Wesprzyj nas
Strona główna
ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODOWĄ I MOBILNOŚCIĄ

Zarządzanie flotą samochodową i mobilnością

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
10 dni
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia kursu
Tryb
W weekend
Czas trwania (10 dni)
28.10 - 17.12.2023

O kursie

Pierwsze w Polsce profesjonalne szkolenie dla fleet managerów i osób odpowiedzialnych za flotę w Firmie. Unikalny, autorski program. Patronat Akademii Leona Koźmińskiego i Total Fleet Solutions, przy współpracy z wybitnymi i doświadczonymi ekspertami w zakresie profesjonalnych szkoleń na brytyjskim rynku flotowym. Szkolenie zakończone egzaminem. „Świadectwo ukończenia szkolenia” - prestiżowym dokumentem potwierdzającym nabycie wiedzy i kwalifikacji. 

Rola i obowiązki fleet managerów stają się coraz większe, a zakres ich odpowiedzialności coraz szerszy. W najbliższej przyszłości czekają na nas kolejne wyzwania a wraz z nimi wymagane będą kolejne kompetencje i kwalifikacje. Wartość zainwestowanych w park samochodowy aktywów, całkowite koszty eksploatacji i szeroki zakres ryzyk wynikających z zarządzania flotą pojazdów mają strategiczne znaczenie dla każdej firmy, znaczenie w sensie kosztowym i w zapewnieniu firmie odpowiedniego poziomu mobilności. Rynek flotowy staje się coraz bardziej dynamiczny, innowacyjny i technologiczny, zarówno w obszarze nowych typów pojazdów, usług dedykowanych flotom, narzędzi służących do zwiększenia zakresu kontroli i nadzoru,  jak i nowymi podejściami do zagadnień dotyczących ochrony środowiska. Jak grzyby po deszczu wyrastają nowe firmy oferujące rozwiązania mobilne a tradycyjni operatorzy flotowi zmieniają zakres i formę oferowanych usług. Oprócz rynku zmieniają się też ludzie. Ich oczekiwania, podejście, kultura organizacyjna przechodzą ciągłą ewolucję. Ewolucja użytkownika samochodu służbowego będzie następować w tempie dynamicznie zachodzących zmian w naszym otoczeniu, wytyczana przez galopującą technologię, nowe oczekiwania i nowe pokolenie ludzi wchodzących na rynek pracy. 

Odpowiedź na pytanie, jak będzie wyglądać mobilność flotowa w przyszłości, staje się coraz bardziej  kluczowe. Nowa strategia zaczyna być koniecznością.  

W związku z tym, osoby odpowiedzialne za codzienne zarządzanie muszą posiadać kwalifikacje, które zapewnią im kluczowe kompetencje i wiedzę. Rolą kursu jest dostarczenie i poszerzenie umiejętności niezbędnych do profesjonalnego i odpowiedzialnego zarządzania flotą z pozycji fleet managera, wiedzy praktycznej i teoretycznej, wiedzy unikalnej, przekazywanej przez najwyższej klasy specjalistów z Polski i Europy. Zarządzanie flotą to ekscytująca i wymagająca rola.  

Szkolenie dedykowane jest dla firm i osób które poszukują: 

  • Wiedzy, która jest w pełni obiektywna, merytoryczna, niezależna, wolna od marketingu dostawców, bezstronna co do wyborów, które mogą być dokonane w przyszłości w dowolnym aspekcie strategii flotowej. 

  • Kwalifikacji niezbędnych dla profesjonalnej kadry zarządzającej pracującej w jednym z najbardziej kosztowo twórczych obszarów w firmie. 

  • Umiejętności efektywnego zarządzania i nadzoru nad polityką flotową, nad procesami wewnętrznymi i zewnętrznymi, w celu zaspokajania potrzeb firmy związanych z szeroko pojętą mobilnością. 

  • Kompetencji niezbędnych do analizy rozwiązań bieżących i prognozowania wpływu nowych trendów i innowacji w „mobilności”. 

  • Wiedzy z zakresu prawa, finansów i polityki zakupowej w obszarze floty 

  • Umiejętności podejmowania decyzji dotyczących typów pojazdów i silników w celu wykorzystania nowych możliwości i ograniczenia ryzyka, które pojawia się w skutek zmieniających się technologii, trendów i marketingu dostawców aut. 

  • Wiedzy niezbędnej do identyfikacji potrzeb Firmy w obszarze zarządzania flotą wraz z umiejętnościami realizacji wytyczonych zadań i rzetelnego raportowania 

  • Zdolności planowania, przewidywania i kontroli wraz z wiedzą niezbędną do określania i przewidywania ryzyk biznesowych, prawnych i finansowo – księgowych. 

  • Umiejętności niezbędnych do prowadzenia przetargów i negocjacji z dostawcami usług i/lub z instytucjami finansującymi 

  • Wiedzy w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych i likwidacji szkód 

  • Umiejętności w zakresie zarządzania, budowania relacji biznesowych, strategii komunikacji i pracy zespołowej.

 

Partnerzy

Total Fleet Solutions, Niezależna Polska Firma Konsultingowa
Podwójny Laureat Nagrody Flotowej

Adresaci

Celem szkolenia jest nabycie kwalifikacji zawodowych niezbędnych do profesjonalnego i skutecznego świadczenia pracy w dziedzinie Zarządzania Flotą i Mobilnością.  

Program został tak skonstruowany, aby zapewnić wysoki poziom kompetencji i wiedzy w kluczowych obszarach. Materiał, wiedza oraz sposób przekazu jest skierowany jest do osób, które zamierzają pracować w zawodzie fleet managera, pracują, ale chcieliby w znaczący sposób podnieść swoje kwalifikacje, oraz osób, których obowiązki obejmują w jakimś zakresie tematykę związaną z zarządzaniem flotą, a w szczególności: 

  • pracowników działów flotowych, administracyjnych i HR w firmach posiadających pojazdy własne, leasingowane lub wynajmowane;

  • osób pracujących w firmach świadczących usługi wsparcia floty;

  • pracowników punktów dealerskich odpowiedzialnych za sprzedaż samochodów i usług flotowych;

  • specjalistów zatrudnionych w spółkach świadczących usługi Car Fleet Management dla Klientów;

  • osób pracujących w Towarzystwach Leasingowych, zajmujących się sprzedażą i/lub obsługą Klientów flotowych;

  • pracowników firm brokerskich, agencji ubezpieczeniowych, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje w obsłudze i zrozumieniu Klienta flotowego.

GroupOfPeopleIllustration

Program szkolenia

Ramowy program szkolenia

Moduł 1 - Zarządzanie flotą samochodową i mobilnością 

  • Przegląd programu szkolenia 

  • Struktura rynku motoryzacyjnego w Polsce 

  • Zarządzanie flotą w Polsce i na świecie  

  • Kompetencje Fleet Managera  

  • Kluczowe ryzyka flotowe 

  • Strategia flotowa 

  • Car Policy  

  • TCO (Total Cost of Ownership) 

  • Mobility Management - nowe kierunki 

  • Elektromobilność - strategia, wdrożenie, okresy przejściowe, infrastruktura

  • Administracja parkiem samochodowym 

  • Administracja usługami towarzyszącymi 

  • Zarządzanie usługami serwisowymi 

  • Ubezpieczenia i Assistance - Rodzaje, profity i ryzyka 

  • Bezpieczeństwo flotowe i prewencja 

  • Paliwa 

Moduł 2- Komunikacja i zarządzanie zasobami ludzkimi 

  • Budowanie relacji 

  • Komunikacja w biznesie 

  • Strategia komunikacji 

  • Kluczowe aspekty zarządzania 

  • Zarządzanie efektywnością 

  • Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji 

  • Budowanie zespołu 

  • Techniki budowania relacji 

Moduł 3 - Finanse i Administracja 

  • Finanse - wprowadzenie  

  • Finanse firmy, zarządzanie rachunkami i przepływami finansowymi  

  • Zarządzanie aktywami  

  • Prognozowanie wartości rezydualnej (RV) 

  • Wyceny aut wycofywanych z eksploatacji 

  • Źródła finansowania floty 

  • Planowanie wyników 

  • Informacja finansowa i systemy finansowe 

  • Dział finansowy i controlingu 

  • Elektromobilność - rozliczenia, koszty, planowanie

  • Telematyka w zarządzaniu flotą samochodową i mobilnością 

  • Gospodarowanie oponami 

Moduł 4 - Prawo i zakupy 

  • Identyfikacja potrzeb 

  • Identyfikacja źródeł zaopatrzenia 

  • Zakupy - metody i procedury 

  • Przetargi 

  • Podstawowe zasady negocjacji 

  • Etyka w biznesie 

  • Podatki 

  • Umowy najmu i leasingu pojazdów 

  • Przetarg na wynajem długoterminowy (kluczowe elementy i ryzyka) 

  • Zasady wyboru pojazdów - budżetowanie 

  • Ryzyko wartości końcowej 

  • Zwrot i sprzedaż pojazdu (Remarketing) 

  • Service Level Agreement 

  • Szkody komunikacyjne - odszkodowania 

  • Likwidacja szkód, raporty szkodowe 

Egzamin  

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 80  ( jedna godzina dydaktyczna = 45 minut) 

figury

Organizacja zajęć

Czas trwania: 10 dni (80 h) podczas 5 dwudniowych zjazdów weekendowych  

  • Sobota w godz. 8:45 – 17:30 
  • Niedziela w godz: 8:45 – 15:45   

Maksymalna liczba osób w grupie: 30 

Podczas zajęć zapewnimy Państwu przerwę kawową i dwudaniowy lunch z opcją wegetariańską do wyboru. 

Terminy

Termin zajęć:

  • już wkrótce

Społeczność

Trenerzy

Paul Gogolinski

Paul Gogoliński, Szkot polskiego pochodzenia, posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie w sektorze finansowym i motoryzacyjnym w Europie i Republice Południowej Afryki. Na stałe w Polsce już od ponad 15 lat i w tym czasie pracował jako Prezes Zarządu / Dyrektor Zarządzający w firmach takich jak Daimler Fleet Management i Business Lease Polska. Był pomysłodawcą, współzałożycielem i pierwszym prezesem PZWLP (Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów). Uhonorowany miejscem na liście "Ludzie Dekady Branży Flotowej" i "100 najbardziej wpływowych osób branży flotowej". Podwójny Laureat Auto Finance Network Londyn 2015. Ekspert z dziedziny bezpieczeństwa flotowego. Wieloletni wykładowca, prelegent w Wielki Brytanii, Polsce i RPA. Autor artykułów w prasie biznesowej i motoryzacyjnej. Partner w Total Fleet Solutions. 

mgr Krzysztof Sosnowski

Krzysztof Sosnowski posiada bogate doświadczenie w tworzeniu, jak i w zarządzaniu firmami Fleet Management w Polsce. Obejmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego w Hertz Leasing, Dyrektora Handlowego w Prime Car Management (Masterlease Group), Dyrektora Operacyjnego i Członka Zarządu w ING Car Lease Polska oraz Dyrektora Operacyjnego / Członka Zarządu w Alphabet Polska Fleet Management (BMW Group). Pełnił również funkcję Dyrektora ds. Rynku Motoryzacyjnego w ZPL (Związek Polskiego Leasingu). Uhonorowany miejscem na liście "Ludzie Dekady Branży Flotowej" i "100 najbardziej wpływowych osób branży flotowej". Podwójny Laureat Auto Finance Network Londyn 2015. Wieloletni wykładowca i prelegent. Autor artykułów w prasie biznesowej i motoryzacyjnej. Partner w Total Fleet Solutions. 

Paweł Grabarczyk
Paweł Grabarczyk

Dyrektor handlowy EurotaxGlass’s Polska Sp. z.o.o., posiada blisko piętnastoletnie doświadczenie w branży finansowej. Specjalizuje się we współpracy z dużymi instytucjami, w tym międzynarodowymi korporacjami. W swoim portfolio ma projekty z wiodącymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, czy programy ubezpieczeniowe wprowadzane do oferty banków. Z EurotaxGlass’s Polska związany jest od stycznia 2014 roku. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach ubezpieczeniowych: Inter Partner Assistance S.A. Oddział w Polsce, Atradius Credit Insurance N.V. S.A. Oddział w Polsce i w dziale logistyki Grupy Generali, gdzie m.in. zarządzał flotą samochodów firmowych. Zdobyta wiedza pozwala mu spojrzeć na współpracę z perspektywy handlowca, ale również z perspektywy zamawiającego. W EurotaxGlass’s kontynuuje współpracę z kluczowymi klientami, w tym z polskimi przedstawicielstwami koncernów samochodowych. Szczególną atencją darzy oficjalne programy sprzedaży samochodów używanych tworzone przez importerów. Polityki handlowe koncernów i programy sprzedaży samochodów używanych mają istotny udział w prognozowaniu wartości rezydualnych.

dr Tomasz Gonsior

Dr nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania zakupami uzyskany na Uniwersytecie w Kolonii, absolwent studiów ekonomiczno-technicznych w Karlsruhe Institute of Technology (KIT). Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego i Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw, w szczególności zakupów. Obecnie, jako partner i wiceprezes, odpowiedzialny za projekty doradcze w firmie OptiBuy – wiodącej firmie doradczej specjalizującej się w zarządzaniu łańcuchem dostaw.

Kierował projektami mającymi na celu optymalizację struktur i kosztów zakupowych w wielu firmach, m.in. Ciech SA, PGNiG, EnelMed, Seco/Warwick SA. Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe zdobyte w projektach m.in. w Niemczech, Holandii, Rumunii, Francji, Wielkiej Brytanii i Rosji. Wcześniej, jako menedżer zakupów, przez kilka lat pracował w centrali jednego z wiodących niemieckich producentów samochodów w sektorze premium, gdzie odpowiadał za globalną koordynację działań zakupowych dla wybranych kategorii materiałów produkcyjnych. Był członkiem zespołu prowadzącego Due Diligence przejmowanego producenta samochodów w Rosji, a po przejęciu koordynował działania zakupowe.

Autor publikacji naukowych z zakresu zarządzania zakupami oraz współorganizator i prelegent konferencji naukowych i biznesowych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Logistyki i Zakupów PSML oraz Fördergesellschaft Produktmarketing e.V. 

dr Bartłomiej Cegłowski

Praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku szkoleń. Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Finansów Akademii Leona Koźmińskiego, partner w firmie consultingowej, były ekspert ds. finansowych w Narodowym Centrum Kultury. 

W swojej karierze zawodowej brał udział w licznych projektach doradczych związanych z wyceną przedsiębiorstw, wdrażaniem systemu controllingu i pozyskiwaniem kapitału (w tym z funduszy unijnych) dla przedsiębiorstw oraz instytucji samorządowych. 

W pracy naukowej zajmuje się głównie problematyką analizy finansowej, pozyskiwania kapitału, oceny opłacalności inwestycji i zarządzania przez wartość.

 Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu artykułów oraz referatów naukowych oraz pięciu podręczników (np. Finanse z arkuszem kalkulacyjnym (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011).

Przemysław Lelewski
Przemysław Lelewski

Trener, coach ICC, prelegent na konferencjach coachingowo-trenerskich, koordynator na kierunkach studiów podyplomowych m.in. Akademia Trenera Biznesu i Akademia Menadżera Sprzedaży. Współtwórca pierwszej w Polsce i jedynej Akademii Trenera Edutainment (ETA®). Wykorzystuje do osiągania efektów innowacyjne trendy metodyczno - dydaktyczne oraz badania socjologiczno psychologiczne, wprowadza na rynek szkoleniowy działania z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości (VR). Autor innowacyjnych i nowatorskich szkoleń w obszarze coachingu, team coachingu, pracy z wartościami. Współtworzył pierwsze kompleksowe na polskim rynku szkoleniowym narzędzia do pracy na wartościach oraz system warsztatów wspierających. 
 
Posiada wieloletnie doświadczenie trenerskie oraz doświadczenie biznesowe w pracy z dużymi organizacjami międzynarodowymi. Przeprowadza warsztaty strategiczne dla zarządów organizacji, restrukturyzuję, wspiera podczas zmiany, współtworzy z działami HR politykę firmy. Przeprowadza szkolenia dla HRBP. Zarządza projektami o charakterze rozwojowo - doradczym, zarządza treningami dla trenerów z zakresu metodyki szkoleń, wielopoziomowego projektowania szkoleń i zarządzania szkoleniami. Prowadzi warsztaty z technik coachingowych, team coachingu oraz działa w zakresie business coachingu i kariery. 

Łukasz Jania
mgr Łukasz Jania

Doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Absolwent Międzynarodowej Wyższej Szkoły Logistyki i Transportu we Wrocławiu. Od 2006 roku stworzył i zarządzał flotą samochodową w firmie LG. 

W późniejszym okresie poszerzał swoje doświadczenia zawodowe z zakresu zarządzania flotą w przedsiębiorstwie HPI Poland, zajmując stanowisko Key Account Fleet Managera. Przez kilka lat zarządzał międzynarodową flotą samochodową w grupie Kofola w takich krajach jak Polska, Czechy, Słowacja. Był odpowiedzialny za rozwój strategii flotowej na tych trzech rynkach. Od 2012 r. Prezes Zarządu w firmie Fleet Partners. Odpowiada za strategię firmy oraz doradztwo dla kluczowych klientów w zakresie zarządzania flotami. 

W listopadzie 2011 roku otrzymał statuetkę Fleet Leader za: efektywne zarządzanie flotą samochodową na obszarze trzech pastw: Polski, Czech i Słowacji, oraz wdrożenie systemów monitoringu w trzech środowiskach prawnych i podatkowych. Autor wielu publikacji z zakresu zarządzania flotami samochodów służbowych w przedsiębiorstwach.

dr hab. Robert Zieliński

Doktor habilitowany nauk prawnych, profesor ALK w Katedrze Prawa Administracyjnego i Publicznego Gospodarczego, doradca podatkowy (nr 14032). Wieloletni pracownik badawczo-dydaktyczny w ALK. Specjalizuje się w prawie finansowym i prawie podatkowym. Autor publikacji z zakresu prawa podatkowego. Uczestnik wyjazdów badawczych do European University Institute (2015, 2016), International Bureau of Fiscal Documentation (2012, 2016) oraz University of Barcelona (2018). Główny wykonawca w projekcie NCN - Potrzeba nowego modelu systemu opodatkowania dochodów w Polsce (2012-2016). Prowadzi zajęcia z prawa finansów publicznych, prawa podatkowego w działalności gospodarczej osób fizycznych, prawa podatkowego w obrocie gospodarczym, prawa podatkowego przedsiębiorców oraz seminaria dyplomowe z prawa podatkowego. Wykładowca na studiach podyplomowych i studiach doktoranckich. Członek Centrum Informacji i Organizacji Badań Finansów Publicznych i Prawa Podatkowego Krajów Europy Środkowej i Wschodniej na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku oraz European Association of Tax Law Professors (EATLP).

Zasady naboru

Warunkiem ukończenia szkolenia i uzyskania świadectwa ukończenia szkolenia jest zaliczenie końcowego egzaminu w postaci testu jednokrotnego wyboru obejmującego wiedzę z całego szkolenia. 

1
Uzyskanie podstawowych informacji 

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku  i sprawdzenie  zasad naboru.

2
Rejestracja 

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Rekrutacja online 

3
Kontakt

Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu. 

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Małgorzata Cybulska

Opłaty

* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami 

Tabela opłat
Cena szkolenia 5900 zł netto (stawka zw. z VAT)
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK 5310 zł netto (stawka zw. z VAT)*

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.  

Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za szkolenie. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl