Badania i analizy marketingowe  

PARTNER MERYTORYCZNY 

 

Gemius to polska firma, która doradza przedsiębiorcom, jak wykorzystywać internet w biznesie. Od 1999 roku badamy internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych, tworząc w ten sposób unikalny socjodemograficzny profil e-konsumentów. Mierzymy oglądalność stron www i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Gemius działa w ponad 30 krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a w 14 z nich posiada oddziały. Naszymi Klientami są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR

OPIEKUN MERYTORYCZNY 

dr PRZEMYSŁAW TOMCZYK
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w zakresie badań naukowych i dydaktyki prowadzonej w obszarze CRM, strategicznego zarządzania marketingowego i analiz marketingowych.

Absolwent stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca wyróżnionej rozprawy doktorskiej pt. Zarządzanie wartością klienta a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na przykładzie branży ubezpieczeniowej, powstałej na podstawie autorskiej, ogólnopolskiej analizy rynku pośredników ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania wartością klienta, wykonanej we współpracy z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.

Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych. Stypendysta Unii Europejskiej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie dydaktyczne w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz ESCP Europe w Paryżu. Autor publikacji na rynku polskim i amerykańskim, poświęconych zarządzaniu wartością klienta i metodologii nauk.Kierownik Studiów Podyplomowych Badania i Analizy Marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego.

Ekspert z zakresu analizy portfela klientów i formułowania strategii CRM.

Zapraszam do kontaktu
tel. 509-629-909

Najważniejsze publikacje dostępne w:
www.researchgate.net/profile/Przemyslaw_Tomczyk

kozminski.academia.edu/PrzemyslawTomczyk
</ br>

CELE STUDIÓW 

Niezależnie od tego czy chcesz pracować w marketingu czy też jesteś już marketerem – potrzebujesz wiedzy na temat otoczenia, w którym się poruszasz.

Analizujesz rzeczywistość  tradycyjną i rzeczywistość wirtualną, badasz swoje mocne strony i szukasz szans w otoczeniu. Współpracujesz z agencją, pewne rzeczy robisz sam. Czasem chciałbyś więcej, lecz brak Ci narzędzi i wiedzy.

Celem Studiów Podyplomowych Badania i Analizy Marketingowe jest dostarczenie Ci wiedzy i umiejętności samodzielnego prowadzenia badań i analiz marketingowych oraz efektywnej współpracy z agencja badawczą. Dzięki temu możesz skutecznie planować i realizować badania a także analizować i interpretować dane.

Na studiach nauczysz się, jak formułować cel badania, stawiać hipotezy i weryfikować je. Poznasz narzędzia, które umożliwią ci samodzielne przeprowadzenie analizy rynku, otoczenia i wnętrza firmy. Dowiesz się, jak za pomocą dostępnych źródeł danych zbadać potencjał swoich klientów czy trwałość Twojej przewagi konkurencyjnej. Poznasz SPSS, skuteczny i prosty program do analiz statystycznych. Pamiętaj z programu SPSS Statistics możesz korzystać bezpłatnie przez cały okres studiów! Poznasz także internetowe narzędzia analityczne, z których znaczenia być może nie zawsze zdawałeś sobie sprawę. Będziesz miał okazję nauczyć się jak w praktyce korzystać z danych dostarczanych przez uznane w Polsce i na innych rynkach narzędziami pomiaru i badań z obszaru digital marketingu takich jak badanie gemius PBI (Audience), gemiusAdReal, gemius DirectEffect. Wreszcie napiszesz pracę, w której rozwiążesz interesujący Cie problem biznesowy.

ADRESACI STUDIÓW 

 

 Jeśli jesteś:

  • świeżo upieczonym absolwentem (nawet studiów licencjackich) i chcesz pracować w marketingu;
  • specjalistą do spraw marketingu, który chce uzasadniać swoje decyzje na podstawie faktów a nie domysłów;
  • przedsiębiorcą, który chce dostrzec i wykorzystać szanse, które są wokół

Studia Podyplomowe Badania i Analizy Marketingowe są dla Ciebie.

WYKŁADOWCY 

PRZEMYSŁAW TOMCZYK


Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w zakresie badań naukowych i dydaktyki prowadzonej w obszarze CRM i analiz marketingowych.

Absolwent stacjonarnych studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca wyróżnionej rozprawy doktorskiej pt. Zarządzanie wartością klienta a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa na przykładzie branży ubezpieczeniowej, powstałej na podstawie autorskiej, ogólnopolskiej analizy rynku pośredników ubezpieczeniowych w zakresie zarządzania wartością klienta, wykonanej we współpracy z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych.

Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych. Stypendysta Unii Europejskiej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie dydaktyczne w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz ESCP Europe w Paryżu. Autor publikacji na rynku polskim i amerykańskim, poświęconych zarządzaniu wartością klienta i metodologii nauk.

Ekspert z zakresu analizy portfela klientów i formułowania strategii CRM.

Najważniejsze publikacje dostępne w:

www.researchgate.net/profile/Przemyslaw_Tomczyk
kozminski.academia.edu/PrzemyslawTomczyk

 

ROBERT KOZIELSKI

Dr hab. Robert Kozielski pracuje jako wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim. Jest stypendystą Fundacji Fulbrighta (USA, Willamette University) oraz członkiem Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Uzyskał tytuł Chartered Marketer wydawany przez The Chartered Institute of Marketing w Londynie – największą i najstarszą na świecie instytucję szkoleniowo-konsultingową specjalizująca się w dziedzinie marketingu.

Jest wykładowcą na Uniwersytecie Łódzkim. Prowadził  wykłady i warsztaty szkoleniowe na Uniwersytecie Warszawskim, Szkole Głównej Handlowej, studiach Executive MBA organizowanych wspólnie przez Uniwersytet Łódzki z University of Maryland w USA oraz Executive MBA organizowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z University of Illinois. Staże naukowe, programy badawcze realizował na uniwersytetach: Maryland (USA), Lund (Szwecja), Edynburg (Szkocja) oraz Middlesex (Wielka Brytania). Wygłaszał referaty, prezentacje, a także uczestniczył w wielu konferencjach i seminariach w Polsce i za granicą. 

MACIEJ TESŁAWSKI

Pierwszy filozof marketingu. Był współtwórcą pierwszego polskiego letterhou-se’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzałożycielem SMB. Współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. Był prezesem zarządu McCan Relationship Marketing, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Jest członkiem jury konkursów: Złota Strzała, Boomerang i Superbrands. Oprócz pracy w charakterze stratega rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, w której przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Ostatnio także Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu i Forum Edukacji Biznesowej przy UE Wrocław.

KATARZYNA BŁASZCZYK-KORSAK

Absolwentka Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania oraz studiów podyplomowych na Politechnice Łódzkiej. Szeroko pojętym marketingiem zajmuje się od 20 lat. Z badaniami rynku zawodowo związana jest od 2007 roku, kiedy to rozpoczęła pracę w agencji badawczej Inquiry, gdzie obecnie jest kierownikiem działu badań. Zrealizowała wiele projektów, zarówno jakościowych, jak i ilościowych dla klientów z różnych branż, m.in.: Pepco, Carrefour, Auchan, Bricomarche, Kolporter, HDS, Focus Mall, SPEC, BZ WBK, Nestle, Kraft, IBM, Sony, KRUK, Simple, Gino Rossi, Centrum Nauki Kopernik, Instytut Spraw Obywatelskich, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych.

Badania rynku poznała również od strony klienta, gdy za realizację projektów badawczych odpowiadała m.in. w RUCH S.A.

Specjalizuje się w badaniach dla centrów handlowych, badaniach satysfakcji konsumentów, testach produktów i opakowań.

Katarzyna Błaszczyk-Korsak jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

DAWID PACHA

Dawid Pacha, jest związany z branżą interaktywną od 10 lat (agencje reklamowe, serwisy społecznościowe, startupy). Studiował zarządzanie, a później zgłębiał rolę social media w modelach biznesowych startupów na SGH (studia magisterskie i doktoranckie). Współzałożyciel największej sieci cyklicznych spotkań branżowych w Polsce (Czwartki Social Media) oraz zaangażowany w integrację branży nowych technologii i e-biznesów na Śląsku (współorganizator comiesięcznych meetupów Startups.Garden oraz ambasador Startup Poland na Śląsk). Co-founder kilku startupów związanych z rynkiem social media i e-commerce. W trakcie pracy agencyjnej (Agencja Społem, Mitu, New Agency) oraz startupowej (Social Desk, Realdeal) pracował przy strategiach social media dla marek takich jak Allegro, Nike, Toyota, Puma, Warka, FM Bank, Creative, iSpot. Obecnie pełni rolę Customer Development Leader w Netizens (dom produkcyjny z działem R&D). Jest odpowiedzialny za rozwój dwóch startupów: MovStat (Real Time People tracking system & analytics) oraz EONBeacon (zaawansowana technologia beaconowa). Dawid jest założycielem SCHOOL OF NEW MEDIA i HIGH SCHOOL OF NEW MEDIA (szkoła skierowana do młodzieży), które swoją ofertę edukacyjną kierują do osób, które chcą pozyskać bardzo praktyczna wiedzę z tematu komunikacji online i e-biznesu.

Dawid jest autorem kilku artykułów naukowych oraz wielu publikacji w prasie branżowej. Twórca podcastu Webskie Chłopaki. Organizator konferencji E-Marketing Day oraz prelegent na wielu wydarzeniach o tematyce związanej z nowymi mediami oraz przedsiębiorczością w Polsce i za granicą.

 

AGNIESZKA GÓRNICKA


Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim na wydziale fizyki w 1989 r. W latach 1989-1993 zajmowała się ogólną teorią względności w ramach studiów doktoranckich w Centrum Fizyki Teoretycznej PAN. Karierę w branży badań marketingowych rozpoczęła w 1994 r., zaczynając od stanowiska badacza w firmie SMG/KRC Poland Media, następnie zaś pracowała jako konsultant w CAL Company Assistance, gdzie uczestniczyła w projektach związanych ze sprzedażą detaliczną i w pracach związanych z publikacją Raportu Strategicznego – Handel FMCG w Polsce.  W latach 1999-2004 prowadziła dział badań konsumenckich w firmie ACNielsen, co zaowocowało opracowaniem pionierskich metod badań konsumenckich dla sieci sklepów (np. pierwsze w Polsce projekty związane z  Category Management, czy badania procesów decyzyjnych podczas zakupów). W 2004 założyła agencję badawczą Inquiry sp. z o.o., której prezesem jest do dziś. Obecnie prowadzi badania konsumenckie dla sieci detalicznych i centrów handlowych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, koncentrując się na wdrażaniu nowych metodologii w oparciu o urządzenia mobilne. Od analizy zachowań konsumenckich poprzez segmentację klientów po badania stref zasięgu, badania Inquiry pomagają centrom handlowym, sieciom sklepów i inwestorom w pełni wykorzystać potencjał rynku.

Agnieszka Górnicka jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz europejskiego stowarzyszenia ESOMAR, a także Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Więcej informacji znajdą Państwo na www.inquiry.com.pl

 

PRZEMYSŁAW PODLASIN

Przemysław Podlasin posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu bazą klientów oraz wspieraniu procesów sprzedażowych. Uczestniczył w projektach, których celem było podnoszenie wartości klientów i aktywizacja sprzedaży. Od dziewięciu lat związany z branżą finansową, od sześciu z PKO Bankiem Polskim. Absolwent studiów magisterskich w Szkole Głównej Handlowej (Finanse i Rachunkowość) i na Uniwersytecie Warszawskim (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych) oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie projektem” na Uniwersytecie Warszawskim

 

PIOTR RUDNICKI

Wierzy, że Internet zmienia świat na lepsze. Zakochany w tym zjawisku od momentu stworzenia swojej pierwszej strony w roku 98' przez innowacyjne badania z zakresu dostępności do pracy w Google Polska. Wykładowca uniwersytecki, entuzjasta i twórca start-upów oraz prelegent wielu konferencji. W Google odpowiada za efektywne wykorzystanie produktów oraz dostarczenie niekonwencjonalnych rozwiązań dla największych polskich klientów. Oddany snowboardowym flatlandowym ewolucjom i splataniu na gramofonach czarnej muzyki lat 80'.

 

TOMASZ ŚWIĄTEK

Marketing Automation Consulting Manager w Benhauer. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania marketingowiec i muzyk. Przygotowuje i wdraża zaawansowane strategie z zakresu Marketing Automation, prowadzi certyfikowane szkolenia dla specjalistów marketing automation oraz zajmuje się rozwojem produktu Mobile Marketing Automation.

 

 

 

 

MARTA SUŁKIEWICZ

Specjalizuje się w marketingu cyfrowym i ma w tej dziedzinie ponad 13-letnie doświadczenie. Swoje umiejętności menedżerskie doskonaliła opracowując strategie i prowadząc projekty z zakresu marketingu 360 stopni, a jednocześnie zarządzając działem reklamy w wydawnictwie internetowym. Od 2015 roku pracuje w Gemiusie. Obecnie zajmuje stanowisko Business Development Director of Advertisers w regionie EMEA, gdzie odpowiada za gemiusAdReal – nowe, rewolucyjne narzędzie do monitorowania kampanii cyfrowych.

 

AGNIESZKA BALCER-THINLAY

Kierownik Zespołu Badań Marketingowych w Play. Doświadczenie w badaniach marketingowych zdobywa od 2004 r., pracując zarówno po stronie agencji (Synovate, Grupa IQS) jak i po stronie klienta (Medicover, Play). Ma bogate doświadczenie w projektach badawczych dla branż FMCG, kosmetycznej, motoryzacyjnej, AGD, usługowej i telekomunikacyjnej. W Play wspiera badawczo wszystkie obszary organizacji (marketing, sprzedaż, strategię, obsługę klienta, technikę), w tym również działania z obszaru User Design. Absolwentka psychologii na SWPS i studiów podyplomowych Metody Statystyczne w Biznesie na Uniwersytecie Warszawskim, od 2015 roku współpracuje m.in. ze Szkołą Główna Handlową oraz SWPS jako wykładowca na studiach podyplomowych

 

BŁAŻEJ WOJTYŁA

Współzałożyciel i CEO Jazzy Innovations, firmy tworzącej kompleksowe rozwiązania IT dla klientów na całym świecie (od San Francisco przez Londyn po Koreę Południową), a także realizującej projekty własne.

Od kilku lat aktywnie działa w szeroko rozumianej branży internetowej. Razem ze swoim zespołem ma na koncie wygraną Wirtualnego Hackathonu IBM, Startup Weekendu w 2012 roku, przeszedł przez akcelerator Startup Wise Guys w Estonii, a na zaproszenie Europejskiej Agencji Kosmicznej zespół Jazzy wziął udział w Space AppCamp we Włoszech, pracując nad aplikacjami wykorzystującymi dane z satelit Sentinel. W 2013 roku ich produkt został wybrany przez JIC jednym z 10 najlepszych „High-tech startups in Central Europe You Should Know About”. Obecnie wraz z Jazzy budują m.in. aplikacje webowe i mobilne dla sektora healthcare w Wielkiej Brytanii, a także wdrażają oprogramowanie oparte o sztuczną inteligencję rozpoznającą emocje i satysfakcję emocjonalną, pomagając firmom zwiększyć zyski i lojalność ich obecnych klientów.

Jest absolwentem Politechniki Śląskiej na kierunku Makrokierunek: Automatyka i Robotyka, Elektronika i Telekomunikacja, Informatyka. Studiował także Psychologię w zarządzaniu na Uniwersytecie Jagiellońskim.

 

 

TADEUSZ ŻÓRAWSKI

Specjalista w dziedzinie komunikacji marketingowej, planowania mediów, zaawansowanych badań postaw konsumenckich i analiz reakcji konsumentów na nowe technologie. Ma 22 lata doświadczenia w domu mediowym (Universal McCann, wcześniej funkcjonujący jako dział mediów agencji McCann-Erickson Polska).

Karierę zaczynał od stanowiska junior media plannera, następnie awansował na stanowiska media planner, senior media planner, media manager, media group head, strategic media planning director, research director, a od października 2005 roku był prezesem zarządu spółki Universal McCann. W czasie swojej pracy kreował i nadzorował przygotowanie strategii komunikacji wprowadzania i rozwoju wielu marek z różnych kategorii produktowych, m.in. dla marek firm takich jak Nestlé, General Motors, Polkomtel, Gillette, Coca-Cola, Onet.pl, Goodyear Group Poland, GlaxoSmithKline, Boots Healthcare, Polpharma, Boehringer Ingelheim, PLL LOT, allegro.pl, PKO Bank Polski, Bakoma, Jutrzenka Colian.

Aktywnie wprowadzał do oferty firmy zaawansowane badania konsumenta, m.in. badania neuromarketingowe, wykorzystujące metodę czasów reakcji, eyetracking i zaawansowane modelowanie ekonometryczne. Dla klientów przeprowadzał również prezentacje analiz z dziedziny nowych trendów technologicznych i ich zastosowania w marketingu konsumenckim, psychologii podejmowania decyzji konsumenckich i ewolucji zachowań konsumenckich w świecie technologii cyfrowych.

Wielokrotny mówca na konferencjach poświęconych nowym trendom w marketingu, w Polsce i z granicą (w Grecji, Turcji, Indiach). Zdobywca nagrody Leadership Award for Contribution to Market Research wręczonej podczas kongresu World Marketing Congress 2014 odbywającego się w Indiach. Współpracował w charakterze wykładowcy z instytucjami zajmującymi się szkoleniami kadry menedżerskiej, zarządczej i marketingowej, m.in. ICAN – instytutu założonego przez wydawcę Harvard Business Review Poland, Szkoły Mistrzów Reklamy przy Akademii Leona Koźmińskiego, wiodącej firmie szkoleniowej House of Skills. Autor tekstów o tematyce marketingowej publikowanych w pismach branży marketingowej (Marketing w Praktyce, Brief).

SYLWIA SOBOLEWSKA

Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, adiunkt w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej Kolegium Analiz Ekonomicznych SGH, wcześniej adiunkt Zakładu Systemów Zarządzania Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH.

Prodziekan ds. dydaktycznych PWSBiA, specjalista do spraw marketingu Misters Audytor, specjalizuje się w problematyce zarządzania wiedzą o kliencie oraz zmian we współczesnych systemach informacji marketingowej w przedsiębiorstwach, autorka szeregu publikacji związanych z możliwościami tworzenia i wykorzystywania wiedzy o kliencie, a także badań poświęconych problematyce zarządzania informacją i wiedzą marketingową.

 

EMIL PAWŁOWSKI

Od wielu lat związany z badaniami mediów (TV, Internet) i kampanii reklamowych, doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Redefine, The Nielsen i AGB. W Gemiusie jako dyrektor ds. metodologii odpowiadał za jakość badania i jego rozwój metodologiczny. Obecnie obejmuje stanowisko Chief Science Officer. Posiada nie tylko wiedzę merytoryczną, ale także zna specyfikę polskiego rynku online. Wieloletni członek Rady Badania PBI. Współtwórca nowego algorytmu liczenia RU, nowej definicji odsłony w badaniu Megapanel PBI/Gemius oraz inicjator rozwiązania spójnej prezentacji wyników badania dla różnych platform.

 

RADEK GOŁĄB

W Gemiusie odpowiedzialny za rozwój produktów skierowanych na rynek reklamowy, czyli adserwera AdOcean oraz badania gemiusDirectEffect. Wcześniej przez 3 lata związany z brokerem Atmedia Sp. z o.o., gdzie specjalizował się w rozwijaniu oferty reklamowej wideo. Jest ekspertem w poszukiwaniu nowych obszarów ekspansji reklamy internetowej, mobilnej i niestandardowej.

 

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW 

Na zakończenie pierwszego semestru napiszesz egzamin. Na zakończenie drugiego – oddasz pracę, w której rozwiążesz problem biznesowy. Możesz zrealizować ją sam albo w grupie. 75% zajęć to warsztaty. Nie będziemy uczyć Cię zbędnej teorii.


Kontakt: 
Anna Mięgoć

Doradca edukacyjny