Socjologia biznesu i mediów stanowi realną odpowiedź na aktualne potrzeby rynku pracy. Program studiów integruje wiedzę z zakresu współczesnej socjologii mediów i technologii cyfrowych z praktyką biznesową. Interdyscyplinarne podłoże, silnie osadzone w społecznym i medialnym wymiarze działań biznesowych, stanowi unikatową ofertę na rynku usług edukacyjnych.
Nasz absolwent to specjalista o szerokich horyzontach, potrafiący wykorzystać swoje kompetencje naukowe i praktyczne, szybko uczący się nowych umiejętności, doskonale wpisujący się w ideę kształcenia ustawicznego, czyli uczenia się przez całe życie.
Uczestnicy studiów w zakresie socjologii biznesu i mediów ALK:
-
zdobywają wiedzę o charakterze interdyscyplinarnym, co umożliwi im elastyczne dostosowywanie się do zmieniających się wymogów rynku pracy oraz uczenie się i zdobywanie nowych kwalifikacji na dalszych etapach życia
-
doskonalą kompetencje w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, jak i tworzenia rozpowszechnianych za ich pośrednictwem treści
-
przygotowują się do rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej w dziedzinie nowych mediów
-
rozwijają swoje umiejętności komunikacyjne
-
uczą się zdobywać i selekcjonować informacje oraz skutecznie formułować przekazy informacyjne – zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej.
-
mają możliwość odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych w mediach (tradycyjnych i nowych), a także w firmach z branży cyfrowych technologii badawczych i komunikacyjnych
Przedmioty z zakresu socjologii biznesu i mediów są realizowane od pierwszego semestru studiów.
Absolwenci otrzymują dyplom licencjacki z zarządzania, a także suplement zawierający informację o zakresie ukończonych studiów (socjologia biznesu i mediów).
Specyfiką programu jest duża liczba zajęć konwersatoryjnych i warsztatowych, łączących teorię i praktykę zarządzania z przekazywaniem wiedzy o działaniach oraz roli tradycyjnych i nowych mediów.
W trakcie studiów organizowane są spotkania ze znamienitymi socjologami, dziennikarzami, praktykami biznesu oraz menedżerami mediów.
Program studiów jest objęty działaniami Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej ALK, która czynnie wspiera działania dydaktyczne i naukowe poprzez eksperckie wystąpienia i spotkania online ze studentami.
Wykładowcy na tym kierunku posiadają nie tylko rozległą wiedzę teoretyczną, ale i praktyczną. Biorą czynny udział w komentowaniu bieżących wydarzeń w mediach tradycyjnych i cyfrowych.
Część zajęć odbywa się z wykorzystaniem innowacyjnych, interaktywnych metod dydaktycznych, w tym technologii wirtualnej rzeczywistości.
Studenci ALK mają możliwość odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych w mediach (tradycyjnych i nowych), a także w firmach z branży cyfrowych technologii badawczych i komunikacyjnych.
Zajęcia dydaktyczne odbywają się w profesjonalnych pracowniach medialnych oraz w laboratoriach komputerowych wyposażonych w sprzęt i oprogramowanie powszechnie stosowane w erze gospodarki cyfrowej.
Akademia Leona Koźmińskiego posiada uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora i doktora habilitowanego w dziedzinie nauk o zarządzaniu w dyscyplinie zarządzanie, a także stopnia doktora nauk społecznych w dyscyplinie socjologia.

Żyjemy w erze cyfrowej, zanurzeni w przestrzeni mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych, które towarzyszą nam od świtu do zmierzchu. Architektura cyfrowego świata to także nowe realia rynkowe i społeczne: social media, cloud computing, big data, mobile technology, real-time computing, digital communications, Internet of Things, to tylko przykładowe zjawiska, które znajdują się w polu zainteresowań socjologii biznesu i mediów.
W toku studiów dowiecie się m.in. jak projektować efektywną komunikację biznesową, jak wykorzystać do tego narzędzia digital public relations oraz w jaki sposób prowadzić badania nad fenomenami społecznymi i społecznościami internetowymi, funkcjonowaniem organizacji biznesowych i jednostek w przestrzeni gospodarczej, społecznej i politycznej, kulturotwórczą i edukacyjną rolą mediów oraz relacjami zachodzącymi pomiędzy człowiekiem a technologią. Dowiecie się, jak zastosować cyfrowe narzędzia big data, data science i business intelligence w analizie i wizualizacji zjawisk społecznych.
Socjologia biznesu i mediów w Akademii Leona Koźmińskiego to studia, które wyznaczają nowe trendy edukacyjne w zarządzaniu i cyfrowej socjologii. Absolwenci naszego kierunku to kompetentni, kreatywni, otwarci na wyzwania profesjonaliści przygotowani do pracy w mediach, biznesie i instytucjach badawczych.
W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:
-
komunikacji społecznej oraz tradycyjnych i nowych mediów
-
tworzenia i analizy informacji, technologii informacyjnych i komunikacyjnych
-
wiedzy o mediach, warsztacie dziennikarskim i współczesnych tendencjach rozwoju mediów
-
badań socjologicznych Internetu i społeczeństwa sieciowego
-
socjologii organizacji, przedsiębiorczości i biznesu
-
podstaw marketingu internetowego i e-biznesu
-
twórczego myślenia projektowego (m.in. design thinking i service design)
-
psychologii mediów i komunikowania
-
zarządzania w mediach i ekonomiki mediów
-
projektowania strategii komunikacyjnych oraz działań digital public relation
-
zastosowania big data i data science w realizacji przedsięwzięć biznesowych i medialnych
-
elementów kultury popularnej i socjologii konsumpcji
-
roli mediów w kryzysach
-
metodologii i metod badań społecznych oraz diagnozy społecznej
Po ukończeniu programu socjologia biznesu i mediów absolwenci mogą podjąć pracę w przedsiębiorstwach i instytucjach funkcjonujących w obszarze społeczeństwa informacyjnego takich jak:
-
agencje reklamowe i PR
-
przedsiębiorstwa zajmujące się marketingiem internetowym
-
firmy konsultingowe
-
media tradycyjne i cyfrowe
-
ośrodki badawcze, szkoleniowe i konsultingowe
-
redakcje portali i wortali internetowych
-
sklepy internetowe
-
instytucje zajmujące się e-handlem
-
organizacje cyfrowej gospodarki
-
administracja rządowa i samorządowa
-
organizacje pozarządowe
-
pozostałe stanowiska związane z mediami i komunikacją społeczną
- Studia stacjonarne:
Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.
- Studia niestacjonarne:
Zajęcia odbywają się zazwyczaj co dwa tygodnie w sesjach trzydniowych: piątek (od godz. 17:00), sobota, niedziela.

Już w październiku, na pierwszym roku studiów, wiedziałam, że kierunek socjologia biznesu i mediów to kierunek idealny dla mnie. Są to studia, które w ramach zajęć konwersatoryjnych i warsztatowych łączą teorię socjologii wraz z jej praktyką w obszarze biznesu i mediów. Dzięki wykładowcom, którzy są wybitni nie tylko w teorii, ale również mają ogromną znajomość rynku i doświadczenie praktyczne w swoich dziedzinach, mam wielką okazję poznać świat biznesu i mediów od środka.

Kierunek zarządzanie – socjologia biznesu i mediów to bardzo interesująca i perspektywiczna mieszanka przedmiotów związanych z szeroko pojętym zarządzaniem oraz zakresem, jakim jest socjologia biznesu i mediów. W pierwszym semestrze uczymy się podstaw i teorii po to, żeby z każdym następnym wykorzystywać tę wiedzę w coraz większej ilości przedmiotów praktycznych. Mamy możliwość zetknięcia się z bardzo zróżnicowaną i obszerną gamą zajęć, a nasi wykładowcy są nieskończonym źródłem wiedzy. Gdybym miała możliwość wybierania kierunku studiów jeszcze raz, ponownie wybrałabym socjologię biznesu i mediów.
Studia stacjonarne:
Przy przyjęciu na studia uwzględnia się wyniki egzaminu maturalnego z części pisemnej z trzech różnych, dowolnie wybranych przez kandydata przedmiotów spośród wszystkich objętych egzaminem maturalnym.
Wyniki procentowe wpisane na świadectwie dojrzałości (nowa matura) są przeliczane na punkty rekrutacyjne w proporcji:
- 1% na poziomie podstawowym = 1,5 punktu rekrutacyjnego
- 1% na poziomie rozszerzonym = 2 punkty rekrutacyjne
- 1% na poziomie rozszerzonym z matematyki = 3 punkty rekrutacyjne
Oceny uzyskane przez kandydatów posiadających tzw. starą maturę, maturę międzynarodową lub maturę zagraniczną są również odpowiednio przeliczane na punkty rekrutacyjne w sposób określony przez komisję rekrutacyjną.
Na studia w języku polskim zostają przyjęci kandydaci, którzy uzyskali co najmniej 300 punktów rekrutacyjnych. Rekrutacja będzie trwała aż do wyczerpania limitu miejsc.
Decyzje dotyczącą możliwości przyjęcia na studia kandydata, który uzyskał mniej niż 300 punktów, podejmuje komisja rekrutacyjna.
Studia niestacjonarne:
Nabór odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń, do wyczerpania limitu miejsc.
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczenia ze wszystkich przedmiotów przewidzianych w toku studiów, odbycie praktyki zawodowej, napisanie pracy licencjackiej oraz zdanie egzaminu dyplomowego.
Absolwenci otrzymują dyplom licencjacki, a także suplement zawierający informację o zakresie ukończonych studiów.
Naukę można kontynuować na studiach drugiego stopnia.
Przy rejestracji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne należy złożyć następujące dokumenty:
-
wypełniony na stronie internetowej, wydrukowany i podpisany formularz zgłoszeniowy ze zdjęciem
-
kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał na miejscu do wglądu)
-
oryginał dokumentu tożsamości do wglądu (dowód osobisty/paszport)
-
potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej (opłata bezzwrotna)
Cudzoziemcy dodatkowo składają:
-
dokumenty związane ze świadectwem: tłumaczenie dokonane przez tłumacza przysięgłego, legalizację dokonaną w kraju uzyskania lub w ambasadzie (jeżeli jest wymagana) oraz uznanie świadectwa (jeżeli jest wymagane)
-
zaświadczenie o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego lub dokument poświadczający znajomość języka polskiego (certyfikat znajomości języka polskiego, wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub potwierdzenie znajomości języka polskiego w stopniu zadowalającym do podjęcia studiów w ALK – rozmowa przez Skype lub na platformie Teams)
UWAGA:
Obecnie, w związku z sytuacją epidemiczną, Biuro Rekrutacji pracuje w trybie zdalnym. W sytuacjach wymagających kontaktu osobistego uprzejmie prosimy o wcześniejsze umówienie spotkania pod adresem mailowym: rekrutacja@kozminski.edu.pl.
Biuro Rekrutacji na studia w j. polskim znajduje się w pokoju D/128.
Rekrutacja na studia wyższe w j. polskim rozpocznie się na początku maja 2021 r.
Wypełnij formularz zgłoszeniowy, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni (link).
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.
Wymagane dokumenty należy złożyć w Biurze Rekrutacji ALK.
Po złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów komisja rekrutacyjna podejmuje tego samego dnia decyzję o wpisie na listę studentów.
Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy o warunkach odpłatności za studia.

Wysokość czesnego na rok akademicki 2021/2022 dla osób rozpoczynających studia:
I rok | II rok | III rok | |
---|---|---|---|
Płatność za semestr | 6900 zł | 7400 zł | 7900 zł |
Płatność za semestr w 5 ratach | 5 x 1400 zł | 5x 1500 zł | 5 x 1600 zł |
Opłata rekrutacyjna: 85 zł |
I rok | II rok | III rok | |
---|---|---|---|
Płatność za semestr | 6050 zł | 6450 zł | 7000 zł |
Płatność za semestr w 5 ratach | 5 x 1230 zł | 5 x 1310 zł | 5 x 1420 zł |
Opłata rekrutacyjna: 85 zł |
Nr rachunku bankowego, na jaki należy dokonywać opłaty rekrutacyjnej:
PEKAO S.A. II O/Warszawa 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637
SWIFT Code: PKOPPLPW
IBAN: PL
Po podpisaniu umowy każdy student otrzyma indywidualny numer konta bankowego, na które należy dokonywać opłat czesnego.