Handel elektroniczny 

CO NAS WYRÓŻNIA? 

Główne przesłanie stojące za organizacją naszych studiów to chęć przekazania słuchaczom nie tylko KNOW ale i HOW współczesnego e-handlu. Ta perspektywa przyczynia się do wykreowania szeregu unikatowych korzyści dla słuchaczy:

  • zdecydowana większość zajęć jest prowadzonych w formie warsztatowej oraz ćwiczeniowej 
  • prowadzący zajęcia to zarówno uznani wykładowcy z udokumentowanym doświadczeniem w tworzeniu start-upów, e-biznesie i stażami w takich ośrodkach jak np. Harvard czy Berkeley, jak i świetni praktycy reprezentujący praktykę e-biznesową z Divante i ecommercepolska.pl; 
  • firmy i organizacje, których przedstawiciele prowadzą wybrane zajęcia to m.in.: Divante, Arvato, Trusted Shops, Lovemobile, The Addictives, GetResponse, Fact-Finder Partner Polska, Netsolutions, Socjomania czy Gemius,
  • zajęcia prowadzone są w świetnie wyposażonych salach, laboratoriach komputerowych czy bibliotece z dostępem do szeregu specjalistycznych baz danych tj. EBSCO, Emerald czy ProQuest; infrastruktura uczelni przyczynia się do tego, że spędzanie czasu na Koźminskim jest komfortowe i sprzyja rozwojowi osobistemu,
  • w trakcie studiów słuchacze przygotowują projekty doradcze/konsultingowe, które można wykorzystywać w działalności zawodowej – projekty te są podstawą ukończenia studiów, a ich jakość w dużym stopniu determinuje finalną ocenę,
  • dzięki wiedzy zdobytej w trakcie praktycznych warsztatów z Google AdWords i Google Analytics, słuchacz będzie przygotowywany do przystąpienia do egzaminów certyfikowanych przez Google, które są uznawane w branży i potwierdzają przygotowanie ich posiadaczy do samodzielnej pracy z aplikacjami Google,
  • otrzymanie na czas studiów bezpłatnego dostępu do platformy sklepowej WellCommerce.pl,
  • możliwość przeprowadzenia bezpłatnego audytu działań eCommerce przez specjalistów Divante,
  • dostęp do raportu badawczego przygotowanego przez Gemiusa, m.in. prezentujących rynek e-commerce w Polsce oraz kierunki jego rozwoju
  • miesięczny darmowy dostęp do narzędzia gemiusHeatMap, który pomaga w ustawieniu usability strony (szczególnie przydatne w fazie zakładania sklepu internetowego)
  • najlepsze projekty zrealizowane przez uczestników studiów będą objęte medialną opieką Działu Komunikacji z Mediami Gemiusa,
  • ukończenie studiów oznacza nie tylko uzyskanie unikatowej wiedzy i umiejętności, ale też otrzymanie dyplomu jednej z najbardziej prestiżowych uczelni w Polsce, uznanej w 2012 roku w rankingu dziennika „Rzeczpospolita” i fundacji „Perspektywy” za najlepszą szkołę ekonomiczną w naszym kraju.

PROGRAM STUDIÓW  

Blok I - Podstawy e-commerce

1.    Nowa gospodarka i handel elektroniczny
2.    Modele i strategie e-biznesu
3.    Wirtualizacja działań handlowych przedsiębiorstw
4.    Zachowania konsumenta on-line

Blok II - Zarządzanie handlem elektronicznym

1.    Zarządzanie projektami handlu elektronicznego (LAB):
a.    Zarządzanie projektami internetowymi
b.    Technologia w eCommerce
c.    Projektowanie i optymalizacja serwisów eCommerce
d.    M-biznes
e.    Analityka webowa w e-commerce
2.    Zarządzanie procesami w handlu elektronicznym:
a.    Zarządzanie procesami w handlu elektronicznym
b.    Zarządzanie sprzedażą w Internecie
c.    E-logistyka
3.    Prawno-finansowe aspekty handlu elektronicznego

Blok III - Instrumenty promocji w handlu elektronicznym

1.    Planowanie promocji sklepów internetowych (LAB)
a.    Promocja sklepów internetowych
b.    Automatyzacja marketingu w eCommerce
2.    Performance marketing (LAB)
a.    Marketing efektywnościowy
b.    E-mail marketing w działalności handlowej
c.    Zdobywanie klienta w handlu elektronicznym
3.    Social media w e-handlu (LAB)
4.    Kampanie AdWords w działaniach sklepu internetowego (LAB)
5.    Działalność wizerunkowa sklepu internetowego

Blok IV - Projekt

1.    Przygotowanie projektu końcowego
*(LAB) – część zajęć prowadzonych w laboratoriach komputerowych

Całkowita liczba godzin dydaktycznych: 184 * (razem z zajęciami integracyjnymi i zaliczeniami)
* jedna godzina dydaktyczna= 45 minut

WYKŁADOWCY

Poniżej prezentujemy sylwetki wybranych prowadzących

 

Karol Bzik - team leader w dziale efektywności eCommerce w Divante.

Certyfikowany specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Ekspert w obszarze marketingu efektywnościowego oraz użyteczności serwisów internetowych. Posiada bogate doświadczenie w obszarze kompleksowego planowania oraz wdrażania projektów internetowych. Współpracował z firmami takimi jak: Intersport, Praktiker, Militaria.pl czy Netia. W Divante kieruje zespołem, który wypracowuje najlepsze wyniki sprzedażowe dla kluczowych Partnerów.

Marcin Cichoń - Absolwent Informatyki i Ekonometrii na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

W latach 2009 - 2011 „niósł kaganek oświaty” w polskim e-commerce jako wykładowca Akademii Allegro.  Podczas współpracy z Grupą Allegro prowadził wykłady i warsztaty w projektach Edukacyjne Spotkania Allegro. Akademia Bezpiecznego Internetu oraz Allegro dla Biznesu. Ponadto jako niezależny trener zaangażowany był w działalność szkoleniową dla firm z branży IT oraz handlu elektronicznego. Następnie od 2012 roku rozpoczął współpracę z agencją interaktywną Ideacto (Grupa Divante), gdzie jako Project Manager odpowiadał za zarządzanie projektami, działania SEO i SEM, projektowanie serwisów internetowych. Prowadził projekty dla TravelPlanet, Praktiker, Intersport i wielu innych. Obecnie Dyrektor Operacyjny w Ideacto. Posiada certyfikat Google Adwords Qualified Individual oraz Prince2 Foundation. Publikuje w magazynach branżowych m.in. Magazyn Online Marketing Polska oraz Mensis.pl. Współautor Biblii eCommerce (wyd. Helion), której planowana data wydania przypada na połowę 2013 roku.

Michał Cortez - eCommerce Manager w Saatchi & Saatchi Interactive Solutions (www.saatchi.com/pl-pl); specjalista e-commerce i digital marketingu, z wykształcenia prawnik, absolwent WPiA UJ.

Specjalista eCommerce i digital marketingu, wykładowca akademicki, z wykształcenia prawnik, absolwent WPiA UJ. Specjalizuje się w strategiach sprzedażowych dla marek i sklepów internetowych i optymalizacji projektów eCommerce i działań on-line marketingowych.
W S&S/!S jest odpowiedzialny za strategię i rozwój biznesu w obszarze eCommerce. Zajmuje się również koordynacją działań performance marketingowych i marketing automation dla klientów agencji. Obecnie uczestniczy w międzynarodowych projektach eCommerce realizowanych m.in. dla marek z portfolio Procter & Gamble, Microsoft, Philips i Bosch.
Wcześniej związany m.in. z największym projektem fashion eCommerce w Polsce - ANSWEAR.com, z którym w ciągu zaledwie dwóch lat zdobył 12 nagród branżowych.
Autor www.facebook.com/iKomersiak i michalcortez.com

Marcin Engelmann - właściciel firmy IMAGIN specjalizującej się w audytach bezpieczeństwa oraz w tworzeniu niezawodnych i skalowalnych systemów informatycznych, które wykorzystują przetwarzanie w chmurze (cloud computing).

Od ponad 10 lat wspiera firmy w ochronie kluczowych dla nich informacji i w efektywnym wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań IT. Jako założyciel i współautor serwisu internetowego SecurityInfo, promuje praktyczne i zdroworozsądkowe podejście do zagadnień bezpieczeństwa informacji. Jest certyfikowanym audytorem systemów informatycznych (Certified Information Systems Auditor, CISA), posiada praktyczną wiedzę o analizie i zarządzaniu ryzykiem (Certified in Risk and Information Systems Control, CRISC) oraz doświadczenie w zarządzania projektami zgodnie z metodykami PMBOK oraz PRINCE2. Realizował projekty związane z bezpieczeństwem informacji (audyty bezpieczeństwa, testy aplikacji webowych, tworzenie i wdrażanie polityk) i ochroną danych osobowych w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, organach administracji państwowej, portalach internetowych, serwisach e-commerce i spółkach z branży finansowej. Współpracuje z firmami w zakresie projektowania architektury bezpieczeństwa, tworzenia planów Disaster Recovery i testowania bezpieczeństwa aplikacji webowych. Doradza jak budować bezpieczne systemy e-commerce oraz jak zgodnie z prawem przetwarzać dane osobowe. Pomaga również wykorzystywać nowoczesne technologie, zwłaszcza systemy rozproszone, aby aplikacje i systemy informatyczne były bardziej niezawodne, szybsze i jeszcze przyjaźniejsze dla użytkowników.

Przemysław Federowicz - od lat związany z branżą eCommerce oraz IT.

Od lat związany z branżą eCommerce oraz IT. W 2012 r. otrzymał wyróżnienie w Konkursie CIO Roku 2012 za projekty internetowe. Pracował jako CIO w takich firmach jak Militaria.pl, Travelplanet.pl SA i Enovatis SA (wakacje.pl, easygo.pl,last-minute.pl). Obecnie CEO w spółce GoTechnologies. Specjalizuje się w budowaniu strategii rozwoju spółek z branży eCommerce, Retail i CC w wykorzystaniu najnowszych technologii, w procesach biznesowych na styku IT/biznes, project managemencie oraz audytach IT Due Dilligence. Absolwent Politechniki Wrocławskiej i studiów MBA na Franklin University (Wyższa Szkoła Bankowa). Opublikował kilka książek i kilkadziesiąt artykułów o tematyce historyczno-militarnej oraz IT m.in. współautor książki „Technologia w eCommerce” wydanej w 2013 r.

Dariusz Jemielniak - Jego zainteresowania badawcze obejmują zarządzanie organizacjami opartymi na wiedzy, profesjonalizację, a także społeczności otwartej współpracy (takie jak Wikipedia, czy Pinterest).

Publikował w czasopismach z listy JCR, a także niedawno wydał książkę nt. "The New Knowledge Workers" (2012, Edward Elgar Publishing), a teraz pracuje nad etnograficzną analizą społeczności Wikipedii (na której działa od 2006 roku, obecnie jako administrator polskiej Wikipedii i steward wszystkich projektów Wikimedia). Był beneficjentem Collegium Invisibile, Fundacji Fulbrighta, Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, stypendium dla wybitnych młodych naukowców MNiSW, stypendium "Mobilność", stypendium tygodnika "Polityka", i in. Odbył staże: dziesięciomiesięczny na Cornell University (2004-2005), sześciomiesięczny na Harvard University (2007), ośmiomiesięczny na University of California Berkeley (2008) i dwunastomiesięczny na Harvard Law School (2011-2012). Rozwinął kilka startupów, m.in. ling.pl (najpopularniejszy polski serwis językowy), angielski.edu.pl (największy polski serwis o języku angielskim), langoland.com (internetowa szkoła językowa).

Przemysław Klich - Dyrektor ds. Sprzedaży w Obszarze: Media, E-commerce i Programy Lojalnościowe , Arvato Polska (Bertelsmann Group).

W Arvato Polska od 6 lat odpowiada za rozwój oraz sprzedaż  usług  związanych z obsługą programów lojalnościowych oraz e-sklepów. Jednocześnie od kilkunastu lat zajmuje się tematyką lojalnościową oraz e-commerce. Między innymi przez 7 lat w Grupie Allegro kierował programem lojalnościowym: payback.pl, e-sklepem: paygsm.pl oraz współtworzył projekt AlleKarta. W latach 90. rozwijał i nadzorował działalność sieci salonów samochodowych Daewoo oraz pracował jako asystent w Instytucie Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej.

Magdalena Górak - właścicielka butiku komunikacji i PR Profeina; absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego; karierę zaczynała jako stażystka, a z czasem współpracownik – researcher oraz autor dodatków specjalnych Newsweek Polska.

Od 2005 roku związana z branżą internetową, kiedy to rozpoczyna pracę w wydawnictwie IDG Poland SA jako redaktor serwisu branżowego  Internet Standard, z czasem redaktor prowadzący serwis.  Wyspecjalizowana w tematyce e-biznesu oraz metodologii badań internetu. W latach 2007 – 2010 PR Manager w agencji Artegence, gdzie z sukcesem prowadziła takie projekty jak m.in. cykl seminariów Tuba we współpracy z Maciejem Budzichem, autorem bloga Mediafun oraz szereg kampanii własnych agencji, w tym wyróżniony Golden Arrow projekt „Prasa Drukowana umrze w 2012 roku!”. Współpracowała z takimi organizacjami jak IAB Polska oraz PBI przy tworzeniu rekomendacji dla rynku interaktywnego.

Grzegorz Mazurek - pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego w Katedrze Marketingu. Członek założyciel Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Niezależny konsultant i trener, praktyk e-marketingu i e-biznesu.

Od 2000 roku związany z branżą internetową. W swoim portfolio ma szereg projektów realizowanych dla takich marek jak m.in.: Mars, Nikon, Nokia, IKEA, Michelin, PZU Życie, Egmont, NBP, Nikon, Kredyt Bank, Eden Springs, CH Beck, Aquanet, Majonez Kielecki, Polpharma, Unizeto Technologies. Zajmował się również PRem oraz komunikacją marketingową firmy K2 Internet S.A. Był doradcą w zakresie komunikacji internetowej Kancelarii Senatu RP. Autorem trzech książek: „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości” (Poltext, 2012), „Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie, praktyka” (ODDK, 2008) oraz „Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu” (Wolters Kluwer, 2008) oraz współautorem książki „Wskaźniki marketingowe” (OE, 2006) gdzie opisuje miary skuteczności i efektywności działań e-biznesowych. Obecnie, poza pracą naukową, skupia się na wsparciu doradczym firm w zakresie kreowania skutecznych strategii wykorzystania internetu.

Marcin Moska - Doradca w zakresie strategii eCommerce w Grupie Divante. Autor eBooków „o LifeCycle Marketing” i  „jak otworzyć i prowadzić sklep internetowy od podstaw”.

Posiada 5 letnie bogate doświadczenie w branży eCommerce. Ponad 3 lata pracował nad własnymi sklepami, zaś od 2 lat pracuje w Divante. Doskonale czuje potrzeby i problemy klientów przy prowadzeniu e-sklepu. Entuzjasta w zakresie eMail marketingu i automatyzacji procesów komunikacji mailingowej.

Maciej Ossowski - Dyrektor Działu Edukacji w GetResponse, wiodącej platformie do email marketingu z blisko 14 latami doświadczeń na międzynarodowych rynkach. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych na kierunku Marketing Internetowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Autor książki "Em@il Marketing: 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci". Redaktor naczelny bloga EmailMarketing.pl oraz publicysta wiodących blogów email marketingowych, tj. Deliverability.com czy EmailExpert.org. Aktywny działacz w polskich i międzynarodowych organizacjach branżowych: MAAWG, Email Experience Council, Email Sender and Provider Coalition czy IAB Polska (grupa robocza Email Marketing). Wykładowca na Uniwersytecie Konwersji CENEO, prelegent na eventach tj. Ad:Tech New York, Great British Business Show, IAB Showcase, etc.


Anna Rak - Country Manager na Polskę w firmie Trusted Shops, zajmującej się certyfikacją sklepów internetowych.

Od ponad dwóch lat zajmuje się zastosowaniem i wdrożeniem kryteriów prawnych Trusted Shops w największych sklepach internetowych w Polsce. Doświadczenie w e-commerce zdobywała również pracując, jako Sales Manager na Wschodnią Europę w firmie Moneybookers. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku Public Relations, Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna oraz podyplomowych studiów w London School of Business and Finance na kierunku International Business and International Negotiation.

Bartłomiej Rak – w branży interaktywnej reprezentuje jedno z pierwszych pokoleń, które dorastało z internetem, a jednocześnie pamięta jego początki w Polsce – generacja Y.

Posiada kierunkowe wykształcenie (Informatyka Stosowana - UJ i Marketing Internetowy - SGH). Pierwsze kroki stawiał w Zespole ds. Internetu ING Banku Śląskiego. Następnie przeszedł na drugą stronę marketingowej barykady i zajmował się wirtualnym światem Second Life oraz tworzył agencję interaktywną Someday Interactive (w portfolio m.in.: ING Bank Śląski, Cisowianka czy YTONG/Silka). Specjalizuje się w zarządzaniu projektami internetowymi i social media. Współprowadzi dom konsultingowy Socjomania Sp. z o.o., w ramach którego tworzy strategie i edukuje z zakresu działań w internecie. Wśród uczestników szkoleń Socjomanii pojawili się przedstawiciele takich marek jak: PKP Energetyka, Ringier Axel Springer, Ministerstwo Gospodarki, WOŚP czy UM Gdynia. Prowadzi zajęcia z mediów społecznościowych na Akademii Leona Koźmińskiego, AGH, WSE oraz WSB. Autor artykułów o social media marketingu, które ukazały się w Marketingu w Praktyce, Hotelarzu, Marketerze+ oraz Magazynie Spectrum. Zafascynowany internetem i prawie uzależniony od komunikacji za jego pośrednictwem.

Justyna Skorupska - Dyrektor Zarządzająca FACT-FInder Partner Polska, członek Komitetu Założycielskiego e-Commerce Polska.

Manager z wieloletnim doświadczeniem, zdobytym w największych firmach i korporacjach z branży IT/Online, w których rozwijała swą karierę w ciągu ostatnich kilkunastu lat poprzez wszystkie szczeble zarządzania. Posiada obszerną wiedzę i doświadczenie z obszaru Project Management oraz szeroko pojętej optymalizacji procesów biznesowych - również w projektach międzynarodowych. Jest ekspertem w zakresie tworzenia i realizacji strategii online, działającym w branży nowoczesnych technologii od kilkunastu lat. Bardzo dobra znajomość branży internetowej oraz specyfiki środowiska wydawców i e-commerce, zdobyta we współpracy z takimi klientami jak m.in. Komfort S.A., Morele.net, czy TIM S.A. Prelegentka wielu konferencji branżowych (online/e-commerce) i wykładowca akademicki przedmiotu e-commerce. Autorka szeregu szkoleń z obszaru rozwoju kompetencji managerskich, których również jest trenerem. Wypowiada się jako ekspert w wielu branżowych publikacjach oraz jest komentatorem podsumowań i rankingów rynku e-biznes/e-commerce.

Jarosław Sokołowski – wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego i e-Commerce Manager w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o.

Jest absolwentem Wydziału Handlu Zagranicznego na SGH. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową. Następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej taniej linii lotniczej AirPolonia. Od 18 lat związany z reklamą tradycyjna i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google AdWords.

Łukasz Sowiński – wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego i SEM Specialist w Havas Media Polska.

Absolwent Wydziału Pedagogicznego UW, specjalność Andragogika. Łukasz posiada 7 letnie doświadczenie w planowaniu, realizacji i optymalizacji kampanii SEM. Swoje pierwsze szlify zawodowe zdobywał w agencji Performance Media. W poprzednich latach doświadczenie zdobywał w firmach Net Solutions, Cube Group. Od maja 2014 roku zatrudniony jest w Havas Media. Posiada tytuł Kwalifikowanego Specjalisty Google AdWords oraz Google Analytics. Pracował dla klientów jak: Avia, AXA, Polpharma, Grupa Azoty, Red Bull, Accor Hotels, BOŚ, Philips.

Izabela Strońska - Social Media Manager w firmie Ideacto, copywriter z 5-letnim doświadczeniem.

Prowadzi marki w sieciach społecznościowych, odpowiada za kreację i strategię. Publikuje w prasie branżowej i na blogu ideas2action.pl. Posiada doświadczenie w prowadzeniu zajęć ze studentami z obszaru PR-u, brandingu, komunikacji e-marketingowej. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim, doktorantka tamże.

Szymon Wierciński -  od 2007 roku wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Konsultant w zakresie budowania strategii i wdrażania projektów e-commerce.

Od 2005 roku działa na rynku e-biznesu zajmując się budową strategii dla elektronicznych kanałów dystrybucyjnych, zwiększaniem efektywności sprzedaży i rentowności z wykorzystaniem nowych technologii. Wdrożył i współpracuje przy zarządzaniu projektami z obszaru eCSR i społeczności (m.in. domore.pl, beeabroad.com), współrealizował projekty ecommerce z obszaru ehandlu, gryfikacji i fundraisingu m.in. dla Sony Centre, Rezidor Group (Raddisson), Medicover, Telbridge, Shoper.pl, IAI-Shop, Selly oraz współpracuje z ponad 100 organizacjami pozarządowymi m.in. z Amnesty Int., Fundacją Dzieciom Zdążyć z Pomocą, Viva w zakresie fundraisingu on-line.

Marcin Zaremba - Head of business w agencji Lovemobile (Grupa o2).

Współzałożyciel elektronicznego magazynu dla inwestorów i przedsiębiorców technologicznych Proseed oraz współorganizator Auli Polskiej i Aulerów. Wcześniej między innymi PM w NewMedia Labs (Arbomedia). Współtwórca i wykładawca na App Academy.



 

 

ORGANIZACJA ZAJĘĆ  

Studia trwają dwa semestry. 
Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w: 

  • soboty: 8.45 - 15.45*
  • niedziele: 8.45 - 15.45*

*w wyjątkowych przypadkach zajęcia mogą kończyć się o 17.30

 


Kontakt: 
Anna Mięgoć

Doradca edukacyjny