O szkoleniu
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom sprawdzonych narzędzi, niezbędnych standardów oraz nowoczesnej wiedzy z dziedziny zarządzania projektami managerskimi w formule Interim Management.
Program przygotowuje również uczestników do egzaminu SIM Certyfikowany Interim Manager®, który potwierdza praktyczne umiejętności przygotowywania oraz realizowania projektów w tej złożonej formule.
Szkolenie jest akredytowane przez Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) i spełnia warunki konieczne do walidacji kwalifikacji "zawodowej", zatwierdzonej w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, spójnym z analogicznymi systemami w Unii Europejskiej.
Akademia Interim Management - w dużym zakresie, opiera się o program szkoleń certyfikacyjnych, prowadzonych od wielu lat przez Stowarzyszenie Interim Managers, przygotowanych z myślą o rozwoju zawodowym kadry zarządzającej, w tym - rozważającej adekwatną do swoich kompetencji, zmianę ścieżki zawodowej.
praktycznych wykładów i warsztatów.
Zajęcia prowadzone są przez praktyków zarządzania, doświadczonych i aktywnych zawodowo Interim Managerów, prowadzących regularnie wdrożenia w różnych obszarach organizacyjnych i funkcjonalnych. Są to głównie osoby przejmujące w organizacjach funkcję CEO, CHRM, CFO, CBDO w ramach projektów interimowych, posiadający certyfikację interim management.
Tematyka Interim Management omawiana będzie z perspektywy różnych obszarów zarządczych (zarządzanie firmą, zarządzanie projektami, zarządzanie zmianą), budowy marki osobistej, marketingu i psychologii.
Adepci szkolenia, to doświadczeni managerowie wyższego szczebla. Mamy liczne przykłady sytuacji, kiedy relacje nawiązane podczas szkolenia inspirują i rozwijają zawodowo.
Zajęcia obejmują analizę przykładów z praktyki, studia przypadków, warsztatową pracę w grupach oraz pracę indywidualną.
Ukończenie Akademii Interim Managera pozwala na uzyskanie świadectwa odbycia szkolenia na Akademii Leona Koźmińskiego oraz pozyskania zweryfikowanej wiedzy, ułatwiającej przejście przez proces walidacji wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, niezbędnych do otrzymania certyfikatu SIM Certyfikowany Interim Manager®.
Partner merytoryczny
Partner szkolenia
STOWARZYSZENIE INTERIM MANAGERS
STOWARZYSZENIE INTERIM MANAGERS (SIM) powstało w 2009 r. z inicjatywy osób, które na co dzień wdrażają w życie ideę interim management. Prowadzi działalność publiczną non-profit na rzecz promowania idei interim management, przede wszystkim wśród wyższej kadry managerskiej oraz przedsiębiorców. Swoją misję realizuje poprzez tworzenie standardów rynku, działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji kadr managerskich, dbałość o wysoką jakość działań oraz stosowane na co dzień wysokie normy etyczne. Wspiera rozwój profesjonalnych kontaktów między środowiskiem interim managerów a decydentami i szerokim audytorium w sferach: biznesowej, społecznej i naukowej. Działając na rzecz promocji idei interim management oraz edukacji rynku, Stowarzyszenie podejmuje szereg różnorodnych inicjatyw o charakterze zarówno lokalnym, jak i ogólnopolskim, a także międzynarodowym. W bogatym dorobku istniejącej już 14 lat organizacji znajdują się m.in. 24 konferencje SIM organizowane w całym kraju, ponad 180 godzin prelekcji oraz ok. 2400 uczestników, z których 50% to decydenci w swoich organizacjach.
W 2014 roku SIM, opracowali “Metodykę interim management”, jedyne do dzisiaj kompendium wiedzy na temat metod skutecznego prowadzenia projektów w formule interim management w sposób bezpieczny dla managera i klienta. Do dzisiaj członkowie SIM przeprowadzili ponad 650 godzin szkoleń i warsztatów promujących Metodykę i rekomendowane przez nią narzędzia, W TYM 6 edycji programu szkoleń przygotowujących do egzaminu certyfikacyjnego SIM Certyfikowany Interim Manager® oraz unikalną w skali międzynarodowej metodykę i zestaw narzędzi Interim Management, które wspierają realizację oraz skuteczność projektów czasowych. Zorganizowali też setki indywidualnych spotkań edukacyjno-informacyjnych z przedstawicielami biznesu.
W 2021 roku, po dwóch latach intensywnych prac przygotowawczych prowadzonych przez grupę członków SIM, kwalifikacja rynkowa: „Realizacja projektów interim management (zarządzania czasowego)” została włączona do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Tym samym SIM zyskał uprawnienia do weryfikacji oraz ewaluacji tej kwalifikacji rynkowej. Biorąc pod uwagę fakt, że krajowy system jest częścią systemu unijnego, oznacza to, że certyfikaty SIM, potwierdzające kompetencje i kwalifikacje Interim Managerów, są rozpoznawalne w całej Unii Europejskiej.
SIM jest również współzałożycielem INIMA - International Network of Interim Management Associations - organizacji, która skupia stowarzyszenia interim managerów z 11 krajów europejskich, m.in. z Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Liechtensteinu oraz Szwajcarii.
Adresaci szkolenia
Co zyskujesz
Rachunek korzyści, czyli wartość oferowana Uczestnikom, którzy ukończą szkolenie Akademia Interim Management:
- rozwój warsztatu zarządczego i managerskiego i - co za tym idzie, wzrost efektywności w realizacji złożonych i wielopoziomowych projektów, jakimi są projekty zarządzania czasowego (Interim Management),
- potwierdzenie wysokich kompetencji w zakresie zarządzania zmianą w organizacjach,
- eksperckie uwiarygodnienie umiejętności samodzielnej realizacji czasowych - zdefiniowanych co do celu i zakresu, projektów zarządczych wewnątrz organizacji,
- budowa przewagi konkurencyjnej na rynku Interim Managerów, doradców i konsultantów biznesowych,
- uzyskanie wiarygodności zawodowej, przekładające się wprost na jakość pozyskiwanych zleceń oraz możliwość uzyskiwania wyższych stawek za realizowane projekty,
- cenny networking,
- uzyskanie, po zaliczeniu każdego z bloków tematycznych, świadectwa ukończenia szkolenia na uczelni wyższej (Akademii Leona Koźmińskiego) oraz przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego SIM Certyfikowany Interim Manager®.
Program
Ramowy program szkolenia
Organizacja zajęć
- Szkolenie trwa 4 miesiące
- Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu, w sobotę i w niedzielę
- Tryb szkolenia: hybrydowy
- Rozpoczęcie szkolenia: 9 września 2023 roku w siedzibie ALK
- Jedna godzina dydaktyczna to 45 minut.
- Aby uzyskać zakładane cele Akademii Interim Management, w jednej edycji szkolenia może uczestniczyć maksymalnie 16 osób.
- Jednym z atutów Akademia Interim Management jest cenny networking. Dlatego część zajęć w formule warsztatowej będzie prowadzona stacjonarnie w siedzibie ALK.
Terminy zajęć.
- 9-10 IX 2023 r.
- 23-24 IX 2023 r.
- 7-8 X 2023 r.
- 21-22 X 2023 r.
- 18-19 XI 2023 r.
- 9 -10 XII 2023 r.
Dodatkowo do końca grudnia 2023 r. zostaną przeprowadzone indywidualne sesje warsztatowe adeptów szkolenia z service providerem w obszarze interim management. Terminy zostaną uzgodnione indywidualnie z każdym uczestnikiem Akademii Interim Management.
Trenerzy
Zasady naboru
Wymogi wobec kandydatów:
- dyplom ukończenia studiów wyższych,
- minimum 8 lat doświadczenia menedżerskiego z odpowiedzialnością biznesową.
- zaliczenie każdego z bloków tematycznych zakończonych projektem warsztatowym (opracowanie i prezentacja projektu warsztatowego)

Opłaty
* Oferowana zniżka nie łączy się z innymi ewentualnymi rabatami
Cena szkolenia | 12.800 zł brutto (stawka zw. z VAT) |
Cena szkolenia dla studentów i absolwentów studiów I, II stopnia, studiów podyplomowych i MBA w ALK | 11.500 zł brutto (stawka zw. z VAT) |
Dodatkowe korzyści: rabat na egzamin certyfikacyjny uprawniający do tytułu Certyfikowany Interim Manager® | 20% |
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z panią Agnieszką Fabiańską: agaf@kozminski.edu.pl
Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.
Po zarejestrowaniu się na szkolenie każdy z kandydatów otrzyma mailowo potwierdzenie zapisu.