Positive Impact Rating (PIR) to inicjatywa prowadzona przez studentów i dla studentów. W tym roku po raz piąty studenci na całym świecie ocenili swoje szkoły biznesu pod kątem tego, jak postrzegają ich pozytywny wpływ na świat – na biznes, gospodarkę oraz społeczeństwo. Ocenie poddane zostały programy i metody nauczania, wsparcie oferowane studentom, stanowienie wzoru do naśladowania oraz zaangażowanie społeczne. PIR mierzy tym samym wpływ społeczny uczelni biznesowych, widziany oczami ich studentów.
Raport Positive Impact Rating 2024 został zaprezentowany podczas sesji inauguracyjnej na Globalnym Forum PRME 2024. W wydarzeniu wzięli udział studenci, przedstawiciele szkół biznesu i inni interesariusze społeczni z całego świata.
W piątej edycji badania PIR Business School wzięli udział studenci z 88 szkół z 34 krajów. Spośród nich wyłoniono 77 uczelnie, które zostały ocenione i znalazły się w zestawieniu.
Jesteśmy niezmiernie dumni, że po raz kolejny znaleźliśmy się w gronie uczelni biznesowych z całego świata, które wywierają pozytywny wpływ na społeczeństwo i gospodarkę – podkreśla prof. Grzegorz Mazurek, Rektor Akademii Leona Koźmińskiego. To potwierdzenie, że nasze podejście do kształcenia, które łączy innowacyjność z odpowiedzialnością społeczną, jest skuteczne i doceniane przez studentów. Akademia Leona Koźmińskiego jest zaangażowana w rozwijanie przyszłych liderów, którzy będą kierować się nie tylko wiedzą, ale i etyką”.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, uczelnie biznesowe zostały ocenione i przypisane do jednego z pięciu poziomów. Akademia Leona Koźmińskiego jest obecna w rankingu PIR od początku, a jej silną pozycję podkreśla fakt, że jako jedyna w Polsce osiągnęła poziom czwarty.
- Poziom 5: Liderzy w zakresie pozytywnego wpływu społecznego – uczelnie, które pokazują unikalne przywództwo we wszystkich jego wymiarach. Przykładają szczególną wagę do zrównoważonego rozwoju, etyki i społecznej odpowiedzialności w każdym aspekcie działalności – od badawczej, przez dydaktyczną, aż po zarządzanie uczelnią.
- Poziom 4: Uczelnie, które wykazują pozytywny wpływ społeczny w wielu wymiarach wpływu. Inspirują do zmian, wdrażają w swoje strategie rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność.
- Poziom 3: Uczelnie, które pozytywnie wyróżniają się w kilku wymiarach wpływu. Mogą pochwalić się programami i inicjatywami skoncentrowanymi na społecznej odpowiedzialności, jednak nadal się rozwijają.
- Poziom 2: Uczelnie, które zaczynają przekładać deklaracje na pozytywne działania w jednym lub kilku wymiarach wpływu. Podejmują pierwsze kroki w integracji zrównoważonego rozwoju i etycznych praktyk m.in. w swoje programy edukacyjne i działalność operacyjną.
- Poziom 1: Uczelnie na początki drogi w działaniach związanych ze społeczną odpowiedzialnością i zrównoważonym rozwojem.
Każdy poziom PIR pokazuje różne etapy zaangażowania i dojrzałości szkół biznesowych w integrowaniu zasad odpowiedzialnego zarządzania i społecznej odpowiedzialności. Rozumienie tych poziomów pomaga potencjalnym studentom, pracodawcom i innym zainteresowanym stronom ocenić, jak uczelnie spełniają swoje misje w zakresie tworzenia pozytywnego wpływu na społeczeństwo.
Positive Impact Rating 2024 Report dostępny jest tutaj.