dr Małgorzata Ćwil

Katedra Metod Ilościowych I Zastosowań Informatyki
Adiunkt

Zrealizowane projekty badawczo-naukowe:

  • 02.2018 – 09.2020 — Elympics: Platforma matchmakingowa i antydopingowa oparta na metodach uczenia maszynowego do zastosowania w mobilnych grach esportowych — projekt finansowany przez NCBiR, konkurs GameINN,
  • 01.2020 – 08.2020 — Innowacyjny i zestandaryzowany model rozwoju zakupu kolejowego taboru pasażerskiego — projekt finansowany przez NCBiR, konkurs Gospostrateg,
  • 02.2018 – 07.2019 — Blend-IN: Intercultural Management and Communication for Youth Organizations — projekt finansowany przez Erasmus+, którego celem jest zbudowanie gry symulacyjnej oraz platform do nauki komunikacji interkulturowej,
  • 11.2017 – 09.2019 — Pop-Up Shop Helper — projekt finansowany przez Erasmus+, którego celem jest utworzenie opartego na grze programu nauczania dla przyszłych przedsiębiorców,
  • 12.2017 – 12.2018 — CICERO VR — gra symulacyjna ucząca umiejętności przemówień publicznych, projekt wewnętrzny Akademii Leona Koźmińskiego

Nagrody:

  • 10.2020 — Nagroda Rektora ALK dla najlepszych dydaktyków za rok akademicki 2019/2020
  • 09.2020 — Best Poster Award w kategorii badania naukowe za plakat “Why Do People Play Mobile Games”, Akademia Leona Koźmińskiego
  • 09.2019 — Best Poster Award w kategorii innowacje dydaktyczne za plakat “Make Statistics Fun”, Akademia Leona Koźmińskiego
  • 08.2019 — Best Student Paper Award, za artykuł "Simulation games as a framework to conduct scientific experiments – the example of prospect theory research", International Simulation and Gaming Association Conference, Warsaw, Poland
  • 04.2018 — Best Presentation Award, za wystąpienie pt. "Teacher's Attitudes towards Electronic Examination – a Qualitative Perspective", International Conference on Learning and Teaching, Singapore

Osiągnięcia dydaktyczne:

Innowacyjne form prowadzenia zajęć z przedmiotów statystycznych:

mini-gry, np. gra polegająca na odgadywaniu współczynnika korelacji, kalambury statystyczne, quizy Kahoot, memy powiązane ze statystyką, fragmenty filmów i seriali, interesujące przykłady wykorzystania statystyki w życiu codziennym (np. rozkład normalny przy obciążeniu na siłowni), ciekawe przykłady popełnianych błędów – np. mylenie korelacji z zależnością przyczynowo-skutkową (www.tylervigen.com/spurious-correlations), czy też niepoprawnie skonstruowane wykresy (przykłady z telewizji i mediów).

03.2018 – 09.2020 — DaftMobile — starszy analityk, badacz — współpraca w ramach projektu Elympics: Platforma matchmakingowa i antydopingowa oparta na metodach uczenia maszynowego do zastosowania w mobilnych grach esportowych finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach konkursu GameInn. Celem projektu było stworzenie systemu matchmakingu opartego o uczenie maszynowe dla mobilnych gier esportowych

05.2016 – 12.2019 — REDS SA. — doradca — współpraca w ramach projektu wdrożenia systemu zarządzania efektywnością energetyczną w polskich spółkach kolejowych