Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Content marketing w pigułce

Rola Danych w Digital Marketingu

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
Online,
W tygodniu

O szkoleniu

Cel szkolenia

Transformacja cyfrowa biznesu to proces wdrażania nowych technologii w celu usprawnienia działalności firmy i stworzenia nowych lub zmodyfikowanych modeli biznesowych. Dzięki niej organizacja zaczyna być świadoma danych, jakie posiada, miejsc, w których się one znajdują. Celem cyfrowej transformacji organizacji jest inwentaryzacja posiadanych danych, ich unifikacja i nauczenie się, że korzystanie z nich może skutecznie budować wartość firmy. Wymaga to zmian w różnych obszarach funkcjonowania organizacji - od modelu biznesowego, poprzez procesy biznesowe, relacje z klientami, aż po kulturę organizacyjną.

Zmiany w ramach transformacji cyfrowej są zazwyczaj głębokie i szerokie - dotyczą całej organizacji. Wymagają przebudowy modeli biznesowych, procesów, sposobu pracy oraz kultury organizacyjnej. Big Data to nie jest puste hasło. Dane są wszędzie i wiele organizacji nawet nie zdaje sobie sprawy, że generuje olbrzymie ilości danych. Dane te często są całkowicie pomijane w działaniach firmy. Najważniejszym celem szkolenia jest wsparcie uczestników w uświadomieniu sobie istnienia danych i zainspirowanie ich, jak mogą je wykorzystać z korzyścią dla swych organizacji.

Adresaci szkolenia

Szkolenie jest skierowane szeroko do osób i firm zainteresowanych lub zaangażowanych w proces cyfrowej transformacji na różnych poziomach. Dostarcza praktycznej wiedzy nt. wdrażania zmian związanych z możliwościami wykorzystania danych generowanych przez organizację lub możliwych do zdobycia spoza niej.

Adresatami szkolenia "Rola Danych w Digital Marketingu" są:

  • Kadra menedżerska i specjaliści odpowiedzialni za rozwój i transformację firm w zakresie nowoczesnego digital marketingu 
  • Przedstawiciele różnych pokoleń (w tym starsi pracownicy), którzy potrzebują wsparcia w adaptacji do nowych trendów
  • Firmy i organizacje, które chcą zmienić oblicze swego marketingu i stać się data-driven organizations
  • Właściciele i menedżerowie małych i średnich firm, którzy obawiają się kosztów i złożoności transformacji cyfrowej, ale czują potrzebę podejmowania decyzji w oparciu o dane
  • Osoby indywidualne zainteresowane tematyką wykorzystania danych i  nowych technologii w e-marketingu
info

Korzyści dla uczestników

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat roli danych w budowaniu nowoczesnych firm. Szkolenie skupia się na następujących zagadnieniach:

  • Istota i cele cyfrowej transformacji
  • Wyzwania związane z wykorzystaniem Big Data
  • Rola danych i analityki danych w transformacji cyfrowej
  • Wykorzystanie systemów CRM do budowania relacji z klientami i poprawy doświadczeń klienta
  • Studia przypadków firm, które przeszły transformację i świadomie działają w oparciu o dane

Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i umiejętności pozwalające im:

  • Zrozumieć kluczowe aspekty cyfrowej transformacji
  • Dostrzec możliwości, jakie niesie ze sobą wykorzystanie danych i systemów CRM
  • Przeprowadzić cyfrową transformację w działach marketingu swoich firm
  • Pełnić role Digital Transformation Officerów odpowiedzialnych za wprowadzenie procesów decyzyjnych opartych o dane

Program

Dane – podstawa działania nowoczesnych firm

  • Rodzaje danych
  • Silosy jako główna przeszkoda cyfryzacji
  • Wzbogacanie i unifikacja danych
  • Segmentacja w oparciu o 1st i 2nd party data
  • Wykorzystanie 3rd party data oraz metod cookieless w działaniach marketingowych
  • Zasady działania Data Management Platforms (DMP)
  • Omówienie przykładowych segmentów
  • Taxonomia jako podstawa działania DMP
  • Zasady działania kampanii programatycznych

Praktyczny przegląd narzędzi niezbędnych w pracy Digital Marketera

  • Google Tag Manager
  • Cookie Consent – uzyskiwanie zgód na przetwarzanie danych osobowych (RODO)
  • Przydatne wtyczki monitorujące
  • Google Analytics 4 vs. Piwik Pro
  • Narzędzia do badan jakościowych UX
  • Monitorowanie połączeń telefonicznych jako efektu kampanii marketibgowych
  • Atrybucja konwersji i psychologia konwersji online

Studia przypadków opartych o wykorzystanie danych

Raportowanie i dashboardy

  • Popularne platformy klasy Business Inteligence
  • Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Google Looker Studio

Marketing Automation (opcjonalny temat, który mógłby być materiałem na ewentualny drugi dzień)

  • Czym jest (i czym nie jest) marketing automation
  • Segmentacja, Scoring i wzbogacanie danych
  • Content Marketing Automation
  • Działania OnSite

Czas trwania szkolenia

2 dni.

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Omawiane są liczne studia przypadków, na podstawie których prowadzący przybliża uczestnikom niuanse wykorzystania Big Data i wskazuje praktyczne sposoby realizowania zmian w sposobie działania działów marketingu.

Terminy

wkrótce zostanie podany nowy termin szkolenia.

Prowadzący

Jarosław Sokołowski

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada bogate praktyczne doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowisku prezesa zarządu PushAd Marketing Automation oraz Chief Technology Officer w Grupie Adnext. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia.

Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjną i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł kwalifikowanego specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Prowadzi zajęcia m.in. z: Google Ads, analityki webowej, roli danych w e-marketingu.

Zasady rekrutacji

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Joanna Sawicka-Golcz

Opłaty

* Oferowana zniżka nie łączy się z innymi ewentualnymi rabatami.

Tabela opłat
Cena szkolenia 2400 zł brutto (stawka zw. z VAT)
Cena szkolenia ze zniżką dla Absolwentów ALK 2160 zł brutto (stawka zw. z VAT)*

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.