Wesprzyj nas
Strona główna
horeca manager, manager restauracji, manager hotelu, zarządzanie w biznesie restauracyjnym i hotelarskim

HORECA Menedżer

Poziom
Studia podyplomowe
Czas trwania
1 rok
Język
PL
Uzyskany tytuł
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
Tryb
Tryb niestacjonarny
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

O kierunku

Zyskaj przewagę w branży HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering).  Dzięki naszym wykładowcom, wybitnym praktykom - menedżerom i specjalistom z branży uzyskasz unikatową wiedzę i kompetencje które pozwolą Ci zbudować pozycję konkurencyjną na rynku i rozwinąć karierę w każdym typie działalności na rynku HoReCa. 

Program obejmuje kompendium wiedzy począwszy od stadium poprzedzającego inwestycję, sam proces inwestycji jak i pełen zakres umiejętności i wiedzy operacyjnej. Tym samym zyskujesz wszechstronność i kompetencje które posiada jedynie niewielka grupa profesjonalistów. Jednocześnie dzięki wszechstronności programu unikniesz wielu błędów na każdym etapie działalności.  

Zdobycie kwalifikacji HoReCa Menedżer pomaga profesjonalistom w nowoczesnym zarządzaniu we wszystkich dziedzinach branży restauracyjnej i hotelarskiej. Pozwala zdobyć wszechstronną wiedzę z zakresu planowania inwestycji, zarządzania procesem inwestycyjnym w branży, działalności operacyjnej dla różnych rodzajów działalności na rynku hospitality. Celem studiów jest przekazanie słuchaczom wysoko cenionej, zaawansowanej wiedzy oraz umiejętności potrzebnych w procesach podejmowania decyzji, mających wpływ na przyszłość firmy. 

Jak nigdy wcześniej sytuacja rynku usług gastronomicznych i hotelarskich wymusza profesjonalne przygotowanie kadry zarządzającej by móc skutecznie radzić sobie z wyzwaniami spowodowanymi pandemią i jej konsekwencjami. Wyzwania te nie odnoszą się jedynie do sytuacji dzisiejszej, ale noszą charakter długofalowy, zmieniający głęboko cały rynek HORECA.

Celem naszych studiów jest wyposażenie właścicieli oraz kadry menedżerskiej w wiedzę i narzędzia, które pozwolą radzić sobie w gwałtownie zmieniających się warunkach działania. Podczas programu zaprezentujemy to, co aktualnie dzieje się w branży, nowe koncepty, pomysły rodzące się w Polsce i na rynkach zagranicznych. Nasi wykładowcy to aktywni praktycy, dlatego ich doświadczenie i wiedza są bezcenne w dzisiejszych okolicznościach. Program studiów został odpowiednio dostosowany do dziejących się zmian, zarówno dla już istniejących przedsiębiorstw na rynku HORECA jak dla tych, którzy zamierzają na ten rynek dopiero wejść.

Atuty kierunku

1
Nauka na realnych przykładach

Omawianie szeregu przykładów wziętych z życia, nauka na realnych przykładach i sytuacjach 

2
Zakres

Nauka poprzez różnorodny zakres wiedzy dająca wszechstronne kompetencje 

3
Warsztaty

Warsztaty branżowe w doskonałych warunkach technicznych prowadzone przez wybitnych praktyków z branży  

4
Uczestnicy

Zróżnicowani uczestnicy studiów, networking 

5
Kadra

Wykładowcy praktycy i certyfikowani wykładowcy  

6
Bezcenna wiedza i doświadczenie topowych menedżerów

Wśród wykładowców znajdziesz właścicieli hoteli, restauracji osoby zarządzające sieciami kawiarni, restauracji. Dzięki wiedzy mentorów unikniesz kosztownych błędów i uzyskać bezcenne wskazówki, aby osiągnąć sukces w branży gastronomicznej. 

7
Zdobędziesz kompetencje zarządcze

Nauczysz się najlepszych praktyk  z zakresu zarządzania firmą lub działem w branży HORECA, w tym zarządzania kosztami, czasem, zasobami, zakupami, sprzedażą. Poznasz zasady operacyjne Food&Beverage, oraz w działalności restauracyjnej i bankietów. 

8
Zwiększysz efektywność swojego biznesu

Jeśli prowadzisz własny biznes gastronomiczny specjaliści z wieloletnim stażem pokażą Ci  jak efektywniej zarządzać kosztami oraz skutecznie promować swój biznes.

9
Unikniesz kosztownych błędów

 Jeśli planujesz otworzyć własną restaurację lub hotel dowiesz się w jaki sposób topowi menedżerowie wybierają lokalizacje pod kolejne inwestycje i jak należy stworzyć biznes plan, aby zminimalizować ryzko nieudanej inwestycji wartej często miliony złotych. 

10
Zyskasz przewagę konkurencyjną na rynku pracy

Jeśli pracujesz w gastronomii i marzysz o stanowiskach kierowniczych zyskasz unikalną wiedzę, kontakty i dyplom renomowanej uczelni, a przez to zdobędziesz przewagę nad innymi kandydatami na rynku pracy. 

11
Gwarancja jakości

Studia prowadzone są w Akademii Leona Koźmińskiego - najlepszej szkole biznesowej w Polsce.

12
Miejsca prowadzenia zajęć 

Podczas studiów wykłady i ćwiczenia będą realizowane na uczelni, jak również poza – w Instytucie Kulinarnym Transgourmet.

 

Adresaci studiów

Studia dedykowane są tym wszystkim, którzy chcą zdobyć i/lub wzmocnić swoje kompetencje w dziedzinie zarządzania w branży HORECA, a szczególnie dla: 

  • Właściciele oraz menedżerowie restauracji, hoteli, kawiarni 

  • Prowadzący firmy cateringowe i eventowe 

  • Szefowie kuchni, chcący poszerzyć swoją wiedzę w zakresie zarządzania 

  • Inwestorzy zainteresowani otwarciem różnych typów lokali gastronomicznych, hoteli, pensjonatów 

 

Illustration

Kierownik studiów

Adrian Łukaszewicz

Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Przedsiębiorca z blisko 30-letnim doświadczeniem, współwłaściciel grupy firm związanych z rynkiem HORECA (Magna Trade, Edge Foodservice, Horn Projekt, Aquatal) zajmujących się doradztwem, projektowaniem, wyposażaniem oraz produkcją sprzętu dla restauracji i hoteli w Polsce i za granicą. Wcześniej również współwłaściciel sieci kawiarni oraz restauracji. Osoba o wszechstronnym doświadczeniu i wiedzy nt. rynku HORECA.  

Patronaty merytoryczne

Co zyskujesz

  • Doskonały sposób na wzbogacenie swojego CV oraz skuteczne wyróżnienie się na rynku pracy bądź wśród przedsiębiorców z branży 

  • Szansa na uzyskanie atrakcyjnego zatrudnienia lub zdobycia wiedzy niezbędnej dla przedsiębiorcy z branży 

  • Możliwość zwiększenia zarobków bądź powiększenia rentowności swojej działalności w branży 

  • Paszport do kariery w branży, przydatny w kraju i zagranicą 

 

Dzięki udziałowi w studiach podyplomowych:  

Zyskasz nowe umiejętności i kompetencje i zdobędziesz nowe, cenne kontakty w branży. 

Program

Program studiów składa się z czterech głównych bloków tematycznych oraz dodatkowego obowiązkowego bloku praktycznego w postaci warsztatów poza uczelnią:  

 

  • Zajęcia integracyjne

 

Podstawy zarządzania w sektorze Horeca

  • Zarządzanie F&B (Food & Beverage)
  • Zasady operacyjne w F&B (Food & Beverage)
  • Zarządzanie czasem
  • Zrównoważone zarządzanie zasobami w dobie dekoniunktury
  • Zakupy i łańcuch dostaw w zmienionych warunkach rynkowych
  • Zasady operacyjne dla działalności restauracyjnej i bankietowej (w tym w nowych, kryzysowych warunkach działania)
  • Podstawy zarządzania i kontroli
  • Otoczenie biznesu i podstawy prawa w zmienionych warunkach rynkowych

 

Kompetencje zarządcze

  • Elementy HR
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi i promowanie talentów przy uwzględnieniu bieżących zmian rynkowych
  • Kompetencje branżowe
  • Zarządzanie różnorodnością
  • Efektywna komunikacja
  • Kultura gościnności
  • Zarządzanie relacjami z klientem / gościem
  • Kreatywne zarządzanie event’ami w świecie podwyższonego ryzyka
  • Sprzedaż i marketing z uwzględnieniem gwałtownie zmieniającej się sytuacji rynkowej (nowe koncepcje i formy sprzedaży)

 

Kompetencje techniczne

  • Zarządzanie projektami
  • Zarządzanie finansowe w zmieniających się warunkach rynkowych i kapitałowych, kontrola kosztów i księgowość
  • Analiza danych
  • Polityka cenowa i zarządzanie przychodami w nowej sytuacji rynkowej
  • Zarządzanie w warunkach licencji lub franczyzy w świecie po pandemii
  • Branżowe systemy informatyczne
  • Podstawy E-business i budowanie stron internetowych
  • Zarządzania działem zakwaterowania w hotelach z uwzględnieniem zmian wywołanych pandemią
  • Zarządzanie usługami porządkowymi z uwzględnieniem zmian wywołanych pandemią
  • Organizacja i zasady pracy recepcji z uwzględnieniem zmian wywołanych pandemią

 

Kompetencje kreatywne

  • Trendy i innowacje w branży w świecie po pandemii
  • Tworzenie konceptów i projektowanie w świecie po pandemii (nowe znaczenie systemu kontroli jakości i bezpieczeństwasanitarnego HACCP)
  • Nowoczesne technologie gastronomiczne - odpowiedź na zmiany rynkowe po pandemii
  • Zachowania konsumenckie w nowych warunkach rynkowych
  • Podstawy psychologii
  • Merchandising
  • Przedsiębiorczość
  • Zasady przywódcze

 

WARSZTATY (poza uczelnią)

  • Kuchnia zimna (garmażeria)
  • Przygotowywania mięsa i ryb
  • Cukiernictwo i piekarnictwa
  • Zupy i sosów
  • Obróbka warzyw i owoców
  • Praktyczne metody kucharskie w tym:
  • Wiedza o produktach
  • Techniki obróbki kulinarnej
  • Techniki krojenia i dzielenia
  • Współczesne techniki prezentacji dań

Napoje i alkohole

  • Podstawy beverage service     
  • Wina
  • Alkohole i koktajle
  • Kawa

 

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 212* 

* jedna godzina dydaktyczna to 45 minut.

 

GroupOfPeopleIllustration

Organizacja zajęć

Podczas studiów będą realizowane wykłady i ćwiczenia realizowane na uczelni, jak również warsztaty poza uczelnią w Instytucie Kulinarnym Transgourmet.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ  

Studia trwają dwa semestry. 

Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu w: 

  • niedziele - 8.45-15.45  

  • poniedziałki - 8.45-15.45  

Zajęcia warsztatowe odbywać się będą w 6 wybranych niedziel w Instytucie Kulinarnym Transgourmet. Pozostałe zajęcia odbywać się będą na terenie uczelni bądź w niedziele i poniedziałki. 

  • Program realizowany podczas drugiej edycji studiów podyplomowych Horeca Menedżer jest skrojony na miarę zmieniających się gwałtownie warunków rynkowych. Odnosimy się do wszystkich istotnych problemów z jakimi boryka się obecnie nasza branża dając konkretne narzędzia i rozwiązania dla radzenia sobie w nowych okolicznościach. Jak nigdy przedtem kompleksowe przygotowanie menedżerskie będzie niezbędne by sprostać nowym wyzwaniom dyktowanym przez po-epidemiczny rynek.
  • Program studiów jest dostosowany do formuły on-line. Dzięki narzędziom które stosujemy w nauczaniu zdalnym zajęcia będą miały formę interaktywną. Słuchacze będą mieli możliwość prowadzenia rozmowy zarówno z prowadzącym jak i pomiędzy sobą.
  • Materiały do zajęć, zostały przygotowane w sposób dostosowany do nauczania na odległość.
  • Dzięki formule on-line możliwe stało się zaproszenie dodatkowo wykładowców (praktyków / specjalistów z branży) z różnych części Polski i z zagranicy.
  • Mimo formuły zdalnej utrzymujemy część warsztatową realizowaną wspólnie z Instytutem Kulinarnym Selgros – Transgourmet. Warsztaty będą się odbywały, jak dotychczas na miejscu w Instytucie, z tą różnicą że w grupach do 10 osób w jednym czasie.
  • Liczebność grup realizujących zajęcia w formule online jest kształtowana w taki sposób, aby zapewnić swobodny kontakt prowadzącemu z grupą, co gwarantuje realizację celów dydaktycznych poszczególnych zajęć składających się na program studiów.
  • Formuła on-line ułatwia uczestnictwo w zajęciach dla wszystkich z Państwa którzy są z poza Warszawy bądź z poza Polski. Dodatkowo daje tym uczestnikom oszczędności po stronie kosztów podróży i pobytu w Warszawie.

 

Daty zjazdów podamy w terminie późniejszym

Społeczność

Przykładowi wykładowcy

Adam Chrząstowski
Adam Chrząstowski

Jeden z najwybitniejszych polskich szefów kuchni, niegdyś współwłaściciel uznanej krakowskiej restauracji Ancora. Zdobywał doświadczenie w cenionych polskich restauracjach oraz zagranicą. Podczas polskiej prezydencji w Unii Europejskiej w 2011 roku piastował prestiżową funkcję głównego konsultanta kulinarnego.  

Andrzej Przeniosło
Andrzej Przeniosło

Hotelarz z 35 letnim doświadczeniem, dyrektor wielu hoteli między innymi Jan III Sobieski, Jan Kazimierz oraz Hilton.  
Właściciel hotelu Nosselia. Laureat prestiżowej nagrody Hotel Success Awards dla jednego z najlepszych hoteli Hilton Garden Inn na świecie.  

Kaliciński HORECA
Krzysztof Kaliciński

Business Development & Operations Director sieci Green Caffe Nero, będącej własnością Caffe Nero. Wcześniej m.in. McDonalds, TGI Friday’s i  Dyrektor Operacyjnym sieci Coffeeheaven.

Adam Pawłowski
Adam Pawłowski

Pierwszy Polski Master Sommelier. Mistrz Polski Sommelierów 2014, laureat nagrody Akademii Gastronomicznej w Polsce Ars Coquinaria 2017 w kategorii “Mistrz Mistrzów”. Wykładowca i egzaminator The Court of Master Sommeliers, certyfikowany wykładowca The Wine & Spirit Education Trust, niezależny konsultant branży HoReCa. Szlify w branży zdobywał między innymi w restauracji Northcote w Wielkiej Brytanii (*Michelin). Autor książki “Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii”.

Marcin Rydzewski
Marcin Rydzewski

Manager HoReCa z 20-letnim doświadczeniem. Pasjonat i praktyk specjalizujący się w tworzeniu, rozbudowywaniu i zarządzaniu sieciami sprzedaży. Odpowiedzialny za rozwój marek takich jak Blikle, Friends TYT, 1 Minute, Empik Cafe, Voyage Cafe. Koordynował otwarcia i uruchomienie ponad 250 lokali o różnych formatach i specjalizacjach. Swoją wiedzę i zainteresowania rozwijał praktykując na wszystkich stanowiskach w branży HoReCa. Obecnie odnoszący sukcesy restaurator.  

Michał Stępień
Michał Stępień

Projektant technolog z wykształcenia i z pasji. Obecnie związany z grupą Onnera – dyrektor Fagor Polska. Bierze udział w projektach na terenie Polski, Europy i Azji. Podczas ponad 12 – letniej praktyki zawodowej  zrealizował kilkaset projektów, wdrażał bądź nadzorował kilkadziesiąt inwestycji o różnej skali i rodzaju działalności. Współpracuje z największymi sieciami gastronomicznymi, hotelarskimi oraz Szefami kuchni w całej Polsce i za granicą. Specjalizuje się w funkcjonalnych i nowoczesnych rozwiązaniach dla zaplecza gastronomicznego, doborem odpowiedniego wyposażenia technologicznego oraz technicznym doradztwem dla różnych etapów inwestycji. Doradza i pomaga w formalnościach związanych z otwarciem lokalu gastronomicznego.  

dr Anna Czarczyńska

Doktor nauk ekonomicznych, studiowała na Uniwersytecie Warszawskim i Sussex University. Kierownik Akademii Kompetencji Menedżera w Akademii Leona Koźmińskiego. Konsultant i trener biznesu, lider projektów międzynarodowych. Radca ekonomiczny ambasady RP w Helsinkach. Autorka publikacji z dziedziny ekonomii, zarządzania oraz zrównoważonego rozwoju.  

Donald Morrison
Donald Morrison

Przeszło 40-letnie doświadczenie na międzynarodowym rynku hotelarskim. Przez 22 lata pełniący funkcję wice prezesa F&B grupy Hilton. Zaangażowany w planowanie i otwarcia 70 nowych hoteli w różnych częściach świata. Donald poprowadzi seminarium na temat rynku międzynarodowych sieci hotelowych i restauracyjnych.  

Marcelina Sarzyńska
Marcelina Sarzyńska

Hotelarz z 17-letnim doświadczeniem, 10  lat spędziła w USA i Wielkiej Brytanii, gdzie zdobywała wykształcenie i doświadczenie managerskie w działach operacyjnych i sprzedaży. Absolwentka IHG Academy dla senior managerów. Uczestniczyła w projektach szkoleniowych i doradczych dla hoteli i ośrodków wypoczynkowych, ostatnio jako Manager operacyjny była bezpośrednio zaangażowana w otwarcie Studio Sante w Warszawie, jako Dyrektor Sprzedaży w Hotelu Nosselia, oraz Revenue manager Hotelu Indigo w Warszawie.  

Stanisław Magdij
Stanisław Magdij

Z gastronomią związany od 1995 roku, kiedy podczas studiów rozpoczął pracę jako kucharz w pierwszej restauracji KFC w Szczecinie. Przez 12 lat związany z AmRest Holdings SE, gdzie przeszedł wszystkie stanowiska operacyjne od kucharza do kierownika regionalnego, by w końcowym etapie przejść do pracy w centrali Amrestu do działu planowania i analiz finansowych.  
Od 2006 jest Dyrektorem Operacyjnym  w spółce QLT Restaurant &  Bar (restauracje Bierhalle), gdzie odpowiada za sprawne funkcjonowanie istniejących restauracji oraz powstawanie nowych placówek.  

Małgorzata Oszup
Małgorzata Oszup

Z wykształcenia hotelarz i kulturoznawca. Organizacją eventów w branży HoReCa zajmuje się od 1999 roku. Od 2003 roku pracowała jako Relationship Manager w Santa Fe Partners organizując przez 7 lat eventy w Blue Cactus & Iguana Lounge, nast.ępnie w Lemongrass i Porto Praga Hospitality Services. Od 2007 roku prowadzi własną działalność eventową, współpracuje między innymi z Villą Foksal jako Sales Director. Opiekuje się kluczowymi klientami korporacyjnymi, prowadząc proces sprzedaży od pozyskania klienta, poprzez kreację wydarzenia i zrealizowanie imprezy.  

Kręgliccy HORECA
Marcin i Agnieszka Kręgliccy

Jedni z najbardziej znanych i rozpoznawalnych restauratorów w Polsce od 30 lat prowadzący z sukcesem sieć restauracji oraz działalność cateringową. Mają poprowadzić seminarium na temat rodzinnego przedsiębiorstwa gastronomicznego w warunkach polskich.  

Sarnecki HORECA
Cezary Sarnecki

SECCO Hospitality Financial Management jest firmą konsultingową założoną 5 lat temu przez Cezarego Sarneckiego oraz Jarosława Podniesińskiego, wieloletnich praktyków z zakresu zarządzania księgowością i finansami w branży hotelarskiej I gastronomicznej. SECCO jest jedną z nielicznych firm na rynku polskim specjalizujących się we wdrażaniu controllingu hotelowego w oparciu o USALI (Uniform System of Accounts for the Lodging Industry).

Podniesinski HORECA
Jarosław Podniesiński

SECCO Hospitality Financial Management jest firmą konsultingową założoną 5 lat temu przez Cezarego Sarneckiego oraz Jarosława Podniesińskiego, wieloletnich praktyków z zakresu zarządzania księgowością i finansami w branży hotelarskiej I gastronomicznej. SECCO jest jedną z nielicznych firm na rynku polskim specjalizujących się we wdrażaniu controllingu hotelowego w oparciu o USALI (Uniform System of Accounts for the Lodging Industry).

Zasady rekrutacji

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. 

2. edycja - rekrutacja trwa do 15 września 2024 r.

 

  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (tytuł zawodowy: licencjat, inżynier, lekarz, magister) lub odpis dyplomu doktorskiego** 
  • zdjęcie elektroniczne w formacie JPG 
  • oryginał dokumentu tożsamości do wglądu 
  • kopia dowodu wpłaty wpisowego 

**W przypadku kandydatów posiadających dyplom zagraniczny prosimy o dostarczenie dyplomu oraz suplementu (transcript of records) wraz z oficjalnym tłumaczeniem na język polski.

1
Uzyskanie podstawowych informacji

Prosimy o zapoznanie się z opisem interesującego Państwa kierunku i sprawdzenie zasad naboru. 

2
Rejestracja

Pierwszą czynnością w procesie rekrutacji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni. 

Rekrutacja online 

3
Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

Efekty kształcenia zostaną zweryfikowane etapowo.  

Weryfikacja wiedzy będzie odbywać się za pomocą różnych form (testów, prezentacji, case studies, zadań konkursowych) przygotowywanych przez prowadzących dany przedmiot lub w blokach tematycznych.    

Weryfikacja nabywanych umiejętności będzie dokonywana na bieżąco. Program przewiduje systematyczne przeprowadzanie ćwiczeń w ramach każdego przedmiotu.  

Do ukończenia studiów wymagane jest przygotowanie projektu grupowego w formie pisemnej (projekt doradczy z zakresu zarządzania Horeca), a także zaprezentowanie go przed całą grupą w obecności komisji oceniającej. Przygotowanie i przedstawienie projektu będzie weryfikować zarówno posiadaną wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawodowe w zakresie Horeca management.  

Dodatkowo wymagane jest uzyskanie wszystkich zaliczeń cząstkowych. 

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu
Katarzyna Rogalińska-Gajewska

Opłaty

Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

Tabela opłat
Wpisowe 250 zł
Cena podstawowa (płatność w dwóch ratach po 5 750 zł każda ) 9 000 zł + warsztaty 2 500 zł; razem 11 500 zł
Cena ze zniżką dla absolwentów ALK (płatność w dwóch ratach po 5 300 zł każda ) czesne 8 100 zł + warsztaty 2 500 zł; razem 10 600 zł
Cena ze zniżką za jednorazową płatność (Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się) 8 600 zł + 2 500 zł; razem 11 100 zł

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:  Akademia Leona Koźmińskiego   03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59   BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637  

Opłaty za studia wnoszone są na indywidualny numer konta, podawany po zakończeniu rekrutacji. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Panią Agnieszką Fabiańską e-mail agaf@kozminski.edu.pl

Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.