Wizytówkawyszukaj pracownika

dr MARIOLA  CISZEWSKA-MLINARIČ

dr
MARIOLA CISZEWSKA-MLINARIČ

Katedra Strategii

dr MARIOLA CISZEWSKA-MLINARIČ

CV
Historia stanowisk naukowych:
2009
Adiunkt, Centrum Badań Organizacji (CROW), Akademia Leona Koźmińskiego
2005
Adiunkt, Katedra Strategii, Zakład Strategii, Akademia Leona Koźmińskiego
2001–2005
Asystent, Katedra Strategii, Zakład Strategii, WSPiZ im. L. Koźmińskiego
Zainteresowania badawcze:
  • zarządzanie strategiczne
  • zarządzanie w służbie zdrowia
  • zarządzanie międzynarodowe
  • umiędzynarodowienie przedsiębiorstw
  • przedsiębiorczość międzynarodowa
  • strategie organizacji
  • kapitał społeczny
Wykłady gościnne na uniwersytetach zagranicznych lub krajowych:
2002
Universite Montpellier II, France
Stypendia/ Nagrody:
2017
Nagroda za najlepszy artykuł ("When young venture gets older and larger: Dynamics of learning and international growth in a CEE context") (CEEMAN).
Cykle wykładów:
2014
MCI - Management Center Innsbruck, Austria
2013
MCI - Management Center Innsbruck, Austria
2013
ESSCA, – École de Management, Angers, Francja
Publikacje naukowe
Publikacje w czasopismach naukowych:
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K., Wąsowska A. (2018), Internationalisation choices of Polish firms during the post-socialism transition period: The role of institutional conditions at firm’s foundation, BUSINESS HISTORY, 60(4), s.562-600
  • WÓJCIK P., Wąsowska A., OBŁÓJ K., CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2017), With Your Headphones On: Go Global or Stay Local?, Emerald Emerging Markets Case Studies, 2, s.1-21
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K., Wąsowska A. (2016), Virtuous and vicious learning cycles in the internationalisation of emerging market firms, EUROPEAN JOURNAL OF INTERNATIONAL MANAGEMENT, Vol.10, No.1, s.105 - 125
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., Trapczynski P. (2016), The Psychic Distance Concept: A Review of 25 Years of Research (1990–2015), JOURNAL OF MANAGEMENT AND BUSINESS ADMINISTRATION. CENTRAL EUROPE., 2, s.2-31
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2016), Foreign Market Knowledge and SME’s International Performance: Moderating Effects of Strategic Intent and Time-to-Internationalization, ENTREPRENEURIAL BUSINESS AND ECONOMICS REVIEW, 4, s.51-66
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K., Wąsowska A., Zdziarski M. (2016), Effectuation and causation: Two decision-making logics of INVs at the early stage of growth and internationalization?, JOURNAL FOR EAST EUROPEAN MANAGEMENT STUDIES, 21(3), s.275-297
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K., WĄSOWSKA A. (2015), Zasobowe i branżowe uwarunkowania wyników polskich małych i średnich przedsiębiorstw, MARKETING I RYNEK, 9/2015, s.78-88
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2015), Global Mindset and Internationalization of Polish SMEs: Antecedents and Outcome, PROBLEMY ZARZĄDZANIA, Vol 13. No 1 (51), s.93-113
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., WĄSOWSKA A. (2012), Znaczenie dystansu w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw, MANAGEMENT AND BUSINESS ADMINISTRATION CENTRAL EUROPE, 6 (119), s.3-22
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K., MLINARIČ F. (2012), How relational capabilities matter? Organizational context and performance of internationally oriented SMEs, Central European Business Review, 3, s.28-36
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K. (2011), Znaczenie kontekstu organizacyjnego dla zdolności relacyjnej, ORGANIZACJA I KIEROWANIE, 2, s.41-53
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K., MLINARIČ F. (2011), Zdolność relacyjna, kompetencje organizacyjne i wyniki finansowe małych i średnich firm słoweńskich, MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION, 4(111), s.23-36
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2010), Problematyka adaptacji i zmiany organizacyjnej w opiece zdrowotnej. Przegląd badań w wybranych czasopismach zagranicznych, MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION, 6, s.78-93
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., Mlinaric F. (2010), Small firms in a small country: Managerial factors, internationalization and performance of Slovenian SMEs, Managing Global Transitions, 3, s.239-259
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2009), Uwarunkowania zdolności adaptacyjnych. Przypadek szpitali powiatowych, WSPÓŁCZESNA EKONOMIA, 4, s.143-158
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2009), Wpływ czynników menedżerskich na umiędzynarodowienie małych i średnich firm w Słowenii, PRZEGLĄD ORGANIZACJI, 11, s.19-23
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2009), Zdolności adaptacyjne organizacji. Przypadek szpitali powiatowych, WSPÓŁCZESNA EKONOMIA, 3, s.133-146
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., KUŚMIERZ A. (2007), Kto tu rządzi? Analiza interesariuszy szpitala powiatowego, MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION, 5(88), s.12-19
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., Brzozowski A. (2006), Balanced Scorecard jako metoda zarządzania w zakładach opieki zdrowotnej nie zorientowanych na zysk, SŁUŻBA ZDROWIA, 15, s.28-32
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2005), Szpitale w warunkach reform sektora opieki zdrowotnej. Przegląd polskich badań, MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION, 4(75), s.43-52
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2004), Teoria i praktyka strategii: dominująca logika działania firmy. Sprawozdanie z konferencji., MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION, 2, s.45-47
Monografie:
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K., Wąsowska A. (2015), Strategia korporacji, Warszawa, WOLTERS KLUWER
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., KUŚMIERZ A., OBŁÓJ K. (2004), Strategie szpitali w warunkach reform, Warszawa, WSPIZ IM. L. KOŹMIŃSKIEGO
Rozdziały w monografiach:
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., Kochman K., Szadkowski K. (2015), Venturing into BRICS: The Dilemma of a Polish Medium-Sized Firm, Granna Sp. z o.o w: Exploring Entrepreneurship. Inspirations from the Field, Svetlana Gudkova, Warsaw, POLTEXT, s.99-127
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., Kovtun A. (2015), SMEs and Alliances: The Challenge of Choosing the ‘Right’ Partner w: Exploring Entrepreneurship. Inspirations from the Field, Svetlana Gudkova, Warsaw, POLTEXT, s.129-150
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., Mlinaric F., WĄSOWSKA A., Wąsowski K. (2014), Socio-economic development and competitiveness: Poland w: Geo-Regional Competitiveness in East Central Europe, the Baltic Countries, and Russia, A. Zhuplev, K. Liuhto, Hershey, IGI GLOBAL, s.289-317
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K. (2014), Systemic Effects of Internationalization of Polish Companies w: Management and Economic Policy for Development, Grzegorz W. Kołodko, New York, NOVA SCIENCE PUBLISHERS, s.73-94
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., WĄSOWSKA A. (2014), Resource-Based View (RBV) w: Wiley Encyclopedia of Management, Volume 6 International Management, M. Vodosek, D. den Hartog, Chichester, WILEY&SONS, s.1-7
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K. (2014), Cele i funkcjonalne programy działania w: Strategia organizacji, Krzysztof Obłój, Warszawa, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.383-408
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2014), Strategie firmy międzynarodowej: dylematy integracji, responsywności i uczenia się w: Zarządzanie międzynarodowe: teoria i praktyka, Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska, Warszawa, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.100-126
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K., WĄSOWSKA A. (2014), Strategia: teoria prostych reguł w: Strategia organizacji, Krzysztof Obłój, Warszawa, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.120-146
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K. (2014), Systemowe efekty umiędzynarodowienia polskich firm w: Zarządzanie i polityka gospodarcza dla rozwoju, Grzegorz W. Kołodko, Warszawa, POLTEXT, s.111-144
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2011), Budowanie strategii organizacji - aspekty międzynarodowe i międzykulturowe w: Zarządzanie międzykulturowe, Glinka B., Jelonek A., Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s.161-187
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2011), Strategy as a fit or stretch? Implications for international entrepreneurship w: Driving forces of creating global ventures : proceedings of the 30th Conference on Entrepreneurship and Innovation Maribor - PODIM, Maribor, Miroslav Rebernik, Barbara Bradac Hojnik, Matej Rus, Maribor, IRP - INSTITUTE FOR ENTREPRENEURSHIP RESEARCH, s.53-74
  • Mlinaric F., CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2010), How internationally oriented Slovenian SMEs build the product capability w: Selling Innovative Ideas, Rebernik M.,Bradac Hojnik B., Rus M., Maribor, IRP - INSTITUTE FOR ENTREPRENEURSHIP RESEARCH, s.183-194
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., KUŚMIERZ A., OBŁÓJ K. (2007), Adaptation of Polish hospitals to radical environmental change w: Contemporary Corporate Strategy: Global Perspectives, Saee J., Londyn, ROUTLEDGE, s.164-180
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2007), Analiza sieci wartości (Value Net i PARTS) w: Strategia organizacji, Obłój K., Warszawa, POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.258-261
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2003), Dominująca logika SMG/KRC Poland Media SA w: Dominująca logika firmy. Strategie polskich liderów., Obłój Krzysztof, Warszawa, WSPIZ IM. L. KOŹMIŃSKIEGO, s.43-85
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K. (2003), Koncepcja dominującej logiki w: Dominująca logika firmy. Strategie polskich liderów, Obłój Krzysztof, Warszawa, WSPIZ IM. L. KOŹMIŃSKIEGO, s.9-21
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M., OBŁÓJ K. (2003), Problem, model i metoda badań w: Dominujaca logika firmy. Strategie polskich liderów., Obłój Krzysztof, Warszawa, WSPIZ IM. L. KOŹMIŃSKIEGO, s.23-41
  • CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2002), SMG/KRC Poland Media SA w: Zarządzanie strategiczne. Materiały dydaktyczne do ćwiczeń, Krzysztof Obłój, Warszawa, Wydawnictwo WSPiZ im.Leona Koźmińskiego, s.19-37
Działalność Naukowa
Projekty:
  • 2015–2019 Postrzegany dystans w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw: uwarunkowania, mechanizmy redukcji, wpływ na kluczowe wybory strategiczne oraz ich efekty
  • 2015–2018 Postrzegany dystans w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw: uwarunkowania, mechanizmy redukcji, wpływ na kluczowe wybory strategiczne oraz ich efekty
  • 2012–2013 Umiędzynarodowienie działalności małych i średnich przedsiębiorstw
Redakcja czasopism naukowych:
  • 2017, Członek kolegium redakcyjnego, Przedsiębiorczość Międzynarodowa
Udział w konferencjach:
  • EIBA (European International Business Academy), 2018
  • AIB-CEE 2018: International Entrepreneurship as the Bridge Between International Economics and International Business, 2018
  • ASPE XII Konferencja "Pschylogia Ekonomiczna", 2018
  • III INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE ENTREPRENEURSHIP FOR THE XXI CENTURY. IMAGES AND PERSPECTIVES, 2016
  • 36th Annual Conference of Srategic Management Society (SMS) Strategies That Move the World, 2016
  • 8th International Scientific Conference ENTRE 2016 Advancing Research in Entrepreneurship in Global Context, 2016
  • EIBA 2015: International Business after the BRICs Rush, 2015
  • II Międzynarodowa Konferencja Naukowa Przedsiębiorczość w XXI wieku – oblicza i perspektywy, 2015
  • Wybory strategiczne w warunkach niepewności, 2015
  • EURAM 2015: Uncertainty is a great opportunity, 2015
  • EIBA 2014: The Future of Global Organizing, 2014
  • I Międzynarodowa Konferencja Naukowa Przedsiębiorczość w XXI wieku – oblicza i perspektywy, 2014
  • EIBA 2013: Transnational firms, markets and institutions, 2013
  • 2013 Annual Meeting, 2013
  • Democratising Management, 2013
  • 31th International conference on Innovation and Entrepreneurship - PODIM 2011, 2011
  • Badania umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw, 2010
  • EURAM 2010: Back To The Future, 2010
  • 30th International Conference on Innovation and Entrepreneurship »Selling Innovative Ideas«, 2010
  • EURAM 2009: Renaissance & Renewal in Management Studies, 2009
  • 6th International Conference on the Scientific Basis of Health Services, 2005
  • EURAM 2004: Governance in Managerial Life, 2004
  • Jak możemy finansować ochronę zdrowia w Polsce?, 2003
  • Dominująca logika. Teoria i praktyka strategii polskich firm., 2003
  • EURAM 2002: Innovative Research in Management, 2002
Członkostwo w organizacjach:
2015
, Strategic Management Society
2013
, Academy of International Business
2013
, European International Business Academy (EIBA)
2010
, European Academy of Management (EURAM)
2007
, Gate2Growth Academic Network in Entrepreneurship, Innovation and Finance
2003–2004
, European Academy of Management (EURAM)
Innowacje dydaktyczne:
  • 2007–2012 Consulting Project
Informacje Dodatkowe
Doradztwo i działalność ekspercka:
Muzeum Łazienki Królewskie
ZAK S.A.
Górnosląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów
Carbon Black Polska
Centrum Medyczne im. Korczaka
Karpacka Spółka Gazownictwa
Udział w wewnętrznych komisjach i organizacjach uczelnianych:
2016–2020
Rada Młodych Naukowców, Akademia Leona Koźmińskiego, Członek
2007
, Akademia Leona Koźmińskiego