Biblioteka 

Prędzej czy później będzie radośnie,
bo wirus czmychnie tam, gdzie pieprz rośnie!!! :)

 

 

Drodzy Czytelnicy.
W październiku - po przerwie spowodowanej pandemią -
nasza biblioteka ponownie się otwiera :)
O dokładnej dacie ponownego otwarcia,
oraz o nowych tymczasowych zasadach
korzystania z Biblioteki ALK
powiadomimy w najbliższym możliwym terminie.


UWAGA:
przypominamy, że z dniem 15 czerwca
skończyło się moratorium na opłaty za opóźnione zwroty książek.


JAK WYPOŻYCZYĆ KSIĄŻKĘ

Aby wypożyczyć książkę w okresie zamknięcia naszej biblioteki, należy wykonać następujące działania:

1) znajdź potrzebną Ci książkę w katalogu Biblioteki ALK (jeśli nie umiesz korzystać z tego katalogu, instrukcje znajdziesz TUTAJ)

2) wyślij mail na adres biblioteka@kozminski.edu.pl, podaj autora (lub redaktora), tytuł i sygnaturę potrzebnej Ci książki (zamówienia bez tych danych będą realizowane w dalszej kolejności)

3) czekaj na e-mailową odpowiedź od Biblioteki ALK

4) w ciągu 4 dni od otrzymania odpowiedzi będziesz mógł zgłosić się do recepcji ALK w budynku "D" po odbiór zamówionej książki (po tym terminie książka wróci do biblioteki).

 

JAK ZWRÓCIĆ KSIĄŻKĘ

Obecnie istnieją dwie możliwości zwracania książek:

1) za pośrednictwem poczty lub kuriera możesz wysłać książki na adres Biblioteka ALK, ul. Jagiellońska 57/59, 03-301 Warszawa;

2) codziennie w godzinach 8:00-21:00 zwracane książki możesz zostawiać w recepcji budynku D naszej uczelni, na specjalnie przeznaczonym do tego pojemniku.

UWAGA: przypominamy, że z dniem 15 czerwca zakończyło się moratorium na opłaty za opóźnione zwroty książek.

UŁATWIENIA W KORZYSTANIU Z BAZ DANYCH

Baza EIKON (Thomson Reuters) dostępna jest obecnie w Informatorium Biblioteki (wejście od strony atrium) na stanowisku nr 35, w dni robocze, od godz 9:00 do 18:00. Aby z tej bazy skorzystać, należy uruchomić komputer na tym stanowisku, a następnie zadzwonić do działu IT (pod numer 22 519 21 45) i poprosić o zdalne zalogowanie do tej bazy.

Na czas zamknięcia Biblioteki ALK dostawca bazy EMIS umożliwił wchodzenie do tej bazy przez uczelniany serwer proxy.

CZYTELNIE NIECZYNNE DO ODWOŁANIA

Zarówno Czytelnia Główna, jak i Czytelnia Czasopism Bieżących są nieczynne do odwołania. Istnieje jednak możliwość zamawiania kserokopii lub skanów pozycji znajdujących się w naszych czytelniach. Szczegóły - w zakładce "Usługi reprograficzne".

USŁUGI REPROGRAFICZNE

We współpracy ze znajdującym się przy bibliotece punktem ksero możliwe jest zamawianie kopii materiałów znajdujących się w księgozbiorze Biblioteki ALK. Zamówienia będą realizowane wedle cennika znajdującego się TUTAJ.

Aby zamówić kopię (skan lub ksero) w naszej bibliotece, należy wykonać następujące działania:

1) jeżeli chcesz zamówić kopię z książki, znajdź ją w katalogu Biblioteki ALK (jeśli nie umiesz korzystać z tego katalogu, instrukcje znajdziesz TUTAJ), następnie wyślij maila na adres biblioteka@kozminski.edu.pl, podając:
- autora (lub redaktora) książki
- tytuł książki
- sygnaturę książki
- zakres stron lub rozdział, którego kopię chcesz zamówić

2) jeżeli chcesz zamówić kopię czasopisma, sprawdź w naszym spisie czasopism, czy jest ono u nas dostępne (nie tylko jego tytuł, ale także numer!), następnie wyślij maila na adres biblioteka@kozminski.edu.pl, podając:
- tytuł czasopisma
- rocznik i numer czasopisma
- zakres stron lub tytuł artykułu, którego kopię chcesz zamówić

3) czekaj na e-mailową odpowiedź z punktu ksero, z którym w razie wątpliwości możesz kontaktować się pisząc na adres: copystudent@copystudent.pl lub copystudent@kozminski.edu.pl

4) pamiętaj, że Twoje zamówienie musi być zgodne z obowiązującym w Polsce prawem, w szczególności Prawem autorskim - w przeciwnym razie zamówienie nie będzie mogło zostać zrealizowane.