Od wybuchu pandemii w marcu 2020 roku w sposób ciągły badamy menedżerów i przedsiębiorców, aby lepiej zrozumieć dynamikę adaptacji firm do kryzysu, z którym mamy do czynienia. To też pozwala nam zrozumieć sytuację przedsiębiorców i dostosować nasze programy nauczania do ich potrzeb.

Zespół naszych pracowników naukowych pod kierunkiem prof. Krzysztofa Obłoja na bieżąco podsumowuje kolejne tury badań. W skład zespołu wchodzą dr hab. Mariola Ciszewska-Mlinarić i dr Piotr Wójcik.

 

HR



MARKETING

 

CYFROWA TRANSFORMACJA

Zdaniem Sylwii Hałas-Dej, Dyrektor Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów, na skutek pandemii cyfryzacja stała się niemalże obligatoryjna. Część firm wprowadzi technologie w procesy zarządzania ludźmi, część w obsługę klienta, inne stworzą całkiem nowe, cyfrowe produkty. Niezależnie od skali zastosowania, cyfrowość niesie też nowe zagrożenia. Jak zatem mądrze korzystać z dobrodziejstw cyfryzacji?

 

Jak budować odporność cyfrową firmy? Pobierz opracowanie dr Karoliny Małagockiej z Katedry Marketingu ALK.

 

 

 

FINANSE
Zdaniem prof. Krzysztofa Obłoja, firmy powinny się wystrzegać zarówno najbardziej naturalnej reakcji polegającej na cięciu kosztów i redukcji działalności, jak i zbytnio innowacyjnych i przedsiębiorczych ruchów. Ograniczanie kosztów nie zmniejsza ryzyka niepowodzenia, lecz tylko przesuwa je w czasie. Dlatego jeśli nie wiemy, jak długo potrwa kryzys, to taka regresja nie jest skutecznym rozwiązaniem. Strategie innowacyjne podwajają ryzyko z wątpliwą obietnicą zbudowania silniejszej pozycji po kryzysie. Optymalnym wariantem jest hybrydowa strategia mądrej adaptacji, która zapewnia firmie wejście w nową normalność z poprawionym, dopracowanym modelem biznesowym.

 

Jak budować odporność finansową firmy w dobie kryzysu? Pobierz opracowanie dr. Bartłomieja Cegłowskiego z Katedry Finansów ALK.











 

KONTAKT

Iga Bala
Specjalista ds. Marketingu

balai@kozminski.edu.pl