Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach

Management and Sociology in Business and Media

Poziom
Studia I stopnia
Czas trwania
3 lata
Język
EN
Uzyskany tytuł
Licencjat
Tryb
Tryb stacjonarny
Start rekrutacji
03.03.2025
Adam Miziołek
Starszy specjalista ds. studentów zagranicznych
Adam Miziołek

O STUDIACH

CEL STUDIÓW

Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach stanowi realną odpowiedź na aktualne potrzeby rynku pracy. Program studiów integruje wiedzę z zakresu zarządzania oraz współczesnej socjologii mediów i technologii cyfrowych z praktyką biznesową. Interdyscyplinarne podłoże, silnie osadzone w społecznym i medialnym wymiarze działań biznesowych, stanowi unikatową ofertę na rynku usług edukacyjnych. 

Nasz absolwent to specjalista o szerokich horyzontach, potrafiący wykorzystać swoje kompetencje naukowe i praktyczne, szybko uczący się nowych umiejętności, doskonale wpisujący się w ideę kształcenia ustawicznego, czyli uczenia się przez całe życie. 

Uczestnicy studiów Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach w ALK: 

  • zdobywają wiedzę o charakterze interdyscyplinarnym, co umożliwia im elastyczne dostosowywanie się do zmieniających się wymogów rynku pracy oraz uczenie się i zdobywanie nowych kwalifikacji na dalszych etapach życia 
  • doskonalą kompetencje w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, jak i tworzenia rozpowszechnianych za ich pośrednictwem treści
  • przygotowują się do rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej w dziedzinie nowych mediów 
  • rozwijają swoje umiejętności komunikacyjne 
  • uczą się zdobywać i selekcjonować informacje oraz skutecznie formułować przekazy informacyjne – zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej
  • mają możliwość odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych w mediach (tradycyjnych i nowych), a także w firmach z branży cyfrowych technologii badawczych i komunikacyjnych     

Absolwenci otrzymują dyplom licencjacki z zarządzania i socjologii w biznesie i mediach.

ATUTY KIERUNKU

1
Duża liczba zajęć konwersatoryjnych i warsztatowych

Specyfiką programu jest duża liczba zajęć konwersatoryjnych i warsztatowych, łączących teorię i praktykę zarządzania z przekazywaniem wiedzy o działaniach oraz roli tradycyjnych i nowych mediów.

2
Spotkania z wybitnymi osobistościami

W trakcie studiów organizowane są spotkania ze znamienitymi socjologami, dziennikarzami, praktykami biznesu oraz menedżerami mediów. Ostatnio do ich grona dołączył Marcin Bąkiewicz, Dyrektor muzyczny Antyradia, który od września 2021 pełni również obowiązki redaktora naczelnego i dyrektora programowego stacji.

Program studiów jest objęty działaniami Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej ALK, która czynnie wspiera działania dydaktyczne i naukowe poprzez eksperckie wystąpienia i spotkania online ze studentami.

3
Wykładowcy-praktycy

Wykładowcy na tym kierunku posiadają nie tylko rozległą wiedzę teoretyczną, ale i praktyczną. Biorą czynny udział w komentowaniu bieżących wydarzeń w mediach tradycyjnych i cyfrowych.

4
Wirtualna rzeczywistość

Część zajęć odbywa się z wykorzystaniem innowacyjnych, interaktywnych metod dydaktycznych, w tym technologii wirtualnej rzeczywistości.

5
Praktyki w trakcie studiów

Studenci ALK mają możliwość odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych w mediach (tradycyjnych i nowych), a także w firmach z branży cyfrowych technologii badawczych i komunikacyjnych.

6
Pracownie medialne

Zajęcia dydaktyczne odbywają się w profesjonalnych pracowniach medialnych oraz w laboratoriach komputerowych wyposażonych w sprzęt i oprogramowanie powszechnie stosowane w erze gospodarki cyfrowej.

7
Możliwość kontynuacji edukacji w szkole doktorskiej

Akademia Leona Koźmińskiego posiada uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora i doktora habilitowanego w dziedzinie nauk o zarządzaniu w dyscyplinie zarządzanie, a także stopnia doktora nauk społecznych w dyscyplinie socjologia.

PARTNERAMI STUDIÓW SĄ:

Kuźniar Media Group – łączy pod jednym dachem kilka marek: butikową agencję kreatywną Kuźniar Media, dom podcastowy treści premium Voice House i biuro podróży goforworld. Realizuje podcasty premium, niestandardowe realizacje video, komunikację marek, influencer marketing & management, prowadzenie eventów i organizację wyjazdów firmowych i osobistych.

Agencja Kuźniar Media, założona przez Jarosława Kuźniara, przygotowuje szyte na miarę, kompleksowe strategie marketingowe dla firm i marek osobistych i zajmujemy się ich realizacją. Tworzy najlepszej jakości produkty i odpowiada za mądrą komunikację online i offline. Specjalizuje się w szkoleniach liderów w obszarze wystąpień publicznych, storytellingu, personal brandingu, podcastów. Reprezentuje przedsiębiorców i ambitnych twórców, pomagając im sprawnie opowiadać historie. Więcej informacji

Voice House – niezależna sieć podcastów premium, która należy do Kuźniar Media Group. Realizuje treści audio, video i live dla marek i twórców – od koncepcji audycji, przez produkcję, postprodukcję, warstwę graficzną, muzyczną aż po finał, czyli dystrybucję. 

Voice House jest też wydawcą własnych podcastów i videocastów premium, w których stawia na merytoryczne treści i udostępnia przestrzeń do działania autorytetom w swoich dziedzinach. Oryginalne serie „Technologicznie” i „Ekonomicznie” zdobywają wysokie miejsca w rankingach popularności, „Nie taka sztuczna inteligencja" już w 2020 r. zwróciła oczy na AI w podcastingu, a nowatorskie audycje  „AI in brief” i „Ukraine in brief”, jako pierwsze w Polsce powstają przy wsparciu sztucznej inteligencji z wygenerowanym cyfrowo głosem Jarosława Kuźniara. Więcej informacji

Grupa CANAL+ Polska – wiodący producent kanałów telewizyjnych segmentu premium oraz kanałów tematycznych oferującym unikalne połączenie treści programowych segmentu premium, nowatorskiej technologii i szerokiej sieci dystrybucji. Grupa CANAL+ Polska obsługuje ponad 2,7 miliona klientów (dane na dzień 31 grudnia 2020 r.) i jest drugim największym dostawcą usług płatnej telewizji w Polsce, z udziałem w rynku tradycyjnej płatnej telewizji w wysokości 20,4%. Więcej informacji

Newspoint – firma świadcząca kompleksowe usługi związane z monitoringiem i badaniami mediów: monitoring Internetu (media społecznościowe, fora, blogi, portale i serwisy internetowe), monitoring prasy, radia i telewizji, pogłębione raporty i analizy medialne oraz usługi badawcze w oparciu o metody ilościowe i jakościowe, m.in. analizę treści, text mining, analitykę Social Media, mapping influencerów. Newspoint monitoruje 75 języków i 170 rynków. Więcej informacji

brief.pl – jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych w Biznesie oraz projektu Dream Employer. Więcej informacji

mElements S.A. – technologiczna spółka z Grupy mBanku, zajmująca się tworzeniem innowacyjnych rozwiązań poprawiających doświadczenia zakupowe w e-commerce. Najbardziej znanym produktem spółki jest integrator płatności paynow. Więcej informacji

ADRESACI STUDIÓW

Studia są skierowane do osób, które chcą zdobyć gruntowną wiedzę:

  • z zakresu nauk społecznych i zarządzania, która może być wykorzystana w praktyce zawodowej w procesach zarządzania organizacją,
  • do analizy zachowań ekonomicznych, postaw i opinii publicznej.
figury

SŁOWO OD KIEROWNIKA STUDIÓW

dr Krzysztof Kuźmicz

Żyjemy w erze cyfrowej, zanurzeni w przestrzeni mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych, które towarzyszą nam od świtu do zmierzchu. Architektura cyfrowego świata to także nowe realia rynkowe i społeczne: social media, cloud computing, big data, mobile technology, real-time computing, digital communications, Internet of Things, to tylko przykładowe zjawiska, które znajdują się w polu zainteresowań socjologii biznesu i mediów. 

W toku studiów dowiecie się m.in. jak projektować efektywną komunikację biznesową, jak wykorzystać do tego narzędzia digital public relations oraz w jaki sposób prowadzić badania nad fenomenami społecznymi i społecznościami internetowymi, funkcjonowaniem organizacji biznesowych i jednostek w przestrzeni gospodarczej, społecznej i politycznej, kulturotwórczą i edukacyjną rolą mediów oraz relacjami zachodzącymi pomiędzy człowiekiem a technologią. Dowiecie się, jak zastosować cyfrowe narzędzia big data, data science i business intelligence w analizie i wizualizacji zjawisk społecznych.  

Zarządzanie i socjologia w biznesie i mediach w Akademii Leona Koźmińskiego to studia, które wyznaczają nowe trendy edukacyjne w zarządzaniu i cyfrowej socjologii. Absolwenci naszego kierunku to kompetentni, kreatywni, otwarci na wyzwania profesjonaliści przygotowani do pracy w mediach, biznesie i instytucjach badawczych.

KORZYŚCI DLA STUDENTÓW

W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:  

  • komunikacji społecznej oraz tradycyjnych i nowych mediów 
  • tworzenia i analizy informacji, technologii informacyjnych i komunikacyjnych 
  • wiedzy o mediach, warsztacie dziennikarskim i współczesnych tendencjach rozwoju mediów 
  • badań socjologicznych Internetu i społeczeństwa sieciowego 
  • socjologii organizacji, przedsiębiorczości i biznesu 
  • podstaw marketingu internetowego i e-biznesu 
  • twórczego myślenia projektowego (m.in. design thinking i service design) 
  • psychologii mediów i komunikowania 
  • zarządzania w mediach i ekonomiki mediów 
  • projektowania strategii komunikacyjnych oraz działań digital public relation 
  • zastosowania big data i data science w realizacji przedsięwzięć biznesowych i medialnych 
  • elementów kultury popularnej i socjologii konsumpcji 
  • roli mediów w kryzysach 
  • metodologii i metod badań społecznych oraz diagnozy społecznej

PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA

Po ukończeniu studiów absolwenci kierunku mogą podjąć pracę w przedsiębiorstwach i instytucjach funkcjonujących w obszarze społeczeństwa informacyjnego takich jak: 

  • agencje reklamowe i PR 
  • przedsiębiorstwa zajmujące się marketingiem internetowym 
  • firmy konsultingowe 
  • media tradycyjne i cyfrowe 
  • ośrodki badawcze, szkoleniowe i konsultingowe 
  • redakcje portali i wortali internetowych 
  • sklepy internetowe 
  • instytucje zajmujące się e-handlem 
  • organizacje cyfrowej gospodarki
  • administracja rządowa i samorządowa 
  • organizacje pozarządowe 
  • pozostałe stanowiska związane z mediami i komunikacją społeczną

PROGRAM

Proces prowadzący do osiągnięcia efektów uczenia się zakłada realizację przez studentów następujących grup zajęć: ogólnych, podstawowych, kierunkowych oraz ogólnych. Każda z grup obejmuje zarówno zajęcia obowiązkowe, jak i opcjonalne, które student może wybrać zgodnie z zasadami określonymi w programie. Studenci zainteresowani uczestnictwem w programie wymiany międzynarodowej, po uzyskaniu zgody Rektora na Indywidualny Tok Studiowania (IOS), mają możliwość realizacji części programu studiów na innych uczelniach.

Przedmioty, które student ma realizować na uczelni partnerskiej, a także warunki, terminy i sposób uzupełnienia różnic programowych wynikających z programu studiów, wymagają zgody Rektora.

W grupie przedmiotów ogólnych student wybiera języki obce oraz zajęcia z wychowania fizycznego. Zajęcia z pierwszego języka obcego odbywają się w semestrach I-IV, natomiast zajęcia z drugiego języka obcego w semestrach I-III. Drugi język obcy studenci wybierają przed rozpoczęciem semestru I spośród: hiszpańskiego, niemieckiego, chińskiego i francuskiego. W tej grupie przedmiotów każdy student wybiera również jeden z dwóch przedmiotów w semestrze II: komunikację zawodową lub komunikację społeczną.

W grupie przedmiotów kierunkowych każdy student w semestrze IV wybiera jeden z dwóch przedmiotów: zarządzanie kapitałem ludzkim lub dobrostan w organizacji, a w semestrze V jeden z przedmiotów: monitoring mediów lub eksplorację danych oraz prawo gospodarcze lub prawo mediów. W tej grupie przedmiotów student wybiera również praktykę zawodową oraz warsztat dyplomowy. Warsztat dyplomowy realizowany jest w semestrze VI, a studenci wybierają konkretny warsztat w semestrze V na podstawie dostępnego katalogu tematów w ramach programu studiów.

W grupie przedmiotów ogólnouczelnianych przewidziane są dwa konwersatoria w języku angielskim oraz przedmiot do wyboru z obszaru nauk humanistycznych. Student wybiera jedno seminarium w języku angielskim w semestrze V i jedno w semestrze VI, a także przedmiot z obszaru nauk humanistycznych (semestr VI) z listy przedmiotów oferowanych w programie studiów lub z oferty zatwierdzonej przez Senat Akademii (która uwzględnia trendy gospodarcze i potrzeby rynku pracy). W ramach przedmiotów do wyboru student może również uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w ramach innych kierunków studiów na uczelni, pod warunkiem spełnienia wymaganych warunków wstępnych oraz uzyskania odpowiedniej liczby punktów ECTS.

 

PRZEDMIOTY KIERUNKOWE ZARZĄDZANIA I SOCJOLOGII W BIZNESIE I MEDIACH

  • Podstawy marketingu
  • Mikroekonomia
  • Mediaworking
  • Metodologia badań społecznych
  • Makroekonomia
  • Statystyka w zarządzaniu
  • Współczesne koncepcje organizacji i zarządzania
  • Podstawy przedsiębiorczości i biznesplan
  • Architektura informacji i projektowanie doświadczeń użytkowników mediów 
  • Media: tradycyjne i nowe
  • Zarządzanie kapitałem ludzkimi lub Dobrostan w organizacji
  • Badania marketingowe 
  • Monitoring Mediów lub Data mining 
  • Metody badań mediów: audytorium – instytucje – teksty 
  • Marketing internetowy i e-biznes 
  • Warsztaty badawcze 
  • Design Thinking i Service Design
  • Kryzysy i media
  • Technologie sieciowe - społeczeństwo – kultura 
  • Problemy współczesnego świata w perspektywie socjologicznej 
  • Zarządzanie zmianą technologiczną 
  • Prawo gospodarcze lub Prawo mediów
  • Strategie organizacji 
  • Artificial Intelligence w biznesie i mediach 
  • Organizacje biznesowe XXI wieku 
  • Diagnoza społeczna 
  • Psychospołeczne aspekty mediów i komunikowania 
  • Ekonomika i zarządzanie w mediach 
  • Socjologia konsumpcji 
  • Dyskursy kultury popularnej 
  • Digital Public Relations 
  • Big Data i Data Science w biznesie i mediach 
  • Sociology Reading Workshop I: Texts in Business and Media 
  • Warsztat dyplomowy 
  • Praktyka zawodowa
  • Konwersatoria w języku angielskim 
  • Przedmioty do wyboru

PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I OGÓLNE:

  • Podstawy zarządzania
  • Podstawy prawa
  • Podstawy psychologii
  • Podstawy finansów
  • Profesjonalna komunikacja lub Komunikacja społeczna
  • Wstęp do socjologii
  • Metody ilościowe 
  • Język obcy
  • Podstawy filozofii i etyka w biznesie
  • Technologie informacyjne
Bigmanwithipad

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku. 

SPOŁECZNOŚĆ

WIODĄCY WYKŁADOWCY

prof. dr hab. Stanisław Jędrzejewski

Profesor nauk społecznych. Ukończył w 1970 studia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. W 1982 roku uzyskał stopień naukowy doktora, w 2003 doktora habilitowanego. Wykłada w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest autorem licznych artykułów, raportów, monografii dotyczących radia i nowych mediów, w tym monografii Od radia Marconiego do mediów strumieniowych. Rewolucja technologiczna, ewolucja przekazu i odbioru (Warszawa 2020). Pracował w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim (1998-2012), w Centrum Badań nad Komunikacją i Społeczeństwem na Uniwersytecie Minho w Bradze w Portugalii(2009-2011). Był członkiem Zarządu Polskiego Radia S.A. (1994-98), Dyrektorem Programu I PolskiegoRadia (2003-2005) członkiem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w 2005 r. i Przewodniczącym Rady Nadzorczej Polskiego Radia SA (2011-2014). W latach 1995-2007 był członkiem i wiceprzewodniczącym Komisji Radiowej European Broadcasting Union w Genewie. Jest członkiem kilku rad redakcyjnych czasopism naukowych, w tym Radio Journal: International Studies in Broadcast&Audio Media i Central European Journal of Communication. 

Prof. Gavin Rae

Kierownik Katedry Nauk Społecznych, socjolog mieszkający i pracujący w Polsce od ponad 20 lat, badacz i autor wielu publikacji z zakresu socjologii ekonomicznej. Pisał obszernie na temat polskiej polityki, społeczeństwa i gospodarki, a także na tematy związane z Europą Środkową i Wschodnią.

Opublikował dwie książki: Poland’s Return to Capitalism. From the Socialist Bloc to the European Union oraz Privatising Capital: The Commodification of Poland’s Welfare State. Obecnie prowadzi badanie między innymi na temat modeli państwa opiekuńczego w Unii Europejskiej i postaw Polaków wobec problemów społeczno-ekonomicznych.

Prowadził szereg kursów w języku angielskim i polskim w ALK, w tym Wstęp do socjologii, Socjologia ekonomiczna, Zarządzanie międzykulturowe, Europejskie społeczeństwo i kultura

dr Krzysztof Kuźmicz

Medioznawca, dziennikarz, badacz i nauczyciel akademicki, certyfikowany tutor. Pracownik naukowo-dydaktyczny (adiunkt) w Katedrze Nauk Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Dyrektor Programu: Zarządzanie i Socjologia w Biznesie i Mediach. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Polskiego Towarzystwa Mediów i Technologii Edukacyjnych. Prezes Zarządu Instytutu Analiz Społecznych Quantum. Ekspert, badacz, trener w grantach i projektach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

LinkedIn: https://pl.linkedin.com/in/krzysztofkuzmicz

dr Piotr Pilch

Magister psychologii organizacji i pracy oraz doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu Uniwersytetu Warszawskiego. Starszy wykładowca w Katedrze Nauk Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego. Twórca i kierownik studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju pracowników – zarządzanie zasobami ludzkimi dla menedżerów personalnych oraz menedżer ds. szkoleń i rozwoju.
Trener biznesu o 20-letnim stażu oraz szerokim i zróżnicowanym doświadczeniu. Autor kompleksowych programów szkoleniowych w obszarze kompetencji menedżerskich, jak i pojedynczych koncepcji szkoleń. Prowadzi szkolenia dla wiodących klientów z różnych typów branż.
Specjalizuje się w takich obszarach rozwoju pracowników jak kompetencje  menedżerskie, doskonalenie pracy zespołowej i zarządzanie zasobami ludzkimi. Prowadzi badania naukowe nad polityką organizacyjną i uwarunkowaniami sukcesu zawodowego, w ramach których dokonuje adaptacji zagranicznych narzędzi badawczych do warunków polskich.

Agnieszka Zawadzka

Ekspertka zajmująca się psychologią pracy i organizacji, rozwojem kompetencji menedżerskich, współpracą zespołową, kapitałem psychologicznym i dobrostanem w organizacji.

Pełni obowiązki Dyrektora Centrum Coachingu i Mentoringu Akademii Leona Koźmińskiego.

Autorka wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej.  

Red. Paweł Bobrowski

Doświadczony dziennikarz, publicysta i redaktor programów telewizyjnych i radiowych, aktywny w branży medialnej od 1994 roku. Jest mentorem Szkoły Głównej Handlowej, wykładowcą Uniwersytetu Warszawskiego, dzieląc się swoją wiedzą na temat ekonomii i zarządzania mediami, sztucznej inteligencji w mediach, sztuki wystąpień publicznych oraz RTV w internecie. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu zespołami redakcyjnymi i budowaniu strategii programowej, które zdobywał m.in. jako Dyrektor Muzyczny w Radiu Dla Ciebie oraz jako z-ca Szefa Programu RDC. Był prowadzącym popularne audycje radiowej "Jedynki" Pierwszego Programu Polskiego Radia, twórcą programów w Telewizji Polskiej i Telewizji Polsat 2. Ma szerokie kompetencje w zakresie zarządzania nowymi technologiami radiowymi.

Klaudia Szarowska-Gąsior

Head of ASZdziennik

Absolwentka Lingwistyki dla biznesu i Lingwistyki w komunikacji specjalistycznej na Uniwersytecie Łódzkim (języki angielski i niemiecki) oraz studiów podyplomowych  Marketing internetowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w branży nieruchomości, a także w Grupie naTemat, gdzie zaczynała jako specjalistka mediów społecznościowych i prowadziła autorski cykl wywiadów "Na dwa głosy". Następnie rozpoczęła pracę w dziale sprzedaży reklam w Grupie. Od roku pracuje na stanowisku szefowej sprzedaży i produktu w satyrycznym serwisie ASZdziennik, gdzie wzmacnia pozycję marki w mediach społecznościowych i rozwija strategię serwisu, który pozycjonuje się już nie tylko jako medium, ale również influencer.

Dominika Wołk

Social media manager, content creator, specjalistka ds. produkcji materiałów audiowizualnych, wykładowczyni akademicka. Z wykształcenia dziennikarka i socjolożka. Od 2015 r. związana z szeroko pojętą komunikacją i światem marketingu. W swoim portfolio ma zarządzanie mediami społecznościowymi organizacji i marek osobistych, w tym Ministrów RP i prezydentów miast. Pracowała przy projektach m.in. dla Voice House, mBank, E. Wedel i m.st. Warszawa. Interesuje się wykorzystaniem narzędzi AI do kreacji social media. W Akademii Leona Koźmińskiego prowadzi ćwiczenia Narzędzia Social Media Managera w Katedrze Nauk Społecznych. 

dr Aleksandra Chmielewska 

Gemius SA

Kierownik Projektów TV

W Gemius odpowiada za kreowanie nowej wizji adserwingu w Gemius, w oparciu o nowe trendy na rynku mediów cyfrowych. Wykorzystując najnowsze dostępne technologie, zapewnia, zgodność AdOcean z wymogami i wyzwaniami stawianymi przez rynek. Wspiera organizację i klientów w tworzeniu i wdrażaniu nowoczesnych rozważań, takich jak DAI, FAST Channel czy Virtual Product Placement.

Z mediami związana od 22 lat współpracując z nadawcami radiowymi, telewizyjnymi, wydawcami prasy i producentami filmowymi.

Anita Deja

Anita Deja is a highly skilled Business Intelligence professional with expertise in data modeling, data visualization, and project management. She has extensive experience working with BI tools such as Tableau, Power BI, and MicroStrategy. Throughout her career, she has led data-driven initiatives across various industries, driving automation, reporting, and real-time data monitoring. Known for her strong analytical skills, problem-solving ability, and "yes we can" attitude, Anita excels in cross-functional collaboration, always prioritizing what’s best for the company while fostering a data-driven organizational culture.

Rekrutacja

Prosimy o kontakt za pośrednictwem maila: admission@kozminski.edu.pl lub telefonicznie: 22 519 22 61 w godzinach pracy 9:00 – 16:30 (poniedziałek - piątek). Istnieje również możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami biura rekrutacji - umów wizytę.

Przy przyjęciu na studia uwzględnia się wyniki egzaminu maturalnego z trzech dowolnych przedmiotów, wybranych przez kandydata spośród wszystkich objętych egzaminem maturalnym.  

Wyniki procentowe wpisane na świadectwie dojrzałości (nowa matura) są przeliczane na punkty kwalifikacyjne w proporcji:    

  • 1% na poziomie podstawowym =1,5 punktu kwalifikacyjnego;

  • 1% na poziomie rozszerzonym = 2 punkty kwalifikacyjne;  

  • 1% na poziomie dwujęzycznym = 2,5 punktu kwalifikacyjnego;

  • 1% z matematyki na poziomie rozszerzonym = 3 punkty kwalifikacyjne;  

Oceny uzyskane przez kandydatów posiadających tzw. starą maturę, maturę międzynarodową lub maturę zagraniczną są również odpowiednio przeliczane na punkty kwalifikacyjne.      Rekrutacja odbywa się w oparciu o listy rankingowe, utworzone na podstawie wyników egzaminu maturalnego. Na studia zostaną przyjęci kandydaci, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów rekrutacyjnych i dokończą proces rekrutacji w wyznaczonym terminie. Warunkiem udziału w procesie rekrutacji jest uzyskanie co najmniej 350 punktów rekrutacyjnych. Rekrutacja będzie trwała aż do wyczerpania limitu miejsc. Harmonogram rekrutacji rok akademickie 2025/26 zostanie opublikowany w późniejszym terminie.

Przy rejestracji kandydatów na studia należy wypełnić formularz zgłoszeniowy online oraz załączyć skany następujących dokumentów:

  • świadectwo dojrzałości
  • tłumaczenie świadectwa na język polski lub angielski, dokonane przez tłumacza przysięgłego
  • legalizację dokonaną w kraju uzyskania lub w ambasadzie oraz uznanie świadectwa uzyskanego za granicą (w ciągu pierwszego semestru) – nie dotyczy matur IB, EB,  oraz matur z krajów UE, EFTA, OECD, Chin i Ukrainy Więcej informacji
  • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej (opłata bezzwrotna)
  • certyfikat potwierdzający znajomość j. angielskiego:
    • Certyfikat Linguaskill General lub Business – przynajmniej 160 punktów - MOŻESZ ZAREJESTROWAĆ SIĘ TUTAJ
    • IELTS  (>= 6.0 punktów, poziom akademicki)
    • TOEFL iBT (>=87 punktów)
    • TOEIC (>= 700 punktów z testu)

Lista pozostałych, honorowanych certyfikatów

  • FCE, CAE, CPE, BEC, CEIBT wydane przez University of Cambridge
  • LCCI (English for Business poziom 2, 3, lub 4)
  • FTBE (Foundation Certificate for Teachers of Business English)
  • TELC (B2 Certificate in English)
  • London Test of English certificates (PEARSON) - poziom 3, 4, 5
  • Certyfikat TOLES – przynajmniej 41 punktów (Higher) lub 41% (Advanced)

 

Kandydaci, którzy ukończyli edukację w języku angielskim w jednym z krajów UE, Wielkiej Brytanii, Irlandii, USA, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, zdali maturę EB lub IB albo uzyskali wynik co najmniej 95% na poziomie podstawowym lub 80% na poziomie rozszerzonym z języka angielskiego na egzaminie maturalnym, mogą zostać zwolnieni z wymogu złożenia certyfikatu znajomości języka angielskiego.

Po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu do przyjęcia wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w biurze rekrutacji osobiście lub drogą pocztową. Kandydat powinien mieć ze sobą dokument tożsamości.

Czesne powinno być przelane na indywidualne konto studenckie, które jest przypisane i wysłane do studenta wraz z decyzją o przyjęciu.

Świadectwa uzyskane za granicą (za wyjątkiem świadectw IB, EB, świadectw z krajów UE, EFTA, OECD, Chin, Ukrainy) podlegają obowiązkowi uzyskania legalizacji dokonanej w ambasadzie lub innej odpowiedzialnej za to instytucji w kraju otrzymania świadectwa, a także uzyskania uznania w Kuratorium Oświaty w Polsce (w ciągu pierwszego semestru).

1
Załóż konto na portalu rekrutacyjnym

Rozpocznij swoją przygodę z aplikacją na studia już dziś — nie musisz czekać na wyniki egzaminów maturalnych! Wystarczy, że założysz konto na naszym portalu rekrutacyjnym i zaczniesz wypełniać aplikację. 

2
Wybierzesz formę i kierunek studiów

Zacznij od wyboru kierunku i formy studiów. Jeśli aplikujesz na studia stacjonarne, nabór oparty jest o listy rankingowe. Możesz wybrać do trzech kierunków studiów na które będziesz aplikować w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanego. 

3
Uzupełnij dane i załącz skany dokumentów

Uzupełnij formularz zgłoszeniowy podając swoje dane. Dołącz skany wszystkich wymaganych dokumentów. Skany muszą być czytelne i wyraźne, w innym przypadku nie zostaną przyjęte w procesie rekrutacji. Jeśli nie posiadasz skanera, skorzystaj z darmowych aplikacji, takich jak Camscanner.

Upewnij się, że zdjęcie spełnia oficjalne wymagania opisane w formularzu aplikacyjnym (zdjęcie jak do dowodu czy paszportu).

4
Ocena dokumentów i listy rankingowe

Komisja Rekrutacyjna oceni Twoją aplikację oraz załączone dokumenty. Jeśli aplikacja została wypełniona poprawnie będzie uwzględniona w najbliższym naborze według harmonogramu rekrutacji.

W przypadku gdy aplikacja zostanie niepoprawnie wypełniona, otrzymasz prośbę o korekty zanim zostanie ona zakwalifikowana do najbliższego naboru.

5
Wyniki rekrutacji

W dniu ogłoszenia zostaniesz poinformowany o wynikach rekrutacji. Jeśli znalazłeś się na liście rankingowej konieczne będzie dopełnienie formalności związanych z rekrutacją.

Zostaniesz umieszczony na liście rankingowej w zależności od Twoich preferencji, punktów rekrutacyjnych. Jeśli liczba punktów będzie niższa od progu rekrutacyjnego na dane kierunki, będziesz mógł zaaplikować w kolejnym naborze. 

6
Formalności rekrutacyjne

Otrzymasz umowę do podpisania w formie elektronicznej oraz szczegółowe informacje dotyczące dostarczenia dokumentów i opłat czesnego. Aby zostać przyjętym na studia należy ukończyć wszystkie formalności, w tym złożyć wymagane dokumenty w komplecie w Biurze Rekrutacji (osobiście lub pocztą) w wyznaczonym terminie danego naboru.

7
Witamy na Pokładzie!

Po wykonaniu powyższych kroków i opłaceniu studiów rekrutacja zostaje zakończona i możesz oczekiwać pierwszego dzwonka. 

Jeśli potrzebujesz dodatkowej dokumentacji (np. wizowej), skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy.

8
Kolejne nabory

Nie zakwalifikowałeś się w danym naborze? Dostałeś się na kierunek drugiego wyboru? Możesz przystąpić do kolejnej tury rekrutacji. W tym celu zaloguj się do portalu rekrutacyjnego i zaaplikuj ponownie. Rekrutacja będzie trwała do wyczerpania limitu miejsc.

 

Terminarz rekrutacji na stacjonarne studia licencjackie w roku akademickim 2025/2026 (wersja tekstowa):

1) Nabór 1:

Jeśli masz już maturę, aplikuj już teraz! Jeśli jesteś tegorocznym maturzystą, załóż konto a swoje wyniki podasz później, kwalifikując się do następnego naboru.

  • ­Początek rejestracji: 3 marca 2025 r., godzina 12:00,
  • ­Koniec rejestracji: 30 maja 2025 r., godzina 12:00,
  • ­Weryfikacja zgłoszeń: od 2 czerwca 2025 r. do 4 czerwca 2025 r.,
  • ­Ogłoszenie wyników: 5 czerwca 2025 r., godzina 12:00,
  • ­Podpisywanie umów: do 12 czerwca 2025 r.,
  • ­Dostarczenie dokumentów: do 23 czerwca 2025 r., do godzina 15:00;

2) nabór 2:

Ten nabór skierowany jest do tegorocznych maturzystów i dla tych, którzy przegapili pierwszy nabór – to twoja szansa na studia w Akademii Leona Koźmińskiego!

  • ­Początek rejestracji: 30 maja 2025 r., godzina 12:01,
  • ­Koniec rejestracji: 13 lipca 2025 r., godzina 23:59,
  • ­Weryfikacja zgłoszeń: od 14 lipca 2025 r. do 18 lipca 2025 r.,
  • ­Ogłoszenie wyników: 21 lipca 2025 r.,
  • ­Podpisywanie umów: do 27 lipca 2025 r.,
  • ­Dostarczenie dokumentów: do 31 lipca 2025, godzina 15:00;

3) nabór 3:

Jeśli nie dostałeś się w poprzednich naborach lub dopiero podjąłeś decyzje o podjęciu studiów, nie jest jeszcze za późno. Ten nabór jest dla ciebie!

  • Początek rejestracji: 14 lipca 2025 r., godzina 00:00,
  • ­Koniec rejestracji: 10 sierpnia 2025 r., godzina 23:59,
  • ­Weryfikacja zgłoszeń: od 11 sierpnia 2025 r. do 16 sierpnia 2025 r.,
  • ­Ogłoszenie wyników: 19 sierpnia 2025 r.,
  • ­Podpisywanie umów: do 24 sierpnia 2025 r., do godziny 23:59,
  • ­Dostarczenie dokumentów: do 29 sierpnia 2025 r., do godziny 15:00;

4) nabór 4:

Rekrutacja na podstawie kolejności zgłoszeń do wyczerpania limitu miejsca, od 1 września i nie dłużej niż do 30 września 2025 r.

  • 03.03.2025 – Początek rejestracji 
  • 08.07.2025 – Wyniki matury
  • 30.09.2025 – Koniec rekrutacji
Adam Miziołek
Starszy specjalista ds. studentów zagranicznych
Adam Miziołek

Opłaty i stypendia

Management and Sociology in Business and Media - opłaty
I rok II rok III rok
Płatność za semestr 19 400 PLN 21 400 PLN 23 400 PLN
Płatność za semestr w 5 ratach 5 x 3 900 PLN 5 x 4 300 PLN 5 x 4 700 PLN
Opłata rekrutacyjna 85 PLN

W co możesz się zaangażować i z czego skorzystać: