Master in Management Studia II stopnia, 2-letnie, uzyskany tytuł: magister

Zobacz film o kierunku 

Atuty kierunku 

  • Według rankingu "Financial Times" – Global Masters in Management 2016 program magisterski ALK z zakresu zarządzania został sklasyfikowany na 42. miejscu na świecie. Jest najlepszy w Polsce i w Europie Środkowej (kolejne uczelnie z naszego regionu to Corvinus University z Budapesztu - miejsce 70, SGH - miejsce 73 i Uniwersytet Ekonomiczny w Pradze - miejsce 81).
  • Master in Management to autorski program Akademii Leona Koźmińskiego. Celem programu jest przygotowanie absolwentów do sprostania wymaganiom międzynarodowego rynku dzięki nabyciu szerokiej gamy kompetencji biznesowych, znajomości narzędzi analitycznych i umiejętności zastosowania ich w praktyce.
  • Zajęcia prowadzone są przez wykładowców ALK oraz renomowanych uczelni zagranicznych. Wykładowcami są również praktycy biznesu z całego świata.
  • Podczas nauki wykorzystywane są profesjonalne studia przypadków, opracowane m.in. przez Harvard Business School.
  • Poprzez wybór jednej z trzech specjalności, a także przedmiotów fakultatywnych (elective courses) studenci tworzą własną ścieżkę edukacyjną w oparciu o swoje zainteresowania i zdolności.
  • Niewątpliwym atutem jest wielonarodowe i wielokulturowe środowisko, które stwarza szczególny klimat - czy to podczas dyskusji podczas zajęć, czy to podczas innych aktywności, takich jak spotkania kół naukowych, zajęcia sportowe itd.
  • Studia prowadzone są w trybie stacjonarnym lub niestacjonarnym.
Zobacz, co o studiach sądzą studenci i absolwenci

 

Hande Gulsen, Turkey, Kozminski University student

Kozminski University is very prestigious and successful university. It was ranked 28th at ”Financial Times” when I applied 2 years ago. Still on, one of the best! Moreover, Warsaw is a student city that all students need to experience in their life. I love my University. The best of our program is opposite to traditional education there are both individual and group working assignments which improve the student's both ways. Secondly, every lecture includesımplementation of strategies so the students do not know only theoretical side but also they have practice possibility. It is a great opportunity to have international friends, learning their culture and enjoying activities together.

 

Marcus Hulsdau, Germany, Kozminski University student

I am generally very interested in Central and Eastern Europe as I see it as the economic engine for Europe for the next two or three decades. Kozminski University is the only university where business is taught on an adequate level and where a lot of people from Eastern and Western Europe meet. I consider KU as one of the most important places in terms of future business in Europe. Though I am not naive, to make that happen students and professors have to stick to a commitment to high quality education. My favorite thing about the KU are the people. I was happy to meet here quite a few really amazing people who are motivated to do things. People who are not satisfied with the status quo. This environment and the support from the university staff make it fun to study here. During the exam period the library is open until 5 am and I used it very intensively. But when the security guy welcomed me with a handshake I realized that I definitely spent too much time there.

Wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne 

W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:

  • formułowania, ewaluacji oraz wdrażania strategii firmy
  • antycypowania i reagowania na gwałtowne zmiany otoczenia
  • zarządzania złożonymi projektami biznesowymi, w ramach ograniczonego budżetu i czasu
  • wiodących koncepcji zarządzania strategicznego, wyników najnowszych badań oraz najlepszych praktyk biznesowych
  • komunikacji i negocjacji (wystąpienia publiczne, praca zespołowa, negocjacje wielostronne i międzykulturowe, myślenie lateralne)
  • przeprowadzania samodzielnych, krytycznych analiz organizacji, modeli biznesowych i strategii
  • oceniania procesów biznesowych w sposób całościowy w różnych, zmiennych środowiskach
  • rozwiązywania typowych problemów organizacyjnych i sposobów ich diagnozowania
  • komunikacji z klientem i rozumienia podstaw międzynarodowych kontraktów handlowych
  • zarządzania ludźmi w kontekście międzynarodowym i globalnym
  • nowoczesnych sposobów realizacji funkcji personalnej we współczesnych przedsiębiorstwach
  • psychologicznych i społecznych przyczyn zachowań ludzi w organizacjach oraz metod kształtowania tych zachowań

Efekty kształcenia dla programu (pdf)

Perspektywy zatrudnienia 

Po ukończeniu studiów na kierunku zarządzanie w języku angielskim można podjąć pracę:

  • w międzynarodowych firmach, w których jest wymagana biegła znajomość biznesowego języka angielskiego oraz umiejętność pracy w wielokulturowym środowisku
  • w firmach krajowych i zagranicznych, międzynarodowych korporacjach - w biurach marketingu, reklamy, public relations
  • w pionie zarządzania zasobami ludźmi krajowych i międzynarodowych przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych oraz administracji publicznej
  • w departamentach planowania i rozwoju strategicznego
  • w agencjach konsultingowych lub we własnej firmie doradzającej w zakresie strategii i rozwoju przedsiębiorstwa, marketingu, w tym e-marketingu, oraz zarządzania ludźmi.
  • w oddziałach firm zagranicznych w Polsce
  • w każdym przedsiębiorstwie na stanowisku specjalisty ds. rozwoju rynków zagranicznych
  • w instytucjach administracji oraz organizacjach pozarządowych jako specjalista ds. współpracy zagranicznej
  • we własnym przedsiębiorstwie współpracującym z partnerami zagranicznymi lub wchodzącym na międzynarodowe rynki

Specjalności* 

  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie strategiczne
  • Zarządzanie i konsulting

* Specjalność zostanie uruchomiona pod warunkiem zapisania się wymaganej liczby studentów.

Wybrane przedmioty 

    • Współczesne koncepcje zarządzania (Management in Context & Contemporary Management Theory)
    • Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
    • Międzynarodowe strategie przedsiębiorstw (International Business Strategy)
    • Zarządzanie procesami (Process Management)
    • Przedsiębiorczość i tworzenie nowego biznesu (Entrepreneurship & New Venture Development)
    • Psychologia w zarządzaniu (Psychology in Management)
    • Środowisko międzynarodowego biznesu (International Business Environment)
    • Metody badawcze (Research Methods)
    • Zarządzanie operacyjne (Operations management)
    • Seminarium magisterskie (Dissertation Seminar)
    • Psychologia w zarządzaniu (Psychology in Management)
    • Zastosowania statystyki matematycznej (Application of Mathematical Statistics)
    • Innowacje i kreatywność (Innovativeness and creativity)
    • Marketing międzynarodowy (International Marketing)
    • Międzynarodowe prawo gospodarcze (International Business Law)
    • Przywództwo (Leadership)
    • Zarządzanie międzykulturowe (Cross Cultural Management)
    • Rachunkowość dla decyzji strategicznych (Accounting for Strategic Decisions)
    • Przedmioty do wyboru (Elective Courses)
PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
  • Rozwój pracowników (HR Development)
  • Różnorodność kapitału ludzkiego w organizacji (Diversity in Work and Organizations)
  • Kierowanie ludźmi (Managing People)
  • Ekonomia pracy (Work Economy)
  • Wartościowanie pracy i zarządzanie płacami (Job Evaluation and Renumeration Management)
  • Socjologia ekonomiczna (Economic Sociology)
PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE: ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
  • Marketing strategiczny (Strategic Marketing)
  • Fuzje i przejęcia (Mergers & Aqusitions)
  • Negocjacje strategiczne (Strategic Negotiations)
  • Projekt konsultingowy (Consulting Project)
  • Klasyka strategii: przewaga strategiczna i  budowanie wartości (Strategy Classics: Competitive Advantage and Value Creation)
  • Strategiczna gra symulacyjna (Strategic Management Game)
PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE: ZARZĄDZANIE I KONSULTING
  • Doradztwo metodą Action Research (Action Research consulting)
  • Jakościowa diagnostyka organizacji (Qualitative Organizational Diagnostics)
  • Doradztwo dla małych przedsiębiorstw (Small Enterprise Consulting)
  • Efektywna komunikacja z klientami i podejmowanie decyzji (Effective Communication with Clients and Decision-makers)
  • Umowy w międzynarodowym obrocie gospodarczym (International Commercial Contracts)
  • Laboratorium doradztwa biznesowego (Management Consulting Lab)

Organizacja zajęć 

  • Studia stacjonarne

Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku.

  • Studia niestacjonarne

Zajęcia odbywają się zazwyczaj co dwa tygodnie w sesjach trzydniowych:piątek (od godz. 17:00), sobota, niedziela.

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczenia ze wszystkich przedmiotów przewidzianych w toku studiów, napisanie pracy magisterskiej i zdanie egzaminu dyplomowego.

Naukę można kontynuować na studiach trzeciego stopnia (doktoranckich).

Zasady naboru 

Nabór odbywa się na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej. Z rozmowy kwalifikacyjnej zwolnieni są kandydaci wybierający ten sam kierunek netent night, który ukończyli na studiach pierwszego stopnia lub w toku wcześniejszych studiów zrealizowali obowiązujące różnice programowe.

Cudzoziemcy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 9.09.2009 r. są przyjmowani z pominięciem powyższych zasad rekrutacji.

Wymagane dokumenty 

Przy rejestracji kandydatów na studia stacjonarne i niestacjonarne należy złożyć następujące dokumenty:

  • kserokopię dyplomu licencjackiego oraz suplement (suplement do dyplomu wydawany jest od 2005 roku) - oryginał do wglądu
  • 1 podpisane zdjęcie (jak do dowodu osobistego)
  • kserokopia dowodu osobistego
  • CV w języku angielskim
  • referencje od co najmniej 1 osoby
  • potwierdzenie  dokonania opłaty rekrutacyjnej (opłata bezzwrotna)
  • formularz zgłoszeniowy - wypełniony online, wydrukowany i podpisany (w przypadku dokumentów wysyłanych pocztą)
  • certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego, np. FCE, CAE, CPE, BEC, CEIBT, wydany przez University of Cambridge; IELTS (>=6.0 punktu); TOEFL IBT (>=87 punktów); TOEIC (przynajmniej 700 punktów); LCCI (English for Bussines - poziom 2, 3, 4); London Test of English certificates (PEARSON) - poziom 3, 4, 5. Z konieczności dostarczenia certyfikatu językowego są zwolnieni obywatele Polski, którzy przeszli rozmowę kwalifikującą lub ukończyli studia w języku angielskim, lub na egzaminie maturalnym  z języka angielskiego otrzymali na poziomie rozszerzonym co najmniej 80 punktów  lub na poziomie podstawowym 95 punktów.
    Lista dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego

Cudzoziemcy dodatkowo składają:

  • kserokopię paszportu, ważnej wizy lub karty pobytu
  • zaświadczenie o ogólnym stanie zdrowia
  • kserokopię ważnego ubezpieczenia

Wszystkie dokumenty rekrutacyjne wydane w innych językach niż polski czy angielski muszą być przetłumaczone na j. polski lub angielski.

Dokumenty są przyjmowane w Biurze Rekrutacji w siedzibie uczelni, pokój D/126.

Opłata rekrutacyjna na wszystkie kierunki studiów prowadzone w języku angielskim wynosi 750 zł.
Nr rachunku bankowego, na jaki należy dokonywać wpłat:
PEKAO S.A. II O/Warszawa 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637

Etapy rekrutacji 

1

Rejestracja

Wypełnij formularz zgłoszeniowy, który dostępny jest na stronie internetowej uczelni lub w Biurze Rekrutacji.

Rekrutacja online 

2

Opłata rekrutacyjna

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić na konto uczelni lub skorzystać z funkcji płatności.pl podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego.

3

Złożenie dokumentów

Wymagane dokumenty należy złożyć w Biurze Rekrutacji ALK (osobiście lub za pośrednictwem poczty).

4

Rozmowa kwalifikacyjna

Rozmowa kwalifikacyjna dotyczy kandydatów zmieniających kierunek studiów.

5

Decyzja

Po złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz ewentualnym odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wydaje decyzję o przyjęciu na studia.

6

Podpisanie umowy

Po otrzymaniu decyzji o przyjęciu następuje podpisanie umowy o warunkach odpłatności za studia.

Opłaty 

Master's Program in Management Płatność za semestr
Studia stacjonarne, opłata semestralna
(pięć rat po 1800 zł)
8900
Studia niestacjonarne, opłata semestralna
(pięć rat po 1440 zł)
7100
Opłata rekrutacyjna 750

Wysokość czesnego na rok akademicki 2017/2018 dla osób rozpoczynających studia


Kontakt 


Dana Duda
+48 22 519 22 69
danaduda@kozminski.edu.pl