Wesprzyj Fundację Rozwoju
Strona główna
Od specjalisty do managera IT

Od specjalisty do managera IT - Engineering Leadership Essentials

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 miesiące
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia kursu
Tryb
Online
Start kursu
07.10.2025

Cel kursu

Celem jest wyposażenie ambitnych programistów i architektów w kluczowe umiejętności liderskie i miękkie, które są niezbędne do awansu na stanowiska zarządzające oraz do utrzymania wysokiej pozycji na rynku pracy. Kurs pomoże uczestnikom zdobyć praktyczne umiejętności w komunikacji, zarządzaniu projektami/zespołami oraz myśleniu strategicznym. Skupiamy się na praktycznych zajęciach, na których będziesz prowadzić swój wirtualny zespół, stawiając czoła wyzwaniom i poznając nowe strategie radzenia sobie z nimi.

Zarejestruj się i opłać udział w kursie do 31 maja, a otrzymasz rabat 1000 zł w ramach promocji Early Bird. Dobra wiadomość? Promocja łączy się z rabatem dla absolwentów ALK – oszczędzaj podwójnie.

Co zyskasz:

  • Przebijesz szklany sufit i unikniesz zaczynania kariery z poziomu juniora - otrzymasz rekomendacje oraz dostęp do ofert pracy na stanowiska zarządzające w IT, które wymagają co najmniej 3-letniego doświadczenia.
  • Staniesz się bardziej wartościowym i odpornym na zmiany pracownikiem, zwiększając swoją stabilność finansową i zawodową.
  • Będziesz doskonale przygotowany do rozmów kwalifikacyjnych i negocjacji o awansie, co zwiększy Twoje szanse na zdobycie wymarzonej pozycji i szybszy rozwój kariery.

Perspektywy rozwoju kariery:

12x szybszy awans na stanowiska kierownicze: dzięki intensywnym zajęciom praktycznym rozwiniesz umiejętności niezbędne do objęcia ról zarządzających w IT, bez konieczności odbywania staży lub mniej płatnych pozycji juniorskich.

Partner strategiczny

Kornblit & Partners Executive Search od 25 lat specjalizuje się w rekrutacji end-to-end kandydatów do ról w kadrze zarządzającej i kierowniczej. To zespół wyspecjalizowanych headhunterów, który zapewnia klientom skuteczne wsparcie w realizacji złożonych i niestandardowych projektów rekrutacyjnych w wielu sektorach, w tym finansowym, technologicznym, przemysłowym i FMCG.

Metodą direct search dociera do najbardziej wartościowych kandydatów i wyszukuje tych najlepiej dopasowanych ze względu na kompetencyjne i kulturę organizacyjną klienta. Dotychczas firma z powodzeniem zrealizowała ponad 1 100 procesów rekrutacji executive search oraz setki szytych na miarę projektów HR, w tym interim management, mapping i outplacement.

Adresaci

Kurs jest przeznaczony dla ambitnych programistów i architektów, którzy:

  • Utknęli w tej samej roli bez wyraźnej ścieżki awansu. Wkładasz wiele godzin i wysiłku, ale Twoja kariera wydaje się stać w miejscu. Frustruje Cię brak pomysłu, jak wspiąć się wyżej.
  • Pracują ciężko, ale nie są brani pod uwagę do awansów. Pomimo poświęcenia i ciężkiej pracy, awanse zdają się omijać Cię szerokim łukiem.
  • Nie mają czasu na budowanie kariery liderskiej przez lata. Chcesz awansować szybko i nie masz lat na rozwijanie umiejętności przywódczych.
  • Dążą do zarządzania zespołem na swoich zasadach. Chcesz zarządzać zespołem według własnego podejścia i wizji.
  • Chcą przekroczyć granicę aktualnych zarobków. Rosną koszty życia, więc chcesz przebić szklany sufit i sprawić, aby twoje aktualne maksimum stało się twoim minimum.
Group of People

Lider kursu

Maciej Moszoro

Przez wiele lat pracowałem jako programista, aż w końcu natrafiłem na szklany sufit w swojej karierze. Pomimo ciągłego rozwoju i dokształcania, nie mogłem przebić granicy, za którą czekały stanowiska managerskie.

W większości firm programiści nie mieli dostępu do zadań o charakterze projektowym lub zarządczym, a także brakowało wewnętrznych szkoleń, które mogłyby przygotować do roli lidera i pomóc w zdobyciu niezbędnego doświadczenia. Próby znalezienia pracy na wyższym stanowisku poza dotychczasowym miejscem zatrudnienia również okazywały się nierealne – głównie z powodu niewystarczającego doświadczenia na bardziej odpowiedzialnych pozycjach.

W końcu jedynym wyjściem, jakie widziałem, było stworzenie własnej ścieżki kariery – i tak, w pewnym sensie, „mianowałem się” CEO we własnym startupie.

Te trzy lata pracy nad własną firmą były jak droga przez piekło, ale jednocześnie stanowiły bezcenną lekcję zarządzania projektami i zespołem. Mój pierwszy startup nie przetrwał, ale wiedza, którą zdobyłem, została ze mną na zawsze.

Dzięki temu doświadczeniu, zaledwie po trzech miesiącach pracy jako programista, awansowałem na stanowisko Tech Leada aplikacji Mój Orange w Orange Polska. To otworzyło drzwi do dalszego rozwoju mojej kariery – od roli Engineering Managera w amerykańskim unicornie Shiftkey, po CTO w największym polskim startupie chroniącym prawa autorskie.

Choć minęło wiele lat, rynek niewiele się zmienił, i wciąż wiele ambitnych osób stoi przed podobnymi wyzwaniami, jakie kiedyś były moją codziennością. Dlatego teraz chcę dać innym możliwość przebicia szklanego sufitu i przyspieszenia kariery bez konieczności popełniania tych samych błędów i doświadczania stresu oraz frustracji, które towarzyszyły mi przez te lata.

Program kursu

1. Podstawy prowadzenia projektów:

  • praktyczne podejście do dostarczania projektów z wykorzystaniem studiów przypadków i najlepszych narzędzi.

2. Agile:

  • zrozumienie Agile, zarządzanie projektami w ramach Agile i Waterfall,
  • rozwijanie umiejętności facilitacji, coachingu i mentorskiego wsparcia w zespole.

3. Komunikacja:

  • podstawy efektywnej komunikacji, prowadzenie spotkań zespołowych, mentoring oraz doskonalenie umiejętności w zakresie przekazywania informacji.

4. Zespół:

  • procesy rekrutacyjne, techniki prowadzenia rekrutacji, integracja nowych członków zespołu, rozwój zespołu oraz zarządzanie zdalnymi i wirtualnymi zespołami.

5. Optymalizacja Scrum i zarządzanie czasem:

  • optymalizacja ceremonii scrumowych, efektywne zarządzanie czasem, precyzyjne szacowanie zadań oraz integracja AI w procesach Agile.

6. Myślenie strategiczne:

  • zmiany systemowe, strategiczne myślenie, formułowanie i wdrażanie strategii, oraz finanse dla niefinansistów.

Metody pracy:

  • Prowadzisz swój wirtualny zespół: Podczas szkoleń i warsztatów praktycznych pracujesz nad realnymi przypadkami i projektami.
  • Model Triady: obejmuje trzy role: coacha, coachee i obserwatora. Skupiamy się na zadawaniu pytań, aktywnym słuchaniu i udzielaniu konstruktywnego feedbacku.
  • Kroki w kierunku awansu: przygotujemy Cię do rozmów kwalifikacyjnych oraz rozmów o awansie.
  • Narzędzia i technologie: zapewniamy dostęp do nowoczesnych narzędzi, które wspierają zarządzanie projektami i optymalizację procesów.

Organizacja kursu

Łączna liczba godzin: 112 h

Zajęcia podzielone na 8 tygodni, co drugi weekend + 2 dni w tygodniu

Zajęcia odbywają się w formule ONLINE na platformie ZOOM.

Terminy

Zajęcia odbywają się we wtorki i czwartki w godzinach 17:00-20:00 oraz co drugi weekend w godzinach 9:00-17:00.

  • tydzień I: 7.10, 9.10, 11-12.10 (weekend)
  • tydzień II: 14.10, 16.10
  • tydzień III: 21.10, 23.10, 25-26.10 (weekend)
  • tydzień IV: 28.10, 30.10
  • tydzień V: 4.11, 6.11, 8-9.11 (weekend)
  • tydzień VI: 12.11 (środa), 13.11
  • tydzień VII: 18.11, 20.11, 22-23.11 (weekend)
  • tydzień VIII: 25.11, 27.11

Trenerzy

Maciej Moszoro

Posiada ponad 11-letnie doświadczenie w budowaniu i skalowaniu zespołów IT. Od startupów (jako Engineering Manager w Shiftkey) po wielkie korporacje, jako Tech Lead w Orange Polska. Były CTO oraz współzałożyciel największego startupu chroniącego prawa autorskie w Polsce - Picfollow.

Wieloletni programista aplikacji (współtwórca aplikacji mobilnej Mój Orange, współtwórca TVN Player oraz serii gier dla Nestle), który został liderem technicznym. Absolwent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki na kierunku Inżynieria Multimediów. Mentor na wydarzeniach startupowych: Startup Shaker, Startup Days, Startup Academy.

Jacek Tyrakowski

Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w budowaniu efektywnych organizacji, zarządzaniu zespołami IT oraz rekrutacji talentów. Współpracował m.in. z Volvo Group, Mack Trucks, Renault, Penta oraz Noregon Systems, wspierając je w procesach zmian, rozwoju kompetencji przywódczych oraz wdrażaniu nowoczesnych metodyk wytwarzania oprogramowania.

Przez ponad 10 lat kierował globalnymi zespołami, które dostarczały rozwiązania informatyczne dla branż motoryzacyjnej, ochrony zdrowia i finansowej. Jest absolwentem Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra inżyniera na kierunku Systemy i Sieci Informatyczne. Obecnie pełni funkcję Dyrektora ds. Inżynierii w Shiftkey.

Przemysław Wójcik

Doświadczony profesjonalista z 15-letnim stażem w branży IT, który zdobył cenne umiejętności zarówno po stronie wykonawczej, jak i klienckiej. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami oraz programami, a także w Agile Coachingu i konsultingu biznesowym. Jest certyfikowanym Enterprise Agile Coachem (ICP-ACC, IC-ENF) oraz SAFe Practice Consultant (SPC). Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na kierunku Ekonomia, co przyczyniło się do jego wszechstronnych kompetencji zawodowych.

Prowadził programy i projekty dla znakomitych marek, takich jak Nike, Volvo, BBC, Roche, Warner Bros, Activision, WEF i UNICEF. Jego umiejętności były kluczowe w procesach transformacji cyfrowej firm, w tym Virgin Atlantic, Delta, Audi i Roche.

dr Ilona Hunek

Wykładowca i trener z dwudziestoletnim doświadczeniem. Licencjonowany partner Richard Lewis Communication Centre™. Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Katedrze Strategii, Zakładzie Negocjacji Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz współpracownikiem University College Dublin w Irlandii.  

Prowadzi zajęcia między innymi z zarządzania różnorodnością, kapitału ludzkiego w organizacji, zarządzania ludźmi w firmach międzynarodowych, negocjacji, negocjacji strategicznych oraz przywództwa w Warszawie, w Hongkongu, na Sri Lance i w Singapurze. 

Prowadzi szkolenia i doradztwo w dziedzinie negocjacji (w tym negocjacji strategicznych i międzynarodowych), komunikacji i współpracy międzykulturowej w oparciu o model kultury LMR – jedno z najbardziej efektywnych narzędzi nawigacji w środowisku międzykulturowym dla profesjonalistów. Specjalizuje się w szeroko pojętej tematyce zarządzania różnorodnością w organizacji, negocjacji, mediacji i rozwiązywania konfliktów oraz w dyscyplinie zarządzania sobą i rozwoju osobistym.   

Prowadzi badania w zakresie zarządzania ludźmi w firmach międzynarodowych. Jej praca doktorska obroniona w University College Dublin dotyczyła praktyk zarządzania ludźmi w bankach międzynarodowych w Polsce w okresie transformacji.

Jako trener prowadziła szkolenia z negocjacji i rozwiązywania konfliktów dla wielu firm i organizacji niebiznesowych – między innymi dla banków polskich (cykl szkoleń z negocjacji z klientami dla PKO BP) i międzynarodowych (szkolenie z negocjacji sprzedażowych dla Deutsche Bank, szkolenia z negocjacji dla firmy Infosys), hoteli (szkolenia z negocjacji w organizacji dla Hotelu Sobieski), przedstawicieli gmin, Komendy Głównej Policji (negocjacje międzynarodowe), Służb Granicznych oraz szkolenia otwarte z negocjacji w ramach programów Unii Europejskiej. Od kilku lat współpracuje z Europejską Akademią Negocjacji w zakresie szkoleń z negocjacji oraz z Instytutem Talentów w zakresie szkoleń z rozwoju osobistego w organizacji.

W latach 2007 – 2008 była doradcą Irlandzkiego Kongresu Związków Zawodowych w sprawach dotyczących integracji pracowników napływowych i różnorodności w organizacji. Między innymi przygotowała program szkolenia z negocjacji dla przedstawicieli pracowników.

dr Marcin Wardaszko

Kierownik Centrum Gier Decyzyjnych i Gamifikacji ALK. Od kilkunastu lat przewodzi projektom IT z obszarów digital-game based learning, ERP, platform mobile i online oraz R&D w branży gier wideo. Jest autorem i współautorem ponad 15 gier symulacyjnych i systemów gamifikacyjnych oraz kilkudziesięciu publikacji z obszaru gier symulacyjnych, edukacji przez poważne gry cyfrowe i tworzenia systemów IT.

Pracuje jako ekspert dla instytucji rządowych i konsultingu. Prezydent International Simulation and Gaming Association – światowej organizacji zrzeszającej specjalistów z obszaru gier symulacyjnych, symulacji i gamifikacji.  Zdobywca nagrody  CEEMAN 2019 Champion for Teaching. Autor wielu unikalnych programów nauczania przez gry i gamifikację. 

dr Błażej Podgórski

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Jego zainteresowania badawczo-naukowe skupiają się na trzech obszarach: rynku kapitałowym, ocenie przedsięwzięć inwestycyjnych oraz wykorzystaniu narzędzi informatycznych w analizie finansowej. Jest autorem i współautorem wielu artykułów dotyczących tych zagadnień oraz jednej pozycji książkowej.

Paulina Król-Książka

Posiada wieloletnie doświadczenie headhunterskie w obszarze data science oraz IT, bankowości i finansów. Jako senior consultant Kornblit & Partners wspiera pracodawców w zatrudnianiu najlepszych kandydatów na stanowiska specjalistyczne i managerskie. Znana jako rekruter do zadań specjalnych dobierający narzędzia sourcingowe tak, aby dotrzeć do pasywnych kandydatów.

Swoją wiedzą dzieli się jako prelegentka na wydarzeniach dedykowanych branży HR oraz jako autorka tekstów poświęconych tematyce rekrutacji.

Absolwentka London Metropolitan University o kierunku lingwistyki stosowanej i studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.

Sabina Kornblit

Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kompleksowych procesów rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne, eksperckie i kierownicze w wielu sektorach. Jest headhunterem specjalizującym się m.in. w obszarze bankowości, digital oraz e-commerce, znanym z nieszablonowego podejścia do wyzwań rekrutacyjnych.

Obecnie jako senior consultant w Kornblit & Partners łączy organizacje chcące wzmocnić swoje zespoły i zatrudnić najlepszych kandydatów z profesjonalistami poszukującymi możliwości zmiany.

W pracy wykorzystuje doświadczenia zawodowe zdobyte w polskich i międzynarodowych korporacjach, gdzie była odpowiedzialna za PR i komunikację wewnętrzną.

Prelegentka na wielu wydarzeniach dedykowanych branży HR. Autorka wypowiedzi eksperckich dla branżowych mediów i tekstów poświęconych tematyce rekrutacji i HR.

Absolwentka University of Westminster oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Rekrutacja

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kursu lub szkolenia i sprawdzenie zasad naboru.

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego.

3
Kontakt

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna kursu lub szkolenia.

Małgorzata Oświata
Masz pytania? Zapraszam do kontaktu
Małgorzata Oświata

Opłaty

Tabela opłat
Cena podstawowa 9900 zł brutto (stawka zw. z VAT)
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK 8910 zł brutto (stawka zw. z VAT)*

* Zarejestruj się i opłać udział w kursie do 31 maja, a otrzymasz rabat 1000 zł w ramach promocji Early Bird. Dobra wiadomość? Promocja łączy się z rabatem dla absolwentów ALK – oszczędzaj podwójnie!

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl.