Information card 

PhD PRZEMYSŁAW  TOMCZYK

PhD
PRZEMYSŁAW TOMCZYK

Department of Marketing

PhD PRZEMYSŁAW TOMCZYK

CV
Research area:
  • relationship marketing
  • client value management
  • customer analysis
  • methodology of science
Internships:
2017
Vienna University of Economics and Business, Austria
2017
ESCP Europe Business School, France
Publications
Articles in scientific journals:
  • Hejduk I., Olak A., Karwowski W., TOMCZYK P., Fazlagić J., Gac P., Hejduk H., Sobolewska S. (2020), Safety knowledge and safe practices at work: A study of polish industrial enterprises, WORK-A Journal of Prevention Assessment & Rehabilitation, vol. 65, no. 2, s.349-359
  • TOMCZYK P., Olak A., Karwowski W., Hejduk I., Fazlagić J., Gac P., Hejduk H., Sobolewska S., Cakit E., Airehaili O. (2019), The relationships between the use of smart mobile technology, safety knowledge, and propensity to follow safe practices at work, INTERNATIONAL JOURNAL OF OCCUPATIONAL SAFETY AND ERGONOMICS, online, s.1-22
  • TOMCZYK P. (2018), Knowledge from customers. Definition and research areas, HANDEL WEWNĘTRZNY, (4 (375), s.377-389
  • TOMCZYK P., Zaborek P., Doligalski T. (2016), Customer analysis as a driver of financial performance in the Polish insurance industry, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE, 10, s.101-115
  • TOMCZYK P. (2016), Customer Knowledge Valuation Model Based On Customer Lifecycle, MARKETING I ZARZĄDZANIE, 5 (46), s.87-94
  • TOMCZYK P., Doligalski T., Zaborek P. (2016), Does customer analysis affect firm performance? Quantitative evidence from the Polish insurance market, JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH, 69 (2016), s.3652–3658
  • TOMCZYK P., Doligalski T. (2016), Customer Analysis and Firm Performance. Perspective of Customer Profitability and Lifetime Value, HANDEL WEWNĘTRZNY, 6 (365), s.47-61
  • TOMCZYK P., Hejduk I. (2015), Young Workers' Occupational Safety Knowledge Creation and Habits, PROCEDIA MANUFACTURING, 3, s.395 – 401
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • TOMCZYK P. (2014), Tworzenie kultury bezpieczeństwa wśród młodych pracowników, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE, 11, cz. II, s.199-211
  • TOMCZYK P. (2012), Modele wyceny klienta a podejścia do wyceny przedsiębiorstwa, HANDEL WEWNĘTRZNY, wrzesień – październik 2012, s.182 – 190
  • TOMCZYK P. (2011), Uwarunkowania i bariery stosowania koncepcji zarządzania wartością klienta w przedsiębiorstwie, ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO, vol. 686, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, s.385-399
  • TOMCZYK P., Dobiegała-Korona B. (2011), Praktyczne wykorzystanie koncepcji zarządzania wartością klienta, HANDEL WEWNĘTRZNY, listopad-grudzień 2011, s.5-16
  • TOMCZYK P. (2011), Analiza podejść do zarządzania wartością klienta. Próba systematyzacji, ZESZYTY NAUKOWE UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO, vol. 660, seria Ekonomiczne Problemu Usług, s.127-139
  • TOMCZYK P. (2010), Crucial Factors of CRM Success on B2B Market, ZESZYTY NAUKOWE POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ. SERIA: ZARZĄDZANIE I MARKETING, 2/2010, s.471-478
Chapter in monographs:
  • Hejduk I., Maicki P., TOMCZYK P. (2016), Influence of new technologies on management paradigm changes in: The presence and the future of management sciences, Zakrzewska- Bielawska A., TOWARZYSTWO NAUKOWE ORGANIZACJI I KIEROWNICTWA . STOWARZYSZENIE WYŻSZEJ UŻYTECZNOŚCI "DOM ORGANIZATORA", TORUŃ, s.73-103
  • TOMCZYK P., Redondo W. (2016), Engagement in Content Sharing Across Social Media Platforms in: The impact of the digital world on management and marketing, Grzegorz Mazurek, Jolanta Tkaczyk, POLTEXT, s.219-230
  • TOMCZYK P. (2015), Multi-Method Analysis in: Market Research Methodologies: Multi-Method and Qualitative Approaches, Takhar-Lail, Amandeep, Ali Ghorbani, IGI GLOBAL, s.184-198
  • TOMCZYK P., Dobiegała-Korona B. (2015), Praktyczne wykorzystanie koncepcji zarządzania wartością klienta. Studium przypadku IBM in: Budowa wartości klienta. Teoria i praktyka, Barbara Dobiegała-Korona, POLTEXT
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • TOMCZYK P. (2013), Zarządzanie wartością klienta. Od koncepcji do wyników przedsiębiorstwa in: Przedsiębiorstwo a otoczenie. Oddziaływanie, skutki, K. Poznańska, K.Kraj, OFICYNA WYDAWNICZA SGH
  • TOMCZYK P. (2012), Klient jako źródło wartości przedsiębiorstwa in: Przedsiębiorstwo a otoczenie. Oddziaływanie, skutki, Teresa Pakulska, OFICYNA WYDAWNICZA SGH, s.169
Scientific Activities
Participation in conferences:
  • 14th International CIRCLE Conference, 2017
  • Improving business processes and data analysis in enterprise, 2016
  • 6th EMAC Regional Conference - Marketing Theory Challenges in Emerging Markets, 2015
  • 6th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2015), 2015
  • 5th EMAC Regional Conference, 2014
Membership in organizations:
2016
, Polish Scientific Marketing Society
2014
, European Association of Tax Law Professors (EATLP)
Additional Information
Consultancy:
Gamma
Arteria S.A.