Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Akademia kompetencji menedżera, studia menedżerskie warszawa, menedżerskie studia podyplomowe

Akademia Kompetencji Menedżera

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

O kierunku

Cel studiów

Akademia Kompetencji Menedżera to program studiów stworzony dla praktyków biznesu. Kurs zawiera bloki tematyczne osadzone w kontekście organizacji i kierowania ludźmi. Podczas studiów menedżerowie budują i porządkują wiedzę z zakresu ważnych obszarów zarządzania. Przede wszystkim jednak otrzymują szereg narzędzi, przydatnych w praktyce zarządzania, np. w sytuacjach konfliktowych, w czasie zmian, negocjacji czy w trakcie wystąpień publicznych. 

Dzięki udziałowi w zajęciach słuchacze i słuchaczki poznają między innymi: 

  • swój osobisty potencjał menedżerski

  • sposoby budowania własnego wizerunku i  autorytetu menedżerskiego w organizacji 

  • metody zarządzania zespołami pracowniczymi, konfliktem, zmianą, procesem negocjacyjnym 

  • skuteczne techniki komunikowania się w relacjach indywidualnych (np. zatrudniania, oceny, zwalniania pracownika) i grupowych (np. prowadzenia spotkań zespołów formalnych i projektowych) 

  • koncepcję zarządzania opartego na wartościach 

Atuty kierunku

1
182 godziny

Aż 182 godziny praktycznych zajęć dydaktycznych.

2
Sesja Development Center

Kurs rozpoczyna się sesją Development Center. Jej celem jest określenie indywidualnego potencjału słuchaczy i obszarów rozwojowych w kluczowych kompetencjach menedżerskich. Każdy uczestnik otrzymuje  indywidualną sesję i informację zwrotną.

3
Indywidualna sesja Career Path

Studia kończą się indywidualną sesją Career Path, podczas której uczestnicy zdiagnozują swoje talenty, określą mocne strony i ustalą dalsze kierunki własnej kariery.

4
Materiały dydaktyczne

Uczestnicy otrzymują dostęp do unikatowych materiałów, w tym zasobów „Financial Times" oraz platformy LinkedIn Learning.

Adresaci studiów

Studia szczególnie polecamy: 

  • menedżerom
  • team liderom
  • kierownikom
  • osobom zarządzającym zespołami i projektami
Illustration

Opiekunowie studiów

prof. ALK dr hab. Anna Baczyńska

Kierownik studiów

Pracownik naukowy w Akademii Leona Koźmińskiego od 2008 roku, kierownik studiów podyplomowych oraz wykładowca na EXMBA, KAMP etc.

Ekspert z zakresu human capital management i przywództwa. Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów rozwojowych, diagnostycznych i doradczych dla wyższej i średniej kadry zarządczej. Pracowała na stanowiskach menedżerskich m.in. w  ORANGE, TP SA.

Prowadziła projekty doradcze z zakresu zarządzania ludźmi dla takich firm i instytucji jak: Telewizja Polsat, Interia, MAKRO, PKO BP, ABB, TP SA, Orange, PZU S.A., SONY Poland, NASK, Idea 25, Getin Noble Bank, Skoda, ROCHE, Rzeczpospolita, Urząd m.st. Warszawy i inne.

Doświadczony trener, wykładowca, asesor metody AC/DC. Ekspert z zakresu diagnozy kompetencji zawodowych.

Specjalizuje się w:

• tworzeniu i prowadzeniu badań metodą Assessment i Development Center
• badaniu kompetencji metodą 360 stopni
• prowadzeniu sesji Career Path
• projektowaniu testów kompetencyjnych oraz różnych metod diagnostycznych

Marcin Jóźwik

Partner merytoryczny studiów

Ekspert w obszarze diagnozy i rozwoju kompetencji zawodowych. Od 2011 roku współpracuje z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autor programów edukacyjnych i wykładowca. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera oraz na kursach Asesor Metody AC/DC – kurs certyfikacyjny.

Przez 10 lat zarządzał zespołami formalnymi i projektowymi w międzynarodowej korporacji, w tym kilkudziesięcioosobowym zespołem trenerskim realizującym szkolenia dla ponad 10 tysięcy pracowników. Projektował i wdrażał systemy i standardy pracy, programy rozwojowe, narzędzia rekrutacji i oceny pracowników.

W latach 2000–2002 wykładowca Akademii Ekonomicznej w Krakowie przy kolejnych edycjach studiów podyplomowych dla doradców finansowych.

Od 2006 roku prowadzi niezależną działalność ekspercką w obszarze diagnozy i rozwoju kompetencji zawodowych. Projektuje i zarządza badaniami Assessment/Development Center. Zrealizował kilkaset projektów doradczych na rzecz organizacji biznesowych, społecznych i administracji publicznej, tj: 44 Brand Design, AIG Europe Devision, Akademia Leona Koźmińskiego, Allianz Polska, ASG Poland, AVIVA Polska, AXA, BOŚ Bank, BZWBK, BZWBK Partner, CITI Handlowy, EPP, ERBUD, Essentra, Estelligence, FM Logistic, Fundacja Atalaya, Fundacja Badań nad Zarządzaniem, Heineken, Horeca Strategies, Human Solutions, ING, Instytut Rozwoju Biznesu, Lyreco Polska, MEDIsystem, Ośrodek Twórczej Interwencji, Perfumerie Douglas, PGE Obrót, Pizza Dominium, PKO BP, Poczta Polska, Prudential, Polskie Radio, PZU SA, PZU Życie SA, Securitas, Sferis, Służba Cywilna, Towarzystwo Nasz Dom, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy,  Vigo, Work Express.

Program

Ramowy program studiów

  • Sesja integracyjna
  • Development Center – badanie potencjału indywidualnego
  • Indywidualne sesje informacji zwrotnych
  • „Well Done Conversations” – kluczowe rozmowy lidera – gra symulacyjna 
  • Budowanie zespołu – zarządzanie i motywowanie
  • Komunikacja w organizacji
  • Leadership – rola przywódcy w organizacji
  • Zarządzanie coachingowe
  • Negocjacje
  • Efektywne spotkania zespołu
  • Wystąpienia publiczne
  • HR dla menedżerów – kluczowe aspekty
  • Zarządzanie zmianą
  • Zarządzanie konfliktem
  • Krytyczne myślenie
  • Zarządzanie przez wartości
  • Wyzwania w zarządzaniu
  • Career Path – indywidualne sesje doradcze w obszarze dalszego planowania rozwoju zawodowego w oparciu o zestaw testów 
  • Egzamin końcowy

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 182 ( jedna godzina dydaktyczna = 45 minut)

GroupOfPeopleIllustration

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. 

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w:

  • soboty 8:45 – 15:45 

  • niedziele 8:45 – 15:45 

32 godziny lekcyjne zajęć w formule online

Terminy zjazdów w semestrze letnim 2024/25

Edycja 40 od marca 2025 (terminy zjazdów podamy w listopadzie br)

Edycja 41 od marca 2025 (terminy zjazdów podamy w listopadzie br)

Społeczność

Wiodący wykładowcy

dr Anna Czarczyńska

Tytuł doktora nauk ekonomicznych uzyskała na Uniwersytecie Warszawskim. Studiowała w Sussex University European Studies Faculty (Wielka Brytania).

Członek The International Negotiation Group Edynburskiej Szkoły Biznesu z negocjacji strategicznych. Doradca Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych. Posiada certyfikat i członkostwo International Project Management Association. Członek Rotary International. Konsultant amerykańskiej fundacji „Know how” w ramach programu dla Ukrainy 1998. Ekspert Związku Pracodawców Warszawy i Mazowsza.

Posiada również doświadczenie w dyplomacji: pracowała w Ministerstwie Spraw Zagranicznych oraz jako kierownik Wydziału Ekonomicznego Ambasady RP w Helsinkach (2008–2011), (2012–2013).

Jest doświadczonym konsultantem i trenerem biznesu. Pracowała dla takich firm i instytucji jak Netia, PKP, Johnson&Johnson, PZU, Ikea, Infor, Europejski Instytut Rozwoju Kadr, Deutschebank, Door, Instytut Rozwoju Biznesu, KPWIG, Sejm RP, Mobil Oil Poland, Aviotex, ODR-y, Gulfiber, Stanley Poland, Continental Can Poland, JTT, Totolotek, Leo Burnett.

prof. ALK dr hab. Anna Baczyńska

Pracownik naukowy w Akademii Leona Koźmińskiego od 2008 roku, kierownik studiów podyplomowych oraz wykładowca na EXMBA, KAMP etc.

Ekspert z zakresu human capital management i przywództwa. Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów rozwojowych, diagnostycznych i doradczych dla wyższej i średniej kadry zarządczej. Pracowała na stanowiskach menedżerskich m.in. w  ORANGE, TP S.A.

Prowadziła projekty doradcze z zakresu zarządzania ludźmi dla takich firm i instytucji jak: Telewizja Polsat, Interia, MAKRO, PKO BP, ABB, TP S.A., Orange, PZU S.A., SONY Poland, NASK, Idea 25, Getin Noble Bank, Skoda, ROCHE, Rzeczpospolita, Urząd m.st. Warszawy  i inne.

Doświadczony trener, wykładowca, asesor metody AC/DC. Ekspert z zakresu diagnozy kompetencji zawodowych.

Specjalizuje się w:

  • • tworzeniu i prowadzeniu badań metodą Assessment i Development Center
  • • badaniu kompetencji metodą 360 stopni
  • • prowadzeniu sesji Career Path
  • • projektowaniu testów kompetencyjnych oraz różnych metod diagnostycznych
Agnieszka Jóźwik

Ekspertka HR i L&D, asesorka, menedżerka, trenerka biznesu, metodyczka.

Z wykształcenia filozof, absolwentka studiów MBA, słuchaczka studiów doktoranckich PAN (psychologia), certyfikowany trener, mediator i coach.

Realizowała projekty m.in. dla: Aviva, Grupa PZU, ORLEN, Makro Cash & Carry S.A.,  Bank Zachodni WBK, Alior Bank, Allianz, SONY Polska, Bank Pocztowy, Poczta Polska, LG Display, Polska Grupa Energetyczna, Polska Spółka Gazownictwa, TEVA Pharmaceuticals,  Polpharma, Orange Polska, PRUDENTIAL, ROCHE, ING Nationale-Nederlanden, Peugeot, SFERIS, Bank Ochrony Środowiska, CITIBANK Handlowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), BNP Paribas Bank, PKO BP, Perfumerie Douglas, Polkomtel, Bank Gospodarstwa Krajowego, Urząd m.st. Warszawy, Valeant (Polfa), Telewizja Polsat, Ulma, Vigo, EPP, Plus, Interia.

Główne obszary specjalizacji:

• Tworzenie modeli kompetencyjnych, stanowiskowych profili kompetencyjnych
• Projektowanie i realizowanie sesji Assessment/Development Center, wywiady behawioralne, badania 360 st.
• Programy talentowe
• Standardy pracy, kodeksy etyki zawodowej
• Zarządzanie przez wartości, budowanie kultury organizacyjnej
• Metodyka, blended learning, rozwój kompetencji trenerskich, superwizje i mentoring trenerski

Autorka programów szkoleniowych z zakresu zarządzania, projektów doradczych, publikacji branżowych. Doświadczenie zdobywała, pracując w firmie rekrutacyjnej, następnie jako Project Manager w międzynarodowej korporacji. Pracowała również jako dyrektor programowy oraz dyrektor ds. metodycznych w jednej z wiodących firm szkoleniowo-doradczych. Współtwórczyni kilku kierunków studiów podyplomowych. Od 2012 r. współpracuje z Akademią Leona Koźmińskiego w ramach studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera, których jest współtwórczynią, oraz projektów doradczych.

Od ponad 20 lat specjalizuje się we wspieraniu procesów rekrutacyjnych, diagnozie i rozwoju kompetencji zawodowych, programach talentowych i programach sukcesji. Opracowuje modele kompetencyjne, narzędzia diagnostyczne pomocne w procesach rekrutacyjnych.  Prowadzi sesje Assessment/Development Center, wywiady behawioralne, a także szkolenia certyfikujące przyszłych asesorów oraz trenerów biznesu. Zrealizowała kilkaset sesji AC/DC (wyższa kadra menedżerska, słuchacze studiów MBA, średnia kadra menedżerska, stanowiska eksperckie), przeprowadziła ponad 10 tys. godzin szkoleniowych, napisała kilkaset programów rozwojowych, zarządzała kilkudziesięcioma długoterminowymi projektami z obszaru szkoleniowo-doradczego.

Pracowała dla organizacji polskich i międzynarodowych z wielu branż m.in.: finansów i bankowości, ubezpieczeń, farmacji, produkcji, budownictwa, logistyki, dystrybucji, przemysłu, administracji państwowej, administracji samorządowej, telekomunikacji, IT, mediów, badań i nowych technologii, szkolnictwa wyższego.

Marcin Jóźwik

Ekspert w obszarze diagnozy i rozwoju kompetencji zawodowych.

Od 2011 roku współpracuje z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autor programów edukacyjnych i wykładowca. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera oraz na kursach Asesor Metody AC/DC – kurs certyfikacyjny.

Przez 10 lat zarządzał zespołami formalnymi i projektowymi w międzynarodowej korporacji, w tym kilkudziesięcioosobowym zespołem trenerskim realizującym szkolenia dla ponad 10 tysięcy pracowników. Projektował i wdrażał systemy i standardy pracy, programy rozwojowe, narzędzia rekrutacji i oceny pracowników.

W latach 2000–2002 wykładowca Akademii Ekonomicznej w Krakowie przy kolejnych edycjach studiów podyplomowych dla doradców finansowych.

Od 2006 roku prowadzi niezależną działalność ekspercką w obszarze diagnozy i rozwoju kompetencji zawodowych. Projektuje i zarządza badaniami Assessment/Development Center. Zrealizował kilkaset projektów doradczych na rzecz organizacji biznesowych, społecznych i administracji publicznej.

RS.
Radosław Ścibek

Certyfikowany trener biznesu & Coach ICC & Business Coach ICC. Wykładowca – studia coachingu Wyższej Szkoły Bankowości w Toruniu oraz Bydgoszczy. Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego na studiach psychologia biznesu dla menedżerów oraz Akademia Kompetencji Menedżera. Specjalista w zakresie rozwoju osobistego i przywódczego.

Psychoterapeuta Gestalt, EMDR, MBT. Certyfikowany trener metody Action Learning. Certyfikowany facylitator.

COACHING
Przeprowadził ok. 1000 godzin aktywnego coachingu podczas sesji indywidualnych i grupowych. Specjalizuje się w tematyce przywództwa, komunikacji i zarządzania.

Lista przykładowych tematów klientów biznesowych:

• Praca w obszarze wypalenia zawodowego
• Rozwój umiejętności komunikacyjnych i budowanie relacji
• Poprawa własnej efektywności
• Rozwój umiejętności delegowania zadań i odpowiedzialności
• Wsparcie osoby w sytuacji objęcia nowej roli/funkcji/stanowiska
• Planowanie kariery/awansu/zmiany stanowiska
• Rozwój umiejętności przywódczych i menedżerskich
• Zwiększanie samoświadomości i wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego
• Budowanie motywacji
• Rozwój kompetencji/zmiana zachowań

WYBRANE OSIĄGNIĘCIA
• Utrzymanie przez dziewięć lat współpracy najwyższej oceny w corocznej certyfikacji trenerskiej Orange Polska (tzw. ekstraklasa trenerska)
• I miejsce w konkursie Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu – nagroda za najlepszy w Polsce wdrożony program mentoringu w 2018 r.
• Zbudowanie modelu szkoleń TTT dla ekspertów, którzy skutecznie i ciekawie przekazują wiedzę w organizacji („Szkoły profesjonalne” Orange Polska, OBI, NC+)
• Wdrożenie modelu przywództwa i podniesienie zadowolenia z pracy dla dedykowanych pionów Orange Polska i NC+ (z aktywnym udziałem wyższej kadry menedżerskiej)
• Uruchomienie projektu lepszego postrzegania rozwoju w organizacji, zadowolenia pracowników  z oferty rozwojowej (Orange Polska, PTK Centertel, Teltech, Urząd Miasta Stołecznego Warszawa)

Zasady rekrutacji

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Obowiązuje limit miejsc do 24 osób w grupie.

Rekrutacja do 15 lutego 2025

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach, badaniach i testach, przygotowywanie studiów przypadków, opracowywanie analiz, bazujących na realiach polskiego rynku oraz na wiedzy i umiejętnościach poznanych na modułach tematycznych realizowanych w ramach studiów. Warunkiem ukończenia studiów jest zdanie egzaminów z następujących przedmiotów: 

  • Development Center 
  • Well Done Conversation 
  • Leadership – rola przywódcy w organizacji
  • Coachingowy styl zarządzania
  • Negocjacje wewnętrzne i zewnętrzne
  • Kluczowe aspekty HR
  • Zarządzanie zmianą
  • Zarządzanie konfliktem
  • Zarządzanie wartościami
  • Krytyczne myślenie

Akademię Kompetencji Menedżera kończy egzamin w formie prezentacji na forum grupy i uzupełniający prezentację raport pisemny. W ramach przygotowania do egzaminu studenci zespołowo analizują studium wybranego konkretnego przypadku organizacji, weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy. 

  • Dyplom ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego** 

  • Zdjęcie elektroniczne w formacie .jpg 

  • Potwierdzenie opłaty wpisowego 

  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Formularz zgłoszeniowy

 

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 6 250 zł każda ) 12 500 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 5 625 zł każda ) 11 250 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 12 000 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl