KOMPETENCJE W ORGANIZACJI.

Kompetencje w organizacji. Zaawansowany warsztat budowania i wykorzystywania narzędzi oceny kompetencji

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
4 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia szkolenia
Tryb
W tygodniu
Kontakt
Izabela Obszańska
Opiekun kierunku
Izabela Obszańska
O kursie

Program powstał jako odpowiedź na potrzeby osób, które praktycznie zajmują się diagnozą kompetencji w organizacji w procesach rekrutacyjnych i rozwojowych, mają w tym obszarze zbudowaną podstawową wiedzę i umiejętności, szukają możliwości rozwijania własnego warsztatu pracy.  

Celem studiów jest przekazanie wiedzy na temat zasad oraz metod budowania zadań, symulacji, wykorzystywanych w procesach AC/DC i rekrutacji, budowania i stosowania oceny 360 stopni czy tworzenia wywiadu behawioralnego. Ważnym elementem warsztatu jest możliwość praktycznego przetestowania samodzielnie zaprojektowanego zestawu narzędzi kompetencyjnych. Szkolenie odbywa się w formule dwóch zjazdów. W przerwie pomiędzy nimi uczestnicy mogą przygotować swoje własne zadanie, symulację diagnozującą wybrane kompetencje. Autorzy uzyskają informację zwrotną na temat samego narzędzia oraz możliwości ewentualnych modyfikacji. Program skierowany jest do osób zajmujących się praktyczną diagnozą kompetencji pracowniczych w procesach rekrutacyjnych i rozwojowych, odpowiadających za jakość tych procesów i ich dopasowanie do potrzeb organizacji.    *uzupełnieniem programu może być szkolenie ASESOR - ASSESSMENT / DEVELOPMENT CENTER. WARSZTATY OCENY KOMPETENCJI 

Adresaci
  • Rekruterzy – osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie pracowników do organizacji 

  • Osoby odpowiedzialne za systemowe rozwiązania w zakresie rozwoju kompetencji pracowniczych w organizacji 

  • Osoby odpowiadające za przygotowanie, prowadzenie i jakość ośrodka oceny i rozwoju w organizacji 

  • Asesorzy metody Assessment/Development Center 

  • Specjaliści HR 

  • Menedżerowie ds. HR i rozwoju 

  • Konsultanci 

GroupOfPeopleIllustration
Co zyskujesz
  • Wzrost kompetencji własnych w zakresie budowania, stosowania i oceny narzędzi diagnozujących kompetencje 

  • Zapoznanie się z dobrymi praktykami stosowania narzędzi diagnostycznych 

  • Zdobycie umiejętności samodzielnego konstruowania, modyfikowania narzędzi wykorzystywanych w organizacji 

  • Indywidualny feedback w zakresie przygotowanych zadań, stosowania wywiadu behawioralnego 

Program szkolenia

ZJAZD I  

Dzień 1 – Ocena 360 stopni 

  • Budowanie kontentu do oceny 360 stopni 

  • Modele kompetencji 

  • Wybór kompetencji do oceny 

  • Spotkanie focusowe - przygotowanie i metodologia spotkania 

  • Konstruowanie narzędzia do oceny 360 stopni 

  • Przebieg oceny - ważne wytyczne 

  • Agregacja ocen 

  • Raporty po ocenie 360 stopni 

  • Spotkania feedbackowe z uczestnikami 

Dzień 2 – Budowa zadań zadań AC/DC oraz próbek pracy - część 1 

  • Zadania diagnostyczne w ośrodku oceny i rozwoju: cele, zasady wykorzystania i poprawności badawczej 

  • Przegląd i charakterystyka zadań diagnostycznych 

  • Zadania typu „in basket” 

  • Studium przypadku (case study/business case) 

  • Symulacje grupowe 

  • Symulacje indywidualne 

  • Ćwiczenie praktyczne wybranych zadań 

  • Zasady konstruowania zadań diagnozujących: procedura tworzenia i testowania 

  • Ćwiczenie wprowadzające do samodzielnego konstruowania zadań 

  • Omówienie zadania praktycznego do przygotowania na drugi zjazd 

ZJAZD II  

Dzień 3 – Budowanie zadań oraz próbek pracy - część 2 

  • Praktyczny test zadań przygotowanych przez uczestników szkolenia, informacja zwrotna  

  • Przygotowanie aktorów do odgrywania zadań (zasady przygotowania i wdrożenia aktora w rolę, symulacje odgrywania scenariuszy przez aktorów) 

  • Matryca kompetencyjna: zadania kompetencje – ćwiczenie praktyczne 

Dzień 4 – Wywiad behawioralny w diagnozie kompetencji 

  • Zastosowanie wywiadu behawioralnego w procesach rekrutacyjnych i rozwojowych 

  • Zasady tworzenia wywiadu opartego na modelu kompetencyjnym/kompetencyjnym profilu stanowiskowym/wskaźnikach behawioralnych 

  • Konstruowanie matryc pomocnych w identyfikacji wskaźników behawioralnych 

  • Rodzaje pytań w wywiadzie behawioralnych 

  • Trening prowadzenia wywiadu behawioralnego i oceny kompetencji, feedback 

  • Trudne sytuacje w trakcie wywiadu behawioralnego 

  • Wymiana dobrych praktyk w zakresie stosowania wywiadu behawioralnego 

  Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia grupowe, testy, warsztaty, studia przypadku, dyskusje grupowe.

Osoby kończące szkolenie otrzymują Certyfikat Akademii Leona Koźmińskiego. 

 

figury
Organizacja zajęć

Czas trwania: 4 dni (32 h dydaktycznych)* w godz. 9.00-16.00   

Podczas zajęć zapewnimy Państwu przerwę kawową oraz dwudaniowy obiad z opcją wegetariańską do wyboru.   

* jedna godzina dydaktyczna = 45 minut 

Terminy

Termin szkolenia już wkrótce

Trenerzy
prof. ALK dr hab. Anna Baczyńska

Profesor Akademii Leona Koźmińskiego, Senior trener/konsultant, praktyk biznesu. 
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń: Train the Trainers, rekrutacji i selekcji personelu, projektowania i przeprowadzania Assessment Center, Zarządzania Kompetencjami. Szkoliła: MAKRO, PKO BP, ABB, TP S.A, Orange, PZU S.A., SONY Poland, NASK, Idea 25, Getin Noble Bank, Skoda, ROCHE i innych. 

Marcin Jóźwik

Przez 10 lat związany z Commercial Union Polska (teraz AVIVA). Stworzył zespół i nadzorował pracę kilkudziesięciu trenerów wewnętrznych, prowadzących szkolenia dla ponad 10 tysięcy pracowników.   
Od 2006 roku prowadzi niezależną działalność, realizując projekty doradcze oraz szkoleniowe dla organizacji biznesowych i publicznych. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń dla kadr zarządzających. 

Agnieszka Jóźwik

Doświadczony menedżer, konsultant i trener.  
Zrealizowała ponad 10 000 godzin szkoleniowych, napisała ponad 300 programów szkoleniowych, zarządzała kilkudziesięcioma długoterminowymi projektami dla czołowych organizacji biznesowych w Polsce. 
Do jej klientów należą m.in.: Aviva, Grupa PZU, ORLEN, MAKRO,  Bank Zachodni WBK, Alior Bank, Allianz, PRUDENTIAL, SONY Polska, Bank Pocztowy, Poczta Polska, ROCHE, ING, Peugeot, SFERIS, Bank Ochrony Środowiska, CITIBANK Handlowy, ZUS, PKO BP, Perfumerie Douglas, LG Display.  

Etapy rekrutacji
1
Uzyskanie podstawowych informacji 

Uzyskanie podstawowych informacji 

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Rekrutacja online 

3
Opłata rekrutacyjna 

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.  

Opłaty

* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami 

Tabela opłat
Cena szkolenia 4500 zł brutto (stawka zw. z VAT)
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK 4000 zł netto (stawka zw. z VAT)

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za szkolenie. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl