O szkoleniu
Szkolenie jest kompendium wiedzy i umiejętności, ułatwiających prywatnym inwestorom kreowanie autorskich projektów deweloperskich. Model biznesowy polega na zakupie gruntu pod zabudowę, ewentualnie renowację istniejącej nieruchomości, a następnie uruchomienia w niej usługi generującej przychody (komercjalizacja). Przykładem takich przedsięwzięć może być utworzenie prywatnego przedszkola, małej szkoły międzynarodowej, butikowego hotelu z kawiarnią, rezydencji dla seniorów czy zbudowanie i sprzedaż nowoczesnego osiedla. Inwestor może czerpać przychody bezpośrednio z usług realizowanych w nieruchomości albo ją wynająć lub po prostu sprzedać.
Celem szkolenia jest pomoc w zaprojektowaniu prywatnego modelu biznesowego pod względem pożądanej opłacalności, nowoczesnych sposobów finansowania, najnowszych trendów rynkowych, odpowiedzialności społecznej, zrównoważenia względem środowiska, ale także co nie mniej ważne dopasowanego do mocnych stron i pasji inwestora/wizjonera.
Adresaci
Opiekun merytoryczny kursu

Producentka i autorka programów, prezenterka w TVN7, HGTV, CANAL+. Prekursorka home stagingu w Polsce. Wraz z dużymi sieciami handlowymi z branży Home&Living Interior, deweloperami i agencjami planuje i tworzy strategie marketingowe.
Prowadzi szkolenia w obszarze zawodowego home stagingu.
Współzałożycielka Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Właścicieli Mieszkań na Wynajem. Zarządza spółkami realizującymi projekty inwestycyjne oraz działalność hotelarską.
Prowadząca telewizyjne programy poradnikowe: „Home Staging - mieszkania do sprzedania”, „Wakacyjne Domy - z Marią Semczyszyn”, “Lifting Wnętrz - z Marią Semczyszyn” oraz „Akcja Aranżacja”. Serie programów stanowiących swoiste kompendium dla pasjonatów, flipper’ów, inwestorów w nieruchomości, są dostępne na platformie PLAYER.
Program
Tworzenie i zarządzanie biznesem w oparciu o swoje mocne strony i motywatory Reiss Motivation Profile (8h)
- Dopasowanie, zindywidualizowanej strategii biznesowej, dzięki metodzie Reiss Motivation Profile. Preferencje kreatora/inwestora, powinny stanowić wybór odpowiedniego modelu biznesu, by stał się nie tylko źródłem dochodu, ale także sposobem na samonapędzanie, satysfakcję i spełnienie.
dr Kaja Prystupa – Rządca – Bussines Trainer/Kirkov&Partners
Elementy matematyki finansowej w projektach inwestycyjnych (2h)
- Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami matematyki finansowej i ich wykorzystaniem w projektach inwestycyjnych. Nabycie umiejętności rozwiązywania zadań i obliczeń, niezbędnych do podejmowania odpowiednich decyzji w procesie inwestowania.
dr Błażej Podgórski – Vice-Dean of Collage of Finance and Economics/ Akademia Leona Koźmińskiego.
Zakup nieruchomości gruntowej (2h)
- Najważniejsze wskazówki o tym jak bezpiecznie nabyć ziemię, jak eksponować atuty działki, różnice w nabywaniu działek rolnych/budowlanych, rozwój gruntu i podnoszenie wartości, kiery kupować a kiedy sprzedawać ziemię, miejsce ziemi w prywatnym portfelu inwestycyjnym.
Jakub Węglarski – Dyrektor Zarządzający Universe Properties Group Sp. z o.o.
Analiza atrakcyjności inwestycyjnej dla lokalizacji i nabywanej nieruchomości (2h)
- Najważniejsze aspekty związane z szacowaniem potencjalnych dochodów z biznesu, planowanego w nieruchomości lub na konkretnym gruncie. Pozyskiwanie informacji, danych o parametrach gospodarczo-społecznych lokalizacji, planowanie przestrzenne, okazje inwestycyjne - studium przypadku.
Joanna Borowik – Rzeczoznawca majątkowy, Ekspert wycen centrów handlowych, hoteli, magazynów, gruntów, farmy fotowoltaiczne.
Crowdfunding – społecznościowe finansowanie projektów (4h)
- Nabycie kompetencji w pozyskiwaniu alternatywnego finansowania przedsięwzięć. Wykorzystanie Crowdfunding’ u w projektach związanych z nieruchomościami, modele, zalety i wady, platformy, studium przypadku.
Marcel Rowiński, Prezes Crowdway Michał Stanek, Wiceprezes Crowdway, Prezes QValue S.A.
Kampanie crowdfunding ‘owe (2h)
- Rola marketingu i PR w tworzeniu i prowadzeniu kampanii crowdfunding’ owej. Praktyczne umiejętności w opracowaniu treści, partnerstwa, budżetu kampanii oraz wyborze kanałów komunikacji.
Jakub Kucharski – Dyrektor Marketingu w grupie Good One, dziennikarz, autor książki przełożonej na scenariusz filmowy „W uścisku Katriny” Marcin Giełzak – Wykładowca, współautor książki „Crowdfunding Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego tłumu”
Jak wyskalować biznes deweloperski przy współpracy z funduszem inwestycyjnym (2h) Paweł Komar, Przewodniczący Rady Nadzorczej Vortune Equity Group S.A.
Sprzedaż nieruchomości deweloperskich (2h)
- Definiowanie grupy, docelowej, badanie konkurencji, marketing, wybór strategii i etapy sprzedaży, wymogi ustawy deweloperskiej.
Aleksander Skirmuntt – Inwestor, Ekspert sprzedaży nieruchomości na rynku pierwotnym. Dyrektor Sprzedaży „Maxon” Nieruchomości Sp. z o.o.
Komercjalizacja nieruchomości (4h)
- Najważniejsze aspekty związane z komercjalizacją nieruchomości jako sposobu na zorganizowanie dochodowego obiektu. Poznanie strategii leasingowych, marketingowych oraz negocjowanie umów najmu. Nowoczesna certyfikacja budynków – Breem, Leed, Well.
Anna Górska – Kwiatkowska – Partnerka w firmie doradczej Cushman&Weakfield
ESG (environmental, social and corporate governance) oraz nowoczesna certyfikacja budynków (2h)
- Najnowsze trendy dotyczące nieruchomości w obszarach związanych z ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym (ESG) oraz nowoczesną certyfikacją budynków.
Anna Górska – Kwiatkowska – Partnerka w firmie doradczej Cushman&Weakfield
Tworzenie modeli biznesowych - narzędzia analizy strategicznej w rozwijaniu projektu (6h)
- Praktyczne ćwiczenia w zaprojektowaniu i walidacji koncepcji biznesowej. Bussines Model Canvas jako narzędzie analizy strategicznej wspierające rozwój pomysłu inwestycyjnego.
Maciej Rządca – Wykładowca, analityk i mentor projektów biznesowych/ Koźmiński Executive Business School
Business Development Plan
- Tworzenie planu rozwoju dla konkretnej koncepcji biznesowej, w oparciu o wiedzę, narzędzia i metody pozyskane w toku realizacji programu Szkolenia. Grupowa kreacja planu dla wybranego konceptu.
Maria Semczyszyn – Producentka, prekursorka, inspiratorka biznesów w oparciu o rynek nieruchomości i branżę Home&Living Interior.
Organizacja zajęć
Czas trwania: 5 dni szkoleniowych, w tym
- 3 dni szkoleniowe (w godz. 9.00-17.45) oraz
- 2 dni szkoleniowe (w godz. 9.00-16.00)
Termin szkolenia
- 2-3 IX 2023
- 16-17 IX 2023
- 30 IX 2023
Społeczność
Trenerzy
Zasady rekrutacji
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.

Opłaty
* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami
Cena szkolenia | 6200 zł brutto (zw. z VAT) |
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów ALK | 5580 zł brutto (zw. z VAT)* |
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.
Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za szkolenie.
Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji.
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl