Padzik-Wołos A., mgr

MA Agnieszka Padzik-Wołos

Department of Management
Research Assistant

Assistant at the Department of Entrepreneurship and Business Ethics. PhD student in the discipline of management and quality sciences. In the upcoming doctoral dissertation, she focuses on the phenomenon of transformation of employee-driven innovations into organizational routines. Her broader research interests concern the area of empowerment of employees in organizations. 

Since March 2022, she has been working as Project Manager in her research project No. 2021/41/N/HS4/03698 “Transformation of employee-driven innovation into an organizational routine” in the Preludium 20 grant of the National Science Centre. She is also contractor in the Opus 19 grant research project. 

She is graduate of Management and Marketing at the Warsaw School of Economics and of postgraduate studies in Professional Coaching at the Kozminski University. She completed courses i.e.: Academy of Effective Manager, First Time Manager by Harvard Review Polska, User Experience by Interaction Design Foundation, How to be a good moderator by the Polish Society for Market and Opinion Research (PTBRiO). 

She has knowledge and practical experience from many years of work in business environment, in  corporation and running her own business. She understands the world of entrepreneurship and tries to combine it with the world of science.

Padzik-Wołos, A (2021). „Reakcje odbiorców na przekaz reklamowy–aspekt odpowiedzialności społecznej”, w: Antowska Dagmara, Motyka Kamil (red.), Oto miejsce na Twoją reklamę. Reklama i marketing w problematyce kulturowej oraz społecznej, Wydawnictwo Rys, Poznań, s.183-201, afiliacja: ALK

Padzik-Wołos, A. Pliszka, P. (2021). „Innowacje pracownicze - perspektywa historyczna w Polsce”, w: Mazur Maria (red.), Współczesne trendy w zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej, Warszawa, s.3-19, afiliacja: ALK

Padzik-Wołos, A. (2020). Innowacja pracownicza–rozważania o współczesnym kontekście. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie, 82, s. 243-260, afiliacja: ALK

Padzik-Wołos, A. (2017). „Coaching a wewnętrzna motywacja kluczowego aktora w fazie przed adaptacją innowacji marketingowych”, w: Czarkowska Lidia (red.), Coaching jako klucz do wewnętrznej motywacji, Poltext, Warszawa, s. 199-216, afiliacja: inne

Padzik-Wołos, A., Pikos, A., & Latusek, D. (2023). Trust, Distrust and Control Interplay in Interorganizational Relations. European Management Studies, 21(2), 75–102. https://doi.org/10.7172/2956-7602.100.4.

Padzik-Wołos, A. (2022). Trust and control manifestations in employee-driven innovations. Scientific Papers of Silesian University of Technology – Organization and Management Series, 162, 561-581

She is member of Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB (Polish Marketing Association) and Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych (Association of Family Business Initiative).  In the years 2018-2019 Mentor in the 2nd Mentoring Programme at the Warsaw School of Economics.   In addition to her academic work, she actively promotes better communication, i.e. on social media profiles.