PhD Aleksandra Łuczak

Center of foreign languages
Senior Lector

Agnieszka Łuczak, Ph.D. in English language. Since 1997, she teaches legal and business English in Kozminski University. Her students successfully prepare for prestigious certification exams of highest proficiency levels. Since 2019, she heads the Centre for Foreign Language Teaching at Kozminski University and coordinates the TOLES and Linguaskill Exam Center. She manages the work of an almost sixty-person team of foreign language teachers. Łuczak authored numerous articles on teaching foreign languages in specialized fields and teaching materials for learning English legal language. She shares many of her materials for free in social media and her websites. Łuczak helps language schools as a methodologist and coach. She is an active participant of conferences and masterclasses during which she trains foreign language teachers. She received 10 Kozminski University Rector’s Awards for her publications and innovation in teaching. The project that makes her particularly proud is the creation of a language testing application pustulka.edu.pl. During the pandemic, she worked on creating a community of practitioners gathering Kozminski University foreign language teachers, which reinforces relationships and encourages experience exchange under the motto “sharing is caring.” For many years, Łuczak has been running her online English language school and the PER SE publishing house, which issues books that promote the history of her home town: Legionowo.

Publikacje w czasopismach naukowych:

 

  1. ŁUCZAK A. (2017), "Using Memrise in Legal English Teaching", STUDIES IN LOGIC, GRAMMAR AND RHETORIC, 49, 1, s. 141-152, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2014), "DEVELOPING SPOKEN ACADEMIC SKILLS. ON CONFERENCE POSTERS – A NEW ACADEMIC AND RESEARCH GENRE", International Journal of Arts and Sciences, 07, 02, s. 63-75, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2013), "Scaffolding the Writing Component of the English for Law Syllabus at University", STUDIES IN LOGIC, GRAMMAR AND RHETORIC, 47, 34, s. 93-112, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2012), "Learning to Teach Legal English. Teacher's Professional development in ELP Context", SCIENTIFIC BULLETIN - EDUCATION SCIENCES SERIES, 2, s. 114-142, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2012), "Czy używamy zintegrowanego nauczania przedmiotu i języka (CLIL) na zajęciach prawniczego języka angielskiego? ", Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Anglica I, Studia Anglica I, 106, s. 135-143, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2010), "Legal English Courses at Universities. Should We Prepare Students For Certificate Exams or Communication in the Work Place?", International Journal of Arts and Sciences, Volume 3, 18, s. 186-197, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2010), "Innowacyjność uczenia się i nauczania języków obcych - szanse i bariery", JĘZYKI OBCE W SZKOLE, 5, s. 48-55, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2010), "English for Polish Lawyers", THE TEACHER, 1 (75), s. 4, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2010), "Legal English Courses at Universities by Non-Lawyer Teachers. Pursuing the Professional Development", INTERNATIONAL CONFERENCE PHOENIX - PHE PROCEEDINGS, 1, s. 253-258, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2008), "Lekcje języka prawniczego nr 1-14 ", THE TEACHER, 8-9(61) - 12(74), s. -, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2008), "Civil Law versus Common Law", THE TEACHER, 8-9 (61), s. 58-59, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2007), "Nauczanie języka angielskiego dla celów specjalistycznych. Konstrukcja i ewaluacja programu nauczania", MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION, 2(85), s. 39, afiliacja: WSPIZ.

 

Monografie:

 

  1. Petz A., Wiebalck A., ŁUCZAK A., Arnold J., Cooper P., Best D. (2016), "Legal English Teacher Training Manual. A resource kit for entry-level legal English teachers", EULETA. European Legal English Teachers' Association, Hamburg, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2005), "Teaching English for Law w IATEFL Newsletter No. 26 Post-Conference Issue", IATEFL POLAND, Warszawa, afiliacja: WSPIZ.

 

  1. ŁUCZAK A., Metera-Debaene E. (2002), "Zanim wybierzesz podręcznik. Metody oceniania materiałów do nauki języków", Fraszka Edukacyjna, afiliacja: Inna.

 

  1. ŁUCZAK A., KOMOROWSKA H. (2001), "Konstrukcja programu nauczania języka obcego dla celów specjalistycznych", IBE, afiliacja: Inna.

 

Rozdziały w monografiach:

 

  1. ŁUCZAK A. (2017), "Increasing law students’ employability skills in the English for Legal Purposes (ELP) classroom.", w: dr hab. Magdalena Sowa, dr hab. Jarosław Krajka (red.), Innovations in Languages for Specific Purposes - Present Challenges and Future Promises , PETER LANG GMBH, Frankfurt am Main, s. 131-147, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2015), "Memrise w nauce języka prawniczego", w: dr inż. Elżbieta Gajek (red.), Technologie mobilne w kształceniu językowym, Texter Sp. z o.o., Warszawa, s. 50-64, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2014), "Poland: Through Golden and Dark Ages of History and Education", w: WILLIAM F. PINAR (red.), International Handbook of Curriculum Research. 2nd Edition, ROUTLEDGE/TAYLOR&FRANCIS, s. 391-396, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2014), "Preparing Students for the Delivery of Poster Presentations in English", w: K. Warchał, A. Łyda  (red.), Cultural Interfaces in Academic Setting and Beyond , UNIWERSYTET ŚLĄSKI, Katowice, s. 119-137, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A., Vyushkina E. (2012), "Developing Students' Commercial and Intercultural Awareness Using Web 2.0 Tools", w: Nazarenko A. L. (red.), Informacjono-komynikadjonjie technologii w lingwiskikije lingwodidaktikije i mjeżkulturnoj komunikacji, Lomonosov Moscow State University, Moskwa, s. 227-235, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2012), "Tertiary Teachers as ELP Course Designers", w: Richard Repka, Krzysztof Polok (red.), The Multiple Faces of an English Teacher, Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku Białej, Bielsko-Biała, s. 187-210, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2011), "To Translate or Not To Translate. On Use of the L1 in the Legal English Classroom", w: S.N. Tumanov (red.), Prawo i jewo realizacija w  XXI wieke, Ministerstwo Nauki Federacji Rosyjskiej, Saratov, s. 155, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2011), "ESP Courses at Universities. Preparing Students for the Challenges of the European Market", w: Komorowska H. (red.), Issues in Promoting Multilingualism. Teaching – Learning – Assessment., Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa, s. 59-79, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2011), "Identifying CLIL Competences for Legal English Teachers", w: Khizhnyak S.P.  (red.), Legal English: Theory and Practice of Teaching, Ministerstwo Edukacji i Nauki Federacji Rosyjskiej, Saratów, s. 45-54, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2010), "Legal English Class of 2010. Teach, Learn and Integrate with Technology", w: Nazarenko L. (red.), New Technologies - Old Teaching Methods?, UAS Technikum Wien, Wiedeń, s. 127-135, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2010), "Whose needs? Designing English for Legal Purposes Courses: a Negotiation Process", w: Chirznjak S.P., Rodionowa  O.S., Nazarowa R., Spiridonowa T.A. (red.), Innostrannyje Jazyki w Kontestie Mierzdunarodnoj Komunikacji, Saratov State University, Teacher Training Institute, Saratów, s. 339-351, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2009), "Lekcje języka specialistycznego z dorosłymi słuchaczami. Struktura i przebieg zajęć jezykowych", w: Komorowska H. (red.), Skuteczna nauka języka obcego, CODN Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa, s. 290-303, afiliacja: ALK.

 

  1. ŁUCZAK A. (2005), "Teaching English for Law", w: - (red.), IATEFL Newsletter No. 26 Post-Conference Issue, IATEFL POLAND, Warszawa,  afiliacja: WSPIZ.

 

  1. ŁUCZAK A. (2003), "Materiały dydaktyczne w nauczaniu języka angielskiego dla celów specjalistycznych (ESP)", w: Komorowska H. (red.), Reforma w nauce języka obcego. Nowe programy i podręczniki, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa

 

-