Socjologia biznesu i mediów stanowi realną odpowiedź na aktualne potrzeby rynku pracy. Program studiów integruje wiedzę z zakresu współczesnej socjologii mediów i technologii cyfrowych z praktyką biznesową.
Interdyscyplinarne podłoże, silnie osadzone w społecznym i medialnym wymiarze działań biznesowych, stanowi unikatową ofertę na rynku usług edukacyjnych.
Nasz absolwent to specjalista o szerokich horyzontach, potrafiący wykorzystać swoje kompetencje naukowe i praktyczne, szybko uczący się nowych umiejętności, doskonale wpisujący się w ideę kształcenia ustawicznego, czyli uczenia się przez całe życie.
Uczestnicy studiów w zakresie socjologii biznesu i mediów ALK:
-
zdobywają wiedzę o charakterze interdyscyplinarnym, co umożliwi im elastyczne dostosowywanie się do zmieniających się wymogów rynku pracy oraz uczenie się i zdobywanie nowych kwalifikacji na dalszych etapach życia
-
doskonalą kompetencje w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, jak i tworzenia rozpowszechnianych za ich pośrednictwem treści
-
przygotowują się do rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej w dziedzinie nowych mediów
-
rozwijają swoje umiejętności komunikacyjne
-
uczą się zdobywać i selekcjonować informacje oraz skutecznie formułować przekazy informacyjne – zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej
-
mają możliwość odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych w mediach (tradycyjnych i nowych), a także w firmach z branży cyfrowych technologii badawczych i komunikacyjnych.
Przedmioty z zakresu socjologii biznesu i mediów realizowane są od pierwszego semestru studiów.
Absolwenci otrzymują dyplom magisterski z zarządzania, a także suplement zawierający informację o zakresie ukończonych studiów (socjologia biznesu i mediów).
Studenci ALK mają możliwość kontynuowania studiów na socjologicznym seminarium doktorskim.
Socjologia biznesu i mediów to zakres studiów na kierunku zarządzanie, który w rankingu "Financial Times" – Global Masters in Management 2020 został sklasyfikowany na 39. miejscu na świecie.
Specyfiką programu jest duża liczba zajęć konwersatoryjnych i warsztatowych, łączących teorię i praktykę zarządzania z przekazywaniem wiedzy o działaniach oraz roli tradycyjnych i nowych mediów.
W trakcie studiów organizowane są spotkania ze znamienitymi socjologami, dziennikarzami, praktykami biznesu oraz menedżerami mediów.
Program studiów jest objęty działaniami Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej ALK, która czynnie wspiera działania dydaktyczne i naukowe poprzez eksperckie wystąpienia i spotkania online ze studentami.
Wykładowcy na tym kierunku posiadają nie tylko rozległą wiedzę teoretyczną, ale i praktyczną. Biorą czynny udział w komentowaniu bieżących wydarzeń w mediach tradycyjnych i cyfrowych.
Część zajęć odbywa się z wykorzystaniem innowacyjnych, interaktywnych metod dydaktycznych, w tym technologii wirtualnej rzeczywistości.
Studenci ALK mają możliwość odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych w mediach (tradycyjnych i nowych), a także w firmach z branży cyfrowych technologii badawczych i komunikacyjnych.
Zajęcia dydaktyczne odbywają się w profesjonalnych pracowniach medialnych oraz w laboratoriach komputerowych wyposażonych w sprzęt i oprogramowanie powszechnie stosowane w erze gospodarki cyfrowej.
Akademia Leona Koźmińskiego posiada uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora i doktora habilitowanego w dziedzinie nauk o zarządzaniu w dyscyplinie zarządzanie, a także stopnia doktora nauk społecznych w dyscyplinie socjologia.
Newspoint – firma świadcząca kompleksowe usługi związane z monitoringiem i badaniami mediów: monitoring Internetu (media społecznościowe, fora, blogi, portale i serwisy internetowe), monitoring prasy, radia i telewizji, pogłębione raporty i analizy medialne oraz usługi badawcze w oparciu o metody ilościowe i jakościowe, m.in. analizę treści, text mining, analitykę Social Media, mapping influencerów. Newspoint monitoruje 75 języków i 170 rynków.

Żyjemy w erze cyfrowej, zanurzeni w przestrzeni mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych, które towarzyszą nam od świtu do zmierzchu. Architektura cyfrowego świata to także nowe realia rynkowe i społeczne: social media, cloud computing, big data, mobile technology, real-time computing, digital communications, Internet of Things, to tylko przykładowe zjawiska, które znajdują się w polu zainteresowań socjologii biznesu i mediów.
W toku studiów dowiecie się m.in. jak projektować efektywną komunikację biznesową, jak wykorzystać do tego narzędzia digital public relations oraz w jaki sposób prowadzić badania nad fenomenami społecznymi i społecznościami internetowymi, funkcjonowaniem organizacji biznesowych i jednostek w przestrzeni gospodarczej, społecznej i politycznej, kulturotwórczą i edukacyjną rolą mediów oraz relacjami zachodzącymi pomiędzy człowiekiem a technologią. Dowiecie się, jak zastosować cyfrowe narzędzia big data, data science i business intelligence w analizie i wizualizacji zjawisk społecznych.
Socjologia biznesu i mediów w Akademii Leona Koźmińskiego to studia, które wyznaczają nowe trendy edukacyjne w zarządzaniu i cyfrowej socjologii. Absolwenci naszego kierunku to kompetentni, kreatywni, otwarci na wyzwania profesjonaliści przygotowani do pracy w mediach, biznesie i instytucjach badawczych.
W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:
- socjologii Internetu i socjologii ekonomicznej
- audytoriów medialnych, społeczności wirtualnych i organizacji otwartej współpracy
- instytucji, systemów i rynków medialnych
- warsztatu dziennikarstwa internetowego
- profesjonalnego projektowania komunikacji w biznesie, budowania i kształtowania tożsamości firmy/organizacji, projektowania informacji i grafiki
- reklamy i marketingu medialnego
- marketingu internetowego (social media marketing, content marketing, influencer marketingu, real-time marketingu, social sellingu i marketingu B2B)
- stosowanych badań społecznych
- analizy sieci społecznych
- media relations i digital public relations
- przyczyn zachowań ludzi w organizacjach oraz metod ich kształtowania
- zarządzania przedsiębiorstwem, przeprowadzania analizy przedsiębiorstwa i jego otoczenia, a także rozwiązywania jego problemów
Po ukończeniu programu socjologia biznesu i mediów absolwenci mogą podjąć pracę w przedsiębiorstwach i instytucjach funkcjonujących w obszarze społeczeństwa informacyjnego takich jak:
-
agencje reklamowe i PR
-
przedsiębiorstwa zajmujące się marketingiem internetowym
-
firmy konsultingowe
-
media tradycyjne i cyfrowe
-
ośrodki badawcze, szkoleniowe i konsultingowe
-
redakcje portali i wortali internetowych
-
sklepy internetowe
-
instytucje zajmujące się e-handlem
-
organizacje cyfrowej gospodarki
-
administracja rządowa i samorządowa
-
organizacje pozarządowe
-
pozostałe stanowiska związane z mediami i komunikacją społeczną
- Studia niestacjonarne:
Zajęcia odbywają się zazwyczaj co dwa tygodnie w sesjach trzydniowych: piątek (od godz. 17:00), sobota, niedziela.
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczenia ze wszystkich przedmiotów przewidzianych w toku studiów, odbycie praktyki zawodowej, napisanie pracy licencjackiej oraz zdanie egzaminu dyplomowego.
Naukę można kontynuować na studiach trzeciego stopnia.
Sylwia Wcisło
Absolwentka socjologii (studiów I stopnia) oraz socjologii biznesu i mediów (studia II stopnia)
Dlaczego socjologia biznesu i mediów? To dla mnie kontynuacja kierunku socjologia, który ukończyłam na studiach licencjackich. Socjologia sama w sobie jest bardzo interesującą dziedziną nauki. Uczy, jak patrzeć na to, co nas otacza, i jak to otoczenie badać. Połączenie tego z mediami, czyli z czwartą władzą, która kreuje społeczeństwo, a raczej to, w jaki sposób patrzy ono na rzeczywistość, oraz z biznesem, czyli z gospodarką i pieniędzmi, tworzy bardzo satysfakcjonujące wykształcenie. Osobiście jestem bardzo zadowolona ze swojego wyboru kierunku studiów. Ukończenie socjologii na poziomie licencjackim bardzo pomogło mi w odnalezieniu się w obecnej pracy”.
Rafał Jemielita
Absolwent socjologii, dziennikarz magazynów „Twój STYL oraz „Playboy", prowadzi program „Automaniak" w TVN Turbo
Socjologia to trzeci kierunek, na którym studiowałem, i zarazem pierwszy, który tak mile wspominam. Muszę przyznać, że w Koźmińskim, bez reklamowej przesady, znalazłem, czego szukałem: kontakt z wybitnymi osobowościami, które otworzyły mi oczy na wiele aspektów życia i które doskonale potrafiły przekazać swoją wiedzę. Polecam zwłaszcza genialne wykłady profesorów Chmielewskiego, Jędrzejewskiego i Zachera oraz szczególnie interesujące (bo niebanalne) zajęcia z doktorem Pilchem. Czy to otwiera nowe możliwości? Jak najbardziej! Może jeszcze za wcześnie o tym mówić, ale rozważam dalsze kształcenie, i to wyłącznie w Koźmińskim”.
Nabór odbywa się na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej. Z rozmowy kwalifikacyjnej zwolnieni są kandydaci wybierający ten sam kierunek, który ukończyli na studiach pierwszego stopnia lub w toku wcześniejszych studiów zrealizowali większość z obowiązujących różnic programowych.
Przy rejestracji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne należy złożyć następujące dokumenty:
-
wypełniony na stronie internetowej, wydrukowany i podpisany formularz zgłoszeniowy ze zdjęciem
-
kserokopię dyplomu ukończenia studiów I stopnia oraz suplementu (suplement do dyplomu wydawany jest od 2005 roku) – oryginały do wglądu
-
oryginał dokumentu tożsamości do wglądu (dowód osobisty/paszport)
-
potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej (opłata bezzwrotna) – nie dotyczy absolwentów ALK
Cudzoziemcy dodatkowo składają:
-
dokumenty związane ze świadectwem: tłumaczenie dokonane przez tłumacza przysięgłego, legalizację dokonaną w kraju uzyskania lub w ambasadzie (jeżeli jest wymagana) oraz uznanie świadectwa (jeżeli jest wymagane)
-
zaświadczenie o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego lub dokument poświadczający znajomość języka polskiego (certyfikat znajomości języka polskiego, wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub potwierdzenie znajomości języka polskiego w stopniu zadowalającym do podjęcia studiów w ALK – rozmowa przez Skype lub na platformie Teams)
UWAGA:
Obecnie, w związku z sytuacją epidemiczną, Biuro Rekrutacji pracuje w trybie zdalnym. W sytuacjach wymagających kontaktu osobistego uprzejmie prosimy o wcześniejsze umówienie spotkania pod adresem mailowym: rekrutacja@kozminski.edu.pl.
Biuro Rekrutacji na studia w j. polskim znajduje się w pokoju D/128.
Rekrutacja na studia wyższe w j. polskim rozpocznie się na początku maja 2021 r.
Wypełnij formularz zgłoszeniowy, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni (link).
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.
Wymagane dokumenty należy złożyć w Biurze Rekrutacji ALK.
Z odbywania rozmowy kwalifikacyjnej zwolnieni są kandydaci, którzy kontynuują naukę na tym samym kierunku studiów bądź w toku wcześniejszych studiów zrealizowali większość obowiązujących różnic programowych.
Po złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz ewentualnym odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna podejmuje decyzję o wpisie na listę studentów.
Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy o warunkach odpłatności za studia.
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczenia ze wszystkich przedmiotów przewidzianych w toku studiów, napisanie pracy magisterskiej i zdanie egzaminu dyplomowego.
Absolwenci otrzymują dyplom magisterski z zarządzania, a także suplement zawierający informację o zakresie ukończonych studiów.
Naukę można kontynuować w szkole doktorskiej.

Wysokość czesnego na rok akademicki 2021/2022 dla osób rozpoczynających studia:
I rok | II rok | |
---|---|---|
Płatność za semestr | 6050 zł | 6450 zł |
Płatność za semestr w 5 ratach | 5 x 1230 zł | 5x 1310 zł |
Opłata rekrutacyjna: 100 zł |
Nr rachunku bankowego, na jaki należy dokonywać opłaty rekrutacyjnej:
PEKAO S.A. II O/Warszawa 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
SWIFT Code: PKOPPLPW
IBAN: PL
Po podpisaniu umowy każdy student otrzyma indywidualny numer konta bankowego, na które należy dokonywać opłat czesnego.