Information card 

Prof.
LECHOSŁAW GARBARSKI

Department of Marketing

Prof. LECHOSŁAW GARBARSKI

CV
History of scientific positions:
2004–2009
Full Professor, Warsaw School of Economics in Warsaw
2004
Full Professor, Chair of Market and Marketing, Warsaw School of Economics in Warsaw
1994
Full Professor, Department of Marketing, Kozminski University
1993–2004
Associate Professor, Chair of Market and Marketing, Warsaw School of Economics in Warsaw
1982–1993
Assistant Professor, Warsaw School of Economics in Warsaw
1976–1982
Research Assistant, Main School of Planning and Statistics
1976–1982
Research Assistant, Main School of Planning and Statistics
1975–1976
Assistant on scientific and technical matters, Institute of Economics and the Organization of Transaction, Main School of Planning and Statistics
Performed academic and organizational function:
2013.04
Faculty Development Board, Kozminski University
2007.10–2008.05
Committee for PhD Studies and Diploma Nostrification, Kozminski University
2003.06–2007.09
Committee for PhD Studies, Kozminski University
1996.10
-, Kozminski University
Research area:
  • consumer behaviour
  • costs and effects of marketing
  • marketing
Internships:
1991
Middlesex Business School, Great Britain
1986
Ohio State University at Columbus, USA
1984
Swedish School of Economics and Business, Finland
1976
University of Economics, Bratislava, Slovakia
Scholarships/ / Awards:
..
X Konkurs na Prace Naukowe ogłoszony przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk.
Publications
Articles in scientific journals:
  • GARBARSKI L. (2016), "Sustomer perception of marketing success of products", STUDIA EKONOMICZNE, 262, s.57-67
  • GARBARSKI L. (2016), "Marketing education and image of marketing in Poland", ZESZYTY NAUKOWE SZKOŁY GŁÓWNEJ GOSPODARSTWA WIEJSKIEGO. POLITYKI EUROPEJSKIE, FINANSE I MARKETING, 15/64/2016, s.18-28
  • GARBARSKI L. (2014), "Consumer behavior and brand extension sucess", HANDEL WEWNĘTRZNY (MARKETING RYNEK PRZEDSIĘBIORSTWO), 4, s.70-79
  • GARBARSKI L. (2014), "Marketing theretician and practicioners. One or two worlds?", MARKETING I RYNEK, 8, s.65-69
  • GARBARSKI L. (2014), "Creating Value for the Organization through Marketing", MANAGEMENT AND BUSINESS ADMINISTRATION CENTRAL EUROPE, 4, s.60-69
  • GARBARSKI L. (2013), "Marketing - between Scylla's expectations and Charybda's indictments", TRANSFORMACJE, 1-2, s.343-357
  • GARBARSKI L. (2013), "Book review: "Marketing strategies of Polish enterprises on the international markets", MARKETING I RYNEK, 2, s.37-38
  • GARBARSKI L. (2012), "Recenzja książki: Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa", HANDEL WEWNĘTRZNY, 6, s.58-60
  • GARBARSKI L. (2012), "Oceny sprawności marketingu", HANDEL WEWNĘTRZNY, 09-10, s.68-77
  • GARBARSKI L. (2012), "Konsument a perspektywa instrumentalna i perspektywa klienta", KONSUMPCJA I ROZWÓJ, 2, s.18-26
  • GARBARSKI L. (2012), "Zjawisko inercji w zachowaniach nabywczych", HANDEL WEWNĘTRZNY, wrzesień-październik, s.106-110
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • GARBARSKI L., Czarnecki A. (2007), "Finansowanie działań marketingowych przez przedsiębiorstwa w Polsce", PROBLEMY ZARZĄDZANIA, 2(16), s.83-96
  • GARBARSKI L. (2003), "Customer Acquiring and Retaining - Loyalty Programmes", STUDIA I PRACE - ZESZYTY NAUKOWE KOLEGIUM ZARZĄDZANIA I FINANSÓW SGH, 33, s.150-159
Editing of monographs:
  • GARBARSKI L., (2011), "Marketing. Koncepcja skutecznych działań", Warsaw
Monographs:
  • GARBARSKI L. (2011), "Marketing. Koncepcja skutecznych działań", Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE
  • GARBARSKI L. (2011), "Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania", Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE
  • TKACZYK J., GARBARSKI L. (2009), "Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców", Warsaw, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO I WYDAWNICTWA AKADEMICKIE I PROFESJONALNE
  • GARBARSKI L., Kaynak E., KIRPALANI M. (2009), "Successfully Doing Business/Marketing in Eastern Europe", New York, ROUTLEDGE
  • DE POURBAIX P., GARBARSKI L., TKACZYK J., AWDZIEJ M., TARANKO T. (2006), "Poradnik profesjonalnego likwidatora szkód", Warsaw, PZU
  • DE POURBAIX P., GARBARSKI L., TKACZYK J., AWDZIEJ M., TARANKO T. (2006), "Poradnik profesjonalnego agenta ubezpieczeniowego", Warsaw, PZU
  • GARBARSKI L. (2004), "Marketing. Przewodnik", Warsaw, WSPIZ IM. L. KOŹMIŃSKIEGO
  • DE POURBAIX P., GARBARSKI L., AWDZIEJ M., BOGUSŁAWSKA K., TKACZYK J. (2004), "Kontrowersje wokół marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość", Warsaw, WSPIZ IM. L. KOŹMIŃSKIEGO
  • GARBARSKI L., Wrzosek W. (2004), "Strategie marketingowe", Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE
Chapter in monographs:
  • GARBARSKI L. (2016), 'Motive force of marketing in the implementation of market activities of enterprises' in: "Driving force of people and organizations", Lech Zacher, Warsaw, POLTEXT, s.495-512
  • GARBARSKI L. (2016), "Moc sprawcza marketingu w realizacji działań rynkowych przedsiębiorstw" in: "Moc sprawcza ludzi i organizacji", Lech W. Zacher, POLTEXT, s.495-512
  • GARBARSKI L. (2012), "Ethical aspects of marketing activities" in: "Business, ethics, responsibility", Wojciech Gasparski, Warsaw, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, s.64-79
  • GARBARSKI L. (2012), "Słowo wstępne do wydania polskiego" in: "Marketing. Wprowadzenie", G. Armstrong, Ph. Kotler, Warsaw, WOLTERS KLUWER, s.16-17
  • GARBARSKI L. (2012), "Desired, real and unwanted faces of marketing concept" in: "Marketing - actual problems and directions of evolution", Marcin Gębarowski, Lucyna Witek, Beata Zatwarnicka-Madura, Rzeszów, OFICYNA WYDAWNICZA POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ, s.91-99
  • GARBARSKI L. (2012), Strategies in different stages of market development in: "Marketing strategies", Wojciech Wrzosek, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.146-177
  • GARBARSKI L. (2012), "Klasa wyższa - atrakcyjny czy spędzający sen z powiek segment rynku?" in: "BADANIA POLSKIEJ KLASY WYŻSZEJ", Małgorzata Bombol, Warsaw, OFICYNA WYDAWNICZA SGH, s.111-128
zobacz pozostałe publikacjeukryj pozostałe publikacje
  • GARBARSKI L. (2011), "Consumer and industrial buyer behavior" in: "Marketing. Koncepcja skutecznych działań", Garbarski L, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.111-137
  • GARBARSKI L. (2011), "Wybór rynku docelowego" in: "Marketing. Kluczowe pojecia i praktyczne zastosowania", Garbarski L, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.133-141
  • GARBARSKI L. (2011), "Targeting" in: "Marketing. Koncepcja skutecznych działań", Garbarski L, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.173-181
  • GARBARSKI L. (2011), "Positioning" in: "Marketing. Koncepcja skutecznych działań", Garbarski L, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.182-192
  • GARBARSKI L. (2011), "Marketing concept" in: "Marketing. Kluczowe pojecia i praktyczne zastosowania", Garbarski L., Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.15-26
  • GARBARSKI L. (2011), "Consumer and industrial buyer behavior" in: "Marketing. Kluczowe pojecia i praktyczne zastosowania", Garbarski L, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.92-108
  • GARBARSKI L. (2011), "Marketing concept" in: "Marketing. Koncepcja skutecznych działań", Garbarski L, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.17-36
  • GARBARSKI L. (2011), "Market segmentation" in: "Marketing. Koncepcja skutecznych działań", Garbarski L, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.157-172
  • GARBARSKI L. (2011), "Market segmentation" in: "Marketing. Kluczowe pojecia i praktyczne zastosowania", Garbarski L, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.121-132
  • GARBARSKI L. (2011), "Pozycjonowanie" in: "Marketing. Kluczowe pojecia i praktyczne zastosowania", Lechosław Garbarski, Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.142-154
  • GARBARSKI L., TARANKO T. (2009), "Koszty działań marketingowych w przedsiębiorstwach w Polsce" in: "Zeszyty Naukowe", -, Wrocław, AKADEMIA EKONOMICZNA WE WROCŁAWIU, s.-
  • GARBARSKI L., KIRPALANI V. (2009), "Consumer behaviour" in: "Successfully doing business/marketing in Eastern Europe", Garbarski L., Kirpalani V.H., Kaynak E., New York, ROUTLEDGE, s.42-98
  • GARBARSKI L. (2009), "Koszty zmiany dostawcy jako determinanta zachowań uczestników rynku w warunkach niepewności" in: "Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców.", Garbarski L., Tkaczyk J., Warsaw, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO I WYDAWNICTWA AKADEMICKIE I PROFESJONALNE, s.148-157
  • GARBARSKI L. (2009), "Społeczno-psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumentów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej - nowych członków UE" in: "Konsument. Gospodarstwo domowe. Rynek. Polska-Europa", Kędzior Z., Jaciow M., Katowice, AKADEMIA EKONOMICZNA KATOWICE, s.151-168
  • GARBARSKI L. (2009), "Education Evolution: The Case of Leon Kozminski Academy of Enrepreneurship and Management". in: "Successfully Doing Business/Marketing in Eastern Europe", Garbarski L., Kirpalani V.H., Kaynak E., New York, ROUTLEDGE, s.126-133
  • GARBARSKI L., Czarnecki_ A. (2008), "The financing of marketing activities in Poland's enterprises in the light of empirical studies" in: "Business environment in Poland: The selected managerial and economic aspects and their interconnections", Nowak A.Z., Glinka B., Hensel P., Warsaw, WYDAWNICTWO NAUKOWE WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO, s.90-104
  • GARBARSKI L. (2007), "Perspektywy rozwoju koncepcji "nowego luksusu" w Polsce" in: "Konsument, gospodarstwo domowe, rynek", Kędzior Z., Katowice, AKADEMIA EKONOMICZNA KATOWICE, s.52-78
  • GARBARSKI L. (2007), "Finansowanie działań marketingowych przez przedsiębiorstwa w Polsce" in: "Problematyka Zarządzania. Pomiar efektywności marketingu", -, Warsaw, UW WZ - UNIWERSYTET WARSZAWSKI WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA, s.83-96
  • GARBARSKI L. (2006), "Wpływ zmian w marketingu na obszary badań marketingowych" in: "Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej", Mazurek - Łopacińska K., Wrocław, WYDAWNICTWO AKADEMII EKONOMICZNEJ, WROCŁAW, s.343-350
  • GARBARSKI L. (2005), "Wpływ pozyskiwania i utrzymywania nabywców na efektywność marketingu" in: "Efektywność marketingu", Wrzosek W., Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.84-122
  • TKACZYK J., GARBARSKI L., DE POURBAIX P., TARANKO T., AWDZIEJ M. (2005), "Jak kupują klienci indywidualni?"; "Rodzaje trudnych klientów i sztuka radzenia sobie z nimi"; "Profesjonalna obsługa klienta" in: "Poradnik profesjonalnego agenta ubezpieczeniowego", Lechosław Garbarski, Warsaw, PZU, s.---
  • GARBARSKI L. (2004), "Strategie w różnych fazach rozwojowych rynku" in: "Strategie marketingowe", Wrzosek W., Warsaw, PWE - POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE, s.115-141
Scientific Activities
Editing of scientific journal:
  • 2015, Reviewer, HANDEL WEWNĘTRZNY
  • 2015, Reviewer, MARKETING I RYNEK
  • 2015, Reviewer, LOGISTYKA
  • 2015, Reviewer, ZESZYTY NAUKOWE SGGW
  • 2015, Reviewer, INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT AND ECONOMICS
  • 2013, "Volume I editor: The nature and circumstances of creating value by marketing", HANDEL WEWNĘTRZNY
  • 2011, Member of the Program Council, HANDEL WEWNĘTRZNY
  • 2011, Member of the Program Council, Świat Marketingu
Ph.D. Mentor:
  • 2012 "Competitive strategies at medical services market" Doktorant: Jończyk Przemysław
  • 2011 "Development of educational offer of professional universities and regional job market" Doktorant: Łęska Monika
  • 2011 "Customer value development at B2B market" Doktorant: Awdziej Marcin
  • 2010 "Marketing activities iimpact on firm value" Doktorant: Miskiewicz Tomasz
  • 2007 "Functions and methods of marketing research at growth and mature markets" Doktorant: Marciniak Beata
  • 2007 "Obdarowywanie prezentami jako zjawisko społeczne i jego marketingowe konsekwencje" Doktorant: Tkaczyk Jolanta
  • 2007 "Wartości uznawane przez młodzież a pozycjonowanie produktów" Doktorant: Pogorzelski Jacek
  • 2006 "Marketinf of economic insurance for small and medium enterprises" Doktorant: Duś Elwira
  • 2003 "Marketing of eductaional services of higer eductaion" Doktorant: Krzyżanowska Magdalena
  • 2002 "Influence of sales promotions on the purchasing behavior of hyper-market shoppers for non-durable consumer goods in Poland" Doktorant: Coughlin Patrick
Publication of reviews:
  • GARBARSKI L., (2009), review: "Marketing bezpośredni" M. Trojanowski, PROBLEMY ZARZĄDZANIA wydawca: WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO, strony: -
  • GARBARSKI L., (2009), "Relacje z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa" review: "Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa" E. Rudawska, MARKETING I RYNEK wydawca: UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI, strony: Nr 4
  • GARBARSKI L., (2006), review: "Dobra gospodarka" S. Kwiatkowski, MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION wydawca: WSPIZ IM. L. KOŹMIŃSKIEGO, strony: -
Participation in conferences:
  • "Marketing development Perspectives", 2012.09.12
  • "Polish Uppear Social Class", 2012.04.17
  • "Konsument. Gospodarstwo domowe. Rynek. E-zachowania", 2011.09.17
  • "Konsument. Gospodarstwo domowe. Rynek. Polska-Europa", 2009.11.27
  • "Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców", 2009.10.12
  • "Konsument, gospodarstwo domowe, rynek", 2007.10.11
  • "Kontrowersje wokół marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość", 2004.11.01
  • "Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym", 2004.09.01
  • "Gospodarka, przedsiębiorstwo i konsument a wyzwania europejskie", 2004.06.01
Membership in organizations:
2016.08–2018.08
, Polish Academy of Sciences
2000.01–2000.01
, American Academy of Marketing Science
Activity educational innovations:
  • 2011.09 Kozminski Advanced Management Program
Additional Information
Membership in internal committees and academic organizations:
2013.04
Faculty Development Board, Kozminski University, Member
2007.10–2008.05
Committee for PhD Studies and Diploma Nostrification, Kozminski University, Member
2003.06–2007.09
Committee for PhD Studies, Kozminski University, Member
1996.10
-, Kozminski University
Membership in management boards:
2012.06
Chairman, International Management School