Wesprzyj nas
Strona główna
ZDROWIE W BIZNESIE

Nowoczesny lider w ochronie zdrowia – od kierownika do przywódcy

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
W tygodniu
15.11 - 16.11.2023

O szkoleniu

Lider to ktoś, kto zna drogę, idzie drogą i pokazuje drogę - dr. John Maxwell

Dziś już nie mówi się o kierownikach, menedżerach a nawet liderach, dziś potrzebujemy Przywódców na wielu poziomach organizacji w Ochronie zdrowia. Przywództwo nie jest zarezerwowane dla najwyższej kadry kierowniczej. Umiejętności przywódcze są potrzebne w każdym obszarze organizacji gdzie funkcjonują formalne i nieformalne zespoły. Odpowiadając na te potrzeby i wyzwania, przedstawiamy ramy programowe kursu, gdzie obecni liderzy i kierownicy zdobędą wiedzę  i doświadczenie jak sprostać oczekiwaniom zmieniającego się świata, odpowiedzieć na potrzeby pracowników, a przy tym mieć motywację do dalszego samorozwoju.

Cel szkolenia:

Celem kursu jest wyposażenie obecnych i przyszłych menedżerów w kompetencje niezbędne do sprawnego zarządzania w zmieniającym się  świecie. W trakcie kursu poznasz zasady budowania pozycji lidera w oparciu o własne mocne strony i nauczysz się je wykorzystywać , tak żeby stać się liderem za którym pójdą ludzie.  Program ułożony został  tak, by przeprowadzić lidera przez następujące fazy: Ja – lider – budowanie świadomości, wpływ i odpowiedzialność lidera za  zespół ludzi

Atuty szkolenia

1
Praktyczne umiejętności i narzędzia

Metoda warsztatowa pozwala na połączenie teorii i praktycznymi umiejętnościami do natychmiastowego wdrożenia

2
Dostosowanie do specyfiki wyzwań w Ochronie Zdrowia

Szkolenie prowadzone jest przez praktyków biznesu oraz doświadczonych ekspertów Ochrony Zdrowia

3
Oparte o potwierdzone naukowo i empirycznie modele oraz narzędzia

W trakcie szkolenia pozyskasz wyłącznie sprawdzoną i aktualną wiedzę stosowana przez osiągających rezultaty liderów oraz otrzymasz praktyczne narzędzia

4
Sesja mentoringowa

Godzinna, indywidualna sesja mentoringowa dla każdego uczestnika, wliczoną w cenę kursu

To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:

  • zarządzasz zespołem w dowolnej placówce Ochrony Zdrowia,
  • masz w planach zarządzanie zespołem w placówce ochrony zdrowia,
  • masz wieloletnie doświadczenie z zarządzaniu zespołem, ale czujesz że potrzebujesz nowych narzędzi,
  • jesteś ekspertem w swojej dziedzinie , a potrzebujesz nabyć umiejętności motywowania różnych     członków zespołu,
  • masz potrzebę doskonalenia swoich kompetencje i jesteś otwarty/a na samodoskonalenie

Co uzyskasz:

  • Najbardziej aktualną i sprawdzoną w praktyce wiedzę o kompetencjach liderów wymaganą w dzisiejszym świecie
  • Świadomość swoich mocnych stron oraz zalet i pułapek z nimi związanych 
  • Reguły budowania pozycji lidera w dzisiejszych organizacjach 
  • Poznasz teorię i praktykę związaną ze stylami zarządzania w ochronie zdrowia oraz poznasz swój podstawowy i alternatywny styl kierowania.
  • Nabędziesz wiedzę o roli wartości w przywództwie i nauczysz się ją wykorzystywać.
  • Zgłębisz zagadnienia znaczenia Inteligencji Emocjonalnej i Społecznej w codziennym życiu lidera oraz poznasz zasady jak ją wykorzystać w praktyce.

Co wzmocnisz:

  • Swój sposób działania na taki , który będzie przynosił lepsze dla Ciebie i zespołu rezultaty
  • Podejście do kształtowania i świadomego wykorzystania swoich umiejętności przywódczych.
  • Swoje kompetencje jako nowoczesnego i angażującego przywódcy.
info

Program

  • Wprowadzenie w zakres tematyki aktualnych wyzwań liderów i menadżerów w Ochronie Zdrowia; Świat VUCA, BANI- rzeczywistość po pandemiczna z perspektywy Ochrony Zdrowia.
  • Kompetencje kadry zarządzającej według raportów rynkowych.Koło menedżera – definiowanie pożądanych cech przywódczych w dzisiejszych organizacjach w Polsce.
  • Model 5-ciu poziomów przywództwa wg. Johna Maxwell’a - powrót do korzeni, czy zbudowanie od podstawPrzywództwo a zarządzanie – co je łączy , a co dzieli?
  • Czym różni się  kierownik , menadżer, lider i przywódca? Czy i jak można łączyć te funkcje?
  • Podstawowe zasady rozwoju kompetencji przywódczych wg. Dr. Johna Maxwella
  • Autodiagnoza własnych kompetencji lidera.
  • Autorytet szefa-  przywódcy  – jak go budować 
  • Style przywództwa – wady i zalety. Jaki styl , kiedy i gdzie jest najbardziej skuteczny?  
    • Przywództwo autokratyczne
    • Przywództwo demokratyczne
    • Przywództwo delegacyjne
    • Przywództwo transformacyjne 
    • Zarządzanie sytuacyjne Blancharda
  • Samoświadomość lidera w oparciu o modele psychometryczne (Extended DISC, DISC D3)   
    • Modele zachowań i stylu zarządzania
    • Mocne strony – ich  świadomość i wykorzystanie
    • Talenty jako potencjał rozwojowy  
    • Mój system wartości – wizja lidera
    • Zawodowy SWOT
  • Inteligencja emocjonalna lidera   
    • Autentyczność jako wartość w budowaniu szacunku i  zaufania
    • Świadomość społeczna i  wpływ społeczny
    • Emocje lidera i umiejętność zarządzania nimi
    • Odwaga – po co ona przywódcy, skoro nie musi polować na niedźwiedzie 
    • Autodiagnoza IE , Identyfikacja obszarów do rozwoju
free movers

Organizacja zajęć

Czas trwania:

  • 2 dni (16h dydaktycznych)
  • w godz. 8.45-15.45

Termin szkolenia

15-16 listopada 2023 | 9.00-16.00 Czas trwania: dwa dni | 16 h dydaktycznych Miejsce: Akademia Leona Koźmińskiego, ul. Jagiellońska 57, 03-301 Warszawa

Społeczność

Marzena Mieczkowska

Ceniony ekspert w dziedzinie zarządzania personelem, wykładowca, praktyk i trener biznesu. Doświadczony manager. Coach. 

Finalistka konkursu „Dyrektor Personalny Roku” w 2001r.  Zdobyła dwukrotnie prestiżowe Godło „Inwestor w Kapitał Ludzki (2001, 2002).

Od wielu lat współpracuje z kilkoma uczelniami (studia magisterskie, podyplomowe, MBA, EMBA) dzieląc się swoją wiedzą, pasją i doświadczeniem zawodowym.

Absolwentka socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła również studia podyplomowe z Zarządzania i Marketingu oraz z Zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Koźmińskiego w Warszawie. Zdobyła certyfikat niezależnej europejskiej placówki International  Education  Society. Uczestniczyła w wielu kursach i szkoleniach z zakresu profesjonalnego ZZL. Posiada certyfikat Trenera branżowych symulacji biznesowych (REVAS).

Prowadzi zajęcia ze studentami w zakresie zarządzania, HR, kompetencji „miękkich”, kompetencji kierowniczych, doradztwa zawodowego.

Od początku swojej drogi zawodowej zajmuje się zagadnieniami HR (w różnych branżach, m. in. medycznym). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie kierownicze. Współpracowała z różnymi grupami społeczno-zawodowymi.

Specjalizuje się w programach podnoszących efektywność biznesową organizacji poprzez działania z obszaru strategii personalnej, projektowanie procesów i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania sytuacjami trudnymi. W swojej pracy stara się łączyć inteligencję emocjonalną z analitycznym, twórczym myśleniem. Szczególnie opiera się na wiedzy z zakresu psychologii zarządzania.

Wybrane publikacje:
1. Artykuł naukowy pt. „Badanie zależności między stylem kierowania, a efektywnością pracy oraz samooceną pracownika”, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, „Studia i Materiały”, nr 2/15 (19), Warszawa
2. "Wszystko dla sprzedaży" Badania ankietowe pracowników wspomagające realizację strategii firmy, Wydawnictwo Infor, "Personel i Zarządzanie", rok 2002, nr 20, str. 8 (Warszawa)
3. "Adaptacja społeczno-zawodowa w firmie" - Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych nr 73902, rok 2006, Wydawnictwo Wolters Kluwer (Warszawa)
4. "Coaching pracowniczy" - jak wyżej nr 73904, rok 2006, Wydawnictwo Wolters Kluwer (Warszawa)
5. "Efektywne przygotowanie się do przeprowadzenia oceny pracowników" - jak wyżej, nr 73905, rok 2006, Wydawnictwo Wolters Kluwer (Warszawa)
6. "Coaching - cenne narzędzie w procesie zarządzania" - Business Coaching Magazine (portal), sierpień 2010r, Wydawnictwo Software Press
7. „Jak optymalnie dopasować styl zarządzania do poziomu rozwoju pracowników, aby uzyskać wysoką efektywność? – w oparciu o model przywództwa K. Blancharda”
HR Serwis 07/2014, Wydawnictwo Wolters Kluwer (Warszawa)
8. „Jak efektywnie wprowadzać nowego handlowca do zespołu?” – „Szef Sprzedaży”  nr23 /2015, Wydawnictwo Explanator, Poznań 2015
9. „Nowy w zespole” – Biuletyn Informacyjny Kierownika Apteki 54/2015, Poznań

dr Sylwia Różalska-Lange

Liderka z 20 letnim stażem w strukturach korporacyjnych, akredytowany coach i mentor EMCC poziom Practitioner, wykładowca akademicki, trener kompetencji przywódczych

Jestem doktorem nauk chemicznych. Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie Zarządzania jakością oraz mam uprawnienia Audytora Wewnętrznego. Jestem także akredytowanym Green Beltem.
Poza obszarem jakości farmaceutycznej, budowałam i rozwijałam kompetencje z zakresu psychologii, coachingu i mentoringu. Ukończyłam studia podyplomowe: Psychologia w biznesie (WSB), Coaching i Mentoring (SWPS), kurs Coaching Practitioner (Norman Benett) oraz Trening czujności i uważności (Laboratorium psychoedukacji).

Przez blisko 20 lat zajmowałam się zarządzaniem jakością w firmach farmaceutycznych (GSK Pharmaceuticals i ConsumerHealthcare, Adamed) i medycznych (Philips). Odpowiadałam za wdrażanie standardów jakościowych zgodnych z wymaganiami UE, a także krajów eksportu (m.in. Australia, Arabia Saudyjska, Korea, kraje CEE (Europa Wschodnia i Centralna), wdrażanie transformujących zmian (integracja fabryk wytwarzających, wdrożenie EUMDR w 19 krajach CEE) oraz budowanie kultury organizacyjnej opartej o filozofię lean. 

Posiadam wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami wielowarstwowymi (140 osób), międzynarodowymi i rozproszonymi. 

Jestem wykładowcą na Akademii L. Koźmińskiego i Akademii Ekonomiczno – Humanistycznej (EMBA) w Warszawie, trenerem umiejętności menedżerskich, certyfikowanym konsultantem Extended DISC.

Prowadzę liczne warsztaty rozwojowe. Szkolę obecnych i przyszłym menedżerów z kompetencji przywódczych. Pomagam organizacjom usprawniać komunikację, budować efektywne zespoły,  przejść przez zmianę. Wspieram liderów w maksymalizowaniu ich wysiłków w celu osiągnięcia pożądanych wyników indywidualnych i zawodowych. Tworzę i wdrażam programy coachingowe i mentoringowe. 
Posiadam akredytację renomowanej organizacji branżowej w obszarze mentoringu i coachingu - akredytacja na poziomie Practitioner wydana przez European Mentoring & Coaching Council.
Jako coach, mentor i trener pracuję z osobami, które chcą być skutecznymi i efektywnymi przywódcami, pomagam z definiowaniu i realizacji celów życiowych i zawodowych. Wspieram  w odzyskiwaniu poczucia własnej wartości i budowania zdrowej pewności siebie. Pracuję w języku polskim i angielskim.

Działam społecznie. Przez 4 lata pełniłam funkcję prezesa ISPE Polska, organizacji budującej wysokie standardy branży farmaceutycznej. Obecnie jestem mentorką w Fundacji Liderek Biznesu i Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

MD Monika May - Maciejewska

Lekarz medycyny . Praktyk biznesu i doświadczona menadżerka.  
Ekspertka w dziedzinie przywództwa w zarządzaniu.
Doświadczony trener, Coach i Mentor biznesu . Wykładowca i edukator.

Absolwentka Wydziału Lekarskiego Warszawskiej Akademii Medycznej i specjalista Anestezjologii i Intensywnej Terapii, a także Absolwentka Studium Podyplomowego „Akademia Psychologii Przywództwa”,  prowadzonego  przez Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej. 

Przez wiele lat pełniła funkcje zarządcze lub/i liderskie w firmach międzynarodowych z branży farmaceutycznej i medycznej. Zarządzając zespołem specjalistów oraz procesami wymagającymi bardzo dobrej współpracy zespołowej wprowadzała innowacyjne produkty oraz rozwiązania dla Ochrony Zdrowia oraz pacjentów. Swoją praktyczne doświadczenie w zarządzaniu oraz budowaniu zróżnicowanych zespołów specjalistów uzupełniała na bieżąco biorąc udział w wielu kursach i szkoleniach adresowanych do kadry zarządzającej.

Odpowiadała za zwiększenie efektywności procesów wewnątrz dużej międzynarodowej organizacji, które wymagały sprawnego przywództwa oraz poprawy komunikacji pomiędzy wieloma działami w firmie. 

Posiada unikalne i wielowymiarowe doświadczenie zawodowe, łączące głęboką znajomość branży Ochrony Zdrowia, wieloletnie doświadczenie biznesowe i liderskie oraz wiedzę i umiejętności związane z wpływem umiejętności miękkich na efektywność liderów oraz zespołów. 

Specjalizuje się w obszarach związanych z przywództwem, efektywną i angażującą komunikacją interpersonalną oraz efektywnością osobistą. 

Ukończyła profesjonalną szkołę Coachingu i Mentoringu w Normann Benett , jedną z najdłużej działających na rynku polskim organizacji. Zdobyła międzynarodową Indywidulaną Akredytację Coacha i Mentora EMCC. Należąc do najstarszej europejskiej organizacji zrzeszającej profesjonalnych Coachów i Mentorów, działa w oparciu o międzynarodowe standardy pracy oraz kodeks etyczny. Jest aktywnym członkiem Międzynarodowych Coachów oraz Trenerów John Maxwell’a , eksperta zajmującego się od wielu lat kwestiami przywództwa , komunikacji interpersonalnej oraz osiągania celów osobistych i biznesowych

Prowadzi warsztaty oraz indywidualne procesy monitoringowe ukierunkowane na rozwój efektywności osobistej oraz doskonalenie kompetencji przywódczych. Pracuje z liderami, lekarzami oraz specjalistami , którzy pragną działać bardziej skutecznie w swoim miejscu pracy. Jest stałym wykładowcą w Naczelnej Izbie Lekarskiej.
W ramach działalności wolontariackiej działa w projektach mentoringowych w Fundacji Liderek Biznesu oraz Programie Busola. 

Zasady rekrutacji

1
UZYSKANIE PODSTAWOWYCH INFORMACJI

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
REJESTRACJA

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.

3
KONTAKT

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu. 

Magdalena Żuk
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Magdalena Żuk

Opłaty

* Oferowana zniżka nie łączy się z innymi ewentualnymi rabatami

Tabela opłat
Cena szkolenia 1900 zł brutto (zw. z VAT)
Dla studentów i absolwentów ALK 1710 zł brutto (zw. z VAT)*

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.