Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Content marketing w pigułce

Rola Danych w Digital Marketingu

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
Online,
W tygodniu
Termin szkolenia
04.11 - 05.11.2024

O szkoleniu

Cel szkolenia

Transformacja cyfrowa biznesu to proces wdrażania nowych technologii w celu usprawnienia działalności firmy i stworzenia nowych lub zmodyfikowanych modeli biznesowych. Dzięki niej organizacja zaczyna być świadoma danych, jakie posiada, miejsc, w których się one znajdują. Celem cyfrowej transformacji organizacji jest inwentaryzacja posiadanych danych, ich unifikacja i nauczenie się, że korzystanie z nich może skutecznie budować wartość firmy. Wymaga to zmian w różnych obszarach funkcjonowania organizacji - od modelu biznesowego, poprzez procesy biznesowe, relacje z klientami, aż po kulturę organizacyjną.

Zmiany w ramach transformacji cyfrowej są zazwyczaj głębokie i szerokie - dotyczą całej organizacji. Wymagają przebudowy modeli biznesowych, procesów, sposobu pracy oraz kultury organizacyjnej. Big Data to nie jest puste hasło. Dane są wszędzie i wiele organizacji nawet nie zdaje sobie sprawy, że generuje olbrzymie ilości danych. Dane te często są całkowicie pomijane w działaniach firmy. Najważniejszym celem szkolenia jest wsparcie uczestników w uświadomieniu sobie istnienia danych i zainspirowanie ich, jak mogą je wykorzystać z korzyścią dla swych organizacji.

Adresaci szkolenia

Szkolenie jest skierowane szeroko do osób i firm zainteresowanych lub zaangażowanych w proces cyfrowej transformacji na różnych poziomach. Dostarcza praktycznej wiedzy nt. wdrażania zmian związanych z możliwościami wykorzystania danych generowanych przez organizację lub możliwych do zdobycia spoza niej.

Adresatami szkolenia "Rola Danych w Digital Marketingu" są:

  • Kadra menedżerska i specjaliści odpowiedzialni za rozwój i transformację firm w zakresie nowoczesnego digital marketingu 
  • Przedstawiciele różnych pokoleń (w tym starsi pracownicy), którzy potrzebują wsparcia w adaptacji do nowych trendów
  • Firmy i organizacje, które chcą zmienić oblicze swego marketingu i stać się data-driven organizations
  • Właściciele i menedżerowie małych i średnich firm, którzy obawiają się kosztów i złożoności transformacji cyfrowej, ale czują potrzebę podejmowania decyzji w oparciu o dane
  • Osoby indywidualne zainteresowane tematyką wykorzystania danych i  nowych technologii w e-marketingu
info

Korzyści dla uczestników

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat roli danych w budowaniu nowoczesnych firm. Szkolenie skupia się na następujących zagadnieniach:

  • Istota i cele cyfrowej transformacji
  • Wyzwania związane z wykorzystaniem Big Data
  • Rola danych i analityki danych w transformacji cyfrowej
  • Wykorzystanie systemów CRM do budowania relacji z klientami i poprawy doświadczeń klienta
  • Studia przypadków firm, które przeszły transformację i świadomie działają w oparciu o dane

Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i umiejętności pozwalające im:

  • Zrozumieć kluczowe aspekty cyfrowej transformacji
  • Dostrzec możliwości, jakie niesie ze sobą wykorzystanie danych i systemów CRM
  • Przeprowadzić cyfrową transformację w działach marketingu swoich firm
  • Pełnić role Digital Transformation Officerów odpowiedzialnych za wprowadzenie procesów decyzyjnych opartych o dane

Program

Dane – podstawa działania nowoczesnych firm

  • Rodzaje danych
  • Silosy jako główna przeszkoda cyfryzacji
  • Wzbogacanie i unifikacja danych
  • Segmentacja w oparciu o 1st i 2nd party data
  • Wykorzystanie 3rd party data oraz metod cookieless w działaniach marketingowych
  • Zasady działania Data Management Platforms (DMP)
  • Omówienie przykładowych segmentów
  • Taxonomia jako podstawa działania DMP
  • Zasady działania kampanii programatycznych

Praktyczny przegląd narzędzi niezbędnych w pracy Digital Marketera

  • Google Tag Manager
  • Cookie Consent – uzyskiwanie zgód na przetwarzanie danych osobowych (RODO)
  • Przydatne wtyczki monitorujące
  • Google Analytics 4 vs. Piwik Pro
  • Narzędzia do badan jakościowych UX
  • Monitorowanie połączeń telefonicznych jako efektu kampanii marketibgowych
  • Atrybucja konwersji i psychologia konwersji online

Studia przypadków opartych o wykorzystanie danych

Raportowanie i dashboardy

  • Popularne platformy klasy Business Inteligence
  • Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Google Looker Studio

Marketing Automation (opcjonalny temat, który mógłby być materiałem na ewentualny drugi dzień)

  • Czym jest (i czym nie jest) marketing automation
  • Segmentacja, Scoring i wzbogacanie danych
  • Content Marketing Automation
  • Działania OnSite

Czas trwania szkolenia

2 dni.

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Omawiane są liczne studia przypadków, na podstawie których prowadzący przybliża uczestnikom niuanse wykorzystania Big Data i wskazuje praktyczne sposoby realizowania zmian w sposobie działania działów marketingu.

Terminy

04.11-05.11.2024 r.

Prowadzący

Jarosław Sokołowski

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada bogate praktyczne doświadczenie zawodowe zdobyte jako Prezes Zarządu PushAd Marketing Automation oraz Chief Technology Officer w Grupie Adnext. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automationand Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia. Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjną i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł Kwalifikowanego Specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Prowadzi zajęcia m.in. z: Google Ads, analityki webowej, roli danych w e-marketingu.

Zasady rekrutacji

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Joanna Sawicka-Golcz

Opłaty

* Oferowana zniżka nie łączy się z innymi ewentualnymi rabatami.

Tabela opłat
Cena szkolenia 2400 zł brutto (stawka zw. z VAT)
Cena szkolenia ze zniżką dla Absolwentów ALK 2160 zł brutto (stawka zw. z VAT)*

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.