Marketing Zakres na kierunku zarządzanie I stopnia

ZAPRASZAM NA STUDIA 

Marketing to nie tylko „dobre pomysły, lepszy smak”, a może nawet „życie ze smakiem”? Trzeba pamiętać, że jest „nie dla idiotów” i „doda Ci skrzydeł”. Prawie każdy zna się na marketingu, ale „prawie robi wielką różnicę” i nie pomogą tu nawet „codziennie niskie ceny”. „Ponieważ jesteś tego warta” i jest to „najlepsze dla mężczyzny”.

Marketing to umiejętność myślenia o rynku: zauważania potrzeb klientów, rozumienia konkurencji, budowania strategii. Wymaga wszechstronnych kompetencji w zależności od obszaru zaangażowania danej osoby. Swoje miejsce znajdą w nim zarówno kreatywni entuzjaści, jak i zrównoważeni analitycy, skoncentrowani stratedzy, jak i otwarci na ludzi organizatorzy.

Naszym studentom oferujemy nie tylko interesujące wykłady, konwersatoria i warsztaty na najwyższym poziomie, ale także możliwość zdobycia doświadczenia oraz dostęp do szerokiej oferty spotkań z praktykami. W nauczaniu duży nacisk kładziemy na powiązanie instrumentów marketingu z aktualnymi procesami zachodzącymi na rynku. Praktyczny wymiar studiowania znajduje odzwierciedlenie m.in. w realizacji warsztatów marketingowych, opracowania planu marketingowego dla nowego biznesu lub wprowadzenia produktu/marki na rynek.  

Zdobędą tu Państwo niezbędną wiedzę, jednocześnie kształtując umiejętności analitycznego myślenia, wielowymiarowej oceny, kreatywności oraz innowacyjności. Nauczycie się, jak korzystać z nowoczesnych technologii w marketingu. Tworząc program zakresu, założyliśmy, że w niektórych obszarach marketing wymaga kreatywności, w innych zrozumienia wyników badań, w jeszcze innych – umiejętności nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z innymi osobami. Zwieńczeniem i zarazem podsumowaniem będzie przedmiot pod nazwą planowanie marketingowe, podczas którego przy współpracy z wybranymi firmami studenci będą mogli wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. Dodatkowo studia są przepustką dla tych, którzy chcieliby kontynuować naukę na studiach magisterskich w ALK w zakresie zarządzania marką i strategii marketingowych.

Serdecznie Państwa zachęcam i zapraszam do wyboru zakresu marketing!

dr Paweł de Pourbaix
Kierownik studiów

O ZAKRESIE 

Studia w zakresie marketing kształcą menedżerów i przedsiębiorców, którzy potrafią:

  • przygotować i wdrożyć plan marketingowy
  • ocenić efektywność podejmowanych działań
  • analizować dane i wykorzystywać je do podejmowania decyzji marketingowych
  • współpracować z firmami obsługującymi marketingową działalność przedsiębiorstw
  • skutecznie komunikować się w zespole

ATUTY ZAKRESU 

  • Doświadczona kadra naukowo-dydaktyczna z rozległą praktyką w środowisku biznesowym
  • Aktywne metody nauczania, przy wykorzystaniu studiów przypadków, ćwiczeń i dyskusji
  • Udział w wybranych zajęciach przedstawicieli współpracujących firm, którzy pokazują dobre praktyki i realizują warsztaty (np. L'Oréal, Orange, 4F, Webankieta, OptiBuy, Dachser)
  • Udział studentów przy wsparciu zespołu Katedry Marketingu ALK w konkursach branżowych (np. Brandstorm) i innych programach rozwojowych (np. Talent Development Program w L'Oréal)
  • Wizyty studyjne w firmach połączone z warsztatami i rozwiązywaniem case studies
  • Możliwość odbywania staży, praktyk w firmach, z którymi pracujemy podczas warsztatów (m.in. ABM Agencja Badań Marketingowych, Ferrero Rocher, KPMG, Agencja WALK, Cukier Works)
  • Możliwość działania w Naukowym Kole Marketingu „Kreatywni”, które powstało z myślą o prawdziwych pasjonatach oraz pozwala na pogłębianie wiedzy i doświadczeń związanych z pracą w marketingu

ADRESACI STUDIÓW 

Propozycję wyboru zakresu marketing kierujemy przede wszystkim do osób, które są lub chciałyby być zaangażowane w:

  • decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie - od mikroprzedsiębiorstwa (także własnego) do korporacji – produkcyjnej, usługowej, handlowej
  • operacyjne działania marketingowe w przedsiębiorstwach, organizacjach niekomercyjnych i instytucjach publicznych
  • obsługę marketingową aktywności przedsiębiorstw (agencje reklamowe, badawcze, PR itp.)

PARTNERZY STUDIÓW 

Partnerami merytorycznymi studiów są:

 

ABM – Agencja Badań Marketingowych – wspólne projekty i badania rynkowe

Allegro Brand Experience Agency – warsztaty dla studentów, praktyki lub/i staże

Sotrender – dostawca narzędzia do analizy najważniejszych mediów społecznościowych oraz moderacji

Napoleon Sp. z o.o. – twórca narzędzia NapoleonCat – platformy do analityki, publikacji i moderacji treści marketingowych w social media

Webankieta.pl – dostawca narzędzia do realizacji badań ankietowych online

Agencja Cukier Works – warsztaty dla studentów

Brand24 – dostawca platformy do monitorowania treści w Internecie

SALESmanago – dostawca kompleksowego oprogramowania nowej generacji do automatyzacji marketingu

WALK – agencja 360 – warsztaty, staże, miejsca pracy dla studentów i absolwentów ALK

 


Czy wiesz, że każdy student naszej Akademii otrzymuje darmowy dostęp do największej na świecie platformy e-learningowej LinkedIn Learning oraz do e-gazety i platformy wiedzy "Financial Times"...

RADA MARKETINGU I TRANSFORMACJI CYFROWEJ ALK 

Rada Marketingu i Transformacji Cyfrowej została powołana do życia decyzją Rektora Akademii Leona Koźmińskiego w dniu 22 stycznia 2020 roku. Celem Rady jest stworzenie forum współpracy świata nauki i biznesu w obszarze marketingu i transformacji cyfrowej w obszarach rozwoju i promocji badań oraz edukacji. Rada ma istotne znaczenie dla nawiązania ścisłych i rzeczywistych kontaktów między dydaktyką, badaniami a praktyką w celu wsparcia programów dydaktycznych i naukowych prowadzonych przez Katedrę Marketingu, jak również Katedrę Nauk Społecznych.

Zadania stawiane przed Radą:

  • wsparcie merytoryczne i konsultacyjne w procesach aktualizowania celów nauczania, tj. wiedzy i kompetencji przyszłych absolwentów ALK w zakresie marketingu, zarządzania w wirtualnym środowisku oraz socjologii biznesu i mediów
  • wsparcie merytoryczne i konsultacyjne w procesach doskonalenia oferty dydaktycznej poprzez opiniowanie programów, weryfikacji treści kształcenia w duchu aktualnych i przyszłych potrzeb rynku
  • realizacja wspólnych prac badawczo-rozwojowych, analiz i ekspertyz
  • uczestnictwo w projekcie #DigiKoźmińskiHub
  • uczestnictwo w wykładach eksperckich organizowanych przez Akademię Leona Koźmińskiego
  • angażowanie we wspólne projekty edukacyjne

W skład rady wchodzą kierownicy zakresów studiów związanych z marketingiem, zarządzaniem w wirtualnym środowisku oraz socjologią biznesu i mediów oraz 13 członków kadencji 2019-2022.

Członkowie – kierownicy studiów:

 

Członkowie Rady na Kadencję 2019-2022:

  • Grzegorz Berezowski, NapoleonCat
  • Michał Broniatowski
  • dr Dariusz Gulczyński
  • Piotr Hassine, Grupa S/F
  • Przemysław Kurdziel, Allegro Brand Experience Agency
  • Tomasz Lis, Digital Experts Club, ENGINIETY
  • Andrzej Ludek, Instytut Badań DNA, ALMARES
  • Mieszko Maj, Grupa WALK
  • dr Magdalena Maruszczak, KPMG Poland
  • Michał Sadowski, Brand24
  • Piotr Sadowski, Webankieta.pl
  • dr hab. Szymon Truskolaski, prof. UEP, DOJI S.A.
  • Konrad Zach, thinkHUB

 
Członkowie Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej wspierają działania dydaktyczne i naukowe zakresów marketingowych oraz zarządzania w wirtualnym środowisku ALK w czasie pandemii poprzez eksperckie wystąpienia i zdalne spotkania ze studentami w ramach specjalnie stworzonego zespołu w przestrzeni wirtualnej MS Teams „Praktycy o marketingu”, jak również poprzez dostarczanie narzędzi wspierających zdalne prowadzenie badań i dydaktyki. W czasach niepewności #jesteśmyrazem.

Zdjęcia z pierwszego uroczystego posiedzenia Rady w lutym 2020 r. zobacz tutaj.

WIEDZA, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE SPOŁECZNE 

Jako student otrzymasz:

    Wiedzę na temat:

  • instrumentów marketingu i ich wykorzystania w celu osiągnięcia zakładanych rezultatów działania
  • procesu podejmowania decyzji o zakupie przez nabywców
  • procesów konkurencyjnych
  • specyfiki działania na rynku B2B
  • specyfiki działań marketingowych prowadzonych w Internecie

    Umiejętności w zakresie:

  • projektowania modelu biznesu dla przedsięwzięcia rynkowego, a w szczególności przygotowania i wdrożenia planu marketingowego
  • zastosowania marketingu w biznesie rodzinnym
  • prognozowania konsekwencji projektowanych działań 
  • wejścia na rynek z nową marką
  • przygotowania planu kampanii komunikacji marketingowej
  • wykorzystania Internetu w działaniach marketingowych firmy
  • analizy i wykorzystania danych i informacji rynkowych
  • planowania kariery w marketingu

    Kompetencje w zakresie:
  • pracy w zespołach projektowych
  • prezentacji projektu

PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA 

Absolwenci studiów będą przygotowani do podejmowania decyzji marketingowych we własnych przedsiębiorstwach, a także do objęcia stanowisk takich jak:

  • Specjalista ds. PR, e-commerce, komunikacji marketingowej, reklamy, sprzedaży
  • Menedżer produktu (junior, asystent)
  • Analityk ds. rynku
  • Ekspert ds. badań marketingowych
  • Specjalista ds. social media

PRZEDMIOTY ZAKRESU MARKETING 

  • Marketing internetowy
  • Strategia produktu i marki
  • Zachowania nabywców
  • Strategie ceny i dystrybucji
  • Komunikacja marketingowa
  • Warsztaty marketingowe 
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Nowe trendy w marketingu
  • Planowanie marketingowe
  • Marketing i kreatywność
  • Marketing B2B
  • Wykłady do wyboru oraz ograniczonego wyboru (realizowane wspólnie ze studentami innych zakresów)

KIEROWNIK STUDIÓW 

dr Paweł de Pourbaix

Doktor ekonomii w zakresie zarządzania, adiunkt, a aktualnie starszy wykładowca w Katedrze Marketingu ALK, z którą jest związany od 2000 roku. Jego zainteresowania badawcze obejmują zachowania młodych nabywców, zarządzanie w sporcie, marketing relacyjny, sales management. Kierownik merytoryczny studiów podyplomowych z zakresu zarządzania w sporcie.

Prowadzi wykłady, ćwiczenia i warsztaty na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych (MBA dla kadry medycznej, MBA dla inżynierów). Specjalista w prowadzeniu szkoleń i trener z zakresu marketingu, analiz rynkowych, reklamy, technik sprzedaży, obsługi klienta. Autor artykułów, opracowań i monografii publikowanych w renomowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych poświęconych tematyce marketingowej.


Zakresem opiekuje się Katedra Marketingu ALK:
strona www

Strona na Facebooku