Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
SZKOLA LETNIA - JĘZYK ANGIELSKI W KORESPONDENCJI BIZNESOWEJ

AI w HR (Sztuczna Inteligencja w HR)

Poziom
Studia podyplomowe
Studia podyplomowe ONLINE
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Online,
W weekend

O kierunku

JAKI JEST CEL NASZYCH STUDIÓW?

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje zasoby ludzkie, zmieniając krajobraz HR w niespotykany dotąd sposób. Potencjał AI do automatyzacji rutynowych zadań, usprawnienia rekrutacji czy zwiększenia zaangażowania pracowników obiecuje przyszłość, w której HR będzie bardziej efektywny, bardziej oparty na danych i bardziej strategiczny.

Zapotrzebowanie na umiejętności związane z wykorzystaniem AI w miejscu pracy będą tylko rosły. Potwierdzają to wszelkie dane, w tym raport (źródło) przygotowany przez ManpowerGroup – obecnie 50% polskich przedsiębiorstw wykorzystuje sztuczną inteligencję w procesach HR lub planuje je wdrożyć w najbliższym czasie. 

Wdrażanie AI do środowiska pracy to jednak nie tylko umiejętności korzystania z narzędzi optymalizujących pracę I budowania ekosystemu, który pozwoli wykorzystać technologie, dane. To także wyzwania etyczne i prawne oraz zarządzanie relacjami pracownicy-AI. To także transformacja organizacji w kierunku, w którym AI i HR ma wspierać dynamiczne, inkluzywne i bardziej produktywne miejsca pracy.

Studia mają wspierać menedżerów i specjalistów HR w przeprowadzaniu transformacji AI w obszarze ludzkim.

Atuty kierunku

1
Jedyny taki kierunek w Polsce

Nasze zajęcia poświęcone są w całości transformacji AI, czyli najbardziej gorącemu tematowi kolejnych lat w zarządzaniu i HR.

2
Kompetencje przyszłości

Projektowanie i wdrażanie rozwiązań opartych na AI uważane jest obecnie za jedną z najważniejszych umiejętności pracowników we wszystkich obszarach zarządzania, w tym HR.

3
Praktycy dla praktyków

Zróżnicowana kadra, wśród której są eksperci z obszaru HR, HRtech, AI, transformacji organizacji czy prawa. Dzięki temu nauczysz się kompleksowo przeprowadzać zmianę w organizacji.

4
Interaktywne zajęcia

168 godzin praktycznych, interaktywnych zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem konkretnych narzędzi AI

5
Wiedza z całego świata

Nasi eksperci pracują na rynkach całego świata, dzięki temu studenci mają dostęp do najświeższej wiedzy o wdrożeniach w różnych regionach.

6
Studia dla całej Polski… i nie tylko

Mieszkasz za granicą? To super! Dzięki zajęciom w trybie online mamy dostęp do wykładowców i studentów nie tylko z różnych części Polski, ale też regionów świata!

7
Dostęp do biblioteki

Dostęp do biblioteki, w której znajduje się szereg specjalistycznych baz danych, takich jak EBSCO, Emerald czy ProQuest

8
Networking

9 miesięcy studiów to także 9 miesięcy integracji, pracy w grupach, wspólnego poszukiwania problemów, wymiany doświadczeń oraz nawiązywania przyjaźni na całe życie!

POTRZEBUJESZ WIĘCEJ INFORMACJI?

Zapraszamy do rozmowy z naszym wirtualnym asystentem ALKaikiem.

Na zajęciach praktycznych nauczysz się, jak stworzyć swojego prywatnego asystenta HR podobnego do ALKaika, ale także asystentów pomocnych w Twoim życiu prywatnym.

Partner studiów

Adresaci i adresatki studiów

DLA KOGO SĄ TE STUDIA? Odbiorcami są menedżerowie i specjaliści HR, pragnący rozwijać się w strategicznej transformacji organizacji przy wykorzystaniu narzędzi AI.

GroupOfPeopleIllustration

Kierownik studiów

dr Barbara Zych

CEO Employer Branding Institute

Specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu efektywnością HR w oparciu o dane i nowe technologie. W oparciu o autorski model zarządzania marką szkoli pracowników i organizacje na całym świecie z wykorzystania AI i innowacji w budowaniu doświadczeń pracowników i kandydatów. Jest autorką książek i narzędzi do strategicznego zarządzania procesami HR, jurorką i wykładowczynią w konkursach HR na całym świecie. 
Prywatnie interesuje się zastosowaniem AI w psychoterapii, a w wolnych chwilach szkoli z technik mindfulness na spływach rzecznych SUP.

KORZYŚCI DLA UCZESTNICZEK I UCZESTNIKÓW STUDIÓW – co zyskujesz

Udział w tych studiach podyplomowych nie tylko wzbogaci Twoją wiedzę z zakresu AI w HR, ale także przygotuje Cię na przyszłe wyzwania zawodowe i uzbroi w przewagę na konkurencyjnym rynku pracy. Pomożemy Ci także w zbudowaniu narzędzi, dzięki którym będziesz bardziej efektywny!

Program

JAK PRZEBIEGAJĄ STUDIA?

  • Warsztaty praktyczne z ekspertami z branży
  • Seminaria tematyczne z udziałem specjalistów z różnych dziedzin HR i AI
  • Studia przypadków wdrożeń AI w organizacjach
  • Symulacje szkoleniowe z wykorzystaniem AI
  • Warsztaty budowania narzędzi i aktywacji w oparciu o narzędzi AI (bez kodowania!)

WAŻNE: Uczestnicy oprócz interaktywnych zajęć i wykładów będą pracować nad zadaniem grupowym dotyczącym wdrożenia transformacji w konkretnym obszarze HR w wybranej organizacji.

JAKI JEST PROGRAM STUDIÓW?

Czas trwania: 2 semestry (1 rok), 168 h Forma: Zajęcia 100% online

Semestr 1

Moduł 0: Integracja z AI (8 h)

  • Poznajemy się i budujemy to, co najważniejsze – network
  • Dobieramy się w grupy projektowe
  • Wprowadzenie do ekosystemu komunikacji i narzędzi pracy

Moduł 1: Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (8 h)

  • Historia i definicja sztucznej inteligencji
  • Kluczowe pojęcia i terminologia
  • Przegląd technologii: uczenie maszynowe, głębokie uczenie, sieci neuronowe

Moduł 2: Zastosowanie AI w procesach HR (16 h)

  • Zastosowanie AI w rekrutacji, selekcji, employer brandingu
  • Automatyzacja rutynowych zadań HR
  • Analiza zaangażowania i retencji pracowników

Moduł 3: Wykorzystanie AI w rekrutacji i employer brandingu (16 h)

  • Narzędzia i technologie AI w procesie rekrutacji i selekcji
  • Wykorzystanie AI w employer brandingu (badania, strategia, egzekucja)

Moduł 4: Narzędzia AI w pracy HR – praktyczne ćwiczenia (32 h)

  • Projektowanie i wdrażanie systemów AI w HR
  • Studia przypadków zastosowania AI w różnych organizacjach
  • Metodyki wdrożeniowe i zarządzanie zmianą

Semestr 2

Moduł 5: Wykorzystanie AI w strategicznym HR i analityce HR (16 h)

  • Podstawy analizy danych w HR
  • Wykorzystanie AI do analizy danych personalnych
  • Narzędzia i technologie do wizualizacji danych

Moduł 6: Wykorzystanie AI w L&D, komunikacji wewnętrznej i employee experience (16 h)

  • Wykorzystanie AI w ramach baz wiedzy
  • Osobisty asystent edukacyjny
  • Tworzenie gier szkoleniowych i rozwojowych z AI

Moduł 7: Etyka, prywatność, prawo w AI (8 h)

  • Problemy etyczne związane z AI w HR
  • Prywatność danych i regulacje prawne
  • Zasady odpowiedzialnego wdrażania AI

Moduł 8: Przyszłość pracy i nowe technologie (8 h)

  • Trendy i prognozy dotyczące przyszłości pracy
  • Rola AI w kształtowaniu przyszłości HR
  • Przygotowanie organizacji do zmian

Moduł 9: Zaawansowane techniki AI w HR (8 h)

  • Deep learning i jego zastosowania w HR
  • Predyktywna analiza personalna
  • Personalizacja doświadczeń pracowniczych za pomocą AI

Moduł 10: Wdrażanie AI w organizacji (8 h)

  • Jak zarządzać zmianą technologiczną w organizacji?
  • Praktyczne elementy wdrażania AI w firmie?

Moduł 11: Projekt końcowy (24 h)

  • Praca nad indywidualnym projektem związanym z zastosowaniem AI w HR
  • Prezentacja projektu i ocena
Course Catalog

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry.

Program obejmuje 11 zjazdów (100% w formule online).

Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • soboty – w godz. 8:45-15:45 lub 8:45-17:30 
  • niedziele – w godz. 8:45-15:45

Terminy zajęć

Planowane terminy zajęć w I semestrze:

  • 19-20.10.2024
  • 16-17.11.2024
  • 14-15.12.2024
  • 11-12.01.2025
  • 25-26.01.2025
  • 22-23.02.2025

Społeczność

Wiodący wykładowcy

Jarek Jarzębowski

Założyciel HR espresso

Założyciel HR espresso, współorganizator Konferencji Leniwce HR, Prowadzący ścieżkę Digital HR w ramach PSZK. Ekspert efektywnego biznesowo HR, łączący praktyczne podejście do procesów personalnych z wykorzystaniem najnowszych technologii. Współprowadzący podcast Let's Try AI. Szkoleniowiec i prelegent z wieloletnim stażem. Pracował jako etatowy HR-owiec, a teraz szkoli i doradza zespołom HR oraz Liderom. Prowadził zajęcia na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Uniwersytecie Merito (WSB) we Wrocławiu. Prywatnie fan wakeboardu i gór.

Dominika Bucholc

Dyrektor Zarządzający, CampusAI Poland
Strateżka i ekspertka w dziedzinie nowych technologii. Jej pasja do technologii znalazła wyraz w głębokim zaangażowaniu w badania nad sztuczną inteligencją i ekonomią behawioralną, co przekłada się na praktyczne zastosowania w biznesie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w takich firmach jak Deloitte, gdzie była odpowiedzialna za rozwijanie strategii marketingowych i cyfrowych, które przyczyniły się do wzrostu rozpoznawalności i sukcesu wielu znanych marek. Jako założycielka firmy doradczo-szkoleniowej w obszarze AI i strategii a także Managing Directror w CampusAI, codziennie łączy świat biznesu z najnowszymi technologiami, dostarczając innowacyjne rozwiązania dla wiodących marek.

Marta Pawlak–Dobrzańska

People Analytics Expert w Great Digital
Ekspertka People Analytics z 20-letnim doświadczeniem w branży HR. Po przepracowaniu ponad 11 lat w Pracuj.pl założyła agencję Great Digital, gdzie w oparciu o analitykę i badania HR zajmuje się m.in. poprawą efektywności procesów HR. Od 7 lat wykładowczyni na AGH, gdzie na studiach podyplomowych Talent Management in Tech Companies prowadzi zajęcia z przedmiotów „Analiza danych w HR” oraz „Digital HR”. Trenerka i autorka kursu online „Analiza danych w HR”, w którym w oparciu o autorską metodę 8 kroków w pracy z danymi HR uczy HR-owców jak sprawnie i z sensem analizować dane w HR.

dr Barbara Zych

CEO Employer Branding Institute

Specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu efektywnością HR w oparciu o dane i nowe technologie. W oparciu o autorski model zarządzania marką szkoli pracowników i organizacje na całym świecie z wykorzystania AI i innowacji w budowaniu doświadczeń pracowników i kandydatów. Jest autorką książek i narzędzi do strategicznego zarządzania procesami HR, jurorką i wykładowczynią w konkursach HR na całym świecie. 
Prywatnie interesuje się zastosowaniem AI w psychoterapii, a w wolnych chwilach szkoli z technik mindfulness na spływach rzecznych SUP.

Jacek Krajewski

HR Tech Advisor & Product Expert, elevato

Ponad 17 lat temu wkroczyłem do świata HR i nowych technologii. Odkrywam ten świat każdego dnia z dużą ciekawością. Szczególnie uważnie śledzę zmiany w obszarze zastosowań AI w rekrutacji. Wdrażałem pierwsze w Polsce chatboty rekrutacyjne w takich firmach jak: PKO BP, Aviva, Santander Bank, Budimex i Transcom. Rekrutowałem...trenerkę bota, o czym wspominała Natalia Hatalska w swojej książce. Jestem aktywny na LinkedIn, a dodatkowo prowadzę własny newsletter z wydarzeniami oraz inspiracjami branżowymi, który czyta ponad 1700 HR-owców w Polsce.

Sebastian Szachnowski

Head of People Analytics, Volvo Group

Jestem szefem ds. cyfryzacji w obszarze usług dla pracowników. Uwielbiam pracować z ludźmi i technologiami cyfrowymi. Łączę IT i HR, aby czerpać korzyści z obu światów na rzecz pracowników, organizacji i społeczeństwa.
Interesuję się automatyzacją biurową i cyfryzacją. Jestem zwolennikiem Agile, Scrum i zarządzania produktem. Propaguję ruch Citizen Development. Dodatkowo aktywnie pracuję nad prywatnością przez projektowanie oraz szerokim wdrażaniem cyberbezpieczeństwa. Moim najnowszym projektem jest międzyfunkcyjny produkt danych dotyczących pracowników oraz zdolności analizy danych dotyczących pracowników, który obecnie tworzę wraz z moimi fantastycznymi kolegami.

Anna Majkowska

Head of People Operations, Brainhub

Nazywam się Anna Majkowska od ponad 7 lat zajmuje się zawodowo rekrutacją, business partneringiem oraz zarządzaniem wynagrodzeniami. W swojej karierze zawodowej miałam okazję wdrażać innowacyjne procesy rekrutacyjne z użyciem sztucznej inteligencji, wspomagać działy biznesowe w zarządzaniu zespołami, budować strategie związane z wynagrodzeniami, budować ścieżki karier dla talentów oraz zajmować się wellbeingiem w miejscu pracy. Pasja do AI w HR stała się fundamentem moich szkoleń, które wyposażają zespoły HR w narzędzia do tworzenia bardziej angażujących, efektywnych i przyszłościowych miejsc pracy.

Dorota Jarzębowska

Radczyni prawna

Specjalizuję się w obsłudze prawnej przedsiębiorstw z naciskiem na sektor nowych technologii, digital marketing oraz obsługę pracodawców, agencji prac tymczasowych i firm outsourcingowych.

Jestem członkinią Komisji ds. Nowych Technologii i Transformacji Cyfrowej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu, gdzie angażuję się w rozwijanie nowatorskich rozwiązań prawnych dotyczących zastosowania technologii oraz w popularyzację Legal Design. Jestem również absolwentką Prawa nowoczesnych technologii na Akademii Leona Koźmińskiego, która pozwoliła mi połączyć solidną wiedzę prawniczą z wiedzą technologiczną, w tym o rozwoju i wykorzystaniu AI.

W wolnych chwilach podróżuję do Włoch i uprawiam wakeboarding.

PhD Anita Zbieg

Co-founder & CEO @ Network Perspective

Moje doświadczenie naukowe zastosowałem w aplikacji WorkSmart: AI asystencie, który prowadzi zespoły do mistrzostwa w nawykach współpracy, kwantyfikując wcześniej niematerialne aspekty na podstawie metadanych z kalendarzy, czatów i e-maili, na dużą skalę i z 100% ochroną prywatności jednostek.
Pasjonuje mnie obserwowanie, jak zespoły stają się bardziej produktywne dzięki praktycznym wnioskom osadzonym w modelach AI, które przetwarzają 100GB metadanych miesięcznie, wraz z setkami mikroautomatyzacji.
Z ponad 10-letnim doświadczeniem w analizie sieci organizacyjnych (ONA) i analizie HR, moja praca doktorska eksplorowała ONA jako metodę ewolucji struktur organizacyjnych.

Jestem mamą dwójki dzieci, żegluję po jeziorach i morzu, a także uwielbiam jeździć na rolkach i snowboardzie.

Anna Prończuk-Omiotek

Co-Founder, SalesYY

Znana w internecie jako AnnaPRO, ponieważ uczy jak robić PROfesjonalny marketing, który wspiera sprzedaż. Przedsiębiorca, certyfikowany trener, mówca. Otrzymała nagrodę i pierwsze miejsce za najlepsze wystąpienie o AI na konferencji “I love marketing & technology 2024”. Prezentacja 

Jest autorką metody “Złota ósemka”, która opiera się na dostosowaniu wystąpienia do różnych typów odbiorców. Autorka kanału YouTube "ANNA PRO", gdzie dzieli się wiedzą o AI, marketingu i biznesie. Kanał subskrybuje prawie 4000 widzów i został on nagrodzony w 2024 jako jeden z TOP 10 kanałów z najwyższym współczynnikiem zaangażowania w kategorii “Marketing i biznes”. Z kolei na Linkedinie porady Anny czyta każdego miesiąca ponad 50 000 osób.

Monika Trojan-Stelmach

Kierowniczka Zespołu Komunikacji Wewnętrznej w Banku BNP Paribas.

Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w prowadzeniu kompleksowych projektów z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, doradztwa wizerunkowego, kryzysowego oraz media relations, zarówno w międzynarodowych, jak i w polskich agencjach PR, w instytucji publicznej oraz w sektorze komercyjnym i w NGOs. Wspiera też strategicznie i komunikacyjnie działania w obszarze employer brandingu. Obecnie pełni funkcję menadżerki Zespołu Komunikacji Wewnętrznej w Banku BNP Paribas. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja „Marketing medialny i Public relations”), studiów podyplomowych na Wydziale Psychologii UW („Psychologiczne podstawy komunikacji medialnej”) oraz na Akademii Leona Koźmińskiego („Budowanie wizerunku pracodawcy – Employer Branding”). Konsultantka Prostego Języka, sojuszniczka społeczności, którym zagraża wykluczenie w społeczeństwie i w miejscu pracy.

Zasady naboru

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. 

I edycja – studia zostały już uruchomione, dodatkowa rekrutacja jest otwarta do 7 października 2024 roku. Planowany termin rozpoczęcia studiów to październik 2024 roku.

Wymagania wstępne:

  • Ukończone studia wyższe (licencjat/inżynier/magister)
  • Doświadczenie zawodowe w obszarze HR (mile widziane)
  • Podstawowa znajomość technologii informatycznych

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Uprzejmie informujemy, że edycje studiów są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.

Zaliczenie projektu końcowego pisanego w grupach

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) 
  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 
  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 
  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego
1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru.

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
OPŁATA REKRUTACYJNA

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Zochowska Monika
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Monika Żochowska

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 5 750 zł każda) 11 500 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (możliwość płatności w dwóch ratach po 5 175 zł każda) 10 350 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 11 000 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:   Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl