Information card 

PhD
MIŁOSZ MISZCZYŃSKI

Department of Management

PhD MIŁOSZ MISZCZYŃSKI

Publications
Articles in scientific journals:
  • MISZCZYŃSKI M. (2019), Mutual dependency: Offshored labour and family organisation in post-socialist Romania, ORGANIZATION, Online, s.1-19
  • MISZCZYŃSKI M. (2016), Labour arbitrage: the lifecycle of a global production node, Journal of Organizational Ethnography, 2, s.106-122
  • MISZCZYŃSKI M. (2016), Global Production in a Romanian Village: Middle-Income Economy, Industrial Dislocation and the Reserve Army of Labor, CRITICAL SOCIOLOGY, 43(7-8), s.1079-1092
  • MISZCZYŃSKI M. (2015), Spitting Lines – Spitting Brands: A critical analysis of brand usage in Polish rap, European Journal of Cultural Studies, 6, s.736-752
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • MISZCZYŃSKI M. (2013), Rapped Resistance and Capitalism: Contexts, Identities, and Distribution of DIY Rap in Poland, Anthropology of East Europe Review, 1, s.42-54
  • MISZCZYŃSKI M. (2012), Knowledge‐Economy as a Utopia. The Case of Poland, Studia Universitatis Babes-Bolyai. Studia Europaea, 2, s.5-28
Monographs:
  • MISZCZYŃSKI M. (2019), The Dialectical Meaning of Offshored Work. Neoliberal Desires and Labour Arbitrage in Post-socialist Romania, Leiden, BRILL
  • MISZCZYŃSKI M., Helbig A. (2017), Hip Hop at Europe's Edge Music, Agency, and Social Change, INDIANA UNIV PRESS
  • MISZCZYŃSKI M. (2017), Etnografia globalnego kapitalizmu. Doświadczenie światowej gospodarki na obrzeżach Europy, WYDAWNICTWA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • MISZCZYŃSKI M. (2014), Hip-hop w Polsce: Od blokowisk do kultury popularnej, WYDAWNICTWA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO
Chapter in monographs:
  • MISZCZYŃSKI M. (2012), W pogoni za kolektywną wizją przyszłości: kreatywny Kraków jako element gospodarki opartej na wiedzy in: Obraz współczesnej metropolii a metropolie przyszłości – między przełomem a kontynuacją, Kwiatkowski Jacek Wojciech, WYDAWNICTWA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO, s.93-104
  • MISZCZYŃSKI M. (2009), Potrzeba budowy strategii rozwoju kreatywnych miast w kontekście polskiej transformacji do gospodarki wiedzy in: Kreatywne miasto – kreatywna aglomeracja, Andrzej Klasik, WYDAWNICTWO AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH, s.157-169