Blended Intensive Programs

students

BLENDED INTENSIVE PROGRAMS (BIP) – nowe możliwości wyjazdowe w ramach E+ dla studentów i kadry akademickiej

Od niedawna studenci ALK mają możliwość wzięcia udziału w dofinanowanych w ramach Erasmus+ programach tzw. Blended Intensive Program (BIP). Stanowią one świetną alternatywę dla długoterminowych mobilności, jednocześnie zapewniając niepowtarzalną okazję do studiowania w międzynarodowej grupie, składającej się ze studentów z kilku uczelni partnerskich, poznania przedstawicieli firm międzynarodowych i wzięcia udziału w warsztatach wielokulturowych.

Poniżej znajdziesz informacje dot. BIP-ów współorganizowanych przez ALK i partnerów.

Zapraszamy do aplikowania!

Strengthening European Competitiveness - European Innovation & Foresight Bootcamp

Partnerzy:

- Technical University of Munich, Niemcy

- Estonian Business School, Estonia

- Akademia Leona Koźmińskiego, Polska

Daty: 12-16 maja 2025

Opis programu:

 

W maju 2025 ALK gościła uczestników BIP: Strengthening European Competitiveness - European Innovation & Foresight Bootcamp z Technical University of Munich (Niemcy) i Estonian Business School (Estonia). Ze strony ALK w BIP wzięło udział 45 studentów z kierunku Zarządzanie oraz Zarządzanie i AI.  Warszawska edycja wydarzenia nosi tytuł: „Wzmacnianie konkurencyjności Europy – European Innovation & Foresight Bootcamp”. To była pierwsza edycja Blended Intensive Program (BIP) w ramach European Union Week – ogólnoeuropejskiej inicjatywy, której celem jest podejmowanie najważniejszych tematów istotnych dla Unii Europejskiej, z udziałem wysokiej rangi przedstawicieli instytucji publicznych, studentów oraz wykładowców z europejskich uczelni. Tegoroczna odsłona the EU Week zostanie uroczyście otwarta przez Przewodniczącą Parlamentu Europejskiego, Robertę Metsolę. Wydarzenie w Warszawie odbyło się pod Patronatem Ministra ds. Unii Europejskiej w związku z polskim przewodnictwem w Radzie Unii Europejskiej.

Program BIP na Akademii Leona Koźmińskiego realizowany jest we współpracy z międzynarodowymi partnerami – liderem konsorcjum EU Week, czyli Technical University of Munich (TUM School of Management) z Niemiec, oraz Estonian Business School (EBS) z Estonii. Oficjalnego otwarcia BIP dokonali: prof. Bolesław Rok, uznany ekspert w dziedzinie zrównoważonego zarządzania, współzałożyciel RES. Centre for Reimagining Sustainability, doradca startupów z obszaru zrównoważonego rozwoju oraz współautor rankingów ESG i startupów z pozytywnym wpływem, oraz prof. Joachim Henkel (TUM), założyciel inicjatywy EU Week, prodziekan ds. badań w TUM i uznany autorytet w dziedzinie zarządzania technologią i innowacją. Po jego wystąpieniu odbędzie się sesja prowadzona przez dr Mateusza Zawistowskiego pt. „Startup Innovation Ecosystem”.

Uczestnicy BIP wzięli również udział w praktycznych warsztatach prowadzonych przez ekspertów z firmy EY. W programie znajdą się także dwa wykłady tematyczne ukazujące różne międzynarodowe perspektywy: „The Asian Way to Innovation”, przygotowany przez ekspertów z Asia-Europe Foundation, oraz „European Innovation Scoreboard (EIS) and the AI Act”, który wygłosiła dr Karolina Małagocka. Wystąpienie zamykające program BIP w Warszawie wygłosił prof. Marcin Piątkowski, Program Leader w Banku Światowym w New Delhi. Jego prelekcja pt. „What Makes Countries Rich and What Keeps Them Poor: Lessons from the European Growth Champion” podsumuje całość programu i odniesie się do europejskich doświadczeń w zakresie wzrostu gospodarczego.

Lider akademicki z ALK: dr Monika Sońta

Sylabus: dostępny tutaj

Program

Communication and Future Scenario Planning in the Age of AI

Partnerzy: - ESIC University, Hiszpania   - Montpellier Business School, Francja - Akademia Leona Koźmińskiego, Polska  Daty: 6-9 maja 2025  Opis programu:  

W maju 2025 ALK gościła uczestników BIP: Communication and Future Scenario Planning in the Age of AI z ESIC Univeristy (Hiszpania) i Montpellier Business School (Francja). Ze strony ALK w BIP wzięło udział 40 studentów z kierunku Zarządzanie oraz Zarządzanie i AI. Celem tego kursu było zbadanie, w jaki sposób narzędzia związane ze sztuczną inteligencją mogą wspierać komunikację w organizacjach. Podczas tygodniowego pobytu w ALK oraz pracy online przed i po studenci przejrzali się ramom teoretycznym, takim jak SCOT (społeczna konstrukcja technologii), pogłębili wiedzę w temacie komunikacji jako organizowaniu, nadawaniu sensu (sense-making) oraz refleksyjnej komunikacji SCRUM. W trakcie kursu studenci korzystali z narzędzi biznesowych, w tym Sustainable Innovation Canvas, Communication Challenge Canvas oraz Conversation Design Canvas, aby analizować trendy i wyzwania w komunikacji korporacyjnej. Studenci odbyli wizytę studyjną w Orange, gdzie przedstawicieli firmy BlueSoft poprowadzili dla studentów warsztaty z korporacyjnej komunikacji z użyciem AI. Na zakończenie całego kursu studenci opracowali scenariusze przyszłości pracy. Lider akademicki z ALK: dr Monika Sońta Sylabus: dostępny tutaj Program 

 

zdjęcie bip

Experiential luxury: beauty & wellness

Partnerzy:

- American Business School, Paryż, Francja 

- IUML University, Mediolan, Włochy 

- Akademia Leona Koźmińskiego, Polska 

Daty: 27-31 maja 2024 (ABS) 14-18 października 2024 (ALK) 3-7 marca 2025 (UILM)

Opis programu:  

W październiku 2024 ALK gościła uczestników BIP: Experiential luxury: beauty & wellness z The American Business School Paris (Francja) i IULM (Włochy). Ze strony ALK w BIP wzięło udział 23 studentów z kierunku Zarządzanie oraz Finanse i Rachunkowość w Zarządzaniu. W trakcie programu studenci mieli okazję wziąć udział w zajęciach związanych z markami luxury, brandingiem marki wellness i beauty. Studenci w ramach programu uczestniczyli w wizytach studyjnych w Maison Sisley Warszawa oraz MG Evolution. Zajęcia warsztatowe prowadzili przedstawicieli L'Oréal Poland oraz przedsiębiorca, która prowadzi swoją klinikę beauty.  Na zakończenie studenci tworzyli projekt na temat rebrandingu marki luxus’owej jednej z wybranych firmy wellness i beauty. 

Lider akademicki z ALK: prof. Waldemar Karpa

Sylabus: dostępny tutaj 

Program 

Więcej zdjęć z warszawskiej edycji programu znajdziesz tutaj   

 

Family Business in Europe

Partnerzy:

- Amsterdam University of Applied Sciences, Faculty of Business & Economics, Holandia

- Berlin School of Economics and Law, Niemcy

- ESIC University, Madryt, Hiszpania

- Akademia Leona Koźmińskiego, Polska - szczegółowy opis poniżej

Daty: 8-12 maja 2023 (ALK)

Sem letni 2023/24 (Berlin)

Sem. zimowy 2024/25 (host - zostanie potwierdzony)

Opis programu:  

W maju 2023 roku mieliśmy ogromną przyjemność zorganizować pierwszy BIP na Akademii Leona Koźmińskiego pt. Family Business in Europe, podczas którego gościliśmy studentów z Berlin School of Economics and Law, Amsterdam University of Applied Sciences oraz ESIC University, aby omówić wyzwania stojące przed firmami rodzinnymi. Studenci przyjeżdżający dołączyli do 42 studentów kierunku Przedsiębiorczość i studentów z wymiany międzynarodowej podczas serii wnikliwych wykładów, wizyt w firmach (rodzinnych), warsztatach kreatywnych i studiach przypadków firm rodzinnych.

Lider akademicki z ALK: dr Svetlana Gudkova

Sylabus: dostępny tutaj

Program

Więcej zdjęć z warszawskiej edycji programu znajdziesz tutaj

Wideo z pierwszej odsłony programu!

 

Luxury Hotel Innovation & Sustainability

Partnerzy:

- American Business School, Paryż, Francja - "Fashion, Fragrance, Fame & Fortune" - sylabus

- IUML University, Mediolan, Włochy - "Luxury and the Production Process. From the factory to the showroom. Quirks in distribution in the luxury industry"

- Akademia Leona Koźmińskiego, Polska - "Hotel Innovation & sustainability: Disappearing local artisanship and its impact on the luxury industry" - szczegółowy opis poniżej

Daty:

9-13 maja 2023 (ABS)

22-28 października 2023 (ALK)

3-9 marca 2024 (UILM)

Opis programu:

 

W październiku 2023 ALK gościła uczestników BIP: Hotel Innovation & Sustainability z The American Business School Paris (Francja) i IULM (Włochy), do których dołączyło dziewięcioro studentów studiów stacjonarnych ALK z kierunków Zarządzanie i Ekonomia. W trakcie programu studenci mieli okazję wziąć udział w zajęciach związanych z sektorem dóbr i usług luksusowych, zgłębiając zagadnienia zrównoważonego rozwoju brandingiem marki luksusowej. Ponad to, uczestniczyli w wizytach studyjnych w hotelach segmentu luksusowego (Raffles Europejski i NOBU) oraz butiku marki Chylak. 

Dzięki udziałowi w kursie studenci mieli unikalną szansę poznania świata marek luksusowych "od kuchni", wejścia do osobliwego ekosystemu, w którym tożsamość i historia marki są wyznacznikami strategii rynkowej i komunikacji z klientami. W trakcie zajęć studenci zyskali cenne umiejętności praktyczne związane z zarządzaniem marką luksusową. Kurs został zaprojektowany tak, aby połączyć teorię menedżerską właściwą dla branżą luksusu z jej empiryczną ilustracją oraz ukazać studentom nadchodzące wyzwania dla sektora wynikające z trwającej transformacji cyfrowej i wyzwań środowiskowych. 

Liderzy akademiccy z ALK: prof. Waldemar Karpa, dr. Krzysztof Chmielewski

Sylabus: dostępny tutaj

Program

Więcej zdjęć z warszawskiej edycji programu znajdziesz tutaj

 

Beyond the Nation Stereotypes

Partnerzy:

- Thomas More University of Applied Sciences, Belgia - program wydarzenia

- ISCPA, Francja – “Introduction to the Job of International Correspondent” - program wydarzenia

- Akademia Leona Koźmińskiego, Polska – “Beyond the Nation Stereotypes: media, society, economics" - szczegółowy opis poniżej

Daty:

23-29 października 2022 (ISCPA) - program wydarzenia

5-10 listopada 2023 (KU)

13- 17 listopada 2023 (Thomas More) - program wydarzenia

Opis programu:  

W listopadzie 2023 r. przeprowadziliśmy ostatni w tym roku BIP: Beyond the National Stereotypes i gościliśmy studentów i pracowników Uniwersytetu Nauk Stosowanych im. Thomasa More'a (Belgia), ISCPA (Francja) i ESIC University (Hiszpania). Studenci mają doskonałą okazję do zapoznania się z przemianami społeczno-ekonomicznymi w Polsce, mediami w Polsce, brandingiem narodowym (przypadek Polski) i stereotypami kulturowymi. W ramach pracy projektowej studenci identyfikowali marki narodowe innych krajów, a na potrzeby końcowego projektu grupowego opracowali strategię kampanii marki narodowej.

Liderzy akademiccy z ALK:  dr Dorota Mackenzie, dr Krzysztof Kuźmicz

Sylabus: dostępny tutaj

Program

Więcej zdjęć z warszawskiej edycji programu znajdziesz tutaj

 

Go to Market Strategies of Digital Products and Services

Partnerzy:

- EM Normandie, Francja

- ESIC University, Hiszpania

- Berlin School of Economics and Law, Niemcy

- Akademia Leona Koźmińskiego, Polska

Daty:

Lipiec 2023 (EM Normanie)

Styczeń 2024 (ESIC)

Maj 2024 (ALK)

Listopad 2024 (Berlin)

Lider akademicki z ALK:  dr Karolina Małagocka

Sylabus: dostępny tutaj 

Opis programu: 

 

W maju 2024 r. gościliśmy uczestników BIP: Go to Market Strategies of Digital Products and Services z Indiana University-Kelley School of Business, ESIC University oraz Berlin School of Economics and Law. Studenci mieli okazję uczestniczyć w ciekawych wykładach oraz spotkaniach, m.in. z przedstawicielami L’oreal, a także brali udział w warsztatach w Akademii Piekarza Grzybki. W trakcie tygodnia studenci w grupach międzynarodowych przygotowywali projekty.  

 

Wyjazdy studentów ALK: Blended Intensive Programs

Blended Intensive Program: Introduction to the Job of International Correspondent

Liczba uczestników z ALK: 18 

Program

Blended Intensive Program: “Citizen Science for Psychological Wellbeing”

Liczba uczestników z ALK: 1

Blended Intensive Program: “Fashion, Fragrance, Fame & Fortune”

Liczba uczestników z ALK: 12 

Program

Blended Intensive Program: “The 21bis News Lab in Mechelen”

Liczba uczestników z ALK: 11

Program

Blended Intensive Program: “Luxury and the Production Process. From the Factory to the Showroom”

Liczba uczestników z ALK: 12

Program

Zdjęcia

Blended Intensive Program: “Marketing&CSR”

Liczba uczestników z ALK: 20 

Program 

Zdjęcia dostępne tutaj

Blended Intensive Program: “From Bitcoin to NFTs, surviving the natural selection”

Liczba uczestników z ALK: 18 

Program

Blended Intensive Program: “Intercultural sustainability”

Liczba uczestników z ALK: 11  

Program

Blended Intensive Program: “Violence in society”

Liczba uczestników z ALK: 7   

Program

Blended Intensive Program: “Family Business and Entrepreneurship: Opportunities for growth”

Liczba uczestników z ALK: 35    

Program 

Blended Intensive Program: “Human to Human Marketing in the Age of AI”

Liczba uczestników z ALK: 10 

Program 

Blended Intensive Program: “Growth Hacking”

Liczba uczestników z ALK: 10 

Program

Blended Intensive Program: “Digital Business Models and Entrepreneurial Marketing” Liczba uczestników z ALK: 13  Program  

Blended Intensive Program: “Marketing & CSR Building Sustainable Brands” Liczba uczestników z ALK: 17  Program  

Blended Intensive Program: “From blockchain to NFTs: navigating the digital frontier” Liczba uczestników z ALK: 13 Program  

Blended Intensive Program: “Beyond Feshion - Design and Italian Creativity” Liczba uczestników z ALK: 11 Program

Blended Intensive Program: “Family Businesses and Entrepreneurship: Value Creation in Challenging Times”   Liczba uczestników z ALK: 30  Program  

Mykola Voronin

Koordynator ds. mobilności studentów 

W BWZ odpowiada za administrację procesu wymian krótkoterminowych – Short Term Mobilities, Blended Intensive Programs. 

Zajmuje się przygotowaniem studentów ALK do wyjazdów krótkoterminowych, bezpośrednim kontaktem ze studentami przyjeżdżającymi na wymiany krótkoterminowe oraz współpracą z uczelniami partnerskimi.