Aktualność 

W ramach współpracy Centrum Gier Symulacyjnych i Gamifikacji ALK oraz AZS Koźmiński z firmą Daftmobile nasi studenci mogą brać udział w rozgrywkach e-sportowych, realizując przy tym część zajęć WF.

29.05.2020

„W związku z przeniesieniem do świata online większości naszych codziennych aktywności, jak praca i nauka, chcemy wyjść naprzeciw aktualnym potrzebom studentów i zwiększać ich zaangażowanie w sieci. Osoby zainteresowane mają możliwość uczestnictwa w zajęciach WF w postaci wirtualnych rozgrywek o charakterze e-sportowym. Podczas specjalnie zorganizowanych sesji online studenci mogą także dyskutować oraz dzielić się swoimi wrażeniami i uwagami na temat gier” – mówi dr Marcin Wardaszko, Dyrektor Centrum Gier Symulacyjnych i Gamifikacji w ALK.

W ramach zaliczenia WF studenci mogą grać w dwie mobilne gry e-sportowe stworzone i wyprodukowane przez Daftmobile: grę czasu rzeczywistego SpeedPong oraz grę Legendary Tactical Arena, która stanowi turową arenę bitewną.

Akademia Leona Koźmińskiego posiada też sekcję e-sportową. Gracze Counter-Strike: Global Offensive spotykają się w sekcji Lions for gaming (L4gaming), w ramach której wspólnie trenują swoje umiejętności.

Najbardziej uzdolnieni zawodnicy L4gaming reprezentowali Akademię w rozgrywkach E-AMP, czyli E-sportowych Akademickich Mistrzostwach Polski, organizowanych przez Akademicki Związek Sportowy, które odbyły się w terminie w marcu 2020 r. E-AMP umożliwiają rywalizację sekcji e-sportowych, które zdecydują się wystawić zawodników reprezentujących uczelnię w danym turnieju. Drużyna L4gaming zajęła trzecie miejsce. Drugi zaś stopień podium osiągnęliśmy na turnieju Best Gamer Tournament.

Na początku maja 2020 r. AZS Koźmiński oraz Samorząd ALK we współpracy z partnerami zorganizowały transmisję półfinałów oraz finałów Koźmiński E-Sport Cup, profesjonalnego turnieju e-sportowego, w którym wzięło udział około 700 uczestników. Stanowił on pokaz umiejętności gamingowych graczy, jak też profesjonalnego komentowania ze strony casterów. Pierwsze rozgrywki półfinałowe w CS:GO odbyły się na stronie na Facebooku sekcji e-sportowej ALK L4Gaming.  

Zawodnicy naszej sekcji mogą korzystać z profesjonalnie wyposażonego gaming room-u. Pomieszczenie to ma umożliwić trenowanie umiejętności oraz integrację osób o zainteresowaniach gamingowych. Studenci będą mieli możliwość przyczynienia się do rozwoju sekcji L4gaming. ALK ma w planach rozwój sekcji e-sportowej i rozszerzenie jej o nowe tytuły gier. Głównym partnerem ALK w zakresie e-sportu jest profesjonalna organizacja PRIDE. We współpracy z nią nasza uczelnia zorganizowała także event E-Sport Day Kozminski. Konferencja ta poświęcona była dyscyplinie szybko rozwijających się sportów elektronicznych. Dodatkowo drużyna ALK rywalizuje w edulidze, która prowadzi akademicką ligę e-sportową, oraz lidze akademickiej T-Mobile.

Więcej na temat rozgrywek E-AMP tutaj.

powrót / back