. Aneta Hryckiewicz-Gontarczyk

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie również pełni funkcję Przewodniczącej Rady Naukowej w dyscyplinie Finanse i Ekonomia. Jest Kierownikiem Ekonomicznego Instytutu Analiz Empirycznych oraz Centrum Badawczego ds. Stabilności Finansowej. Jest również twórcą i Kierownikiem kierunku studiów Big Data Science w języku angielskim w Akademii Leona Koźmińskiego, współtworzonego m.in. z Microsoft, Oracle, Microstrategy oraz Goldman Sachs.

Doktorat zdobyła na Uniwersytecie Goethego we Frankfurcie nad Menem, natomiast habilitację w Szkole Głównej Handlowej. Po doktoracie wyjechała na Uniwersytet Whartona w Stanach Zjednoczonych. Przez wiele lat była pracownikiem naukowym i wykładowcą na Uniwersytecie Goethego we Frankfurcie nad Menem, a od 2008 r. wykłada również w IESEG School of Management w Paryżu i Lille. Prowadzi międzynarodowe badania w obszarze działalności banków oraz ryzyka związanego z ich funkcjonowaniem. W ostatnim czasie związana z Uniwersytetem Oxforda, gdzie prowadzi badania dotyczące kryzysów bankowych. Jest zdobywczynią wielu prestiżowych nagród za wybitne osiągnięcia naukowe, prace badawcze oraz całokształt dorobku. Autorka popularnej książki o kryzysach bankowych „Anatomia kryzysów bankowych”.

Od 14 lat związana z branżą bankową. Przez 3 lata pracowała w bankowości inwestycyjnej w transakcjach M&A w Warszawie, Budapeszcie i Frankfurcie nad Menem. Od 2015 r. jest członkiem Rady Nadzorczej PEKAO S.A. Investment Banking oraz członkiem Komitetu Audytu.

Jest wieloletnim wykładowcą na studiach MBA, m.in. we Frankfurcie i w Warszawie oraz na międzynarodowym programie EuroMBA. Prowadzi zajęcia z finansów przedsiębiorstw, wyceny projektów oraz przedsiębiorstw.

dr Paweł Wnuczak

Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie pełni obowiązki koordynatora merytorycznego dwóch programów studiów podyplomowych: analityk finansowy rynków i papierów wartościowych oraz analityk finansowy ryzyka kredytowego. W ALK pracował  również jako członek Komitetu Finansowego.

W pracy naukowej zajmuje się szeroko rozumianymi finansami przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa oraz zagadnieniami związanymi z systemami controllingu. Uczestnik konferencji naukowych o tematyce dotyczącej zarządzania finansami przedsiębiorstw oraz autor wielu recenzowanych publikacji z tego zakresu. Jest autorem książki pt. „Controlling w instytucjach kultury”.

Prowadzi zajęcia z zakresu analizy finansowej, budżetowania, controllingu, wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa na studiach dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, na Uniwersytecie Warszawskim, ESSCA School of Management, w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II oraz w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania. Przeprowadził szkolenia między innymi dla PKO BP, TP S.A., Raiffeisen Leasing, PGNIG S.A., Banku Gospodarstwa Krajowego, Jeronimo Martins Polska S.A., PZL Mielec, Neinver Polska, Union Investment TFI S.A., Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, Władzy Wdrażającej Programy Europejskie, Pracodawców RP.

W pracy zawodowej pełnił m.in. funkcję analityka finansowego, kontrolera finansowego, menedżera projektów doradczych oraz eksperta ds. finansowych w firmie consultingowej. Przygotował sam lub z zespołem kilkadziesiąt projektów z zakresu wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, opracowania systemu controllingu, analizy finansowej oraz przygotowania dokumentacji aplikacyjnej dla podmiotów ubiegających się o środki z UE. Pełni również funkcje członka rad nadzorczych.

Pełny wykaz publikacji: TUTAJ

dr Bartłomiej Cegłowski

Doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, niezależny ekspert i doradca.  W karierze zawodowej był również wiceprezesem spółki konsultingowej oraz trenerem i doradcą w różnych instytucjach, np. Narodowym Centrum Kultury i WYG International (akredytacja w PARP w ramach Instrumentu Szybkiego Reagowania).  Zapytany o pięć głównych umiejętności wymienia na ogół: analizę finansową, ocenę projektów inwestycyjnych i wycenę przedsiębiorstw, planowanie działalności podmiotów gospodarczych, przygotowywanie studiów wykonalności i biznesplanów, wdrażanie systemów controllingu.

Od ponad dwudziestu lat wykłada na studiach magisterskich, podyplomowych i MBA oraz na kursach dla dyrektorów finansowych, analityków finansowych i kandydatów na członków rad nadzorczych. Co roku prowadzi również kilkadziesiąt szkoleń z tematyki szeroko pojętych finansów przedsiębiorstw, zarówno w formie szkoleń otwartych, jak również wewnętrznych. Współautor pięciu książek, w tym cieszącego się dużym powodzeniem podręcznika „Finanse z arkuszem kalkulacyjnym" (wydanego przez Wydawnictwo Naukowe PWN).

Pełny wykaz publikacji TUTAJ

dr Marek Panfil

Od 2018 r. jest wykładowcą w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, pracownikiem Katedry Finansów, kierownikiem studiów podyplomowych wycena przedsiębiorstwa i modelowanie finansowe. Przez 17 lat pracował w SGH w Warszawie w Katedrze Small Businessu/Instytucie Zarządzania Wartością, gdzie obronił pracę doktorską z zakresu kreowania wartości spółek portfelowych przez fundusze private equity.

W pracy naukowej zajmuje się problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstwa (value based management), w tym wyceną przedsiębiorstwa oraz aktywów niematerialnych i prawnych, a także finansami przedsiębiorczości (entrepreneurial finance). Jest autorem/współautorem 10 książek oraz 40 artykułów z zakresu finansów przedsiębiorstwa, wyceny przedsiębiorstw i aktywów niematerialnych (w języku polskim, angielskim i chińskim), np. Fundusze private equity. Wpływ na wartość spółki (Difin, 2005) czy Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki (Poltext, 2011). Prowadzi zajęcia z tematyki pozyskiwania kapitału na rozwój przedsiębiorstwa (w tym venture capital, private equity), praktyki wyceny przedsiębiorstwa, oceny opłacalności projektów inwestycyjnych.

Odbywał staż naukowy w NYU Stern School of Business w Nowym Jorku oraz uczestniczył w warsztatach nt. metodologii case studies w IESE Business School w Barcelonie. Posiada kilkuletnie doświadczenie pracy w Kanadzie (2014-2018), w KGHM International Ltd. jako Internal Audit Manager oraz w Ernst & Young jako manager w dziale Transaction Advisory Service, Valuation and Business Modeling. Dodatkowo uczył tam w 2017 r. kadrę menedżerską (EMBA) Entrepreneurial Finance w SFU Business School. Posiada bogate polskie i kanadyjskie doświadczenie w zakresie wyceny przedsiębiorstw (marekpanfil.com). Jest w trakcie zdobywania Chartered Business Valuator (CBV) – kanadyjskiego certyfikatu na biegłego w zakresie wyceny.  Jest współautorem pierwszego w Polsce Krajowego Standardu Wyceny Specjalistycznego. Ogólne Zasady Wyceny Przedsiębiorstw stworzonego na zlecenie Komisji Standardów Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych (kwiecień 2011 r.).

Aktywny członek rad nadzorczych – przewodniczący komitetu audytu KGHM Polska Miedź SA (2008-2012, 2013-2014), przewodniczący komitetu audytu Interferie SA (2013-2014), wiceprzewodniczący RN Niezależnego Domu Maklerskiego SA (2019-obecnie).   

Pełny wykaz publikacji: https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=u1OYcHcAAAAJ

Strona www: https://marekpanfil.com

dr Dmytro Osiichuk

Pracownik naukowo-dydaktycznym Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego. W pracy naukowej zajmuje się szeroko rozumianymi finansami przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa, nadzoru korporacyjnego, fuzji i przejęć, inwestycji alternatywnych. Uczestnik konferencji naukowych o tematyce związanej z zarządzaniem finansami przedsiębiorstw oraz autor kilku recenzowanych publikacji z tego zakresu (w tym w czasopismach z przypisanym współczynnikiem impact factor). Prowadzi zajęcia z zakresu analizy wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa, instrumentów finansowych i zarządzania ryzykiem finansowym w ramach studiów dyplomowych (I i II stopnia) i podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego.

W ALK pracował  również m.in. jako członek zespołu odpowiadającego za rozwój anglojęzycznych studiów z zakresu finansów i rachunkowości (Master in Finance & Accounting). Jest również współtwórcą studiów podyplomowych Management Program in Corporate Finance w ALK.

Pełny wykaz publikacji: TUTAJ

dr Adrian Struciński

Doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Rachunkowości Akademii Leona Koźmińskiego, licencjonowany doradca inwestycyjny oraz makler papierów wartościowych. Posiada także kwalifikację PRM (Professional Risk Manager). W latach 2008-2017 pracownik w Departamencie Tradingu w domu maklerskim XTB, gdzie odpowiadał za transakcje oraz zarządzanie ryzykiem opcji walutowych i towarowych. 
Prowadzi wykłady na studiach magisterskich, podyplomowych i doktoranckich z zakresu wyceny instrumentów pochodnych, zarządzania ryzykiem, sprawozdawczości finansowej, finansów korporacyjnych, wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, interpretacji sprawozdań finansowych oraz rachunkowości zarządczej. Prowadzi także wykłady na uczelniach zagranicznych: ESSCA School of Management oraz Hebei Finance University. 
Jako praktyk brał udział w kilkudziesięciu projektach doradczych z zakresu wyceny przedsiębiorstw, modelowania finansowego, wyceny instrumentów finansowych, wyceny programów dla pracowników, planowania finansowego i budżetowania, testów na utratę wartości, zarządzania ryzykiem i zarządzania finansowego. 
 

mgr Milena Olszewska-Miszuris

FCCA, CFA, FSA-Credential 
Prezeska Zarządu WM Advisory Sp. z o.o., Co-Chair 30% Club Poland

Praktyczka wycen, storytellingu, analizy oraz sprawozdawczości finansowej i niefinansowej z prawie 20-letnim doświadczeniem na rynku kapitałowym. Obecnie prowadzi butikową spółkę doradczą (WM Advisory Sp. z o.o.), wspierającą zarządy w kwestiach związanych z budowaniem wartości, raportowaniem finansowym i niefinansowym, wyceną oraz relacjami inwestorskimi. Zasiada w Komitecie ds. Ładu Korporacyjnego przy GPW w Warszawie S.A., jest ekspertką ds. zrównoważonego ładu korporacyjnego w Human and Business Rights Programme przy UN Global Compact Network Poland oraz członkinią globalnego forum przy ACCA ds. ładu korporacyjnego (Governance, Risk and Performance Global Forum). Jest także członkinią Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych, jak również Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia oraz aktywną członkinią rad nadzorczych.

Prowadzi gościnne wykłady na studiach podyplomowych m.in. w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie czy Uczelni Łazarskiego – w tej ostatniej pełni również funkcję ekspertki w Instytucie Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska. Aktywnie działa na polu ESG: jest ambasadorką Chapter Zero Poland i zasiada w Radzie Ekspertów Klubu Inwestorek Indywidualnych. Jest także założycielką i Co-Chair 30% Club Poland – kampanii społecznej, której celem jest zwiększenie liczby kobiet we władzach spółek. 

Karierę zawodową rozpoczęła w międzynarodowej firmie doradczej Ernst &Young. Przez dekadę była analityczką spółek giełdowych w międzynarodowych biurach maklerskich. Wielokrotnie nagradzana za swoją wiedzę, spostrzeżenia oraz wyczucie rynkowe zarówno w kraju (tytuł Analityka Roku przyznany przez Giełdę Papierów Wartościowych i gazetę Parkiet, kilkukrotna zwyciężczyni rankingu analityków gazety Parkiet w kategorii sektor TMT i detaliczny), jak i za granicą (wielokrotna laureatka międzynarodowego rankingu Extel w kategorii najlepszy analityk w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i najlepszy analityk spółek detalicznych).

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

18. edycja studiów – rekrutacja trwa do 15 września 2025 roku. Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2025 roku.

Studia kończą się egzaminami obejmującymi wszystkie treści zawarte podczas studiów. Egzaminy odbywają się w dwóch sesjach – zimowej i letniej. Dodatkowo wymagana jest aktywność uczestników podczas zajęć. Do wszystkich przedmiotów wykładowcy określają zakres materiału stanowiący pracę własną. W większości są to dodatkowe analizy przypadku i ćwiczenia stanowiące naturalną kontynuację warsztatów prowadzonych w czasie godzin kontaktowych.

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego ** 

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Formularz zgłoszeniowy

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Adamowicz-Sikora Edyta KEBS
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Edyta Adamowicz-Sikora

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (płatność w dwóch ratach po 4 050 zł każda) 8 100 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (płatność w dwóch ratach po 3 645 zł każda) 7 290 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 7 600 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.  Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl 

Uprzejmie informujemy, że edycje studiów są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.