dr Miłosz Miszczyński

Katedra Zarządzania
Adiunkt, Kierownik Katedry

Historia stanowisk naukowych

2023 Kierownik Katedry Zarządzania

Publikacje w czasopismach naukowych:

MISZCZYŃSKI, M., & KLIMEK, J. (2023). Technological Transparency in the Workplace: Black Box Algorithmic Culture in the Warehousing Industry. Polish Sociological Review, 224(4), 483-498.
 
MISZCZYŃSKI M. (2023). Współtworzenie Wartości: Cyfrowy Sektor Kreatywny, Scholar: Warszawa.
 

ZANONI, P; MISZCZYŃSKI, M. (2023). Post-Diversity, Precarious Work for All: Unmaking borders to govern labour in the Amazon warehouse. Organization Studies, 0(0). https://doi.org/10.1177/01708406231191336

MISZCZYŃSKI M. (2022) The Art of the Creative Commons: Openness, Networked Value and Peer Production in the Sound Industry (Vol. 214). Brill.

MISZCZYŃSKI M. (2021), "Creative Commons Licensing and Relations of Production in the Sound Industry", POLISH SOCIOLOGICAL REVIEW, 215(3), s. 253–368.

OLEJNICZAK T., MISZCZYŃSKI M. (2020), "Between closure and Industry 4.0: strategies of Japanese automotive manufacturers in Central and Eastern Europe in reaction to labour market changes", INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMOTIVE TECHNOLOGY AND MANAGEMENT, 20(2):196, s. online, afiliacja: ALK.

MISZCZYŃSKI M. (2019), "Mutual dependency: Offshored labour and family organisation in post-socialist Romania", ORGANIZATION, Online, s. 1-19, afiliacja: ALK.

MISZCZYŃSKI M. (2016), "Global Production in a Romanian Village: Middle-Income Economy, Industrial Dislocation and the Reserve Army of Labor", CRITICAL SOCIOLOGY, 43(7-8), s. 1079-1092, afiliacja: Inna.

MISZCZYŃSKI M. (2016), "Labour arbitrage: the lifecycle of a global production node", Journal of Organizational Ethnography, 5, 2, s. 106-122, afiliacja: Inna.

MISZCZYŃSKI M. (2015), "Spitting Lines – Spitting Brands: A critical analysis of brand usage in Polish rap", European Journal of Cultural Studies, 17, 6, s. 736-752, afiliacja: Inna.

MISZCZYŃSKI M. (2013), "Rapped Resistance and Capitalism: Contexts, Identities, and Distribution of DIY Rap in Poland", Anthropology of East Europe Review, 31, 1, s. 42-54, afiliacja: Inna.

MISZCZYŃSKI M. (2012), "Knowledge‐Economy as a Utopia. The Case of Poland", Studia Universitatis Babes-Bolyai. Studia Europaea, 2, s. 5-28, afiliacja: Inna.

Monografie:

MISZCZYŃSKI M. (2019), "The Dialectical Meaning of Offshored Work. Neoliberal Desires and Labour Arbitrage in Post-socialist Romania", Brill, Leiden, afiliacja: ALK.

MISZCZYŃSKI M. (2017), "Etnografia globalnego kapitalizmu. Doświadczenie światowej gospodarki na obrzeżach Europy", Uniwersytet Warszawski, Warszawa, afiliacja: ALK.

Redakcja monografii:

MISZCZYŃSKI M., Helbig A. (red.), (2017), "Hip Hop at Europe's Edge Music, Agency, and Social Change", INDIANA UNIV PRESS, Bloomington, Indiana, afiliacja: ALK.

MISZCZYŃSKI M. (red.), (2014), "Hip-hop w Polsce: Od blokowisk do kultury popularnej", WYDAWNICTWA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO, Warszawa, afiliacja: Inna.

Rozdziały w monografiach:

MISZCZYŃSKI M. (2012), "W pogoni za kolektywną wizją przyszłości: kreatywny Kraków jako element gospodarki opartej na wiedzy", w: Kwiatkowski Jacek Wojciech (red.), Obraz współczesnej metropolii a metropolie przyszłości – między przełomem a kontynuacją, WYDAWNICTWA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO, Warszawa, s. 93-104, afiliacja: Inna.

MISZCZYŃSKI M. (2009), "Potrzeba budowy strategii rozwoju kreatywnych miast w kontekście polskiej transformacji do gospodarki wiedzy", w: Andrzej Klasik (red.), Kreatywne miasto – kreatywna aglomeracja, WYDAWNICTWO AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH, Katowice, s. 157-169, afiliacja: Inna.