programy_kształcenia

content marketing w pigułce - dbaj o wizerunek, realizuj cele

Poziom
Kursy i szkolenia
Czas trwania
2 dni
Język
PL
Kontakt
O szkoleniu

Cele szkolenia:

  • uczestnik wie, czym jest content marketing, zna pojęcia związane z tą dziedziną marketingu
  • uczestnik wie, jakie elementy składają się na strategię content marketingową i skąd czerpać wiedzę pomocną w przygotowywaniu oferty; zna wykorzystywane na tym etapie narzędzia
  • uczestnik potrafi przygotować zarys komunikacji oraz ramowy plan kampanii, które będą skutecznie odpowiadać na brief o charakterze content marketingowym; zna wykorzystywane na tym etapie narzędzia
  • uczestnik wie, jak skutecznie realizować podstawowe elementy kampanii i jak mierzyć ich efektywność; wie, jakie elementy składają się na raport podsumowujący działania  

Opis szkolenia:

Dwudniowe szkolenie prezentujące niezbędną podstawową wiedzę z zakresu content marketingu. Program pozwala na zapoznanie się z ideą i historią content marketingu, najważniejszymi elementami strategii i etapami realizacji kampanii oraz przydatnymi narzędziami darmowymi i płatnymi.  

Założenia szkolenia:

  • nacisk na przekazanie merytorycznej wiedzy, prezentację narzędzi oraz case study z elementami warsztatowymi i/lub pracy w grupach
  • czas trwania: 2 dni, 8 jednostek zajęciowych dziennie po 45 minut  
  • zaliczenie potwierdzające zdobycie wiedzy ze szkolenia
  • certyfikat otrzymywany po szkoleniu

 

Ramowy program

CONTENT MARKETING – ZACZNIJMY OD POCZĄTKU  

  • Idea i historia content marketingu
  • Content marketing a lejek zakupowy  
  • Użyteczność przede wszystkim: zalety działań content marketingowych okiem marki
  • Użyteczność przede wszystkim: zalety działań content marketingowych okiem konsumenta
  • Mity dotyczące content marketingu

NAJPOPULARNIEJSZE FORMY CONTENT MARKETINGOWE

  • Które formaty reklamowe można włączyć w realizacje content marketingowe?
  • Przykłady rozwiązań content marketingowych do wykorzystania w kanałach własnych marki  
  • Przykłady rozwiązań content marketingowych do dystrybucji zewnętrznej  
  • Schematy kampanii wykorzystujących wiele formatów reklamowych

KREATYWNOŚĆ I PLANOWANIE, CZYLI TWORZENIE STRATEGII

  • Jak stworzyć strategię – rzut okaz na duży obrazek
  • Rola storytellingu w tworzeniu oferty
  • Analiza marki/produktu/usługi:
  • Pierwsze spojrzenie na markę/produkt/usługę może być tylko jedno
  • Istota briefu i debriefing
  • Research – gdzie i czego szukać?  
  • Narzędzia płatne i darmowe  
  • Analiza grupy docelowej:
  • Potrzeby odbiorców na różnych etapach lejka zakupowego
  • Tworzenie person
  • Insighty
  • Narzędzia płatne i darmowe  
  • Tworzenie komunikacji i dobór narzędzi:
  • Szukanie kontekstów komunikacyjnych  
  • Planowanie języka komunikacji dla różnych person
  • Big idea – czym jest?
  • Cele – jak je definiować? Cele mierzalne a wizerunkowe
  • Planowanie mixu mediów: earned, paid, owned
  • Harmonogram kampanii, czyli sprawdzanie ciągu logicznego strategii
  • Prezentowanie oferty: język korzyści, lokowanie brandu w strategii, rola KPI, formaty ofert, źródła wiedzy
  • Narzędzia płatne i darmowe

REALIZACJA OD A DO Z

  • Harmonogram realizacji – jak go stworzyć i co powinien zawierać?
  • Tworzenie treści tekstowych:
  • Twórcy treści (copywriter, redaktor, ekspert, przedstawiciel brandu, [mikro]influencer)
  • Etapy przygotowania różnych rodzajów treści
  • Charakterystyka kanałów a tworzenie treści
  • Dobre i złe praktyki, trendy  
  • Tworzenie treści wizualnych:
  • Zdjęcia (płatne banki, darmowe banki, zasoby własne)
  • Ilustracje (płatne banki, darmowe banki, zasoby własne)
  • Infografiki (copywriting, grafik)
  • Wideo (freelancer, agencja, dom produkcyjny, YouTuber, pracownik marki, proces produkcji i postprodukcji)
  • Charakterystyka kanałów a tworzenie treści
  • Dobre i złe praktyki, trendy
  • Pomocne narzędzia: edytory tekstu, grafik, filmów, prezentacji (podział na darmowe i płatne), przykłady zastosowań
  • Dystrybucja treści:
  • Media earned (m.in. share’y, virale, komentarze i recenzje użytkowników)
  • Media paid (m.in. serwisy zewnętrzne, prasa, WoMM, social ads, native ads, kanały influencerów)
  • Media owned (m.in. profile social media i kanały własne marki: strona, landing page, blog firmowy)
  • Kalendarz publikacji  
  • Narzędzia szczególnie przydatne na etapie realizacji planu wydawniczego (m.in. platformy do dystrybucji treści takie jak Panel SCOOP czy Whitepress)
  • Promocja i żywotność treści:
  • Kwestia żywotności treści i jej podtrzymania w kontekście komunikacji z użytkownikami  
  • Płatne narzędzia do promocji treści takie jak NextClick czy Taboola
  • Rola wydawców w promocji treści  
  • Natywne narzędzia do dystrybucji

MÓWIĘ SPRAWDZAM: EFEKTYWNOŚĆ I RAPORTOWANIE KAMPANII  

  • Jak mierzyć efektywność wybranych form content marketingowych?  
  • Wybrane narzędzia natywne i płatne  
  • Co powinno znaleźć się w podsumowaniu kampanii?
  • Raport vs case study

DOBRE I ZŁE PRAKTYKI PROWADZENIA KAMPANII I CLIENT SERVICE’U  

  • Wpadki w strategii, sprzedaży i realizacji – czego się wystrzegać i jak sprzedawać content marketing?
  • Współpraca z klientem – najważniejsze zasady
  • Nie zgub swojego klienta, czyli jak właściwie komunikować założenia kampanii osobie spoza targetu
  • WYBRANE CASE STUDY
  • Prezentacja przykładowych rozwiązań i całościowych kampanii content marketingowych wraz z efektami

 

Terminy zajęć

Czas trwania: 2 dni (16 h dydaktycznych)* w godz. 9.00-16.00 

* jedna godzina dydaktyczna= 45 minut 

Najbliższy termin: już wkrótce

Nasz trener
Rekrutacja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online. 

Opłaty

* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami 

Cena szkolenia: 2400 zł netto (stawka zw.z VAT)

Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK : 2160 zł (stawka zw.z VAT)