Cele szkolenia:
- uczestnik wie, czym jest content marketing, zna pojęcia związane z tą dziedziną marketingu
- uczestnik wie, jakie elementy składają się na strategię content marketingową i skąd czerpać wiedzę pomocną w przygotowywaniu oferty; zna wykorzystywane na tym etapie narzędzia
- uczestnik potrafi przygotować zarys komunikacji oraz ramowy plan kampanii, które będą skutecznie odpowiadać na brief o charakterze content marketingowym; zna wykorzystywane na tym etapie narzędzia
- uczestnik wie, jak skutecznie realizować podstawowe elementy kampanii i jak mierzyć ich efektywność; wie, jakie elementy składają się na raport podsumowujący działania
Opis szkolenia:
Dwudniowe szkolenie prezentujące niezbędną podstawową wiedzę z zakresu content marketingu. Program pozwala na zapoznanie się z ideą i historią content marketingu, najważniejszymi elementami strategii i etapami realizacji kampanii oraz przydatnymi narzędziami darmowymi i płatnymi.
Założenia szkolenia:
- nacisk na przekazanie merytorycznej wiedzy, prezentację narzędzi oraz case study z elementami warsztatowymi i/lub pracy w grupach
- czas trwania: 2 dni, 8 jednostek zajęciowych dziennie po 45 minut
- zaliczenie potwierdzające zdobycie wiedzy ze szkolenia
- certyfikat otrzymywany po szkoleniu
CONTENT MARKETING – ZACZNIJMY OD POCZĄTKU
- Idea i historia content marketingu
- Content marketing a lejek zakupowy
- Użyteczność przede wszystkim: zalety działań content marketingowych okiem marki
- Użyteczność przede wszystkim: zalety działań content marketingowych okiem konsumenta
- Mity dotyczące content marketingu
NAJPOPULARNIEJSZE FORMY CONTENT MARKETINGOWE
- Które formaty reklamowe można włączyć w realizacje content marketingowe?
- Przykłady rozwiązań content marketingowych do wykorzystania w kanałach własnych marki
- Przykłady rozwiązań content marketingowych do dystrybucji zewnętrznej
- Schematy kampanii wykorzystujących wiele formatów reklamowych
KREATYWNOŚĆ I PLANOWANIE, CZYLI TWORZENIE STRATEGII
- Jak stworzyć strategię – rzut okaz na duży obrazek
- Rola storytellingu w tworzeniu oferty
- Analiza marki/produktu/usługi:
- Pierwsze spojrzenie na markę/produkt/usługę może być tylko jedno
- Istota briefu i debriefing
- Research – gdzie i czego szukać?
- Narzędzia płatne i darmowe
- Analiza grupy docelowej:
- Potrzeby odbiorców na różnych etapach lejka zakupowego
- Tworzenie person
- Insighty
- Narzędzia płatne i darmowe
- Tworzenie komunikacji i dobór narzędzi:
- Szukanie kontekstów komunikacyjnych
- Planowanie języka komunikacji dla różnych person
- Big idea – czym jest?
- Cele – jak je definiować? Cele mierzalne a wizerunkowe
- Planowanie mixu mediów: earned, paid, owned
- Harmonogram kampanii, czyli sprawdzanie ciągu logicznego strategii
- Prezentowanie oferty: język korzyści, lokowanie brandu w strategii, rola KPI, formaty ofert, źródła wiedzy
- Narzędzia płatne i darmowe
REALIZACJA OD A DO Z
- Harmonogram realizacji – jak go stworzyć i co powinien zawierać?
- Tworzenie treści tekstowych:
- Twórcy treści (copywriter, redaktor, ekspert, przedstawiciel brandu, [mikro]influencer)
- Etapy przygotowania różnych rodzajów treści
- Charakterystyka kanałów a tworzenie treści
- Dobre i złe praktyki, trendy
- Tworzenie treści wizualnych:
- Zdjęcia (płatne banki, darmowe banki, zasoby własne)
- Ilustracje (płatne banki, darmowe banki, zasoby własne)
- Infografiki (copywriting, grafik)
- Wideo (freelancer, agencja, dom produkcyjny, YouTuber, pracownik marki, proces produkcji i postprodukcji)
- Charakterystyka kanałów a tworzenie treści
- Dobre i złe praktyki, trendy
- Pomocne narzędzia: edytory tekstu, grafik, filmów, prezentacji (podział na darmowe i płatne), przykłady zastosowań
- Dystrybucja treści:
- Media earned (m.in. share’y, virale, komentarze i recenzje użytkowników)
- Media paid (m.in. serwisy zewnętrzne, prasa, WoMM, social ads, native ads, kanały influencerów)
- Media owned (m.in. profile social media i kanały własne marki: strona, landing page, blog firmowy)
- Kalendarz publikacji
- Narzędzia szczególnie przydatne na etapie realizacji planu wydawniczego (m.in. platformy do dystrybucji treści takie jak Panel SCOOP czy Whitepress)
- Promocja i żywotność treści:
- Kwestia żywotności treści i jej podtrzymania w kontekście komunikacji z użytkownikami
- Płatne narzędzia do promocji treści takie jak NextClick czy Taboola
- Rola wydawców w promocji treści
- Natywne narzędzia do dystrybucji
MÓWIĘ SPRAWDZAM: EFEKTYWNOŚĆ I RAPORTOWANIE KAMPANII
- Jak mierzyć efektywność wybranych form content marketingowych?
- Wybrane narzędzia natywne i płatne
- Co powinno znaleźć się w podsumowaniu kampanii?
- Raport vs case study
DOBRE I ZŁE PRAKTYKI PROWADZENIA KAMPANII I CLIENT SERVICE’U
- Wpadki w strategii, sprzedaży i realizacji – czego się wystrzegać i jak sprzedawać content marketing?
- Współpraca z klientem – najważniejsze zasady
- Nie zgub swojego klienta, czyli jak właściwie komunikować założenia kampanii osobie spoza targetu
- WYBRANE CASE STUDY
- Prezentacja przykładowych rozwiązań i całościowych kampanii content marketingowych wraz z efektami
Czas trwania: 2 dni (16 h dydaktycznych)* w godz. 9.00-16.00
* jedna godzina dydaktyczna= 45 minut
Najbliższy termin: już wkrótce
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.

* Oferowana zniżka nie kumuluje się z innymi ewentualnymi rabatami
Cena szkolenia: 2400 zł netto (stawka zw.z VAT)
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK : 2160 zł (stawka zw.z VAT)