Digital Society & New Media Major PL

studenci

Digital Society & New Media - zakres studiów na kierunku Bachelor in Management

O zakresie

Obecność mediów w codziennym życiu przyjmuje dziś skalę nieporównywalną z jakimkolwiek wcześniejszym okresem. Wyrazistym przykładem tej zmiany są między innymi “fake news”, a także - w odpowiedzi na nie - rosnąca potrzeba tworzenia jasnych zasad funkcjonowania i budowania wiarygodności mediów. Dlatego zakres Digital Society & New Media pozwoli studentom i studentkom nabyć, z jednej strony, umiejętności analizowania zarówno przekazów medialnych, badania wpływu treści, kanałów ich przepływu oraz instytucji mediów na życie społeczne, gospodarcze, polityczne i kulturowe w perspektywie krótko i długofalowej. Z drugiej strony, pozwoli nabyć umiejętności badania wpływu tego otoczenia, w szczególności online, na same media. 

Zakres studiów zostanie uruchomiony pod warunkiem zapisania się minimum 17 studentów.

Słowo od kierownika studiów

Helena Chmielewska-Szlajfer, Ph.D.

Obecność mediów w dzisiejszym życiu codziennym jest jednocześnie wszechobecna i bezprecedensowa. Media społecznościowe, usługi streamingowe, wiadomości i rekomendacje wspierane przez SI, dezinformacja i fałszywe wiadomości - wszystkie te nowe i wyłaniające się cechy krajobrazu medialnego wymagają kształtowania nowych zasad funkcjonowania mediów, sposobu utrzymania zaufania i wreszcie sposobu zarządzania nimi.

Dlatego też zapraszam Państwa do przyłączenia się do naszego nowego zakresu - Digital Society & New Media - pierwszego takiego programu w Polsce - który jest specjalnie dostosowany do oferowania zarówno teoretycznego, jak i praktycznego podejścia, we współpracy z największymi międzynarodowymi organizacjami, w tym Ringier Axel Springer.

Będziecie mieli okazję nauczyć się analizować treści i strategie medialne dla organizacji, a także badać złożone związki między współczesnymi mediami a zmieniającą się rzeczywistością ekonomiczną, społeczną, polityczną i kulturową.

Jeśli interesuje Cię to, jak działają organizacje medialne i myślisz o karierze w dziedzinie badań i strategii medialnej, to jest to zakres studiów dla Ciebie.

Do zobaczenia w Akademii Leona Koźmińskiego!

Partner kierunku

Atuty programu

  • Innowacyjna tematyka oparta na najnowszych badaniach światowych
  • Seminaryjne i immersyjne metody pracy we współpracy z zewnętrznymi partnerami – m.in. Ringier Axel Springer
  • Narzędzia do analizy współczesnych instytucji mediowych, w tym online’owych, jakościowe oraz ilościowei metody badawcze
  • Najistotniejsze tematy w badaniach dzisiejszych mediów, m.in. wpływ zmian geopolitycznych i technologicznych na media, analiza w mediach społecznościowych i dezinformacja (fake news), big data w mediach, etyka mediów

Wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne

W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:

  • analizy współczesnych instytucji mediowych, w tym online’owych
  • jakościowych oraz ilościowych metod badawczych potrzebnych w środowisku mediowym
  • implementacji teorii w świecie biznesowym poprzez zajęcia i warsztaty zarówno z badaczami, jak i praktykami, m.in. z Ringier Axel Springer

Perspektywy zatrudnienia

Absolwent może znaleźć zatrudienie między innymi w organizacjach mediowych, zajmujące się badaniami mediów, a także te zajmujące się konsultingiem mediowym

Realizowane przedmioty

  • Society and Technological Change
  • Contemporary Research in Media Studies
  • Challenges of Media Industry
  • Media Discourse Analysis
  • Newsroom Workshop

Organizacja zajęć

  • Studia stacjonarne

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.