MEDFAKE: Budowanie zaufania do szczepień ochronnych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi komunikacji i wpływu społecznego
MEDFAKE: Budowanie zaufania do szczepień ochronnych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi komunikacji i wpływu społecznego
Cel Projektu Główny celem projektu jest podniesienie zaufania do szczepień ochronnych w Polsce poprzez opracowanie narzędzi skłaniających pacjentów/młodzież do odrzucenia nieprawdziwych twierdzeń medycznych w zakresie szczepień (medyczny fake news). Projekt zbada jak kształtują się mechanizmy podejmowania decyzji i dopasuje ostateczny kształt narzędzi do grup docelowych, tak aby odpowiedzieć na ich potrzeby i osiągnąć zakładany rezultat, jakim jest spadek liczby odmów szczepień.
Zadania i rezultaty W ramach projektu zostaną opracowane, oparte o mechanizmy psychospołeczne bazujące na technikach perswazji i wpływu społecznego, spójne strategie dla: • personelu medycznego • nauczycieli • rodziców • młodzieży
Przygotowany zostanie model organizacji podstawowej opieki zdrowotnej w zakresie realizacji programu szczepień ochronnych oraz gotowe modele współpracy z samorządem, NGOs, instytucjami publicznymi, a także propozycje zmian legislacyjnych i aktów prawnych. Ze względu na fakt, że rozprzestrzenianie fake newsów w zakresie szczepień może doprowadzić do przyjmowania nieprawidłowych postaw i zachowań zdrowotnych poprzez odrzucanie wiedzy medycznej, jednym z rezultatów projektu będzie opracowanie innowacyjnego narzędzia pozwalającego na identyfikację i zahamowanie rozprzestrzeniania się medycznych fake newsów na wczesnym etapie ich powstawania i wyjście z pułapki reagowania post factum. Działania edukacyjne i promocyjne zakładać będą wykorzystanie dostosowanych do odbiorców narzędzi i kanałów komunikacji takich jak: media społecznościowe, webinaria, Q&A, podcasty, spotkania w formule stacjonarnej i on-line, live chaty.
W związku z realizacją projektu „Budowanie zaufania do szczepień ochronnych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi komunikacji i wpływu społecznego”, realizowanego w terminie 01.01.2021 – 31.05.2024, na podstawie Umowy o wykonanie i finansowanie projektu Gospostrateg-II/0007/2020-00 z dn. 30 grudnia 2020 r. i finansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Zamawiający - Akademia Leona Koźmińskiego zaprasza do złożenia oferty na zamówienie sprzętu wraz z jego dostawą, montażem oraz konfiguracją w siedzibie Zamawiającego.
Zapytanie Ofertowe nr 1/2024/MEDFAKE
Załączniki do Zapytania: - Wykaz zrealizowanych dostaw – Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego nr 1/2024/MEDFAKE - Oświadczenie o braku powiązań – Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego nr 1/2024/MEDFAKE - Formularz ofertowy – Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego nr 1/2024/MEDFAKE
ZO nr 1/2024/MEDFAKE INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Dariusz Jemielniak, dr, jest profesorem zwyczajnym zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie kieruje działem MINDS (Management in Networked and Digital Societies) oraz faculty associate w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Uniwersytecie Harvarda (USA). W 2015 roku dołączył do Rady Powierniczej Fundacji Wikimedia. Jest autorem książki "Common Knowledge?" (2014, Stanford University Press, laureat Dorothy Lee Award for Outstanding Scholarship in the Ecology of Culture w 2015 roku oraz nagrody naukowej Katedry Polskiej Akademii Nauk w 2016 roku). Odbył roczne nominacje na Cornell University (2004-2005), Harvard University (2007, 2011-2012, 2015-2016), University of California Berkeley (2008). Regularnie publikuje w wiodących, notowanych na liście JCR czasopismach akademickich z tej dyscypliny. Publikował również książki w Palgrave, Edward Elgar, czy Ashgate. Stypendysta Fulbrighta, stypendysta "Polityki", a także laureat kilkunastu innych zasłużonych nagród naukowych.