Kompetencje w organizacji. Zaawansowany warsztat budowania i wykorzystywania narzędzi oceny kompetencji 

ZJAZD I 

Dzień 1 – Ocena 360 stopni

  • Budowanie wsadu do oceny 360 stopni.
  • Modele kompetencji

    • Wybór kompetencji do oceny
    • Spotkanie focusowe- przygotowanie i metodologia spotkania
    • Konstruowanie narzędzia do oceny 360 stopni

  • Przebieg oceny- ważne wytyczne
  • Agregacja ocen
  • Raporty po ocenie 360 stopni
  • Spotkania feedbackowe z uczestnikami
Dzień 2 – Budowa zadań zadań AC/DC oraz próbek pracy - część 1

  • Zadania diagnostyczne w ośrodku oceny i rozwoju: cele, zasady wykorzystania i poprawności badawczej
  • Przegląd i charakterystyka zadań diagnostycznych:

    • zadania typu „in basket”
    • studium przypadku (case study / business case)
    • symulacje grupowe
    • symulacje indywidualne

  • Ćwiczenie praktyczne wybranych zadań
  • Zasady konstruowania zadań diagnozujących: procedura tworzenia i testowania
  • Ćwiczenie wprowadzające do samodzielnego konstruowania zadań
  • Omówienie zadania praktycznego do przygotowania na drugi zjazd

ZJAZD II 

Dzień 3 – Budowanie zadań oraz próbek pracy - część 2

  • Praktyczny test zadań przygotowanych przez uczestników szkolenia, informacja zwrotna
  • Przygotowanie aktorów do odgrywania zadań:

    • zasady przygotowania i wdrożenia aktora w rolę
    • symulacje odgrywania scenariuszy przez aktorów

  • Matryca kompetencyjna: zadania a kompetencje – ćwiczenie praktyczne
Dzień 4 – Wywiad behawioralny w diagnozie kompetencji
  • Zastosowanie wywiadu behawioralnego w procesach rekrutacyjnych i rozwojowych
  • Zasady tworzenia wywiadu opartego na modelu kompetencyjnym / kompetencyjnym profilu stanowiskowym / wskaźnikach behawioralnych
  • Konstruowanie matryc pomocnych w identyfikacji wskaźników behawioralnych
  • Rodzaje pytań w wywiadzie behawioralnych
  • Trening prowadzenia wywiadu behawioralnego i oceny kompetencji, feedback
  • Trudne sytuacje w trakcie wywiadu behawioralnego
  • Wymiana dobrych praktyk w zakresie stosowania wywiadu behawioralnego

Kontakt:
Izabela Obszańska