O kursie
Zapraszamy do udziału w szkoleniu poświęconym zagadnieniom wykorzystania Google Analytics 4 w marketingu. Szkolenie "Google Analytics 4 - średniozaawansowane" skupi się na nowej wersji narzędzia Google Analytics, czyli GA4. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, dlaczego weszła nowa wersja oraz jak zmieniło się podejście do analityki i mierzenia użytkownika w GA4 w porównaniu z poprzednią wersją, czyli GA3.
Szkolenie "Google Analytics 4 - średniozaawansowane" adresowane jest do osób, które już posiadają podstawową wiedzę na temat Google Analytics i chcą dowiedzieć się więcej na temat nowej wersji tego narzędzia i nauczyć się bardziej zaawansowanych technik analityki internetowej.
Uczestnicy szkolenia poznają nową strukturę danych w GA4 oraz nauczą się, jak skonfigurować nową usługę i wybrać atrybucję. Dowiedzą się również o rodzajach automatycznych zdarzeń (eventów), jak tworzyć nowe zdarzenia i konwersje w usłudze GA4 oraz jakie są najważniejsze wymiary i metryki w GA4.
Szkolenie skupi się również na temacie migracji z GA3 do GA4, edycji domyślnych raportów i widoku menu, schemacie analizy danych oraz tworzeniu nowych raportów w zakładce Eksplorowanie. Uczestnicy nauczą się także segmentować dane i tworzyć odbiorców, a także jak działa atrybucja w Google Analytics 4.
Niezwykle przydatne szkolenie, obowiązkowe dla praktycznie każdego digital marketera w Polsce. Jest już pewne, że obecna wersja Google Analytics (GA3, Universal Analytics) z końcem czerwca 2023 przestanie zbierać dane, należy więc jak najszybciej wdrożyć zbieranie danych i całą analitykę strony internetowej w oparciu o Google Analytics 4 - czwartą, najnowszą wersję najbardziej popularnego narzędzia do analizy ruchu na stronie internetowej od Google.
Różnic pomiędzy Universal Analytics i Google Analytics 4 jest dużo. Zmieniło się drastycznie podejście Google do mierzenia ruchu na stronie, inaczej będzie teraz trzeba przymierzyć się do pomiaru konwersji e-commerce.
W ramach szkolenia omówione zostaną najważniejsze sposoby wykorzystania Google Analytics 4 w pracy marketera. Poruszone zostaną także kwestie użycia Google Tag Managera w zakresie niezbędnym do poprawnej konfiguracji Google Analytics 4.
Szkolenie przeznaczone jest dla użytkowników Google Analytics 4 na poziomie przynajmniej średnio-zaawansowanym. Osoby początkujące zapraszamy do udziału w szkoleniu Google Analytics 4 dla początkujących.
Cele szkolenia "Google Analytics 4 - szkolenie średniozaawansowane":
-
Poznanie nowej wersji narzędzia Google Analytics - GA4
-
Zrozumienie zmian w podejściu do analityki i mierzenia użytkownika w GA4 w porównaniu z GA3
-
Przygotowanie do migracji z GA3 do GA4
-
Nauka pracy z nową strukturą danych w GA4
-
Poznanie rodzajów automatycznych zdarzeń (eventów) oraz tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4
-
Opanowanie najważniejszych wymiarów i metryk w GA4
-
Nauczenie się edycji domyślnych raportów i widoku menu w GA4
-
Opanowanie schematu analizy danych w GA4
-
Poznanie sposobu tworzenia nowych raportów w zakładce Eksplorowanie
-
Nauka segmentowania danych i tworzenia odbiorców w GA4
-
Zrozumienie, jak działa atrybucja w Google Analytics 4
-
Poznanie sposobów łączenia GA4 z innymi narzędziami, takimi jak Google Ads czy Big Query
Wiedza i zrozumienie
-
Rozumienie zasad działania Google Analytics 4 i podstawowych różnic pomiędzy Universal Analytics (GA3) i Google Analytics 4 (GA4)
-
Umiejętność wdrożenia Google Analytics 4 na swojej stronie internetowej i rozpoczęcia zbierania danych w Google Analytics 4 możliwie jak najszybciej, tak by w momencie wyłączenia Universal Analytics posiadać możliwie jak najwięcej poprawnych danych w nowej wersji Analytics
-
Przygotowanie zestawu raportów w Google Analytics 4 pozwalającego na pełne korzystanie z tego narzędzia
Umiejętności
-
Korzystanie z Google Analytics 4
-
Umiejętność wykorzystania nowych rozwiązań i funkcjonalności dostępnych w Google Analytics 4 dla poprawy jakości danych
-
Konfigurowanie Google Analytics 4 oraz budowa niezbędnych raportów
-
Podczas warsztatów uczestnicy będą mogli przedyskutować szczegółowe strategie analizy danych i wykorzystania danych w podejmowaniu strategicznych decyzji marketingowych i handlowych.
Adresaci

W obecnych czasach, a tym bardziej w czasie (po) pandemii, mając firmę, trudno nie mieć strony internetowej. Wraz z nią od razu pojawią się pytania: Kto odwiedza moją stronę www lub firmy, w której pracuje? Skąd ci użytkownicy przychodzą na stronę? Jeśli już masz takie dane, to przychodzą kolejne pytania: Jak użytkownicy zachowują się na stronie? Ilu z nich widziało formularz kontaktowy? Ilu z nich zaczęło go wypełniać? A ilu pozostawiło swoje dane? Każdy kolejny krok generuje następne pytania. A gdzie szukać odpowiedzi na te pytania? To wszystko możesz znaleźć w Google Analytics.
Zgodnie z najnowszymi informacjami od Google obecna wersja Universal Analytics (GA3) przestanie zbierać dane w czerwcu 2023. Tym bardziej konieczne jest praktyczne zapoznanie się z nową wersją Google Analytics (GA4) i jak najszybsze wdrożenie jej w swojej firmie i na swojej stronie.
Na kursie poznasz i nauczysz się jak przygotować konto Google Analytics 4, które będzie zbierało jakościowe dane. Nauczysz się jak przygotować eventy w Google Tag Manager, dzięki którym zrozumiesz zachowanie użytkowników na stronie www.
Program
-
Google Analytics 4. Dlaczego weszła nowa wersja?
-
Zmiana podejścia do analityki i mierzenia użytkownika w GA4.
-
Porównanie GA4 i GA3.
-
Nowa struktura danych w GA4.
-
Ustawienie nowej usługi i wybór atrybucji.
-
Rodzaje automatycznych zdarzeń (eventów).
-
Tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4.
-
Wymiary i najważniejsze metryki.
-
Migracja z GA3 do GA4.
-
Edycja domyślnych raportów i widoku menu.
-
Schemat analizy danych.
-
Tworzenie nowych raportów w zakładce Eksplorowanie.
-
Segmentowanie danych i tworzenie odbiorców.
-
Atrybucja w Google Analytics 4.
-
Połączenie GA4 z innymi narzędziami (m.in. Google Ads, Big Query).
Organizacja zajęć
- Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy
- Terminy: 25.05.2023 r.
- Forma zajęć: online
- Język: polski
- Poziom zaawansowania: szkolenie dla użytkowników na poziomie minimum średnio zaawanasowanym.
Społeczność
Trener szkolenia

Analityk internetowy z ponad 9-letnim doświadczeniem i własnym kanałem YT o GTM, GA (https://link.sssem.ninja/kanal_YT). Posiada certyfikat Google Analytics, Advanced Google Tag Manager, Google Analytics 4 CXL Institute. Lubi testować, optymalizować, analizować i dzięki temu zwiększać współczynniki konwersji. Obecnie odpowiedzialny za analitykę internetową u lidera w branży turystycznej, poprzednio u jednego z czołowych deweloperów w Polsce. Prywatnie ojciec, mąż, fan piłki nożnej i F1.
Zasady naboru
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa szkolenia lub kursu.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.

Opłaty
* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami
Cena szkolenia | 1100 zł |
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów ALK | 990 zł |
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.
Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za szkolenie.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl