O kursie
Niezwykle przydatne szkolenie, obowiązkowe dla praktycznie każdego digital marketera w Polsce. Ponieważ już jest pewne, że obecna wersja Google Analytics (GA3, Universal Analytics) z końcem czerwca 2023 przestanie zbierać dane, należy jak najszybciej wdrożyć zbieranie danych i całą analitykę strony internetowej w oparciu o Google Analytics 4 - czwartą, najnowszą wersję najbardziej popularnego narzędzia do analizy ruchu na stronie internetowej od Google.
Różnic pomiędzy Universal Analytics i Google Analytics 4 jest dużo. Zmieniło się drastycznie podejście Google do mierzenia ruchu na stronie, inaczej będzie teraz trzeba przymierzyć się do pomiaru konwersji e-commerce.
Zapraszamy do udziału w szkoleniu poświęconym zagadnieniom wykorzystania Google Analytics 4 w marketingu. W ramach szkolenia omówione zostaną najważniejsze sposoby wykorzystania Google Analytics 4 w pracy marketera. Poruszone zostaną także kwestie użycia Google Tag Managera w zakresie niezbędnym do poprawnej konfiguracji Google Analytics 4.
Wiedza i zrozumienie
- Rozumienie zasad działania Google Analytics 4 i podstawowych różnic pomiędzy Universal Analytics (GA3) i Google Analytics 4 (GA4)
- Umiejętność wdrożenia Google Analytics 4 na swojej stronie internetowej i rozpoczęcia zbierania danych w Google Analytics 4 możliwie jak najszybciej, tak by w momencie wyłączenia Universal Analytics posiadać możliwie jak najwięcej poprawnych danych w nowej wersji Analytics
- Przygotowanie zestawu raportów w Google Analytics 4 pozwalającego na pełne korzystanie z tego narzędzia
Umiejętności
- Korzystanie z Google Analytics 4
- Umiejętność wykorzystania nowych rozwiązań i funkcjonalności dostępnych w Google Analytics 4 dla poprawy jakości danych
- Konfigurowanie Google Analytics 4 oraz budowa niezbędnych raportów
Podczas warsztatów uczestnicy będą mogli przedyskutować szczegółowe strategie analizy danych i wykorzystania danych w podejmowaniu strategicznych decyzji marketingowych i handlowych.
Adresaci
Co zyskujesz?

W obecnych czasach, a tym bardziej w czasie (po) pandemii, mając firmę, trudno nie mieć strony internetowej. Wraz z nią od razu pojawią się pytania: Kto odwiedza moją stronę www lub firmy, w której pracuje? Skąd ci użytkownicy przychodzą na stronę? Jeśli już masz takie dane, to przychodzą kolejne pytania: Jak użytkownicy zachowują się na stronie? Ilu z nich widziało formularz kontaktowy? Ilu z nich zaczęło go wypełniać? A ilu pozostawiło swoje dane? Każdy kolejny krok generuje następne pytania. A gdzie szukać odpowiedzi na te pytania? To wszystko możesz znaleźć w Google Analytics.
Zgodnie z najnowszymi informacjami od Google obecna wersja Universal Analytics (GA3) przestanie zbierać dane w czerwcu 2023. Tym bardziej konieczne jest praktyczne zapoznanie się z nową wersją Google Analytics (GA4) i jak najszybsze wdrożenie jej w swojej firmie i na swojej stronie.
Na kursie poznasz i nauczysz się jak przygotować konto Google Analytics 4, które będzie zbierało jakościowe dane. Nauczysz się jak przygotować eventy w Google Tag Manager, dzięki którym zrozumiesz zachowanie użytkowników na stronie www.
Program
- Google Analytics 4. Dlaczego weszła nowa wersja?
- Zmiana podejścia do analityki i mierzenia użytkownika w GA4.
- Porównanie GA4 i GA3.
- Nowa struktura danych w GA4.
- Ustawienie nowej usługi i wybór atrybucji.
- Rodzaje automatycznych zdarzeń (eventów).
- Tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4.
- Wymiary i najważniejsze metryki.
- Migracja z GA3 do GA4.
- Edycja domyślnych raportów i widoku menu.
- Schemat analizy danych.
- Tworzenie nowych raportów w zakładce Eksplorowanie.
- Segmentowanie danych i tworzenie odbiorców.
- Atrybucja w Google Analytics 4.
- Połączenie GA4 z innymi narzędziami (m.in. Google Ads, Big Query).
Organizacja zajęć
- Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy
- Terminy: 26.05.2022 r.
- Forma zajęć: online
- Język: polski
Społeczność
Trener szkolenia

Analityk internetowy z ponad 9-letnim doświadczeniem i własnym kanałem YT o GTM, GA (https://link.sssem.ninja/kanal_YT). Posiada certyfikat Google Analytics, Advanced Google Tag Manager, Google Analytics 4 CXL Institute. Lubi testować, optymalizować, analizować i dzięki temu zwiększać współczynniki konwersji. Obecnie odpowiedzialny za analitykę internetową u lidera w branży turystycznej, poprzednio u jednego z czołowych deweloperów w Polsce. Prywatnie ojciec, mąż, fan piłki nożnej i F1.
Zasady naboru
Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa szkolenia lub kursu.
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni.
Prosimy oczekiwać na kontakt mailowy opiekuna szkolenia lub kursu.

Opłaty
* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami
Cena szkolenia | 1100 zł |
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów ALK | 990 zł |
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.
Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo INDYWIDUALNY NUMER KONTA do dokonania płatności za szkolenie.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl