O szkoleniu
Lider, menedżer to funkcje, stanowiska, role. A przede wszystkim odpowiedzialność za działania i wyniki. Jeśli efekty satysfakcjonują, wszystkie strony są zadowolone. Jeżeli pojawiają się problemy, to ktoś jest winny, ktoś musi ponieść konsekwencje. Jednym z wartościowych kierunków wspierających efektywność liderów, ich komunikację oraz skuteczną pracę z zespołami jest wiedza z obszaru analizy transakcyjnej.
Zapraszamy na szkolenie z praktycznym wykorzystaniem jej elementów, który rozwija umiejętność rozumienia, nazywania i radzenia sobie z niekonstruktywnymi zachowaniami.
WARSZTATY SĄ DLA CIEBIE JEŚLI:
- podejmujesz interwencje w zespole z powodu napięć, wyzwań i konfliktów
- poszukujesz skutecznych metod wspierających zarządzanie sytuacjami trudnymi
- rozwijasz swoją samoświadomość w roli Lidera
- chciałbyś poszerzyć swój warsztat pracy o narzędzia analizy transakcyjnej
UDZIAŁ W WARSZTACIE POZWOLI CI:
- poszerzyć wiedzę o nieoczywistych pułapkach w codziennej pracy lidera
- rozwinąć warsztat pracy z innymi oraz całymi zespołami w organizacji
- poznać i zrozumieć różnice między grami psychologicznymi a grami władzy
- wzbogacić swój pakiet narzędzi o strategie skutecznego radzenia sobie z grami
- rozwijać umiejętność rozumienia, nazywania i zmniejszania ilości niekonstruktywnych zachowań zespołowych i organizacyjnych
Atuty
pojęć z analizy transakcyjnej, które z powodzeniem wspierają pracę Liderów
rozpoznawać u siebie i innych przejawy ról i pozycji w które wchodzimy
sposobów na zarządzanie swoimi emocjami i zachowaniami
wsparcie trenerskie i mentoringowe w przyjrzeniu się roli Lidera przez pryzmat analizy transakcyjnej
narzędzia, które możesz samodzielnie implementować w zarządzaniu zespołem i organizacją
możliwość pracy na case study
widzenie organizacji jako systemu, na który mimo swojej złożoności możesz wpływać
patrzenie na siebie i innych poprzez nazywanie tego, co wcześniej mogło nie być jasne
budowanie i zarządzanie relacjami ze współpracownikami
Adresaci
Program szkolenia
Wprowadzenie do analizy transakcyjnej i roli lidera
- Analiza transakcyjna jako narzędzie wspierające zarządzanie zespołami.
- Rola lidera jako kluczowego elementu wpływającego na dynamikę zespołu i organizacji.
Komunikacja na niejawnych poziomach
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej i jej wpływ na efektywność komunikacji w zespole.
- Koszty i korzyści komunikacji jawnie i niejawnie zrozumiane.
Trójkąt dramatyczny: rola i konsekwencje
- Wyjaśnienie trójkąta dramatycznego jako modelu zachowań interpersonalnych.
- Konsekwencje wchodzenia w role (Ofiara, Prześladowca, Ratownik) dla lidera, zespołu i organizacji.
Strategie wychodzenia z ról w trójkącie dramatycznym
- Praktyczne ćwiczenia i techniki wspierające liderów w rozpoznawaniu ról i ich zmianie.
- Implementacja konstruktywnych strategii wyjścia z roli dla poprawy efektywności indywidualnej i zespołowej.
Mechanizmy i dynamika gier psychologicznych
- Analiza przyczyn, dynamiki i mechanizmów gier psychologicznych w zespołach i organizacjach.
- Przebieg gier psychologicznych oraz ich długoterminowe skutki dla kultury organizacyjnej.
Różnice między poziomami gier psychologicznych
- Zrozumienie różnic pomiędzy różnymi poziomami gier psychologicznych.
- Identyfikacja sygnałów ostrzegawczych i przechodzenie między poziomami gier.
Praktyczne strategie przerywania i wychodzenia z gier
- Ćwiczenia praktyczne na rozwijanie umiejętności niewchodzenia lub przerywania gier.
- Budowanie zdolności do konstruktywnego zarządzania sytuacjami trudnymi i konfliktowymi.
Gry psychologiczne a gry władzy
- Analiza różnic między grami psychologicznymi a grami władzy.
- Konsekwencje gier władzy dla kultury organizacyjnej i efektywności zespołu.
Stosowanie narzędzi analizy transakcyjnej w praktyce
- Przykłady i studia przypadków zastosowania analizy transakcyjnej w zarządzaniu zespołem.
- Integracja pojęć z analizy transakcyjnej do codziennych wyzwań lidera.
Rozwój osobisty lidera w kontekście analizy transakcyjnej
- Samoświadomość jako kluczowy element skutecznego przywództwa.
- Techniki zarządzania emocjami i zachowaniami w roli lidera.
Zastosowanie narzędzi i strategii w praktyce
- Możliwość pracy na case study i stosowanie poznanych strategii do realnych sytuacji zawodowych.
- Indywidualne wsparcie trenerskie i mentoringowe w adaptacji narzędzi do specyficznych potrzeb uczestników.
Ewaluacja i zmiany
- Otwarta sesja na podsumowanie i ewaluację warsztatów.
- Propozycje zmian i dalszego rozwoju uczestników po zakończeniu szkolenia.
Podsumowanie i dalsze wsparcie
- Zakończenie warsztatów z podkreśleniem kluczowych wniosków i zobowiązań do dalszego rozwoju.
- Oferowanie dalszego wsparcia i możliwości konsultacji dla uczestników.
Termin
8-9.04.2025
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Czas trwania: 2 dni (16 h dydaktycznych)* w godzinach 9.30-16.30
* jedna godzina dydaktyczna = 45 minut
Szkolenie odbędzie się w siedzibie Uczelni, ul. Jagiellońska 57 w Warszawie.
Podczas zajęć zapewnimy Państwu przerwę kawową oraz dwudaniowy obiad z opcją wegetariańską do wyboru.
Trenerki

Ekspertka rynku pracy, konsultantka, coach ICF PCC, praktyk Analizy Transakcyjnej, facylitator
Od 18 lat wspiera menedżerów, zespoły i całe organizacje w rozwoju i zmianach. Jest partnerem członków zarządów i osób zarządzających firmami i organizacjami. Pracuje w roli konsultanta, trenera, facylitatora oraz coacha ICF. Wykłada też na studiach podyplomowych zagadnienia z obszaru komunikacji, coachingu i facylitacji.
Jest współautorką bestsellerowej książki ”13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce”. Środowisko HR zna ją też jako prowadzącą ogólnopolskie debaty dotyczące rozwoju pracowników i rynku pracy.

Praktyk Analizy Transakcyjnej, trener biznesu, coach kariery, konsultant
Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów. We współpracy z kadrą zarządzającą oraz przedstawicielami działów HR projektuje i prowadzi procesy rozwojowe oparte o diagnozę potrzeb oraz stałą ewaluację. Jest też wykładowcą i opiekunem merytorycznym na studiach podyplomowych, m.in. Uniwersytet WSB Merito, Uniwersytet Szczeciński, Akademia Leona Koźmińskiego MBA.
Współautorka bestsellerowej książki „13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce”.
Rekrutacja
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kursu lub szkolenia i sprawdzenie zasad naboru.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest poniżej.
Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna kursu lub szkolenia.

Opłaty
Cena szkolenia | 2950 zł brutto (stawka zw. z VAT) |
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK | 2655 zł brutto (stawka zw. z VAT)* |
* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.
Po zarejestrowaniu się na kurs lub szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za kurs lub szkolenie.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl