Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
AI/IT

AI w finansach i controllingu przedsiębiorstw

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
W weekend

O kierunku

Cel studiów

Celem studiów jest uzyskanie wiedzy niezbędnej w zarządzaniu finansami w czasach AI, która umożliwi:

  • wykorzystanie możliwości sztucznej inteligencji do usprawnienia procesów i projektów w organizacji
  • generowanie nowych modeli biznesu
  • wskazanie obszarów nowej wartości dodanej
  • zwiększanie skali biznesu
  • uniknięcie zagrożeń związanych z tą technologią

Sztuczna inteligencja stanowi nieoceniony czynnik wspierający kreatywność w obszarze finansów. Program studiów AI w finansach i controllingu przedsiębiorstw uczy, w jaki sposób AI wzmacnia możliwości zarówno menedżerek i menedżerów firmy, jak i samej instytucji w zakresie:

  • udostępniania informacji i wiedzy w firmie
  • analizy danych i prognozowania
  • automatyzacji i optymalizacji procesów finansowych i innych
  • autonomizacji finansów
  • zarządzania wzrostem wartości dodanej
  • podejmowania decyzji
  • organizacji pracy własnej i zespołu
  • zarządzania projektem wdrożenia AI
  • odporności na presję medialną i marketingową w zakresie AI

Studia umożliwiają zrozumienie działania technologii AI, jej ekonomicznego, psychologicznego i prawnego wymiaru. Doskonalą umiejętności oceny zadań i procesów obsługiwanych przez AI. Uczą podejmowania decyzji co do wyboru i wdrożenia rozwiązania AI zgodnego ze strategią firmy, a także wyboru partnera technologicznego lub doradczego. 

Atuty kierunku

1
Doświadczenie i rzetelność praktyków

Świat sztucznej inteligencji jest pełen szumu informacyjnego i sztywnych interpretacji. Jednak współpraca ALK i praktyków z Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog” gwarantuje, że nasz program nauczy wyważonego, biznesowego spojrzenia na tę tematykę. Wiedza przez nas przekazywana oparta jest na licznych przykładach udanych wdrożeń rozwiązań AI.

2
Interdyscyplinarność

W programie studiów ujęte są kluczowe zagadnienia z obszaru finansów, controllingu, prawa, psychologii, etyki, informatyki, zarządzania projektami. Niektóre elementy tej wiedzy zyskują nowe znaczenie w kontekście sztucznej inteligencji.

3
Uniwersalność wiedzy i narzędzia do uczenia się

AI to dynamicznie rozwijająca się dziedzina, dlatego nasz program skupia się przede wszystkim na praktyce. Uczestniczki i uczestnicy programu wyposażani są w narzędzia do szybkiego przyswajania nowych informacji.

4
Wspierająca społeczność

Członkostwo w społeczności profesjonalistów/ek AI w finansach pozwoli Ci być na bieżąco z głównymi zagadnieniami tego obszaru, dostarczy nowych pomysłów, cennych opinii i umożliwi dzielenie się swoim doświadczeniem w zaufanym środowisku. Jest to najlepszy sposób, aby dołączyć do cenionej elity wyższej kadry menedżerskiej, przygotowanej do zarządzania autonomicznymi finansami oraz do budowy modeli biznesu o wysokiej wartości dodanej.

Partnerzy

Adresaci studiów

Program ten jest skierowany do absolwentów studiów magisterskich oraz licencjackich z zakresu finansów i rachunkowości, a także osób związanych z obszarami finansów w biznesie. Zachęcamy do uczestnictwa przedstawicieli spółek finansowych i niefinansowych, dyrektorów, kadrę kierowniczą, przedstawicieli instytucji regulujących rynek, urzędników państwowych oraz innych specjalistów związanych z finansami oraz controllingiem.

Program uzupełnia wiedzę profesjonalistów pragnących zgłębić zastosowania AI w finansach i controllingu oraz pomaga wdrożyć nowoczesne technologie w zarządzaniu finansami w instytucjach.

Group of People

Kierownik studiów

prof. NU Franjo Mlinarič

Doświadczony wykładowca i konsultant z międzynarodową praktyką w sektorze prywatnym i publicznym, współzałożyciel startupu BI i prywatnego Instytutu iRDM, redaktor stowarzyszony Lex Localis, a od 2019 do 2024 roku szef topowego programu magisterskiego FT w dziedzinie finansów i rachunkowości w Akademii Leona Koźmińskiego.

Uwielbia łączyć dyscyplinę naukową z doświadczeniem doradczym w środowisku międzynarodowym. Większość swojego doświadczenia w regionie SW Balkan zdobywał, będąc wiodącym doradcą ekonomicznym dla różnych kluczowych projektów krajowych (autostrady, telekomunikacja, infrastruktura lotniskowa, instalacje spalarniowe i przemysł motoryzacyjny) oraz autorem dużych badań oddziaływania gospodarczego.

Jest doświadczonym ekspertem sądowym w sprawach związanych z wyceną, restrukturyzacją, szkodami biznesowymi oraz strukturyzowanymi produktami finansowymi. Jego badania koncentrują się na zrównoważonym tworzeniu wartości i transformacji modelu biznesowego, a także na ekonomicznym wpływie inwestycji publicznych. Jest współautorem wielu książek i artykułów.

Korzyści dla uczestników studiów

Uczestniczki i uczestnicy programu zdobędą wiedzę, która pomoże wskazać kierunek zastosowania sztucznej inteligencji w firmie, a także dostarczy argumentów do negocjacji z innymi menedżerami, właścicielami, radą nadzorczą oraz przedstawicielami otoczenia biznesowego. Nasz program wyposaży uczestniczki i uczestników w najnowszą wiedzę z zakresu prawa i inżynierii sprawiającą, że staną się oni równorzędnymi partnerami do rozmowy z dostawcami technologii. 

Ukończenie tych studiów jest niezwykle silnym atutem na rynku pracy, zarówno polskim, jak i międzynarodowym, poszerzającym możliwości wyboru roli zawodowej lub miejsca pracy. Stanowi również ważny wkład w budowanie marki osobistej menedżera.

To najlepsza ścieżka, aby dołączyć do niezwykle opiniotwórczego i cenionego grona autorytetów w dziedzinie zastosowania AI w finansach, controllingu oraz szeroko pojętym biznesie. Ukończenie programu otwiera tym samym nowe możliwości biznesowe, społeczne i akademickie.

Udoskonalenia i wdrożenia, które absolwentki i absolwenci programu będą w stanie zainicjować i przeprowadzić w spółkach, uczynią ich silnymi kandydatami do tytułu CFO Roku oraz nagrody DFE AI Award.

Perspektywa zawodowa

Rosnąca luka w kompetencjach AI w finansach jest wielką szansą na karierę w wielu obszarach:

  1. CFO
  2. Dyrektor finansowy oraz inne funkcje menedżerskie
  3. Członek rady nadzorczej
  4. Konsultant ds. AI w finansach
  5. Ekspert ds. zarządzania ryzykiem
  6. Twórca rozwiązań AI dla finansów i controllingu

Uczestnicy i uczestniczki programu będą przygotowani do podjęcia roli odpowiedzialnego eksperta w dziedzinie AI w finansach i controllingu, zgodnie z regulacjami, zasadami etyki oraz oczekiwaniami interesariuszy.

Program

Ramowy program studiów

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 164* (razem z zaliczeniami) * jedna godzina dydaktyczna = 45 minut

  • Zajęcia integracyjne – 2 h
  • Podstawy AI dla menedżerów finansowych – 22 h
  • Zastosowanie AI w finansach i controllingu – 16 h
  • Zarządzanie ryzykiem wdrażania AI w finansach – 8 h
  • Regulacje UE w zakresie AI oraz aspekty etyczne – 8 h
  • Prowadzenie projektów AI w praktyce – warsztaty – 16 h
  • Elementy zarządzania procesami i danymi na potrzeby wdrażania AI – 16 h
  • Strategia transformacji cyfrowej oparta na AI – 8 h
  • Profesjonalny dobór oraz umowa z doradcą AI – warsztaty – 16 h
  • Wschodzące technologie i ich wpływ na finanse – 8 h
  • Wdrożenia rozwiązań AI w finansach i controllingu – analiza przypadków – 24 h
  • PROJEKT KOŃCOWY: Opracowanie i wdrożenie rozwiązania AI w środowisku finansów korporacyjnych – 20 h
Course Catalog

Organizacja zajęć

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w:

  • soboty 8:45 – 15:45 
  • niedziele 8:45 – 15:45   

Pierwsze i ostatnie zajęcia w każdym semestrze odbywają się na kampusie ALK (około 1/3 godzin kontaktowych), pozostałe w formie online.

Planowane terminy zjazdów w I semestrze studiów:

  • Sesja I 12-13.10.2024 stacjonarnie
  • Sesja II 26-27.10.2024 - online
  • Sesja III 9-10.11.2024 - online
  • Sesja IV 23-24.11.2024 - online
  • Sesja V 7-8.12.2024 - online
  • Sesja VI 14-15.12.2024 - online
  • Sesja VII 26.01.2025 - stacjonarnie

Społeczność

Wiodący wykładowcy

prof. ALK dr hab. Paweł Mielcarz

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie pełni funkcje Kierownika Katedry Finansów, koordynatora merytorycznego studiów MBA Finanse oraz podyplomowych studiów finansowych. W czasie pracy w ALK pracował również na innych stanowiskach zarządczych, m.in. jako członek Komitetu Finansowego czy wicedyrektor Kolegium Finansów i Zarządzania odpowiadający za rozwój studiów z zakresu finansów i rachunkowości, w tym za studia Master in Finance and Accounting (44 miejsce na świecie, pierwsze w Europie Środkowo-Wschodniej wg rankingu finansowych studiów magisterskich „Financial Times” 2024).

W pracy naukowej zajmuje się głównie problematyką zarządzania wartością przedsiębiorstw, wyceną firm, projektów oraz opcji realnych. Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów,  referatów naukowych oraz książek: „Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstw” i „Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce”.

Jako wykładowca prowadził zajęcia m.in. z wyceny przedsiębiorstw i projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstw, analizy finansowej oraz controllingu na studiach dyplomowych, podyplomowych oraz MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, na Uniwersytecie Warszawskim, HAAGA – HELIA University of Applied Sciences, Kufstein University, EDC, Ecole des Dirigeants et Créateurs d’entreprise, University of Debrecen, Ecole de Management de Normandie, University of Porto i Black Sea University. Od ośmiu lat na stałe współpracuje w ESSCA – École de Management, gdzie prowadzi kursy z zakresu analizy finansowej oraz wyceny w ramach studiów magisterskich z dziedziny finansów.  Ukończył programy Global Colloquium on Participant – Centered Learning oraz Case Study Workshop organizowane przez Harvard Business School.

Jako konsultant współpracujący z DCF Consulting oraz innymi firmami doradczymi prof. Mielcarz brał udział w przygotowaniu kilkuset projektów  doradczych w zakresie wyceny przedsiębiorstw, oceny projektów inwestycyjnych, budowy strategii, opracowania planów restrukturyzacyjnych oraz projektowania systemów controllingu. Podczas pracy jako biegły sądowy (lata 2012-2018) przygotowywał również ekspertyzy w procesach postępowań sądowych, prokuratorskich, arbitrażowych oraz prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego. W karierze zawodowej prof. Mielcarz pełnił również funkcje członka kilku rad nadzorczych spółek kapitałowych, m.in. w spółkach:  Notoria Services S.A., Autosan Sp. z o.o., Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych czy Media Ekspress sp. z o.o. Posiadł również doświadczenie w zarządzaniu towarzystwem ubezpieczeniowym, pełniąc przez kilka miesięcy obowiązki Prezesa Zarządu Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych jako członek Rady Nadzorczej oddelegowany do pełnienia funkcji zarządczej. Pełnił również funkcję doradcy Zarządu PGNiG S.A.

Agnieszka Kowalczuk

Dyrektor finansowy w Tremco CPG, Grupa RPM International w Europie Wschodniej

Jest ekspertem w obszarze finansowo- podatkowym ze szczególnym uwzględnieniem standardów US GAAP oraz finansów międzynarodowych z 20 letnim doświadczeniem. Posiada doświadczenie zdobyte w spółkach głównie z kapitałem amerykańskim. Od kilku lat pracuje dla koncernu o zasięgu globalnym RPM International, Tremco działającym w branży chemiczno – budowalnej. Jako dyrektor finansowy stara się łączyć biznes z finansami w nowoczesnym i pragmatycznym ujęciu. 
Brała udział w kilku projektach globalnych związanych z wdrożeniami nowoczesnych systemów informatycznych takich jak SAP 4 HANA, Onestream, Hyperion, Vertex, oraz projektach inwestycyjnych tj. M&A, procesach due diligence.

Specjalizuje się szczególnie w projektach związanych z wdrożeniami rozliczeń kosztowych produkcji, pracowała w zespole relokującym oraz otwierającym nowe zakłady produkcyjne w regionie Europy Wschodniej.

Bartosz Radziszewski

Prezes Fundacji Klub Dyrektorów Finansowych

Wieloletni CEO i CFO, interim manager oraz architekt rozwiązań IT zorientowany na rozwoju biznesu oraz zarządzaniu procesowym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu w polskich spółkach i międzynarodowych korporacjach oraz jako doradca zarządów w spółkach giełdowych i centrach usług wspólnych m.in. Audytel, Makeitright, Glopack, Lekta AI, Pekabex, AdPilot, BPO Poland, GRUPA-T, Kleen-Tex, Juan, Rauch oraz funduszy inwestycyjnych z którymi współpracuje jako interim manager. Realizował skomplikowane projekty dla banków, dużych spółek i instytucji miejskich oraz skarbu państwa z branży ciepłowniczej, wodociągowej, BPO, energetycznej oraz zarządzających lasami. Angażuje się i inwestuje w startupy, jako mentor wspiera je we wzroście i rozwoju. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami wdrażania systemów ERP i BI oraz AI i RPA do zarządzania finansami przedsiębiorstw, rachunkowości zarządczej oraz organizacji, optymalizacji i automatyzacji (w tym robotyzacji) procesów biznesowych.

Mgr ekonomii, Prezes Fundacji Klub Dyrektorów Finansowych. Były członek zespołu ekspertów Uczelni Łazarskiego i wykładowca Akademii GPW Growth. Twórca programu edukacyjno-doradczego Digital Finance Excellence i metodologii pilotażu rozwiązań IT do automatyzacji procesów finansowych z wykorzystaniem AI. Autor wielu artykułów, opracowań. Wykładowca i prowadzący szkolenia i warsztaty m.in. dla PIBR czy SKwP.
Przewodniczący Jury Konkursu CFO Roku.

Beata Zawalich

Jest Kierownikiem Działu Strategii i Controllingu w Miejska Energetyka Cieplna Sp. z o.o. w Koszalinie. Pełni też funkcję Product Managera i Project Managera, odpowiedzialnego za wdrożenie dwóch kluczowych projektów strategicznych w Spółce ciepłowniczej. Jej obowiązki obejmują wdrożenie strategii dekarbonizacji oraz implementację nowego systemu ERP z rozwiązaniem billingowym. 

Pasjonuje się controllingiem oraz związaną z nią optymalizacją i automatyzacją procesów biznesowych. Zaangażowanie i wiedza pozwalają jej skutecznie wspierać rozwój organizacji i osiąganie strategicznych celów biznesowych.

Absolwentka studiów magisterskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz ukończyła studia podyplomowe z Zarządzania Projektami i Dyrektor Finansowy na Akademii Leona Koźmińskiego, a także studia podyplomowe "ESG w praktyce" na Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych. 

Prowadzi zajęcia ze studentami z rachunkowości zarządczej i controllingu na Politechnice Koszalińskiej oraz Uniwersytecie Pomorskim.  Posiada bogate doświadczenie jako Członek Zarządu Grupy Roboczej ICV Pomorze. Jest członkiem Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog”.

Ewa Woroszył

Dyrektor Finansowa i Członkini Zarządu w Grupie Autopay S.A. działającej w branży fintech, jednej z największych firm technologicznych świadczących usługi dla sektora finansowego, telekomunikacyjnego i e-commerce w Polsce. Jest absolwentką Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada tytuły ACCA od 2000 r. (Association of Chartered Certified Accountants) oraz Practicing Certificate od 2007r.
Jest członkiem Kapituły Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog” oraz laureatką Digital Finance Excellence DFE AI, za osiągnięcia we wdrożeniach rozwiązań AI w Autopay.

Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w finansach w spółkach rozwijających nowe technologie na rynku polskim i międzynarodowym, zasiadała w Radzie Nadzorczej ZEN.COM.
Obecnie Dyrektor Finansowa i Członkini Zarządu w Grupie Autopay S.A. 

Poprzednio była Dyrektor Finansową oraz Członkinią Zarządu na region CEE w Grupie mediowej Dentsu notowanej na giełdzie w Tokio. Rozwijała także jeden z największych na świecie digitalowy marketpace G2A.COM, gdzie pracowała jako Globalny CFO w Polsce, Hong Kongu oraz Niderlandach.  

Wcześniej przez 3 lata była Dyrektorem w PwC Dubai oraz członkinią Komitetu Jakości na region MENA. Ponad 14 lat związana z PwC Polska, gdzie przeszła wszystkie stopnie kariery w dziale Assurance prowadząc projekty doradcze oraz będąc liderem zespołów audytowych dla spółek giełdowych z wielu branż z Polski, USA, UK, Niemiec, Francji i Szwecji. 
Zaczęła karierę w 1994 roku w Deloitte Polska.

Iwona D. Bartczak

Wiceprezes Fundacji Klub Dyrektorów Finansowych, prowadzącej Klub Dyrektorów Finansowych „Dialog”. Współtworzyła program edukacyjno-doradczy Digital Finance Excellence, dotyczący wdrażania zarządzania procesowego oraz usprawniania i automatyzacji procesów.

Jest publicystą, przedsiębiorcą, twórcą klubów biznesowych, animatorem społeczności dyskutujących na ważne współczesne tematy ekonomiczne, biznesowe, społeczne, egzystencjalne. Jest twórcą i szefową m.in. Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog”.

Do 2005 roku pracowała jako redaktor tygodnika Computerworld, a następnie jako redaktor naczelny magazynów CFO Magazyn Finansistów, wydawanego wraz ACCA. Przygotowała dziesiątki profesjonalnych, co roku aktualizowanych, raportów z rekomendacjami, np. „Systemy wspomagające zarządzanie produkcją i dystrybucją ERP” czy „Zarządzanie Jakością”.

Jest partnerem zarządzającym w Business Dialog, platformie współpracy CxO, szczególnie CEO i CFO oraz redaktorem naczelnym serwisu www.businessdialog.pl . Twórcą i szefową Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog” oraz prowadzącą wiele serwisów eksperckich dla tego środowiska.

Jest autorką setek artykułów i opracowań oraz kilkunastu programów badawczych, organizatorem, prelegentem lub prowadzącym dziesiątek konferencji.
Ukończyła indywidualny tok studiów na Uniwersytecie Warszawskim.

Była współtwórcą Akademii GPW Growth i jej wykładowcą. Wykładała na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Maciej Broniszewski

CEO i CFO w Workspace Partners Sp. z o.o., a także konsultant i szkoleniowiec. Ukończył Akademię Ekonomiczną w Poznaniu. W 2023 roku otrzymał nagrodę Digital Finance Excellence DFE AI w uznaniu osiągnięć we wdrażaniu rozwiązań AI w firmie Sword. Jest aktywnym uczestnikiem Klubu Dyrektorów Finansowych “Dialog”, przygotowując materiały edukacyjne dla dyrektorów i na klubowe konferencje.

Wieloletni dyrektor finansowy, zorientowany na rozwój biznesu poprzez zarządzanie procesowe, automatyzację i wykorzystanie nowoczesnych technologii IT podczas pracy w firmach Sevenet, Welcome Airport Services, Inchcape Shipping Services Poland, Sword.
Specjalizuje się w optymalizacji procesów biznesowych w firmach produkcyjnych i handlowych.

Wraz z zespołem, wdrożył dwa funkcjonujące rozwiązania oparte o wielkie modele językowe, w tym w zakresie dekretacji kontrolingowej faktur kosztowych.

Jako prezes i udziałowiec Workspace Partners angażuje się w projekty, których celem jest rozwój nowych rynków przez podmioty polskie i zagraniczne, wdrażanie butikowych aplikacji SaaS oraz rozwój wiedzy w zakresie wykorzystania AI w finansach i w zarządzaniu organizacją.

Dr Marek Szelągowski

Menedżer, konsultant BPM, badacz, trener biznesu

W latach 2008 – 2022 prowadził lub uczestniczył w analizach i optymalizacji
procesów biznesowych oraz wyborze i wdrażaniu systemów ERP ponad 80 przedsiębiorstw
z branż budowlanej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, energetycznej i służbie zdrowia,
m.in. w Instal Lublin, Polimex Mostostal, Uniwersytet Medyczny w Łodzi, Vectra,
Ministerstwie Finansów RP, HP Polska, Merck Polska, Eurolot, BauundTechnik, Grupa
PGE, Grupa PKP, Integrotech, Urząd Zamówień Publicznych, Szpital Wojewódzki w
Przemyślu, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Narodowy Fundusz
Zdrowia, Polska Spółka Gazownictwa, PIM MSWiA, MEC Koszalin.

W latach 1990 - 1998 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Budimex Soft, jednego z pierwszych na
rynku polskim dostawcy systemów finansowo-księgowych i materiałowych. W latach 2000
- 2008 pełnił funkcję Dyrektora Biura Informatyki Grupy BUDIMEX. Odpowiadał za
projektowanie i wdrażanie systemów ERP oraz zarządzania obiegiem informacji (SAP,
TETA), NSGO (obszar produkcji budowlanej) oraz portalu intranetowego.

Od roku 2010 prowadzi zajęcia oraz uczestniczy w projektach badawczych i dydaktycznych
Instytutu Badań Systemowych PAN oraz uczelni wyższych m.in. Wyższej Szkoły Biznesu -
National Louis University (Nowy Sącz),  Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania (Warszawa).

Od roku 2018 adiunkt w Instytucie Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Autor monografii „Dynamic BPM in the Knowledge Economy: Creating Value from Intellectual Capital”, poświęconej przyczynom i konsekwencjom dynamicznego zarządzania procesami biznesowymi oraz zasadom jego wdrażania w organizacjach. W badaniu AGH@BPM został uznany za jednego z pięciu badaczy BPM w krajach Europy Środkowo-Wschodniej z największą liczbą publikacji w renomowanych czasopismach. 

Ukończył  Politechnikę Warszawską, Wydział Elektroniki. Zdobył doktorat w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH po obronie w 2005 roku  pracy od tytułem „Dynamiczne zarządzanie procesami biznesowymi”.

Jest członkiem Jury Konkursu CFO Roku, organizowanego corocznie przez Klub Dyrektorów Finansowych „Dialog”.

Wojciech Rosa

Wojciech Rosa jest dyrektorem finansowym i członkiem zarządu Grupy Polpharma, czołowego regionalnego producenta farmaceutyków i lidera rynku farmaceutycznego w Polsce i Kazachstanie. 

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w dostarczaniu wartości dla akcjonariuszy i zarządzania finansami dużych organizacji biznesowych.
Odegrał kluczową rolę w wdrożeniu transformacji cyfrowej funkcji grupy Polpharma. Pod jego kierownictwem, zespół finansowy wdrożył nowe rozwiązania technologiczne i analityczne, takie jak pełna digitalizacja procesów biznesowych, robotyzacja, czy zaawansowane narzędzia raportowania, które zwiększyły efektywność, przejrzystość i wartość dodaną dla interesariuszy. Zainicjował nowe modele współpracy i komunikacji wewnątrz organizacji, zachęcając do udziału i wymiany najlepszych praktyk między jednostkami biznesowymi i funkcjonalnymi. Dzięki temu, funkcja finansowa stała się strategicznym partnerem biznesowym, wspierającym realizację celów i wizji Grupy Polpharma.

Specjalizuje się procesach raportowania finansowego i konsolidacji dużych grup kapitałowych, a także w kontrolingu operacji przemysłowych, fuzjach i przejęciach, pozyskiwaniu finansowania. Ma bogate doświadczenie w pracy dla prywatnych międzynarodowych korporacji o obrotach przekraczających 1 miliard EUR, zatrudniających ponad 5000 osób. 

Pełni funkcję Przewodniczącego Komitetu Zrównoważonego Rozwoju (ESG) w Polpharmie 

Studiował na Politechnice Koszalińskiej i Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył administrację biznesu i posiada tytuł Executive MBA z Rotterdam School of Management, Erasmus University / GFKM.
Jest członkiem Kapituły Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog” oraz laureatem Digital Finance Excellence DFE AI, za osiągnięcia we wdrożeniach rozwiązań AI w Polpharma.

Zasady rekrutacji

  • O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Kandydaci powinni posługiwać się językiem angielskim na poziomie minimum B2 oraz posiadać znajomość podstawowych pojęć z dziedziny finansów, prawa i zarządzania.

1 edycja studiów – rekrutacja trwa do 15 września 2024 roku. Planowany termin uruchomienia studiów to październik 2024 r.

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczenia ze wszystkich przedmiotów oraz przygotowanie i obrona projektu końcowego, obejmującego wszystkie treści zawarte podczas studiów. Projekt końcowy powinien być oparty na rzeczywistym przypadku biznesowym.

Projekt końcowy przygotowywany jest przez kilkuosobową grupę uczestników studiów (maks. 5 osób) oraz prezentowany przed komisją oceniającą. Ta forma weryfikacji pozwala na jednoczesne sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Zespół jest wspierany przez zewnętrznych mentorów z Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog".

Dodatkowo, wymagana jest aktywność uczestników studiów podczas zajęć. Do większości przedmiotów wykładowcy określają zakres materiału stanowiący pracę własną uczestników studiów. W większości przypadków są to dodatkowe analizy przypadku i ćwiczenia stanowiące naturalną kontynuację warsztatów prowadzonych w czasie godzin kontaktowych.

  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego ** 
  • Zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 
  • Oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 
  • Kopia dowodu wpłaty wpisowego 

** W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Was kierunku i sprawdzenie zasad naboru.

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
OPŁATA REKRUTACYJNA

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Olga Żochowska

Opłaty

Oferowane zniżki nie kumulują się. Zniżka dla członków klubu KDF przyznawana jest w ograniczonej ilości po porozumieniu z klubem.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (możliwość płatności w dwóch ratach po 5 750 zł każda) 11 500 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK 10 350 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność 11 000 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Akademia Leona Koźmińskiego 03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59 BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że edycje studiów są uruchamiane przy określonej liczbie uczestników, pozwalającej na właściwą dynamikę pracy grupy.