Biznes w czasie (i po) pandemii


serdecznie zapraszamy na dwa webinaria, podczas których zostaną przedstawione wyniki raportu pt. Biznes w czasie pandemii, przygotowanego przez zespół badawczy pod kierunkiem prof. Krzysztofa Obłója z Katedry Strategii ALK. Jego współautorami są:

  • mgr Tadeusz Milancej (ALK),
  • dr Piotr Wójcik (ALK),
  • dr hab. Mariola Ciszewska-Mlinarič (ALK),
  • dr Aleksandra Wąsowska (UW).


I webinarium
Biznes w pandemii czyli halsowanie w sztormie – jak przetrwać ? – perspektywa teorii i menedżerów – prof. Krzysztof Obłój i  dr hab. Aleksandra Wąsowska
3 czerwca, godz. 17.30 

II webinarium
Gospodarka po pandemii – co się zmieni, co odejdzie a co przyjdzie? – prof. Krzysztof Obłój i Przemysław Powalacz
10 czerwca, godz.17.30

Koszt uczestnictwa w każdym z webinariów wynosi 45 zł, a zebrane środki za udział w spotkaniach zostaną w całości przekazane na konto Fundacji Koźmińskich. Niech będzie to nasza wspólna inwestycja na rzecz pomocy warszawskim seniorom w ramach akcji #GOTOWIDOPOMOCY, do której dołączyła Fundacja wraz z naszą Akademią. Zebrane środki umożliwią zakup posiłków i niezbędnych artykułów, które pomogą seniorom przetrwać trudny czas pandemii.

 

Dziękujemy, że z nami jesteście. Razem budujemy przyszłość.

 


O raporcie
Celem raportu jest monitoring jak polscy menedżerowie radzą sobie w obliczu koronawirusa - aż do końca pandemii. Został on opracowany na podstawie analizy wyników badań przeprowadzonych wśród absolwentów studiów Executive MBA naszej Uczelni (prawie tysiąc osób).

 

Respondenci odnieśli się zarówno do skutków pandemii, jak również opowiedzieli o działaniach, które podjęli w związku z zaistniałym kryzysem. Choć nie jest to próba reprezentatywna dla populacji polskich przedsiębiorców, to jednak Autorzy sądzą, że taki dobór umożliwia uzyskanie wyników odzwierciedlających faktyczną aktualną sytuację w polskim biznesie. Absolwenci studiów MBA reprezentują bowiem praktycznie wszystkie sektory gospodarki, działają w różnych branżach i różnej wielkości firmach.

 

 

Prelegenci

Profesor Krzysztof Obłój
- specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i  międzynarodowego. Jest jednym z najczęściej cytowanych na świecie polskich specjalistów
z ekonomii i zarządzania. Od lat wykłada w światowych szkołach biznesu, m.in. Sun-Yat Sen University w Chinach, University of Illinois, Yale University i Duquesne University w USA,  norweskiej Bodo Graduate School of Management, francuskiej ESCP-EAP i Ecole Nationale des Pont et Chaussees, slovenskiej Bled School of Management. Jest autorem ponad 130 artykułów naukowych publikowanych w prestiżowych periodykach naukowych. Jego książki są wydawane w USA i Europie (m. in. Management Systems, 1993; Winning: Continuous Improvement Theory in High Performance Organizations, 1995;  Emerging economies and firms in the global crisis, Palgrave Macmillan, London 2012;  Passion and discipline of strategy, New York 2014). Książki wydane w Polsce: Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, 2014, Pasja i dyscyplina strategii , 2010 i 2016, praz Praktyka strategii firmy, 2018 stały się bestsellerami na polskim rynku.
Ma duże doświadczenie praktyczne. Był przewodniczącym lub członkiem rad nadzorczych m.in. Orlenu SA, Dwory SA, PZU SA, Agory SA, Eurobanku SA, Alior Banku SA, IMPEL SA, AMBRA SA, Polmos Lublin SA. Doradzał takim firmom jak Laboratorium Kosmetyczne Irena Eris SA, LPP, Gedeon Richter SA, Rockwool SA, Orange SA, AMBRA SA, Budimex SA, PressGlass SA, LPP SA, Sanitec SA, Asea Brown Boveri SA, Wólczanka SA, Próchnik SA i wielu innym.  Jego zainteresowania badawcze i doradcze koncentrują się wokół problematyki strategii, zarządzania w skali międzynarodowej, przedsiębiorczości, oraz problemów i paradoksów zarządzania. Obecnie prowadzi badania nad dostosowaniami polskich firm do sytuacji pandemii.

Dr hab. Aleksandra Wąsowska - wybitna badaczka nauk społecznych, pracownik Wydziału Zarządzania UW. Ukończyła programy badawcze w Oxford University oraz University of Redding. Jest specjalistką z zakresu zarządzania strategicznego, międzynarodowego i psychologii przedsiębiorczości. Prowadzi aktualnie badania na zachowaniami firm i menedżerów w pandemii, oraz nad polskimi inwestycjami bezpośrednimi w Afryce. Ostatnio opublikowała książkę „Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych”, Poltex 2019.







Przemysław Powalacz - prezes Zarządu Geberit Sp. z o.o. od kwietnia 2015, kiedy to koncern Geberit przejął Grupę Sanitec. W koncernie odpowiedzialny za rynek Polski, Ukrainy, Białorusi i Kazachstanu. W latach 2008 – 2015 Prezes Zarządu Sanitec Koło oraz Senior Vice President Grupy Sanitec odpowiedzialny za region CEE, także Rosję i Ukrainę. W latach 2004 - 2008 odpowiedzialny za marketing i sprzedaż w regionie CEE w Sanitec Koło. Karierę rozpoczynał w 1997 roku w sektorze usług i doradztwa marketingowego, najpierw w Polsce, następnie w Niemczech. Prowadzi indywidualne praktyki mentorskie w obszarze przywództwa, strategii i zarządzania. Absolwent SGH oraz programu MBA UW & University of Illinois. Ukończył także kilka programów menedżerskich m.in. w INSEAD, London Business School oraz Harvard Business School.