Wizytówkawyszukaj pracownika

dr PIOTR  WÓJCIK

dr
PIOTR WÓJCIK

Katedra Strategii

dr PIOTR WÓJCIK

CV
Historia stanowisk naukowych:
2015
Adiunkt, Katedra Strategii, Akademia Leona Koźmińskiego
Zainteresowania badawcze:
  • umiędzynarodowienie przedsiębiorstw
  • zarządzanie strategiczne
Wykłady gościnne na uniwersytetach zagranicznych lub krajowych:
2016
ESCP Europe Business School, Polska
Stypendia/ Nagrody:
2018
Stypendium dla wybitnych młodych naukowców (Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego).
2018
AIB-CEE Award for the Best Paper in the conference track (AIB-CEE Conference Committee).
2017
Nagroda za najlepszy artykuł ("When young venture gets older and larger: Dynamics of learning and international growth in a CEE context") (CEEMAN).
2015
Nagroda w X Konkursie Verba Veritatis (Konfederacja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce).
2013
Stypendium dla najlepszych doktorantów oraz za wyniki w nauce i pracy badawczej (SGH) (Kolegium Gospodarki Światowej SGH i SWP-W).
Publikacje naukowe
Publikacje w czasopismach naukowych:
  • WÓJCIK P. (2018), The business case for corporate social responsibility: A literature overview and integrative framework, JOURNAL OF MANAGEMENT AND BUSINESS ADMINISTRATION. CENTRAL EUROPE., 26 (1), s.121-148
  • WÓJCIK P., Wąsowska A., OBŁÓJ K., CISZEWSKA-MLINARIČ M. (2017), With Your Headphones On: Go Global or Stay Local?, Emerald Emerging Markets Case Studies, 2, s.1-21
  • WÓJCIK P. (2016), How Creating Shared Value Differs From Corporate Social Responsibility, Journal of Management and Business Administration. Central Europe, 2, s.32-55
  • WÓJCIK P. (2015), Exploring Links Between Dynamic Capabilities Perspective and Resource-Based View: A Literature Overview, INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT AND ECONOMICS (ZESZYTY NAUKOWE KGŚ), 45, s.83-107
  • WÓJCIK P. (2013), Znaczenie studium przypadku jako metody badawczej w naukach o zarządzaniu, E-MENTOR, 48, s.17-22
  • WÓJCIK P. (2013), The Efects of Corporate Social Responsibility Initiatives and Price Premiums on Polish Consumers' Responses: An Experimental Study, Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej, 38, s.84-101
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • WÓJCIK P. (2011), Dyfuzja standardów odpowiedzialności społecznej w sieciach przedsiębiorstw w Polsce, PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 220, s.357-366
Rozdziały w monografiach:
  • WÓJCIK P. (2016), Budowa zdolności organizacji do tworzenia przewagi konkurencyjnej w: Strategiczne pola konkurowania, M. Poniatowska-Jaksch, Warszawa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, s.93-112
  • WÓJCIK P. (2016), Tworzenie wartości wspólnej jako nowa metoda konkurowania w: Strategiczne pola konkurowania, M. Poniatowska-Jaksch, Warszawa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, s.243-260
  • WÓJCIK P. (2015), Zarządzanie portfelem modeli biznesu – w stronę zarządzania zintegrowanego w: Nowe myślenie w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, M. Poniatowska-Jaksch, Warszawa, SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA., s.234-242
Działalność Naukowa
Projekty krajowe:
  • 2017.11.01–2018.10.31 Awersja do ryzyka a decyzje dotyczące umiędzynarodowienia
Redakcja czasopism naukowych:
  • 2018, Editorial Advisory Board member, Emerald Emerging Markets Case Studies
  • 2016, Recenzent, Emerald Emerging Markets Case Studies
Udział w konferencjach:
  • AIB-CEE 2018: International Entrepreneurship as the Bridge Between International Economics and International Business, 2018
  • Intenational Entrepreneurshipas the Bridge between International Economics and International Business, 2018
  • ASPE XII Konferencja "Pschylogia Ekonomiczna", 2018
  • The 77th Annual Meeting of the Academy of Management: At the Interface, 2017
  • 36th Annual Conference of Strategic Management Society: Strategies that Move the World, 2016
  • 32nd IMP Conference - Change and Transformation of Markets, Networks and Relationships, 2016
  • Beyond business as usual. CSR trends I, 2013
  • The «CSR Research Seminar» Exploring the ins and outs of Corporate Social Responsibility, 2013
  • Gospodarcze i społeczne strategie działań w warunkach kryzysu finansowego. Doświadczenia Europy Środkowo-Wschodniej, 2013
  • Qualitative and Experimental research methods in business and society studies, 2012
  • 2011 EABIS Colloquium - A New Era of Development: The Changing Role and Responsibilities of Business in Developing Countries, 2011
Członkostwo w organizacjach:
2017.10
, Strategic Management Society
2017.10
, Academy of Management
2017.01
, Academy of International Business
Innowacje dydaktyczne:
  • 2016.05–2016.06 International Business Strategy, Strategie międzynarodowe